podvlada píše:Jen pro info, na svym Outbacku (automat) jsem měnil desky po cca 40 Mm čistě jen protože jsem chtěl zkusit Ferodo, a ty starý (TRW) byly cca na půlce životnosti. Sice jiný auta, ale brzdy by mohly být dimenzovaný vzhledem k hmotnosti... Tak buď ty TRW jsou tvrdý a moc nebrzdí (což byl důvod výměny za Ferodo) nebo jezdim ultraúsporně (což si teda nemyslim )
Se radsi podivej i na kotouce ja to ted pri prezouvani meril, desek je tam celkem dost, ale kotouce jsou zase sjety skoro na pulku a to maj nejakejch 20Mm nebo neco takovyho
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Ahojte, letos na jaře mě začali při brždění hodně hlasitě pískat brzdy. Zhruba ve střední třetině intenzity brzdění. lehké přibrzdění a tvrdé brzdy jsou OK.
Nějaká zkušenost nebo tipy co s tím?
SUBARU XV 1.6i ACTIVE ES Lineartronic MY18
ex. SUBARU LEGACY WAGON 2.0R AT MY07
Jestli mohu poradit, chce ty brzdy znovu zajet. Tohle dělají i zcela nové brzdy, kdy směs destiček není vypálena. Rozjeť auto na rychlost 100-120 a tvrděii zbrzdi na nějakých 40-50km/h ,tohle udělej 7-8x a pak nejlépe někde zastavit ,nestát na brzdách a nech brzdy vychladnout. Kotouče poznáš, že změní barvu na modro stříbrnou po celé brzdné ploše kotouče.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
od února jsem majitelem XV (2l, e-boxer) a ježdění s tímto autem nelze než hodnotit jako radost. Nějakou tu mouchu samozřejmě má, ale ta doufám bude vyřešena v záruce (občasné drnčení z prostoru středového tunelu, pouze při nízkém zatížení spalovacího motoru, typicky při pozvolném rozjezdu pouze na spalovák cca 1100 - 1500 ot.)
Rád bych se Vás zeptal, zda-li má někdo typ na padnoucí potahy pro XV e-boxer (vozím děti a co dokážou víme...), popř. zda je výše popsané drnčení typickou "muškou". Autorizovaný servis zdroj drnčení prozatím nenašel..
Ja se uz delsi dobu koukam na autopotahy MAD https://www.carseatcover.eu/cs/gallery/SUBARU/
Maji tam i konfigurator a clovek si muze vybrat ruzne materialy, nebo i kuzi na zadni stranu prednich sedacek (idealni na udrzbu kdyz ma clovek male deti). Cenove to je okolo 13 tisic na vsechny sedacky.
seatik píše: ↑ned črc 03, 2022 4:32 pm
Jestli mohu poradit, chce ty brzdy znovu zajet. Tohle dělají i zcela nové brzdy, kdy směs destiček není vypálena. Rozjeť auto na rychlost 100-120 a tvrděii zbrzdi na nějakých 40-50km/h ,tohle udělej 7-8x a pak nejlépe někde zastavit ,nestát na brzdách a nech brzdy vychladnout. Kotouče poznáš, že změní barvu na modro stříbrnou po celé brzdné ploše kotouče.
Proboha snad potom nestavět, ale brzdy vychladit klidnou jízdou? Protože pod deskama při stání chladnou pomaleji a tím se zkroutí...jsem teda vždycky myslel...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Proto píšu pomalu zastavit a nestát na brzdách. Má teorie je taková, že kotouč se prohřeje rovnoměrně a chladne pomalu s podobnou teplotou. Jistě ho zchladíš i klidnou jízdou a v rychlejším čase, ale podle mě nebude při chladnutí stejná teplota na celém kotouči. Destičky si myslím vychladnou dřív než by se stačil kotouč zkroutit. Mně se tento postup při opětovném zajíždění brzd osvědčil a nikomu ho necpu. Při rychlé jízdě samozřejmě chladím rychle jízdou, ale př zajíždění si prostě tu pauzu dám a nikdy sem nezaregistroval, že bych zkroutil kotouč.
Jinak to není z mé hlavy ale popis pana Krejsy z Renovak.cz , který se kotoučům a destičkám věnuje již x let.
"Po druhém cyklu pokud možno již nebrzdit/nejezdit, vůz nechat odstavený (zastavit bez tlaku na brzdový pedál). Nechat úplně zchladnout, tím se vyloučené pojiva na povrchu desky změní v pevné skupenství které se při dalším zabrzdění po vychladnutí odpráší pryč a vůz je připraven. V opačném případně se pojiva roznesou po kotouči, může vzniknout sklovina a brzdný účinek bude slabší."
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Mozno to poznate - niekolko mesiacov hladate, vyberate, pozerate... a nakoniec to pride. "Stlacite spust" a uz sa veziete v (pre mna) novom Subaru XV 2.0i MY2018.
PS. Parkovanie Subaru je real!
Lukyn91 píše: ↑stř črc 06, 2022 11:14 am
Ja se uz delsi dobu koukam na autopotahy MAD https://www.carseatcover.eu/cs/gallery/SUBARU/
Maji tam i konfigurator a clovek si muze vybrat ruzne materialy, nebo i kuzi na zadni stranu prednich sedacek (idealni na udrzbu kdyz ma clovek male deti). Cenove to je okolo 13 tisic na vsechny sedacky.
Děkuji za odkaz. Potahy krásné, kvalitní. Jen se obávám faktoru "pratelnosti" ...
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Přeji hezký den.
Musím se bohužel opět zeptat, jako trouba.
Brácha mí před cca 3 lety koupil náhradní stěrače Bosch Aerotwin AR 653 S (650mm/400mm)
Dnes jsem je chtěl vyměnit, přeci jen, původní vydržely 4 roky a už se odtrhává guma...
No a zjistil jsem, že nesedí ten patent na uchycení.
Když byly koupené tak jsem to bral tak že brácha věděl co kupuje a nevyzkoušel to.
Jaké stěrače mám koupit?
Raději přímo nějaký odkaz. Děkuji.
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018) Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004) Škoda Fabia Combi (2004)