Nová subarata XV

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

První zimu jsem měl to samé u řidiče ve výhledu. Opraveno v servisu a pokud to neřeknu tak si toho nikdo nevšimne. Do teď se to nezměnilo a vypadá to stejně. Doporučuji přelepil izolepou aby do toho nešla špína. Nechat opravit na počkání tím UV lepidlem ve skloserise za cca 1000,-. Vyměnit na pojistku až to bude horší. I tato oprava je uznávaná pojišťovnou a lze ji platit z pojistky.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
špelda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 24
Registrován: úte úno 16, 2021 3:50 pm
Jméno a příjmení: Jirka Špelina
Bydliště: Kadaň

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od špelda »

díky za rychlou odpověď, Lefie :-)
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Náhoda
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od jiko01 »

..pravděpodobně nejlepší vysvětlení unikátního technického řešení principu převodovky Subaru Crosstrek Plug-In Hybrid....
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Uživatelský avatar
sk2018
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 06, 2018 5:07 pm

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od sk2018 »

Nedokupoval jste někdo kryt šroubu předního stěrače (konkrétně na XV2018) ? Asi ho někdy ukradla myčka. Některé ceny na netu jsou překvapující.
Přílohy
kryt_sroubu_sterace.jpg
Subaru XV 1.6i AE MY2018
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Hele já tedy ne, určitě bude k sehnání ale jen u dealera :-(
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Pánové a dámy,
nemá už někdo za sebou výměnu brzdového obložení na pření nápravě na dvoulitru 4/2017 a novější?
Čeká mě výměna a hodilo by se mě ověření výrobních čísel z origo faktury.
Jinak cena dílu u Sbaru je 4100,-.
Děkuji za info.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od jiko01 »

..u 2 litru by to mělo to být tohle,
Brzdové destičky přední - Subaru (26296FL031)
Jedná se o 100% originální Subaru díl,

já dělal u 1.6 na faktuře mám (26296FL040) a byly bez plechové krytky, ..na krabici je 26296FL01*
kotouče byly taky na spodní hranici po 50000km
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

jiko01 dík za odpověď
to z tvé faktury dohledám v pohodě to na ten dvoulitr bohužel ne
Přílohy
brzdy 1.6.jpg
G14_26201313.png
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
jiko01
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 133
Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od jiko01 »

Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Ale šlo by 26296FL030 to už dohledám (*_^) |,,,,
https://parts.theautobarnsubaru.com/p/S ... FL031.html

Jinak ty stránky https://parts.theautobarnsubaru.com jsou celkem v pohodě *_*=*_*
Přílohy
Bez názvu.png
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Takže pokračujeme na téma přední brzdy.
Stav tachometru 88 500.

Přední brzdové destičky jsou takřka sjeté k akustické signalizaci 1,5 mm na každé straně. Fotka není.
Přední kotouče mají lehce nad 22 mm
22,5.jpg
Výrobce a čísla. Ten výrobce mě trochu překvapil.
Takže přidávám odkaz: https://www.jurid.com/catalogue.html#fi ... egory_id=1
jurid 636 FF.jpg
A to je k předním brzdám zatím vše

Pokračujeme ale dál.
Při demontáži kola se utrhnul jeden šteft a to tak že tak lehce až jsem se podezříval že jsem pěkné jelito.
šteft.jpg
Kola jsem přezouval sám před měsícem a od té doby na ně nikdo jiný nesahal. Tudíž na 100 % vím že byla dotažena na moment 120 Nm.
Matka se normálně povolila a udělala tak dvě otáčky když se zasekla a nešla dál otáčet ani jedním směrem. Vzal jsem na to tedy klíč na kola, křup a bylo to, jakoby to byl M6 z bláta a né šteft co drží kolo.
OK, takže dneska do servisu na výměnu a sypat si popel na hlavu jakej jsu vůl.
Jak mě ale překvapil servisní technik v Subaru se slovy, to je běžné i u nás na servisu se to stává tak 15 - 20 x za rok. Normálně by jsme vám to vyměnili na počkání, ale teď končíme sezonu přezouvání a máme toho moc. Nechte auto tady v kolem 10 to bude hotové.

Takže konstatuji že za 32 let se mně to nestalo a ani nikomu v mém okolí. Takže toto je opravdu poprvé co jsem se s tím setkal a navíc ještě s tvrzením že u Subaru je to běžné :-/ 8()


Cena materiálu + výměny v Subaru: 309,- Kč
Šteft kola ORIGINÁL číslo dílu SUB 28365FE001
Matice kola ORIGINÁL číslo dílu SUB 28171AJ001
Cena práce v servisu 36,30 Kč s DPH, ostatní je za materiál (*_^) |,,,,

Doplním později >:-@
Tvrdost utrženého šroubu:
Naposledy upravil(a) Lefie dne pát lis 25, 2022 12:12 pm, celkem upraveno 5 x.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Používáte někdo něco podobného?
1/2" prodlužovací nástavec s omezeným kroutícím momentem, hodnota momentu barevně odlišená. Pomáhá eliminovat nadměrné dotažení šroubů na kolech.

omezeny-moment.jpg
omezeny-moment tab.jpg

Jak používat prodlužovací nástavec s omezeným kroutícím momentem

1. Nepoužívejte s ručním nářadím!!!
2. Používejte jen ve spojení s 1/2 " rázovým utahovákem.
3. Nastavte tlak vzduchu na 5 – 6 barů a na rázovém utahováku hodnotu točivého momentu asi 190 Nm až 210 Nm.
4. Nikdy nepoužívejte plný výkon.
5. Nasaďte na prodlužovací nástavec průmyslovou hlavicí a pak nasaďte nástavec na rázový utahovák.
Nástavec přenáší točivý moment, který je na něm uváděn.
6. Při dotažení nepokračujte s utahováním déle jak 3 sekundy.
7. Neslouží k povolování !!!
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od podvlada »

Nepoužívám, ale viděl jsem na YT test těchhle věcí. S rázákem to funguje, protože to díky/kvůli zkrutu v ose omezí ten přenášenej moment. Ale jen z toho rázu, představ si to, jako bys chtěl kladivem ohnout plocháč ve svěráku. Pokaždý co do toho bouchneš se to prohne a vrátí zpět. Ale kdyby ses na to pověsil tak to ohneš až k zemi - proto píšou "nepoužívat s ručním nářadím", protože "trvalým" působením síly (prostě pořád utahuješ) to nakonec taky přetáhneš.
Za mě to je zbytečný. Dobrý leda někam, kde maj rázák jen velký vzduchový hovado bez regulace. Já našroubuju a utahuju kole nejdřív (lidl) rázákem, ale nastavenym na "150" Nm, dokud párkrát necvakne. Pak vezmu momenťák a dotáhnu na 110 Nm. Těch "150" předtim to nepřetáhne, to mam vyzkoušený. Nevim, kam bych měl tuhle blbost dávat :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Lefie
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 434
Registrován: úte dub 24, 2018 10:19 pm
Bydliště: Východně od Brna

Re: Nová subarata XV

Příspěvek od Lefie »

Nějak tak jsem si myslel že to funguje a hodí se zejména pro rázové utahováky bez regulace.
Můj maličký Hazed 9012M-1 dá na 1 a na 2-3 příklepy něco kolem 100-105 Nm. Pak vezmu momenťákem na 120 a pohne se to o čtvrt až půl otáčky.
Subaru XV 2.0 - EXECUTIVE MY2018
Obrázek BA 95
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „XV“