Stránka 41 z 53
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte říj 27, 2020 9:47 am
od mirekst
Před cca třemi lety (nechce se mi hledat tady ve fóru) mi odešel jeden ze dvou větráků na chladiči, výsledek červencového horka a neprůjezdné D1 byla ručička cca v 3/4 stupnice (pod červeným), škoda nula. Outback 2,5 rv 2006. Opraveno výměnou větráku v AWD.
Měnit chladící kapalinu za jinou s vyšším bodem varu bych nedělal - teplota motoru má být v nějakém rozmezí, se kterým konstrukce počítá. Pokud není motor nějak extrémně namáhán a vše funguje jak má, tak se teplota má pohybovat od-do, a nic se neděje - ručička je kolem poloviny.
Samozřejmě, něco jiného je závodní auto někde na okruhu, o tom se nebavím.
A nebavím se o autech, kde celá konstrukce byla jaksi šejdrem, jako u Š120, ty šlo uvařit opravdu snadno.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte říj 27, 2020 10:02 am
od dethroned
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: pon lis 09, 2020 10:37 pm
od xtcc
ještě opráším ten dotaz na tu bezvodou kapalinu - máte s tím někdo zkušenosti?
Reálně prý teploty o nižší jednotky °C stoupnou (tuším cca 4°C se psalo?), bo chladí lehce hůř než voda ale je věčná, nemrzne, nekoroduje/nekamenuje atd.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte srp 31, 2021 5:01 pm
od vodi
Chci se zeptat...
Budu vyndavat motor kvůli seřízení ventilové vůle, dam samozřejmě nový těsnění pod víka ventilů. Olej, voda,...sem tam se něco vyčistí jak k tomu bude dobrej přístup...
Má smysl dělat i těsnění pod hlavama? 2.0 121kW, 160000 najeto, voda ani olej neubývá, nepřehřívá se...zkrátka problém žádnej. Ale říkam si - když už to bude venku...nebo naopak - když to funguje, neřešit to... co vy na to?
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte srp 31, 2021 5:14 pm
od HonzaCZ
Já bych do toho nesahal.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte srp 31, 2021 5:35 pm
od spm
Vzhledem k mé zkušenosti, kdy se těsnění pak dělalo po ne zas tak dlouhé době znovu, protože při rozebírání to nedal jeden šroub a po 5 letech to nedala vložka, do které se pak dával nový, bych se na to taky vybodl, když to funguje
Zvlášť když to má najeto 160 a nejspíš to bude ještě dostatečně dlouho fungovat i bez zásahu.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte srp 31, 2021 5:49 pm
od StandaB
Presne tak. Ani na to nesahej! Kdyz to sam nejak nezkurvis, tak ty tesneni vydrzi min. jeste jednou tolik. Dvoulitr vydrzi nesmysl.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: úte srp 31, 2021 10:07 pm
od sima
Myslím, že na to tady máme určitě všichni stejný názor
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: stř říj 20, 2021 4:46 pm
od podvlada
Asi nejvhodnější vlákno pro video jednoho známého youtubera, ChrisFixe. Tentokrát na téma "utěsňovače těsnění hlav" nebo jak to říct česky.
Head gasket sealants
Long story short, Jaguáří V6 co sežrala za hodinu provozu celou expanzku a za opravu v servisu chtěli ~$7500 (cena vozu cca $1500). Utěsňovač za ~$30 vydržel 2 roky / 15 Mm. Nakonec to selhalo, ale po rozebrání motoru se přišlo na to, že šlo o zkroucenou hlavu, těsnění samotný bylo v cajku. Chladič říznut, bez ucpání. Jediný co, po aplikaci se motor pořád přehříval, podezření na ucpanej/zablokovanej termostat, ale vrámci projížďky se to "samo" spravilo
Takže případně možnost pro někoho, kdo má starou zdechlinu kde to fouklo a nevyplatí se to opravit - možná to prodlouží život
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=q3_kDiQb7lE[/youtube]
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: stř říj 20, 2021 4:51 pm
od HonzaCZ
Neměl by to spm lejt s výměnou oleje? Nebo radši při každym tankování?
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: stř říj 20, 2021 5:22 pm
od podvlada
A to jak do oleje, tak do nádrže, ano.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: stř říj 20, 2021 5:52 pm
od spm
volové
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: stř říj 20, 2021 8:48 pm
od samvaculik
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: pát pro 03, 2021 4:41 pm
od francjin
Ahoj všichni,
chci se zeptat, proč (alespoň podle toho co čtu tady , na youtube a na amerických fórech) u našich motorů tak často odchází těsnění pod hlavou. Jde o důsledek přehřívání motoru-podfouknutí, divokých jízd, nebo následek zanedbané péče? Trpí boxery tendenci k přehřívání obecně? Pokud ano, proč?
Jak sledovat teplotu chladicí kapaliny, když auto nemá teploměr (alespoň můj lesník FB20, 2018)-lze ho někde profesionálně namontovat? Může naředení oleje chladicí kapalinou vést k zadírání /degradace oleje, spolu s užíváním "doporučeného" 0w20/? Protože o zadřené klice je dost příspěvků už celkem v malém nájezdu.
Prostě jak předejít poškození těsnění pod hlavou a zadření motoru. Lze nějak sledovat zda se v oleji začíná objevovat voda (nejen podle šlemu).
Nechci být paranoidní, ale podle toho co čtu, tak jsou ty motory hodně háklivé a po cca 150tk lze čekat "engine breakdown". Docela mi to štve, protože
to auto mám rád a kombinaci boxeru a awd považuji za technologickou lahůdku.
Olej používám 0W40 Mobil FS A3, 100 oct benzín + Vif.
Re: Životnost subaru motorů...
Napsal: pát pro 03, 2021 4:55 pm
od hamoun
Nejrychlejší řešení to máš sledovat přes ODB2. Ať už stylem custom displeje, co tu dělali kluci nebo budíku do ODB2, co má Šíma.. nebo na telefonu v nějaké aplikaci, kterých je zdarma dost ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk