Správná jízda s CVT

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od Levap »

Trochu se to tady zvrhlo na diskusi o automatech. Tak si taky ještě přidám.
Když chci vypnout motor a zároveň poslouchat rádio je "správná" volba vyřadit na P, vypnout motor (to ale vypne i rádio) a pak dát parkovací brzdu a nohu z brzdy a pak zmáčknout startovací tlačítko 2x a teprve potom zapnout rádio. Což je pakárna, kterou jde obejít zdechnutím motoru v poloze D a pak vyřadit na P.

Nebo víte o lepší možnosti?
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od pufko »

Levap píše:"N" používám standardně při jízdě z kopce
Obrázek Obrázek
Polohy D/R/P sa majú radiť iba ak auto skutočne stojí - nie že skoro stojí a pri stlačenom brzdovom pedále, to je prioritná zásada správneho používania automatickej prevodovky, tak že neviem ako za jazdy chceš to D zaradiť z N
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od JRJ »

suubaru píše:Jízdu na N jsem si také vyzkoušel, opětovné zařazení na D za jízdy je problematické, pomůže "meziplyn". Ale na N nejezdím, je to kravina, racionálně se nevyplatí za nějaké litry benzínu zkracovat životnost převodovky.
S "meziplynem" převodovka trpí víc než bez něj. V manuálu je výslovně zakázáno dávat R nebo D pod plynem (i když stojíš na místě). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutál (je jedno jestli s AT nebo MT) benzín neušetřím, ba naopak je spotřeba vyšší než se zařazeným rychlostním stupněm, protože není využito setrvačnosti auta k udržení chodu motoru a o to víc se musí vstřikovat paliva.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18906
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od hamoun »

a je tady dalsi tema ... spotreba se zarazenym rychlostnim stupnem ... :)
rika se, ze ma byt nula, veril jsem tomu, ale okamzita spotreba na diagnostice ukazuje neco jineho ...

diskuze sla nekde paralelne ...
škoda superb
ex WRX 2008
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od suubaru »

hamoun: tak to snad záleží na reliéfu trasy a sklonu vozovky atd, aby se dalo posoudit, zda je úspornější neutrál nebo zařazená rychlost. Zcela jistě dosáhneš při ekojízdě lepší průměry, pokud budeš vyřazovat.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od jarkantor »

suubaru píše:Ivooos: Pokud se chystám parkovat v kopci, při zařazeném D či R a stání na nožní brzdě nejprve zapnu ruční brzdu, pak zařadím N, pustím nožní brzdu (auto si "sedne" na brzdy), a pak opět zmáčku nožní brzdu a zařadím P. Snad to tak dělám dobře.
Já osobně si to nemyslím. Proč - pokud tebou popisovaný postup uplatníš v nějakém znatelném kopečku, tak zjstíš, že auto dosedne na jistící kolík převodovky a ne na brzdy a na to konto budeš následně pracně a s rachotem a škubotem rvát páku voliče z P kamkoliv jinam. Tzn. - vyřaď se sešlápnutou nožní brzdou na "N", zamáčkni/zatáhni ručku, pusť nožní brzdu, nechej auto sednout do třmenů brzd, sešlápni nožní brzdu a přetáhni páku voliče do P.
Naposledy upravil(a) jarkantor dne čtv říj 03, 2013 8:01 pm, celkem upraveno 1 x.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Koupě Legacy Kombi CVT 2,5

Příspěvek od suubaru »

kwt2000 píše: i po 140tkm jízda silně návyková.
ahoj já mám za sebou 115 tkm a trochu mě zneklidňuje křupání v přední nápravě. Při parkování mi to křupe, a při stání při pohybu volantem vlevo vpravo to taky křupe. Jakoby vůle v ramenech apod.Technici nic nenašli (ani na stk stolici). Mám s tím problém jenom já?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od jarkantor »

suubaru píše: ahoj já mám za sebou 115 tkm a trochu mě zneklidňuje křupání v přední nápravě. Při parkování mi to křupe, a při stání při pohybu volantem vlevo vpravo to taky křupe. Jakoby vůle v ramenech apod.Technici nic nenašli (ani na stk stolici). Mám s tím problém jenom já?
Najn, mně v tom křupe taky, v rámci nejbližší pravidelné garančky na to nechám hodit oko, u Forestera mi to dělaly brzdové třmeny, možná to bude totéž, kdoví, nebo se na to nepřijde, nějak mě to úplně nedere, a to mám jen 25tkm.
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od Juras »

jarkantor píše: Já osobně si to nemyslím. Proč - pokud tebou popisovaný postup uplatníš v nějakém znatelném kopečku, tak zjstíš, že auto dosedne na jistící kolík převodovky a ne na brzdy a na to konto budeš následně pracně a s rachotem a škubotem rvát páku voliče z P kamkoliv jinam. Tzn. - vyřaď se sešlápnutou nožní brzdou na "N", zamáčkni/zatáhni ručku, pusť nožní brzdu, nechej auto sednout do třmenů brzd, sešlápni nožní brzdu a přetáhni páku voliče do P.
Ja teda automat nemam, ale nepripada vam, ze ste napsali oba to stejny?
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
filippek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2310
Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
Jméno a příjmení: Filip Pecka
Bydliště: Jablonecko

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od filippek »

JJ, napsali to úplně stejně ::-DD: A podle mě teda správně :826:
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od yeti »

Chlapi, kurňa, co je to za vědu s tím automatem? Dyť je to primárně pro ženský a američany. Nedělám si iuze, že některá z těchto skupin to řeší tak jako vy. Prostě "D" jak dopředu, "R" jak dozadu (reverz - amíkům problém nedělá) a "P" jako parking. Myslím, že to moc řešíte. :657:
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od Marty73 »

No já taky doteď myslel, že automat je jen o plynu a brzdě, ale teď jsem se konečně probudil ::-DDD:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
jorgge
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 112
Registrován: čtv zář 10, 2009 2:55 pm

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od jorgge »

yeti píše:Chlapi, kurňa, co je to za vědu s tím automatem? Dyť je to primárně pro ženský a američany. Nedělám si iuze, že některá z těchto skupin to řeší tak jako vy. Prostě "D" jak dopředu, "R" jak dozadu (reverz - amíkům problém nedělá) a "P" jako parking. Myslím, že to moc řešíte. :657:
zapomněl jsi na "N" jako nepoužívat :-)
Forester SG 2.0X Dark Grey
Uživatelský avatar
jarkantor
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 320
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od jarkantor »

Juras píše: Ja teda automat nemam, ale nepripada vam, ze ste napsali oba to stejny?
Ne, to je strašný omyl těch, co s automaty nemají zkušenosti - pokud je zařazeno buď D nebo R (obecně jakákoliv poloha pro pohyb vpřed nebo vzad), je převodovka stále v tahu (auto se po puštění plynového pedálu má stále tendenci začít pohybovat). Aby se tedy zamezilo snahám auta o pohyb, je třeba rozpojit pohonný řetězec a toho se dosáhne zařazením neutrálu (N). Při zařazení P se mezi soukolí převodovky vloží kolík. O který se pak auto poměrně logicky opře v jakémkoliv kopci - takže třmeny brzd jsou zcela zbytečné a pohybu auta brání kolík a nikoliv brzdy - auto sedí na převodovce a ne na brzdách. Takže v kopci nejdříve N, sešlápnout nožní brzdu, stisknout tlačítko automatické brzdy, pustit nožní brzdu, nechat auto sednout na brzdové třmeny, pak znovu sešlápnout nožní brzdu a přesunout páku na P. Proč furt ta nožní brzda, že? No protože bez ní nelze přesouvat páku voliče mezi některými polohami. :811:
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2441
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Správná jízda s CVT

Příspěvek od JRJ »

jarkantor píše:Proč furt ta nožní brzda, že? No protože bez ní nelze přesouvat páku voliče mezi některými polohami. :811:
:850:
jarkantor píše:Takže v kopci nejdříve N, sešlápnout nožní brzdu, ...
::-DDD:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“