Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od františek1 »

Už dlouho jezdím za 3, otáček je o malinko víc, motoru se to určitě líbí víc, a mně to přijde takové plynulejší, sympatičtější...nenašel jsem v těch 1300 otáčkách na zamčenou čtyřku žádný smysl.
Forester STurbo 01
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

no má to snahu furt řadit nahoru a dolů mi přijde když jedu do mírného kopce, jak mi to začne lézt na nervy tak dám raději za 3, po rovině nebo mírně z kopce je těch 1500 asi ok to jo
furt se s tím nějak učím , hlavně v terénu , zvykám si , někdy je to fajn , ale někdy mě to pořád ještě dost překvapuje , rád bych se s tím trochu více skamarádil než napadne sníh , s outbackem v automatu mi to ve sněhu moc nešlo , zkoušel jsem kde co , ale nic extra to nebylo, asi i nic moc gumy , furt mi přišlo , že to má snahu se víc zahrabávat než forester , možná i váha auta a bůh ví co , jsem trochu zvědav na SG v automatu , chce to hodně zkoušet , někdy mi přijde , že fakt chybí výkon motoru a to , že je problém vytočit motor do otáček a motor to pak v prudkém kopci nedá a podobně, zas je fajn , že se nepálí spojka no
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22739
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Ja v tech kopcovatach obcich, kde to jde porad z kopce a do kopce, davam obcas za 3 taky, aby to tohle nedelalo (ikdyz H6 spis maximalne jenom odemkne menic). Na rovinach jezdim normalne na D, ono to utahne a max.to semtam odemkne, ale to podrazuju i v manualu

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Když jedu 55, tak točím nějakých 1200 otáček. Po rovině je to jedno.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od pufko »

Dvojlitru bude pri AT chýbať krútiaci moment, ona ani 2.5i ho nemá prebytok a v kopcovitej oblasti ten AT funguje trochu zmäteno.
Ale v manuálnom režime v podstate nejazdím nikdy, vždy to nechám na automat. Manuálne zaradenie využívam výlučne ked v zime idem na Martinské Hole a pri zjazde ked je šmyklavo ručne radím, pretože v AT režime by sa mi to rozbehlo. Na bežnej ceste nikdy
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

jak rychle se vám připojí zadek při zpátečce?? já včera couval s vozíkem s SG po mokré louce a málem jsem nevycouval co jsem potřeboval, nešlo se moc rozjet rychleji a musel jsem pomalu a byl jsem dost nasraný, protože mi hrabal předek jak o život zatímco zadek se dost flákal a hrábnul si jen vyjímečně a až s dost výrazným zpožděním , což je celkem na hovno , zalepuje to zbytečně vzorek a pak už to sotva jede i když zabere zadek , to se mi na běžné louce u manuálu nestávalo , pokud nebyl extrémní rozdíl mezi nápravama tak ty rozdíly viskozní spojka zvládala slušně , dopředu hlavně když dám za 1 to opravdu zabírá daleko líp , D je taky se spožděním , ale nemyslím , že tak výrazným jako ta zpátečka
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od pufko »

A nebolo to tak že ti preklzovali kolesá do kríža?
Čo sa týka preradenia medzi D a R, tak tam to chvílu trvá, rozhodne to nie je napríklad na "rozhúpavanie" zapadnutého auta
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

no chvílema asi ano , ale hlavně hrabal předek a sem tam se zpožděním si hráblo i některé ze zadních kol , couval jsem navíc do kopce takže ty zadní kola ani nebyly moc zatížené , vozík byl prázdný , on ten zadek asi částečně zabíral , těžko poznat , ale zdálo se mi , že zabral, až předek trochu víc zahrabal, tak teprve potom to jakoby zabralo víc , prostě daleko víc hrabaly přední kola než zadní a vždy až po chvíli což je fakt nic moc , protože to strhne trávu a než zabere pořádně zadek tak přední jsou obalené bahnem, bylo to tak tak a já ani nečekal problém, no jsem zvědav, ještě jsem si toho nikdy dřív nevšiml , nějak moc jsem s tím na kluzku necouval, dopředu už pár zkušeností bylo
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od petr »

tak problém při couvání pořád trvá , nevím jestli s tím něco není, dopředu problém není , ale na zpátečku ten zadek nějak ne a ne zabrat, někdy se mi zdá že zabírá slušně a celkem rychle , jindy předek hrabe a hrabe a zadek jen tak pocukává , zkoušel jsem se i víc rozjet , ale to s vozíkem moc stejně nejde, navíc když předek hrabe a lítá ze strany na stranu , přijde mi , že takhle by to fungovat nemělo , je to dost problém , přitom síly to má dost i když je ta zpátečka teda taky dost dorychla
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“