Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jenom takový oživení na téma "jak (ne)zacházet s automatickou převodovkou
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KuGmYLs0UWI[/youtube]
Nicméně prej to je FWD, takže to prostě jenom hrabe
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KuGmYLs0UWI[/youtube]
Nicméně prej to je FWD, takže to prostě jenom hrabe
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Chudák... nicméně co je to vlastně za model? Jsem měl za to, že u většiny se to za jízdy přeřadit nedá, respektive to převodovka nezařadí, dokud to nezpomalí na nějakou malou rychlost.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Netušim, jestli se nudíš, můžeš zkusit projít komenty, jestli se tam nedozvíš víc
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ahoj kluci, mel bych takovy dotaz, mam Forestra SH s automatem. Prave jsem se vratil z Rumunskych hor a par krat me prekvapilo chovani auta. V ofroudu jsem jezdil na 1st v manualnim rezimu. Docetl jsem se ze subara s automatem nemaji deleni sil 50/50 predek zadek ale dokonce 90/10. Je na tom neco pravdy? Je rozdil jestli tam ma D Dsport a nebo manualni rezim? Meni se tim nastaveni prevodovky a prerozdelovani sil mezi napravami? Prekvapilo me v situaci kdy jsem se prednimi koly potreboval dostat za kamen. Po pridani plynu jsem proste zustal stat pred kamenem a motor byl jak priduseny a plyn na podlaze ale prevodovka jak kdyby nepustila dostatek vykonu na kola. Je to tak normalni? Zadne kolo ani jenom neprohrablo, proste jsem tam jenom tak stal... . Jak ta 4kola u 4AT vlastne funguje? Jede neco porad i na zadek? A nebo jej pripoji az po prokluzu predku?
Dalsi dotaz tady z vlakna. Starsi 4ATcka meli moznost 1 2 a 3 prevodu na volici. Funguje neco takoveho i na novejsich jako mam ja? A nebo v manualnim modu proste hazim jednotlive prevody? A kdyz bude mit jeste nekdo strasne moc casu a chut mohl by mi vysvetlit jak to funguje s menicem. To zamykani a odemykani mi moc neni jasny
Dalsi dotaz tady z vlakna. Starsi 4ATcka meli moznost 1 2 a 3 prevodu na volici. Funguje neco takoveho i na novejsich jako mam ja? A nebo v manualnim modu proste hazim jednotlive prevody? A kdyz bude mit jeste nekdo strasne moc casu a chut mohl by mi vysvetlit jak to funguje s menicem. To zamykani a odemykani mi moc neni jasny
Forester SH 2.0 Bifuel
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Myslím, že se ti to chová standardně. Když se kolo opřelo o kámen, tak převodovka neměla dost výkonu na to, ten kámen překonat.
U starších automatů se při zařazené jedničce mění svornost mezinápravy. U tvého by se to mělo dít taky, když manuálně zařadíš jedničku.
U starších automatů se při zařazené jedničce mění svornost mezinápravy. U tvého by se to mělo dít taky, když manuálně zařadíš jedničku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
každopádně u mého SG v automatu je dost rozdíl mezi D a 1 , u D předek nejdřív trochu hrábne a teprve potom zabere nějak výrazněji zadek, což je třeba na louce problém , protože to zalepí vzorek a začne to celé hrabat a je konec, když dám za 1 tak se to chová trochu líp a je větší šance na rozjezd , s tím že to nemá sílu přejet větší hrb bez rozjezdu je pravda , je třeba trošku couvnout a zkusit to aspoň trochu s rozjezdem , je to slabé, navíc ten automat nepustí motor do otáček a tak to nemá výkon je to celkem naprd, pokud se dá rozjet a vytočit více motor tak pak to celkem jde , chce to holt dost dlouho zkoušet a učit se s tím zacházet, taky mi to nějak moc s tím automatem v terénu nejde, chce to asi vykonnější motory k tomu automatu ty třílitry jsou na tom asi o trochu líp , ja mam jeden 2.0 a 2.5 a na nějaký větší terén to moc není , s rozjezdem ještě ok , ale na pomalou jízdu po kamenech je to tak na rozmlácení auta a pomalu to neprojedeš
svoje taky dělá to VDC, v outbacku ho mám , ale stejně ho většinou vypínám, jinak to ještě navíc přibržduje a pak už to nechce jet vůbec, jsou asi situace kdy to pomáhá asi při větším křížení , ale jinak je to spíš naškodu a co mám zkušenost tak víc vyjedu když to vypnu, třeba u SG VDC není a víc vyjede SG než oťas, jednak je lehčí a má delší zdvihy , tím pádem asi lepší přilnavost a kola se tak rychle nedostávají do vzduchu , je to i o konkrétní situaci vždycky , zas to holt nejsou nějaké offroudy ale osobáky co projedou trochu víc, jsem zvědavý na chování SG v automatu ve sněhu , outback nic moc , ale je to asi i gumama
svoje taky dělá to VDC, v outbacku ho mám , ale stejně ho většinou vypínám, jinak to ještě navíc přibržduje a pak už to nechce jet vůbec, jsou asi situace kdy to pomáhá asi při větším křížení , ale jinak je to spíš naškodu a co mám zkušenost tak víc vyjedu když to vypnu, třeba u SG VDC není a víc vyjede SG než oťas, jednak je lehčí a má delší zdvihy , tím pádem asi lepší přilnavost a kola se tak rychle nedostávají do vzduchu , je to i o konkrétní situaci vždycky , zas to holt nejsou nějaké offroudy ale osobáky co projedou trochu víc, jsem zvědavý na chování SG v automatu ve sněhu , outback nic moc , ale je to asi i gumama
Naposledy upravil(a) petr dne sob zář 10, 2022 10:30 am, celkem upraveno 1 x.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Do terénu automat ano, ale chce to aspoň S-turbo nebo XT. Pak s tím i kopyto jako jsem já ujede dost :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
jel jsem třeba s Jeepem v automatu a tam kde já těžce zápasím tak si Jeep v automatu jen vrněl , jenže to mělo redukci a 4.0 pod kapotou , nebo možná 5.2 to už nevím , ale kdo by tu obludu chtěl živit
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Čo som niekde kedysi dávno vyčítal, tal AT sa u Subaru chová tak že výkon na náparavy rozdeluje podla aktuálnej "záťaže".danyellsan píše: ↑pát zář 09, 2022 10:49 pm Ahoj kluci, mel bych takovy dotaz, mam Forestra SH s automatem. Prave jsem se vratil z Rumunskych hor a par krat me prekvapilo chovani auta. V ofroudu jsem jezdil na 1st v manualnim rezimu. Docetl jsem se ze subara s automatem nemaji deleni sil 50/50 predek zadek ale dokonce 90/10. Je na tom neco pravdy?
