Koupě Forestera - prosím o rady a informace
Napsal: pát kvě 03, 2013 12:34 pm
Zdravím všechny!
Nějakou dobu se koukám po koupi kvalitního miláčka, a tak jsem se přes Grand Vitaru dostal k Subaru. A kupodivu mě Forester doslova nadchnul. Prošel jsem si tedy spoustu diskuzí na internetu a dal do kupy pár poznámek.
Jsem zde nový, ale doufám, že se najde nějaká dobrá duše, která by prošla moje postřehy a případně mi poradila nebo opravila? :845:
V měřítku mám Forestera – druhé nebo třetí generace (rok výroby 2007-2010). Rád bych také LPG. Zde je pár postřehů, které jsem si zapsal:
- Pro LPG je vhodný Forester s obsahem 2000 cm3 a bez turba.
- Číslo motoru – na páté pozici F znamená tvrzené sedla ventilů (tím si ověřím vhodnost motoru na LPG).
- Originální LPG zástavba je od Vialle.
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
- Problém se zadními samonivelačními tlumiči – vydrží cca 120000 km (nutno vyměnit oba zaráz – 20000 Kč). Je možno přejít na variantu bez samonivelace (cca 15000 Kč) = nové tužší/silnější pružiny + klasický tlumič
- Spotřební materiál – kosti a tyče stabilizátoru.
- Subaru je citlivé na kvalitu motorového oleje.
- Při koupi si tedy pohlídat hlavně zadní tlumiče a vyzkoušet projet se s ním v krajních rejdech (a samozřejmě si vzít dobrého technika :pr:).
Pár otázeček:
- Jak je to se seřizováním ventilových vůlí a nutností vytáhnutí motoru? Pro které motorizace je to nutné?
- Je nutné nebo potřebné přimazávání ventilů Flashlube?
- Je problém se servisem LPG Vialle? (v okolí Uh. Hradiště/Zlína; vyskytuji se také v Novém Jičíně a nemám daleko k Ostravě).
- Není lepší koupit Forestera jen s benzínem a LPG si nechat namontovat dodatečně? Případně jaké LPG namontovat? (sekvenční vstřikování BRC??)
- Je nutné po přestavbě na LPG vozit rezervní kolo v kufru nebo stačí sada na lepení? Má někdo přehled, jak je to s legislativou?
- Ohledně úpravy zadních tlumičů na verzi bez samonivelace. Jaké pružiny použít – větší, silnější, atd.? Prosím o konkrétní typy.
Našel jsem něco na adrese:
http://www.sportovniautodoplnky.cz/suba ... 4x4-35-mm/
Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále jsem našel, že někdo použil tlumiče Magnum AG 7008MT, pružina origo od Subaru COIL SPRING R20 380FC140. A také tlumiče i pružiny (Sachs).
Originál pružina má průměr drátu 11,8mm. Zesílené pružiny pro tlumiče bez samonivelace mají průměr drátu 13,8mm
Moc tedy prosím o rady, cenné připomínky a komentáře k mým postřehům.
Díky! :subaru:
Graviton
Nějakou dobu se koukám po koupi kvalitního miláčka, a tak jsem se přes Grand Vitaru dostal k Subaru. A kupodivu mě Forester doslova nadchnul. Prošel jsem si tedy spoustu diskuzí na internetu a dal do kupy pár poznámek.
Jsem zde nový, ale doufám, že se najde nějaká dobrá duše, která by prošla moje postřehy a případně mi poradila nebo opravila? :845:
V měřítku mám Forestera – druhé nebo třetí generace (rok výroby 2007-2010). Rád bych také LPG. Zde je pár postřehů, které jsem si zapsal:
- Pro LPG je vhodný Forester s obsahem 2000 cm3 a bez turba.
- Číslo motoru – na páté pozici F znamená tvrzené sedla ventilů (tím si ověřím vhodnost motoru na LPG).
- Originální LPG zástavba je od Vialle.
- Na LPG jezdit maximálně do 4,5 tisíce otáček a pak raději přepnout na benzín
- Problém se zadními samonivelačními tlumiči – vydrží cca 120000 km (nutno vyměnit oba zaráz – 20000 Kč). Je možno přejít na variantu bez samonivelace (cca 15000 Kč) = nové tužší/silnější pružiny + klasický tlumič
- Spotřební materiál – kosti a tyče stabilizátoru.
- Subaru je citlivé na kvalitu motorového oleje.
- Při koupi si tedy pohlídat hlavně zadní tlumiče a vyzkoušet projet se s ním v krajních rejdech (a samozřejmě si vzít dobrého technika :pr:).
Pár otázeček:
- Jak je to se seřizováním ventilových vůlí a nutností vytáhnutí motoru? Pro které motorizace je to nutné?
- Je nutné nebo potřebné přimazávání ventilů Flashlube?
- Je problém se servisem LPG Vialle? (v okolí Uh. Hradiště/Zlína; vyskytuji se také v Novém Jičíně a nemám daleko k Ostravě).
- Není lepší koupit Forestera jen s benzínem a LPG si nechat namontovat dodatečně? Případně jaké LPG namontovat? (sekvenční vstřikování BRC??)
- Je nutné po přestavbě na LPG vozit rezervní kolo v kufru nebo stačí sada na lepení? Má někdo přehled, jak je to s legislativou?
- Ohledně úpravy zadních tlumičů na verzi bez samonivelace. Jaké pružiny použít – větší, silnější, atd.? Prosím o konkrétní typy.
Našel jsem něco na adrese:
http://www.sportovniautodoplnky.cz/suba ... 4x4-35-mm/
Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále jsem našel, že někdo použil tlumiče Magnum AG 7008MT, pružina origo od Subaru COIL SPRING R20 380FC140. A také tlumiče i pružiny (Sachs).
Originál pružina má průměr drátu 11,8mm. Zesílené pružiny pro tlumiče bez samonivelace mají průměr drátu 13,8mm
Moc tedy prosím o rady, cenné připomínky a komentáře k mým postřehům.
Díky! :subaru:
Graviton