Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Luci jak ti prevodovka drzi ten nizsi kvalt, zapni hold, tim taky preradi, pak ho za chvili vypni.
Odesláno z mého ST27i pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ST27i pomocí Tapatalk
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tak jsem testovala, jak se stíhačkový režim bude chovat - za normální situace jako podle příručky.
Dnes pozdě večer (cesta jen moje) přišel níže popisovaný kopeček a čekala jsem, že vyzkouším tlačítko hold. Ale jela jsem to trošku jinak, tentokrát jsem ubrala těsně před koncem stoupání - a AT dělala co měla.
Moje teorie je taková, že jsem při jízdě na plný knedlík až za "inflexní bod kopce" uvedla v chaos dva algoritmy - jeden, co drží motor po výjezdu kopce podřazený a čeká, až dostane pobídku dopředu, aby přeřadil výš. A druhý, co drží motor v otáčkách v očekávání, že bude za chvíli pokračovat jako stíhačka, dokud nedostane pobídku pro zádrž...
Jako obvykle je ta největší závada mezi volantem a sedačkou :839:
Dnes pozdě večer (cesta jen moje) přišel níže popisovaný kopeček a čekala jsem, že vyzkouším tlačítko hold. Ale jela jsem to trošku jinak, tentokrát jsem ubrala těsně před koncem stoupání - a AT dělala co měla.
Moje teorie je taková, že jsem při jízdě na plný knedlík až za "inflexní bod kopce" uvedla v chaos dva algoritmy - jeden, co drží motor po výjezdu kopce podřazený a čeká, až dostane pobídku dopředu, aby přeřadil výš. A druhý, co drží motor v otáčkách v očekávání, že bude za chvíli pokračovat jako stíhačka, dokud nedostane pobídku pro zádrž...
Jako obvykle je ta největší závada mezi volantem a sedačkou :839:
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Lucko já bych si to nebral tak osobně, nech tomu čas .
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Děkuji ti, náčelníku, za hřejivá slova plná útěchy.VDC píše:Lucko já bych si to nebral tak osobně, nech tomu čas .
Hned se cítím lépe, ač pořád jako trouba.
Ještě že je to auto tak odpouštivé
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 67
- Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Karlovarsko
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
mám pár otázek týkajících se AT u Subaru Outback 2,5 2004, předem děkuji za vysvětlení
1. Mohu za jízdy vyřadit z D na N a pak stále za jízdy opět D?
2. Z jakého důvodu je na voliči rychlosti vlevo nahoře ten spínač? nepoznal jsem jestli něco dělá dle přístrijovky.
3. když vytočím kola do rejdu zařadím R tak musím přidat plyn . Je to O.K. nebo něco mě přibržduje?
Dotaz a související diskuze přesunuta do nového tématu AT s příznaky zapečené mezinápravy
Děkuji
1. Mohu za jízdy vyřadit z D na N a pak stále za jízdy opět D?
2. Z jakého důvodu je na voliči rychlosti vlevo nahoře ten spínač? nepoznal jsem jestli něco dělá dle přístrijovky.
3. když vytočím kola do rejdu zařadím R tak musím přidat plyn . Je to O.K. nebo něco mě přibržduje?
Dotaz a související diskuze přesunuta do nového tématu AT s příznaky zapečené mezinápravy
Děkuji
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne ned srp 31, 2014 8:44 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: rozdělení příspěvku do nového tématu
Důvod: rozdělení příspěvku do nového tématu
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Irmaty: ad 1) Na "N" a z "N" měnit jen v úplném zastavení a při stisknuté brzdě
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2918
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Proč? Proč ne za jízdy?quickly píše:Irmaty: ad 1) Na "N" a z "N" měnit jen v úplném zastavení a při stisknuté brzdě
odesláno přes Tapatalk
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
.dundee.: protoze to prevodovce nedela dobre ... urcite se to uz uz psalo drive
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne ned srp 31, 2014 9:02 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesunuta část příspěvku
Důvod: přesunuta část příspěvku
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Když už jsme u toho "N", tak dotaz z mé strany. V tažené myčce, takové té, co mě táhne zarážkou za kolo, řadím "N" a nechávám běžet motor. Nevymyslel jsem nic vhodnějšího. Doufám, že tak je to dobře...
Jinak děkuji Quicklymu za tip na fígl s dvojitým kickdownem. Párkrát se mi stalo, že jsem sice šlápl kickdown a Outback zrychloval, ale prostě nepodřadil. Ale když mu člověk povolí kousíček plyn a šlápne kickdown podruhé, vystřelí jako raketa.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Jinak děkuji Quicklymu za tip na fígl s dvojitým kickdownem. Párkrát se mi stalo, že jsem sice šlápl kickdown a Outback zrychloval, ale prostě nepodřadil. Ale když mu člověk povolí kousíček plyn a šlápne kickdown podruhé, vystřelí jako raketa.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Tome já dávám N a vypínám motor. Nastartuju až na konci sušení.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
VDC: uplne v pohode ... zaradis, kdyz N to stoji, vyradis N, kdyz to stoji ...
nastartovano nevadi .. .. ale .. jak pise roura74, proc ma v mycce bezet motor?
nastartovano nevadi .. .. ale .. jak pise roura74, proc ma v mycce bezet motor?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Když pominu účel vyřadit z D naN za jízdy,tak nevím proč by to mělo skříni vadit,ražení P a R je jasný jen při stání ale N za jízdy a zpět na D dle mě nevadí i z toho důvodů ze je to hned vedle sebe tak se na to tak nějak myslelo...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Žádnej objektivní důvod pro to pochopitelně nemám, že nechávám běžet motor. Rádio by mi hrálo i tak. Tak já ho příště vypnu.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Řazení D-N-D za jízdy má svůj nesporný původ v návycích z manuální převodovky. Plachtění na neutrál a rozjíždění s kopce samospádem jsou ekonomické, pohodlné a logické :850:
U Leona to ale nedělám, protože to vždycky udělá nepěkný ráz v převodovce. Netuším, zdali D-N-D dělá rázy i u modernějších skříní :655:
PS: Do nejmodernějších automatů prémiových automobilek se začínají montovat automatické volnoběžky, které problém D-N-D úplně eliminují. Ovšem příchod takové (staronové) moderní technologie do Subaru vidím až tak v horizontu 20-30 let ::-DD:
U Leona to ale nedělám, protože to vždycky udělá nepěkný ráz v převodovce. Netuším, zdali D-N-D dělá rázy i u modernějších skříní :655:
PS: Do nejmodernějších automatů prémiových automobilek se začínají montovat automatické volnoběžky, které problém D-N-D úplně eliminují. Ovšem příchod takové (staronové) moderní technologie do Subaru vidím až tak v horizontu 20-30 let ::-DD:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
U svého CVT jsem D-N-D ze začátku několikrát použil a nepřišlo mi na tom nic divného. Při přeřazení se žádné rázy nekonaly, prostě jen při zpětném zařazení D se auto zhouplo jak přibrzdilo motorem.
Přestal jsem to používat až na základě několika příspěvků zde na fóru a doporučení nepoužívat.
Pokud by ale někdo byl opravdu znalý problematiky a vyvrátí mýty a doměnky, tak se k používání D-N-D klidně vrátím.
Přestal jsem to používat až na základě několika příspěvků zde na fóru a doporučení nepoužívat.
Pokud by ale někdo byl opravdu znalý problematiky a vyvrátí mýty a doměnky, tak se k používání D-N-D klidně vrátím.