To znamená že ak ideš pod plynom, tak je schopné prenášať dozadu až 55% a predok 45%, ak len plachtíš po rovine tak dozadu ide len 10% a predok 90%
Článok nenajdem, zaujímal som sa o to niekedy pred vyše 10 rokmi (auto vlastním takmer 12 rokov)
Neviem ako u SH, ale u starších mali niektoré kusy zadný diferák so zvýšenou svornosťou (sám som si ho dal na Legacy), aké možnosti sú u SH neviem.
Subaru v podstate používalo "zhodné" obaly a rozdiel bol len v type difu a prevodovom pomere. Ja som len zohnal diferák, čo má prevod 4.111 a zvýšenú svornosť. Zamenil som VA1REG-XJ (Legacy 2.5i 4AT) za VA1REK-XR (používa ho Forester SG 2.0R 116kW 5MT).
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Teren to byl asi takovy a mistama horsi. Automat mi v tom terenu strasne sedi. Ta moznost davkovani plynu je super. Jen na crawleni to neni pac to nedostane vykon na kola. Co me mile prekvapilo jak si to poradi i s prujezdama po 3 nebo 2 kolech kde mam pocit ze pribrzduje kola bez trakce a stejne se hezky vyhrabes. Jen musis mit trosku momentum. Jinak dobry. Jel jsem se svagrem s upravenym Patrolem a az tam jsem pochopil, ze to Subo na tohle delany fakt neni. Co kamen to litas ze strany na stranu v tom aute jak hadr. Patrol projede balvan a ani nevi. Takze vzacna zkusenost. To Subo je vyborny na sotoliny a polnacky kde toho zvladne mrte moc. I horsi hlinity teren je vklidu. Ty sutry tomu davaji zabrat. Musim ale pochvalit gumy Falkeny Wildpeak, co ty gumy poberou to je nenormalni... Ale to je do jineho vlakna. Zkousel tady nekdo na 4AT delat ten vypinac na full time awd? Ne ze bych to potreboval jenom zvedavost.
Forester SH 2.0 Bifuel
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Hej asi tak nejak to bude. Hladal som k tomu na nete nejake info ale nenasiel som nic len dohady. Co je trosku zvlastne. Ja zadny samosvor nemam urcite. To som zistovalpufko píše: ↑sob zář 10, 2022 10:57 am Čo som niekde kedysi dávno vyčítal, tal AT sa u Subaru chová tak že výkon na náparavy rozdeluje podla aktuálnej "záťaže".
To znamená že ak ideš pod plynom, tak je schopné prenášať dozadu až 55% a predok 45%, ak len plachtíš po rovine tak dozadu ide len 10% a predok 90%
Článok nenajdem, zaujímal som sa o to niekedy pred vyše 10 rokmi (auto vlastním takmer 12 rokov)
Neviem ako u SH, ale u starších mali niektoré kusy zadný diferák so zvýšenou svornosťou (sám som si ho dal na Legacy), aké možnosti sú u SH neviem.
Subaru v podstate používalo "zhodné" obaly a rozdiel bol len v type difu a prevodovom pomere. Ja som len zohnal diferák, čo má prevod 4.111 a zvýšenú svornosť. Zamenil som VA1REG-XJ (Legacy 2.5i 4AT) za VA1REK-XR (používa ho Forester SG 2.0R 116kW 5MT).
Forester SH 2.0 Bifuel
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5200
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
no ja právě na tom SG samosvor vzadu taky mám , narozdíl od SF a outbeka, ono kde je to VDC , Xmode a podobně tak už samosvor asi není tak potřeba , aspoň si to teda laicky myslím , tam to řeší po přibrždování kol co nemají trakci
jinak hezké fotky
jinak hezké fotky
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Na svým H6 BP vzadu samosvor mám. VDC je samozřejmost.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A jak je to s tim menicem? Jakou ma funkci a nebo jak poznam ze je zamceny a nebo odemceny a co tov dane chvili znamena? Nake videa na ytb jsem koukal ale jak mi to nekdo vysvetli polopatistickosubarovsky
Forester SH 2.0 Bifuel
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Měnič zamyká ve chvíli, kdy jsou ustálené otáčky. Zamykat umí na všechny rychlosti, kromě jedničky. Když měnič zamkne, tak v podstatě dojde k propojení motoru s převodovkou, aby se snížily ztráty, které při odemčeném měniči vznikají.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97