Stránka 21 z 53

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: čtv srp 16, 2018 11:50 pm
od Albi
dethroned píše:... proto se mě strašně líbí levorg 1,6 jako rodinné (!) auto, protože vím, že to pojede výrazně líp než užraná 2,5, ...
užraná 2.5? :-/

Outback 2.5, 129kW, od 2014, průměr 8.76
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... ower_e=130
a to je Outback větší auto!

staré Legacy 2003-5, 2.5 121kW, průměr 9.18
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... ower_e=121

Levorg, průměr 9.06
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

nevím jestli jede "výrazně" lépe ... ale pro mě byla právě užranost toho Levorgu největší zklamání >:-f

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: ned srp 19, 2018 2:23 pm
od outback
VDC píše:No to nejsem překvapenej, že to žere s karavanem.
No to já jsem teda dost překvapenej - zatím u všech aut to u mně s karavanem bralo o polovinu víc než bez - platilo to od zcela podmotorovaný benzínový šestnáctistovky přes současný Outback až po přemotorovaný naftový dvoulitr. Podle tohoto empirického pravidla by to mělo brát tak zhruba 14 na sto, 17 je hrozně moc a naznačuje to, že CVT drží permanentně motor v režimu "na krev", nebo možná tahali nějaký šestimetrový monstrum (tj. opět režim "na krev").

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: pát říj 19, 2018 12:28 pm
od Nemmo
360.000km na obzoru ....a stále vrčí ... (*_^) |,,,,

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 11:40 am
od RadekN
Tak jsem trochu z toho svého boxera rozladěn :-/ . Motor obyč EJ20 92kw, nájezd necelých 370.000km a spotřeba oleje se pohybuje kolem 0,8-1L/1000km. Teď jsem dal hustější 5w-50 SUNOCO, od výměny najeto 500 km a už jsem zase cca 3mm nad minimem.

Jinak auto jede jako pila, otáčky nekolísají, modře nedýmí, startuje bez problémů i v -5°C, svíčky mají krásnou cihlovou barvu, žere to spíš na delší trasy a když je to prohřáté. Z motoru nic nekape.

Poslední co zbývá. Mohu změřit tlaky, ale ať to budou kroužky nebo ventily, stejně bude muset motor ven a hlavy dolů. Nebo jdou ventily přetěsnit bez sundání hlav? :-/

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 11:50 am
od VDC
Tak ta spotřeba oleje není malá, ale při tom nájezdu mi to zase tak strašný nepřijde.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 11:53 am
od Traveller
To by snad chtělo spíš 10W-něco, ne??? Ten by měl být "hustější". Vyšší "druhé" číslo ti tak moc nepomůže.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:06 pm
od mari75
Traveller píše:To by snad chtělo spíš 10W-něco, ne??? Ten by měl být "hustější". Vyšší "druhé" číslo ti tak moc nepomůže.
Taky si myslím ;-D . Budu se opakovat, ale dal bych 10W-40. Už kvůli tomu nájezdu. Původně tak byl jaký olej?

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:19 pm
od spm
Druhá teda případná věc je, jestli zrovna u tohohle motoru neni pak jednodušší ho vyměnit celý, než generálkovat... možná se pletu, ale když to vezmu, tak je jich celkem hodně, takže by nemusely být tak drahé a spolehlivostí to byl asi jeden z nejlepších motorů, takže relativně dost slušná šance, že jiný jetý bude v pohodě...

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:31 pm
od VDC
A už je to tu zase. Vyšší zimní číslo má zajistit nižší spotřebu oleje ? To si teda fakt nemyslím. Dává se tam ten olej kvůli vyššímu letnímu číslu a ne kvůli zimnímu.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:37 pm
od mari75
Tome, já jsem prostě zvyklý dávat odjakživa tento olej a problém jsem nikdy neměl. Co tím může Radek zkazit, když ho zkusí. Mám dojem,že nic u obyč. atmosféře =)

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 12:55 pm
od mari75
Jen jsem skočil do garáže vyfotit trochu jiný boxer

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 1:13 pm
od námořník
Teď fakt nevím a samotnýho by mě to zajímalo, SFko mi taky žralo olej a měl jsem 10w40. Když jsem ten motor potom rozebral, tak na jednom válci byly zapečený kroužky a teď co by mě zajímalo, pomohl by teoreticky nějakej proplach, třeba před výměnou oleje?

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 2:37 pm
od RadekN
Nakonec u 10W40 stejně nejspíš skončím - kvůli ceně a kvůli tomu, že ten olej skoro nebude stíhat degradovat, když se během výměny 2,5x vymění olejová náplň.

Do 5W50 jsem šel kvůli vyšší hustotě za provozní teploty a sliboval si od toho nižší spotřebu. No žere to stejně jako 5W30, na kterou to jelo posledních pár tisíc km. Předtím tam byl 5W-40, alespoň to tvrdí štítek.
spm píše:Druhá teda případná věc je, jestli zrovna u tohohle motoru neni pak jednodušší ho vyměnit celý, než generálkovat... možná se pletu, ale když to vezmu, tak je jich celkem hodně, takže by nemusely být tak drahé a spolehlivostí to byl asi jeden z nejlepších motorů, takže relativně dost slušná šance, že jiný jetý bude v pohodě...
To je také varianta, i když až tak laciné to také není. V Subatechu mi nabídli motor za 13k. S prací a něčím okolo to bude určitě kolem 20k. A to myslím, že když bych odvezl auto Alešovi do Dobřan na výměnu kroužků, přetěsnění ventilů atd., tak se vším okolo by to kolem těch 20k mohlo být (snad) také.

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 4:59 pm
od HonzaCZ
Akorát neustále děláte to chybu, že říkáte hustota tomu, co je ve skutečnosti viskozita. :-)

Re: Životnost subaru motorů...

Napsal: stř lis 28, 2018 5:24 pm
od mnov
To je jedno, hustotu to s teplotou mění také. Odhadnul bych to, že hustota v závislosti na teplotě bude klesat. Pokud vím, tak anomálii má jenom voda. :-)