Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
kosobecny: Ne, to je přesně naopak. Číslo před "W" značí čerpatelnost a čím je nižší, tím lze olej lépe čerpat za studena.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
ad filtr - nejradši bych ho vzal i s olejem, ale to není podmínka. Jak jsou na tom filtry bosch z elitu? případně mann z kelly? O cenu mi nejde spíš o dobrou dostupnost.. minulej jsem bral mann i s olejem z oleje.cz a zdá se to ok.. pokud by byly špatný tak si holt udělám cestu k freyovi.
HonzaCZ: čísla mi jsou jasný i co znamenají. Jen mi tak nějak přijde že s tou 10W40 se s tim startér teď když je těsně nad nulou dost pere - v pohodě chytne, ale je cítít ze začátku velkej odpor - asi jak píše telatko. Nevím co tam bylo předtím za olej, ale takhle to startovalo v těch největších mrazech okolo -20, ne okolo nuly. Tu 10W40 jsem tam dával já na jaře tak jí podezírám jako první. Vzhledem k častejm startům a krátkejm popojížďkám chci studenýmu motoru trochu ulevit.
S tou degradací upřímně řečeno moc nevim, nemam to ani jak změřit.. tak dám na zkušenosti lidí, testnu ten Millers Oils nebo Sunoco 5W50, měnit budu jako teď po 10tkm/0,5 roku a uvidíme.
ještě jednou díky všem
HonzaCZ: čísla mi jsou jasný i co znamenají. Jen mi tak nějak přijde že s tou 10W40 se s tim startér teď když je těsně nad nulou dost pere - v pohodě chytne, ale je cítít ze začátku velkej odpor - asi jak píše telatko. Nevím co tam bylo předtím za olej, ale takhle to startovalo v těch největších mrazech okolo -20, ne okolo nuly. Tu 10W40 jsem tam dával já na jaře tak jí podezírám jako první. Vzhledem k častejm startům a krátkejm popojížďkám chci studenýmu motoru trochu ulevit.
S tou degradací upřímně řečeno moc nevim, nemam to ani jak změřit.. tak dám na zkušenosti lidí, testnu ten Millers Oils nebo Sunoco 5W50, měnit budu jako teď po 10tkm/0,5 roku a uvidíme.
ještě jednou díky všem
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
No pokud bych to měl shrnout, tak mně na častý starty 10Wxx přijde celkem moc hustý i v našem podnebnym pásu. Proto jsem v Outbackovi 2 cykly zpátky přešel z Castrol 10W60 na Millers Oils 5W50...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
no, to sem ale psal, driv sem mel 5w a pdle kontrolky mazal za delsi cas nez ted co mam 10w.HonzaCZ píše:kosobecny: Ne, to je přesně naopak. Číslo před "W" značí čerpatelnost a čím je nižší, tím lze olej lépe čerpat za studena.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
Stále otáčíš smysl... 5w je za studena lépe čerpatelný než 10w... 5w znamená nižší viskozita = lepší čerpatelnostkosobecny píše:no, to sem ale psal, driv sem mel 5w a pdle kontrolky mazal za delsi cas nez ted co mam 10w.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
Forester 2.0/92 kW, 10W40 celoročně, zatím dvě výměny, jedna po 12tkm, druhá po 14 tkm. Mezi posledními výměnami jsem mysel dolít cca 1/2 litru kvůli netěsnosti ventildeklu.xtas píše:Tak já to zkusím ještě jinak - prosím majitele těhle motorů jestli můžete napsat krátký info na co jezdíte, stačí něco typu : Impreza 2.0/92kW, jezdim Sunoco 5W50 v zimě i v létě, měním po 12tkm - díky.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
asi sem natvrdlej no ale porad si myslim,ze sem psal to samy, 5w by melo lip a driv mazat za studena ne?HonzaCZ píše:Stále otáčíš smysl... 5w je za studena lépe čerpatelný než 10w... 5w znamená nižší viskozita = lepší čerpatelnost
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
kosobecny píše: asi sem natvrdlej no ale porad si myslim,ze sem psal to samy, 5w by melo lip a driv mazat za studena ne?
Ano, tendle přípěvek je doslova správný. Tzn. 5W je lépe čerpatelný a ty seš natvrdlej.
Já řikal, že vo volejích se to zas rozjede. Holt dobře mažou. ::-DDD:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
ještě by to chtělo Návrat Velkého Tribologa a bude to komplet. Už se mi docela stýská po jízdě ze Švajcu s trvale zapnutou čtyřkolkou na Patrolu a dlouhých diskuzích na thema "úplně nejvíc nejlepší huil pro mou kcháru".
Kdysi kdesi jsem tady věšel pojednání o olejích od republikové špičky - skutečné - v oblasti maziv a olejů - fakt to hledat nebudu - jsem na to línej - a protože jsem byl tak oráchlý, tak jsem tomu pánovi i na fakultu volal - ve zkratce - řídit se doporučením fabrik není zásadní chyba.....
Pak jsem veškeré "sofistikované" diskuze o olejích už jen vypouštěl...
Chápu, že každý chce, aby mu jeho auto jelo dlouho a spokojeně a nikdo ho zku.....vit nechce, ale na druhou stranu - řídil bych se doporučením pana Vejvody z MO, který tady nikdy nikomu špatně neporadil(toto není placená reklama )
Kdysi kdesi jsem tady věšel pojednání o olejích od republikové špičky - skutečné - v oblasti maziv a olejů - fakt to hledat nebudu - jsem na to línej - a protože jsem byl tak oráchlý, tak jsem tomu pánovi i na fakultu volal - ve zkratce - řídit se doporučením fabrik není zásadní chyba.....
Pak jsem veškeré "sofistikované" diskuze o olejích už jen vypouštěl...
Chápu, že každý chce, aby mu jeho auto jelo dlouho a spokojeně a nikdo ho zku.....vit nechce, ale na druhou stranu - řídil bych se doporučením pana Vejvody z MO, který tady nikdy nikomu špatně neporadil(toto není placená reklama )
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
No ozy, já zase četl článek, který byl taky velice odborný a tam pro změnu autor psal, že výrobce motorů/aut víceméně přesně danou viskozitu konkrétně nedoporučuje (a Subaru je tomu zářným příkladem), ale doporučuje výkonnostní normy a viskozitní rozsahy podle typické okolní provozní teploty. Použitá viskozita totiž, jak už jsem psal, nezáleží tolik na konstrukci motoru, ale na provozních podmínkách.
Takže např. H6 180kW má psáno API SM nebo SL, případně SJ (v případě nedostupnosti předchozích) nebo ACEA A1, A2, A3 nebo ILSAC GF-3, GF-4. To jsou požadavky na výkonnostní třídu motorového oleje.
A dále je tam graf viz příloha, který ukazuje doporučenou viskozitu pro provoz v různých teplotách. A pak je uvedené doporučení pro provoz za stížených podmínek (pouštní oblasti, vysoké venkovní teploty, vlečení nákladu...): API SM, SL; SAE 30, 40, 10W50, 20W40, 20W50
Takže prostě vybrat si viskozitu by měl opravdu až koncový uživatel, případně v kooperaci s technikem servisu a to podle typu provozu. Ne jako dneska, že se tam leje furt to samý a nerozlišuje se, jestli s tím člověk jezdí po městě 2 km nebo tahá těžkej vlek stovky kilometrů... prostě tam bouchnem 10W60, ono se to s tím popere... :839:
Takže např. H6 180kW má psáno API SM nebo SL, případně SJ (v případě nedostupnosti předchozích) nebo ACEA A1, A2, A3 nebo ILSAC GF-3, GF-4. To jsou požadavky na výkonnostní třídu motorového oleje.
A dále je tam graf viz příloha, který ukazuje doporučenou viskozitu pro provoz v různých teplotách. A pak je uvedené doporučení pro provoz za stížených podmínek (pouštní oblasti, vysoké venkovní teploty, vlečení nákladu...): API SM, SL; SAE 30, 40, 10W50, 20W40, 20W50
Takže prostě vybrat si viskozitu by měl opravdu až koncový uživatel, případně v kooperaci s technikem servisu a to podle typu provozu. Ne jako dneska, že se tam leje furt to samý a nerozlišuje se, jestli s tím člověk jezdí po městě 2 km nebo tahá těžkej vlek stovky kilometrů... prostě tam bouchnem 10W60, ono se to s tím popere... :839:
- Přílohy
-
- H6-viskozita-mot-oleje.gif (12.72 KiB) Zobrazeno 3143 x
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
a Honzo - kde čteš v mém příspěvku něco o viskozitě? Poslušně hlásím, že je tam "doporučení výrobce". A protože vím, že v tomhle máš naběháno víc jak já, tak se co? tak se na tenký led nepouštím
Jen si velmi dobře pamatuji, kdy jsem pána tlačil do konkrétní odpovědi, tak mi řekl - nevím, zda budu citovat přesně - že se do konkrétních doporučení nepouští, protože vůz prochází tolika režimy, kdy by byl "vhodnější" jiný druh oleje, že v podstatě nelze poradit ideálně..... Respektive ten, kdo to dělá, dělá to bez hlubokého náhledu do problematiky....(ale on byl vědec a ti jsou svým způsobem posedlí :850: )
Jen si velmi dobře pamatuji, kdy jsem pána tlačil do konkrétní odpovědi, tak mi řekl - nevím, zda budu citovat přesně - že se do konkrétních doporučení nepouští, protože vůz prochází tolika režimy, kdy by byl "vhodnější" jiný druh oleje, že v podstatě nelze poradit ideálně..... Respektive ten, kdo to dělá, dělá to bez hlubokého náhledu do problematiky....(ale on byl vědec a ti jsou svým způsobem posedlí :850: )
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
::-DD: oleje.....to zase bude srandy.
můj názor se vyvinul takto...5W40 celoročně, ACEA A3 specifikace, pokud možno značkový, výměny po 15 000 km ...a je pokoj.
já sám používám Total 10W50, ale jen proto, že nejezdím moc po městě - resp. nepopojíždím. pamatuju, že první dvě výměny bylo nutné dolít litr oleje na interval, teď už to nežere nic.. najeto na tento olej tak 60 000 km bez problému. ale řikám, teď bych tam klidně dával tu 5W40...
můj názor se vyvinul takto...5W40 celoročně, ACEA A3 specifikace, pokud možno značkový, výměny po 15 000 km ...a je pokoj.
já sám používám Total 10W50, ale jen proto, že nejezdím moc po městě - resp. nepopojíždím. pamatuju, že první dvě výměny bylo nutné dolít litr oleje na interval, teď už to nežere nic.. najeto na tento olej tak 60 000 km bez problému. ale řikám, teď bych tam klidně dával tu 5W40...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
Můj názor? Tak jednak at si do kdokoliv leje kamkoliv cokoliv chce :845: A druhak, že řešit olejíčky s pitváníčkem po 5ti stupních čerpatelnosti je imho pitchovina. U benzinových neturbových motorů v normálním režimu je úplně jedno, co tam bude, hlavně že bude mezi ryskami a nebude několik let starej se stoticíci km. Notabene když většina lidí má ojetinu s nejasnou minulostí a servisní historií a pak se jí snaží osvobodit olejem za pětikilo litr.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
ozy: No a však jsem jenom přiživil to, cos napsal - že prostě viskozitu si každý musí určit podle svého způsobu provozu. Možná jsem to od tebe pochopil moc konkrétně, tak ten příspěvek vypadá, že se tě snažím rozporovat
Do každého auta by to servis/majitel měl řešit individuálně a to se moc neděje, i když v mnoha případech to víceméně funguje z důvodu tak trochu alibistického používání širokorozsahových olejů, která v zimě startují lehce a při tom mají velkou teplotní odolnost.
Slavek_xxx: Já teda viděl u Outbacka v zimě celkem silný rozdíl při startování a prvních minutách běhu motoru na 10W60 nebo 5W50.... Říkáš, že blbost řešit 5 stupňů čerpatelnosti, ale ony jsou v zásadě 4 možnosti (0W - 15W) a to mi nepřijde jako blbost řešit, kterou ze 4 možností... A vem si, že některý auta jsou dlouhodobě v provozu typu nastartuji, nenechám ohřát a hned jedu 5 km, kdy se mi v zimě auto tak tak stihne ohřát a zase chcípnu, nechám vychladnout a takhle stále dokola. To pak asi docela záleží na tom, jak se chová olej studený, když třeba třetina motorovýho času je olej mimo provozní teplotu...
Do každého auta by to servis/majitel měl řešit individuálně a to se moc neděje, i když v mnoha případech to víceméně funguje z důvodu tak trochu alibistického používání širokorozsahových olejů, která v zimě startují lehce a při tom mají velkou teplotní odolnost.
Slavek_xxx: Já teda viděl u Outbacka v zimě celkem silný rozdíl při startování a prvních minutách běhu motoru na 10W60 nebo 5W50.... Říkáš, že blbost řešit 5 stupňů čerpatelnosti, ale ony jsou v zásadě 4 možnosti (0W - 15W) a to mi nepřijde jako blbost řešit, kterou ze 4 možností... A vem si, že některý auta jsou dlouhodobě v provozu typu nastartuji, nenechám ohřát a hned jedu 5 km, kdy se mi v zimě auto tak tak stihne ohřát a zase chcípnu, nechám vychladnout a takhle stále dokola. To pak asi docela záleží na tom, jak se chová olej studený, když třeba třetina motorovýho času je olej mimo provozní teplotu...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Impreza GF 2.0 92kW - zimní olej
ozawasane jen bacha někdy s těma doporučeníma fabrik - kámoš kdysi zjišťoval u nějakýho koncernovýho auta jak je to s doživotní náplní převodovky - a odpověděli mu že podle nich je životnost 5 let a max. 200000 km, takže ho opravdu po celou životnost auta nemusí měnit
Nehledejte v tom dotazu žádnou vědu, prostě sem tam na jaře nalil 10W40 a přijde mi že se studenej motor otáčí ztuha i s novou baterkou, a protože někdy jedu za den třeba 10 krátkejch jízd a z toho většina pod 1km takže se studenym autem i olejem, tak chci něco vhodnějšího - to je celý. Nepochybuju o tom že by s tim olejem auto dalších 10 let jezdilo - ale proč nedat vhodnější když už ho stejně měním že?
Informací k tomu je dost ale kupodivu hrozně rozporuplný, někdo píše že cokoliv jinýho než 10W60 zničí motor, někdo že tam patří pouze 5W30, další že s 5W30 se to neumaže a kvůli tomu mlátí čtvrtej píst... pak se do toho míchaj přefouknutý sti, nový auta s 15 let starýma... u motorek řešíme oleje často a různě, ale málokdy se tam každej takhle tvrdě bije za něco jinýho. Tak mě proste zajímalo jestli se dospělo k nějakýmu konsenzu co je vhodnej olej na zimu nebo na pořád pro tohle konkrétní auto/motor, a vypadá to že jo.
Nemam uplně rád ten přístup jako slávek, že když je auto starý tak kašlu na servis a leju tam jenom benzín - pokud to jde tak použiju to nejvhodnější, na to jsem se ptal a taky dostal hromadu užitečných odpovědí
Nehledejte v tom dotazu žádnou vědu, prostě sem tam na jaře nalil 10W40 a přijde mi že se studenej motor otáčí ztuha i s novou baterkou, a protože někdy jedu za den třeba 10 krátkejch jízd a z toho většina pod 1km takže se studenym autem i olejem, tak chci něco vhodnějšího - to je celý. Nepochybuju o tom že by s tim olejem auto dalších 10 let jezdilo - ale proč nedat vhodnější když už ho stejně měním že?
Informací k tomu je dost ale kupodivu hrozně rozporuplný, někdo píše že cokoliv jinýho než 10W60 zničí motor, někdo že tam patří pouze 5W30, další že s 5W30 se to neumaže a kvůli tomu mlátí čtvrtej píst... pak se do toho míchaj přefouknutý sti, nový auta s 15 let starýma... u motorek řešíme oleje často a různě, ale málokdy se tam každej takhle tvrdě bije za něco jinýho. Tak mě proste zajímalo jestli se dospělo k nějakýmu konsenzu co je vhodnej olej na zimu nebo na pořád pro tohle konkrétní auto/motor, a vypadá to že jo.
Nemam uplně rád ten přístup jako slávek, že když je auto starý tak kašlu na servis a leju tam jenom benzín - pokud to jde tak použiju to nejvhodnější, na to jsem se ptal a taky dostal hromadu užitečných odpovědí