Stránka 41 z 53

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte říj 27, 2020 9:47 am
od mirekst
Před cca třemi lety (nechce se mi hledat tady ve fóru) mi odešel jeden ze dvou větráků na chladiči, výsledek červencového horka a neprůjezdné D1 byla ručička cca v 3/4 stupnice (pod červeným), škoda nula. Outback 2,5 rv 2006. Opraveno výměnou větráku v AWD.

Měnit chladící kapalinu za jinou s vyšším bodem varu bych nedělal - teplota motoru má být v nějakém rozmezí, se kterým konstrukce počítá. Pokud není motor nějak extrémně namáhán a vše funguje jak má, tak se teplota má pohybovat od-do, a nic se neděje - ručička je kolem poloviny.

Samozřejmě, něco jiného je závodní auto někde na okruhu, o tom se nebavím.

A nebavím se o autech, kde celá konstrukce byla jaksi šejdrem, jako u Š120, ty šlo uvařit opravdu snadno.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte říj 27, 2020 10:02 am
od dethroned
tohle je tady dávno vyřešeno:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... %A1n%C3%AD

mě tenkrát nakonec pomohola výměna chladiče. od té doby jsem to už nikdy nedostal nad 100°C při jízdě i v horku:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 05#p297648
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 35#p297988

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: pon lis 09, 2020 10:37 pm
od xtcc
ještě opráším ten dotaz na tu bezvodou kapalinu - máte s tím někdo zkušenosti?

Reálně prý teploty o nižší jednotky °C stoupnou (tuším cca 4°C se psalo?), bo chladí lehce hůř než voda ale je věčná, nemrzne, nekoroduje/nekamenuje atd.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte srp 31, 2021 5:01 pm
od vodi
Chci se zeptat...
Budu vyndavat motor kvůli seřízení ventilové vůle, dam samozřejmě nový těsnění pod víka ventilů. Olej, voda,...sem tam se něco vyčistí jak k tomu bude dobrej přístup...
Má smysl dělat i těsnění pod hlavama? 2.0 121kW, 160000 najeto, voda ani olej neubývá, nepřehřívá se...zkrátka problém žádnej. Ale říkam si - když už to bude venku...nebo naopak - když to funguje, neřešit to... co vy na to?

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte srp 31, 2021 5:14 pm
od HonzaCZ
Já bych do toho nesahal.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte srp 31, 2021 5:35 pm
od spm
Vzhledem k mé zkušenosti, kdy se těsnění pak dělalo po ne zas tak dlouhé době znovu, protože při rozebírání to nedal jeden šroub a po 5 letech to nedala vložka, do které se pak dával nový, bych se na to taky vybodl, když to funguje :-) Zvlášť když to má najeto 160 a nejspíš to bude ještě dostatečně dlouho fungovat i bez zásahu.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte srp 31, 2021 5:49 pm
od StandaB
Presne tak. Ani na to nesahej! Kdyz to sam nejak nezkurvis, tak ty tesneni vydrzi min. jeste jednou tolik. Dvoulitr vydrzi nesmysl. (*_^) |,,,,

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: úte srp 31, 2021 10:07 pm
od sima
Myslím, že na to tady máme určitě všichni stejný názor =)

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř říj 20, 2021 4:46 pm
od podvlada
Asi nejvhodnější vlákno pro video jednoho známého youtubera, ChrisFixe. Tentokrát na téma "utěsňovače těsnění hlav" nebo jak to říct česky. :-D Head gasket sealants :-)

Long story short, Jaguáří V6 co sežrala za hodinu provozu celou expanzku a za opravu v servisu chtěli ~$7500 (cena vozu cca $1500). Utěsňovač za ~$30 vydržel 2 roky / 15 Mm. Nakonec to selhalo, ale po rozebrání motoru se přišlo na to, že šlo o zkroucenou hlavu, těsnění samotný bylo v cajku. Chladič říznut, bez ucpání. Jediný co, po aplikaci se motor pořád přehříval, podezření na ucpanej/zablokovanej termostat, ale vrámci projížďky se to "samo" spravilo :-)

Takže případně možnost pro někoho, kdo má starou zdechlinu kde to fouklo a nevyplatí se to opravit - možná to prodlouží život :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q3_kDiQb7lE[/youtube]

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř říj 20, 2021 4:51 pm
od HonzaCZ
Neměl by to spm lejt s výměnou oleje? Nebo radši při každym tankování? :-DDD

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř říj 20, 2021 5:22 pm
od podvlada
A to jak do oleje, tak do nádrže, ano. :-DDD

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř říj 20, 2021 5:52 pm
od spm
volové :-D

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř říj 20, 2021 8:48 pm
od samvaculik
chudák Jenda


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: pát pro 03, 2021 4:41 pm
od francjin
Ahoj všichni,
chci se zeptat, proč (alespoň podle toho co čtu tady , na youtube a na amerických fórech) u našich motorů tak často odchází těsnění pod hlavou. Jde o důsledek přehřívání motoru-podfouknutí, divokých jízd, nebo následek zanedbané péče? Trpí boxery tendenci k přehřívání obecně? Pokud ano, proč?
Jak sledovat teplotu chladicí kapaliny, když auto nemá teploměr (alespoň můj lesník FB20, 2018)-lze ho někde profesionálně namontovat? Může naředení oleje chladicí kapalinou vést k zadírání /degradace oleje, spolu s užíváním "doporučeného" 0w20/? Protože o zadřené klice je dost příspěvků už celkem v malém nájezdu.
Prostě jak předejít poškození těsnění pod hlavou a zadření motoru. Lze nějak sledovat zda se v oleji začíná objevovat voda (nejen podle šlemu).
Nechci být paranoidní, ale podle toho co čtu, tak jsou ty motory hodně háklivé a po cca 150tk lze čekat "engine breakdown". Docela mi to štve, protože
to auto mám rád a kombinaci boxeru a awd považuji za technologickou lahůdku.
Olej používám 0W40 Mobil FS A3, 100 oct benzín + Vif. [THNX]

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: pát pro 03, 2021 4:55 pm
od hamoun
Nejrychlejší řešení to máš sledovat přes ODB2. Ať už stylem custom displeje, co tu dělali kluci nebo budíku do ODB2, co má Šíma.. nebo na telefonu v nějaké aplikaci, kterých je zdarma dost ...

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk