Správná jízda s CVT
Re: Správná jízda s CVT
Uvědomil jsem si, že se tady a nejen tady průběžně hovoří o tom, jak variátor, označovaný značkou Subaru jako Lineartronic, vykazuje v některých modelech specifickou aktivitu. Resp. jak tuto aktivitu jako specifickou vnímají testovací jezdci ať již z řad novinářů nebo z řad nenovinářských. Jakožto uživatel OTB 2.5i z roku 2012, osazeného variátorem, bych rád upozornil na jistá řekněme "úskalí", na která mohou ne zcela znalí případně narazit a být z nich překvapeni nebo rozmrzelí.
V mém benzínovém atmosférickém autě tedy při aktu akcelerace postupuji podle dále popsaných možných alternativ: 1. Sešlápnu plynový pedál "tak nějak normálně" - otáčky pomalu rostou z běžně provozovaných cca 1.500ot./min., auto plynule zrychluje a při dosažení otáček na úrovni cca 3.000ot./min. auto zatáhne výrazně silněji a otáčky povyskočí na úroveň cca 3.500ot./min., odkud pak s rostoucí rychlostí klesají (držím-li plynový pedál sešlápnutý v +/- stejné poloze). 2. Sešlápnu plynový pedál více než "tak nějak normálně" - otáčky rovnou vyskočí na úroveň cca 3.500ot./min., odkud s rostoucí rychlostí padají směrem dolů. 3. Sešlápnu plynový pedál docela neurvale (více než "více než tak nějak normálně") - otáčky skočí střemhlav na hodnotu cca 3.500ot./min. a s rostoucí rychlostí dále rostou až na úroveň cca 5.500ot./min., odkud pak, při dosažení elektronikou vyhodnocené cílové rychlosti, prudce padnou na nějakých cca 2.500ot./min. Pokud v tomto případě (3.) dále tlačím na plynový pedál, tak otáčky prchají až k červenému poli, ale to jsem spáchal za dobu vlastnictví auta asi 2x, protože auto se pak pohybuje rychlostí někde kolem tachometrových 200km/hod., což je na tuzemských dálnicích poněkud "za hranou". CVT v naftových modelech a XT benzínu bude asi naladěno poněkud jinak, ale mně osobně vyhovuje daleko více kontinuální zátah motoru a převodovky než kolísání otáček, simulující chod automatické převodovky během jejícho průletu osmi nebo šesti virtuálními převodovými stupni.
V mém benzínovém atmosférickém autě tedy při aktu akcelerace postupuji podle dále popsaných možných alternativ: 1. Sešlápnu plynový pedál "tak nějak normálně" - otáčky pomalu rostou z běžně provozovaných cca 1.500ot./min., auto plynule zrychluje a při dosažení otáček na úrovni cca 3.000ot./min. auto zatáhne výrazně silněji a otáčky povyskočí na úroveň cca 3.500ot./min., odkud pak s rostoucí rychlostí klesají (držím-li plynový pedál sešlápnutý v +/- stejné poloze). 2. Sešlápnu plynový pedál více než "tak nějak normálně" - otáčky rovnou vyskočí na úroveň cca 3.500ot./min., odkud s rostoucí rychlostí padají směrem dolů. 3. Sešlápnu plynový pedál docela neurvale (více než "více než tak nějak normálně") - otáčky skočí střemhlav na hodnotu cca 3.500ot./min. a s rostoucí rychlostí dále rostou až na úroveň cca 5.500ot./min., odkud pak, při dosažení elektronikou vyhodnocené cílové rychlosti, prudce padnou na nějakých cca 2.500ot./min. Pokud v tomto případě (3.) dále tlačím na plynový pedál, tak otáčky prchají až k červenému poli, ale to jsem spáchal za dobu vlastnictví auta asi 2x, protože auto se pak pohybuje rychlostí někde kolem tachometrových 200km/hod., což je na tuzemských dálnicích poněkud "za hranou". CVT v naftových modelech a XT benzínu bude asi naladěno poněkud jinak, ale mně osobně vyhovuje daleko více kontinuální zátah motoru a převodovky než kolísání otáček, simulující chod automatické převodovky během jejícho průletu osmi nebo šesti virtuálními převodovými stupni.
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Správná jízda s CVT
prostě Kantor, velmi pedagogicky :supeer: díkjarkantor píše:Ne, to je strašný omyl těch, co s automaty nemají zkušenosti - pokud je zařazeno buď D nebo R (obecně jakákoliv poloha pro pohyb vpřed nebo vzad), je převodovka stále v tahu (auto se po puštění plynového pedálu má stále tendenci začít pohybovat). Aby se tedy zamezilo snahám auta o pohyb, je třeba rozpojit pohonný řetězec a toho se dosáhne zařazením neutrálu (N). Při zařazení P se mezi soukolí převodovky vloží kolík. O který se pak auto poměrně logicky opře v jakémkoliv kopci - takže třmeny brzd jsou zcela zbytečné a pohybu auta brání kolík a nikoliv brzdy - auto sedí na převodovce a ne na brzdách. Takže v kopci nejdříve N, sešlápnout nožní brzdu, stisknout tlačítko automatické brzdy, pustit nožní brzdu, nechat auto sednout na brzdové třmeny, pak znovu sešlápnout nožní brzdu a přesunout páku na P. Proč furt ta nožní brzda, že? No protože bez ní nelze přesouvat páku voliče mezi některými polohami. :811:
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Správná jízda s CVT
S CVT se stále učím a tak se chci zeptat. Při parkování zabrzdím, dám ruční brzdu, pustím nožní brzdu aby si auto sedlo do ruční brzdy (stále zařazeno M, resp. R), dávám volič z D do P (resp. z R do P). Při tom je slyšet cvaknutí a je cítit jak sebou auto trochu cukne. Dělám to špatně, dělá vám to taky? Když jsem jezdil nějakou dobu s Levorgem, tak tam to nedělalo vůbec nic, bylo to až jakoby byl ten volič moc volný, bez odporu. Díky
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná jízda s CVT
Můj postup:
* zacouvám na parkování
* stojím na nožní brzdě
* přeřadím na N
* zatáhnu ručku
* pustím nožní brzdu (auto se mírně zhoupne)
* s nožní brzdou přeřadím na P
* zacouvám na parkování
* stojím na nožní brzdě
* přeřadím na N
* zatáhnu ručku
* pustím nožní brzdu (auto se mírně zhoupne)
* s nožní brzdou přeřadím na P
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1414
- Registrován: pon kvě 28, 2018 11:07 am
- Jméno a příjmení: Petr Gobernac
- Bydliště: Pardubice
Re: Správná jízda s CVT
Zabrzdím nohou
Preradim na Parking
Vypínám
Ručku výjimečně pokud to sklon vyžaduje
Žádný návod jsem sice nečetl, ale nemyslím, že by to výrobce měl uživatelům nějak komplikovat.
Preradim na Parking
Vypínám
Ručku výjimečně pokud to sklon vyžaduje
Žádný návod jsem sice nečetl, ale nemyslím, že by to výrobce měl uživatelům nějak komplikovat.
Forester SJ 2.0iCVT 2016
X-Trail T31 2.0Dci 2010
X-Trail T31 2.0Dci 2010
- schmako
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1258
- Registrován: stř srp 23, 2017 5:04 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej M.
- Bydliště: Praha 6
Re: Správná jízda s CVT
Nemám sice CVT ale dělám to naprosto přesně jako Quickly. Jednou jsem to zkusil jinak a málem jsem neodjel, protože se celá hmotnost auta zaparkovala na parkovací kolík.quickly píše:Můj postup:
* zacouvám na parkování
* stojím na nožní brzdě
* přeřadím na N
* zatáhnu ručku
* pustím nožní brzdu (auto se mírně zhoupne)
* s nožní brzdou přeřadím na P
Subaru Outback 3.0R ExeNavi AT MY2007 zvaný: Otokar
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
Audi A6 C6 2006 - 2,7 TDi V6 MT - sedan s měchy, zvaný: Überauto
Škoda Octavia 2.0MPi kombi 4*4 MT (Ex do 2018)
Trabant T601 combi rv 1986 (Ex do 2016)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16139
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná jízda s CVT
Já mám všechna auta zaparkovaná doma zadkem z kopce dolů, takže jsem tak naučený, že i když parkuju u Hypernovy v Pardubicích na rovině, tak používám ručku.Goba píše:Ručku výjimečně pokud to sklon vyžaduje
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Správná jízda s CVT
Mladej takhle neodjel s Mercedesem.
Já zabrzdim, dám ručku a P a pustím brzdu.
Jak to dělá Quickly je lepší
Já zabrzdim, dám ručku a P a pustím brzdu.
Jak to dělá Quickly je lepší
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Správná jízda s CVT
Tak jsem na amerických fórech našel, že doporučují to dělat jak píše quickly, tj. zařadím do své parkovací procedury mezikrok s N. Ale dávat ruční brzdu píšou i v návodu. “Nikdy neparkujte jen se zařazeným převodovým stupněm.”
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Správná jízda s CVT
Ono to ani nejde, protože pokud nedáš P, tak nezamkneš auto.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná jízda s CVT
P je mechanická blokace měniče. Blokační kolík zablokuje měnič. Takže by auto mělo viset na brzdách a ne nést váhu na blokačním kolíku. Tak jak to dělá quickly je to správně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Správná jízda s CVT
Já to dělám podle sklonu... teda, ručku dávám vždycky, ale když parkuju na více méně rovině, tak tam dávám rovnou P, pokud stojím ve větším kopci, tak to napřed svěsím na N jako quickly. Vlastně v kopcích to dělám i s manuálem, jak jsem k ruční brzdě důvěřivý
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná jízda s CVT
Já P používám pouze jako pojistku v tom krpálu, kde mám barák. Jinak to nepoužívám. U BH nemusím. Ale v každým případě to vždycky pověsím do brzd a pak tam případně volně zařadím P.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Správná jízda s CVT
Dělám to podobně jako Dan, ale něco zcela ne. Když tak mi vyveďte z omylu prosím
x zastavím a stojím na nožní brzdě
x zatáhnu ručku
x dám do pozice N,pustím nožní brzdu a počkám, kam se auto hejbne
x dám nožní brzdu a dám P
X vypínám.
Je to taky dobrý nebo ne?
x zastavím a stojím na nožní brzdě
x zatáhnu ručku
x dám do pozice N,pustím nožní brzdu a počkám, kam se auto hejbne
x dám nožní brzdu a dám P
X vypínám.
Je to taky dobrý nebo ne?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004