Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
jo jo řešení je používat ty kvalty , už jen ten zvuk mixéru mi vadí , taky do kopců řadím ručně dost často , ale stejně pokud jezdíš často s vozíkem tak se to přehřívá často i ta kontrolka se rozsvítí dost rychle , na forestrovi se mi zdá že ještě rychleji než na otasovi , asi i proto, že to nemá chlazení kapaliny přes chladič , ale jet se s tím dá akorát se to už nesmí potom moc dlouho trápit, stalo se mi že jsem to jednou víc přehřál a pak to vůbec nejelo a až to doma přes noc zchladlo tak to bylo ok, já to nevěděl a pracně jsem auto dostával na podvalu domů a měl nervy co s tím je
někdo říkal , že ale tím častým přehříváním degraduje ta kapalina v převodovce tak asi častěji měnit , nevím no když jsem ji teď nedávno měnil vypadal krásně , ale to se asi podle vzhledu nepozná
někdo říkal , že ale tím častým přehříváním degraduje ta kapalina v převodovce tak asi častěji měnit , nevím no když jsem ji teď nedávno měnil vypadal krásně , ale to se asi podle vzhledu nepozná
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Blby u novejsich aut je, ze maji misto blokace kvaltu jenom manualni rezim, takze si z toho clovek udela manual
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To přehřívání převodovky bude samozřejmě dílem tím, když to auto nemá chladící smyčku a pak taky tím, že s tím motor musí víc míchat, když nemá koně. Mě se nikdy nepodařilo převodovku přehřát do té míry, že by se mi rozsvítila kontrolka a to ani na expedicích s plně naloženým autem. Maximum, na které jsem jí ohřál, bylo 131°.
Olej v automatu přehříváním samozřejmě degraduje, stejně jako olej v motoru.
Olej v automatu přehříváním samozřejmě degraduje, stejně jako olej v motoru.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Nene takove situace resim na manualnim rezimu. Automat by se z toho pomatl.VDC píše: ↑úte zář 13, 2022 7:48 am To stoupání, kde to řadilo 1/2, to jsi jel na D ? Jestli jo, tak se nedivím, že jsi to přehřál. To je přesně situace, kdy je vhodné řadit manuálně.
To odemykání a zamykání měniče na tempomat, to je prostě tím, že ten motor je slabej a nic jinýho mu nezbejvá. Řešním je nejezdit se stanem na střeše 120, ale jet třeba jenom 110.
Forester SH 2.0 Bifuel
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
aha, to je možné , že je to tím slabým motorem , že to víc zahřívá ten měnič to mě nenapadlo, má to logiku a já si právě myslel , jak je možné , že ty vaše 3litry ten automat zvládá a ty moje slabé motory né , outback to chlazení přes chladič má a stejně se to hřeje , já už ho teda moc do hor neberu , zabavila si ho pro sebe ženuška tak má oťásek ode mě klid
teplotu oleje nevím protože ji nikde nevidím přes co to zjišťuješ ?
teplotu oleje nevím protože ji nikde nevidím přes co to zjišťuješ ?
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19167
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
to by sis musel objedat zdejsi subaru pocitac do auta, podle ktereho spm pri zmene teploty vody v motoru o 3stC nahoru sedivi a u ohrati o 5st meni sahary, chladice a nasledne preventivne i tesneni pod hlavami ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Petře, teplotu oleje ví ECU třeba u H6 (U BP), protože má nějaký to AVCS nebo jak - proměnlivý časování, takže se dá vyčíst. Který další motory to umí netuším, ostatní musí dodělat vlastní čidlo. Láďovo (outback) displej počítá s čidlem, moje bastldodělávka to čte z CAN busu, protože je dostupná.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19167
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
ono se zde pise o teplote prevodovky ... ja to trochu zamotal s tim info o spm ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
To je nějaký divný. Máme imprezu se stejným motorem a ATF vede do chladiče. Podle servisního manuálu to má i Forester.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
kouknu na to pořádně , u otasa jsem si 100% jistý , že to do chladiče jde, u foryna jsem si toho vedení do chladiče nevšiml , myslím , že tam není , ale uplně jistý si nejsem
a tu teplotu asi raději ani vědět nechci
a tu teplotu asi raději ani vědět nechci
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Teplotu ATF umí normálně OBD II. Minimálně teda u BH. Jestli i u SG nevim, protože tam je převodovka s MPT.hamoun píše:ono se zde pise o teplote prevodovky ... ja to trochu zamotal s tim info o spm ...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
A nemá výměník na vodu? BL/BP Lego/Otb už taky nejde ATF přímo do chladiče, ale voda z chladiče jde přes výměník, kde je ATF.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte kvě 03, 2022 11:44 am
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Takze by stacilo pichnout do servisniho konektoru obd ctecku a neco si z toho pocist?
Forester SH 2.0 Bifuel
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
jak jezdíte s automaten v obci? na D nebo dáváte za 3, přijde mi , že na to D to řadí a zamyká čtyřku a drží otáčky hoodně nízko asi necelých 1500, což mi přijde né moc dobré pro motor, pokud jede člověk 60 tak je to celkem už ok, ale u těch 50 se mi to moc nelíbí
jo a co je vlastně ten automat ve starších subarech zač, jaký výrobce ?
jo a co je vlastně ten automat ve starších subarech zač, jaký výrobce ?
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Na 1500 v pohodě jezdím pokud to není do kopce. A pokud je to do kopce, tak malinko prošlápnu plyn a měnič se odemkne a už nezamkne.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)