Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 868
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od samvaculik »

dethroned píše: stř kvě 24, 2023 12:45 pm Ty jo, tak to máme totožnou zkušenost, stejný nájezd. Jenom ja to mám najeto na LPG, což na ten motor klade větší nároky.
To těsnění ja dělal někdy kolem 260 tkm, kdy to vzadu mírně rosilo a byl covid, kdy jsem nepotreboval 2 měsíce auto. Tak sem to nechal udělat. Jinak nic významného na motoru se nedělalo. Co je na verzi 127kW navic oproti 121kW je časování ventilů a jiné svody (aspon myslim), tim padem ma motor hrubší zvuk.
Nicméně 127kW verze se špatně shání, moc jich neni, byl to posledni rok BP.

Pokud bys chtel radši verzi BR, kde měla 2,5 123kW, tak rozhodně az od roku 2013. Do te doby byval problem na CVT na hydromenici s volnobeznym loziskem.
Jj, 127kw verze byla až roky 2008 a 2009, motor má jinačí hlavy a ještě nějaké detaily a je jich fakt málo. Dethroned: díky za poznámku o té generaci BR, to jsem nevěděl. A ještě se zeptám, když jsi dělal těsnení pod hlavama, nechal jsi i udělat ventily a celkově repas hlav? Kamarád, kterého už připravuju, že mi těsnění udělá říkal, že by to bylo vhodné, když je motor venku. Cenu odhadoval kolem 40k
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Zdenos »

dethroned píše: stř kvě 24, 2023 12:45 pm Ty jo, tak to máme totožnou zkušenost, stejný nájezd. Jenom ja to mám najeto na LPG, což na ten motor klade větší nároky.
To těsnění ja dělal někdy kolem 260 tkm, kdy to vzadu mírně rosilo a byl covid, kdy jsem nepotreboval 2 měsíce auto. Tak sem to nechal udělat. Jinak nic významného na motoru se nedělalo. Co je na verzi 127kW navic oproti 121kW je časování ventilů a jiné svody (aspon myslim), tim padem ma motor hrubší zvuk.
Nicméně 127kW verze se špatně shání, moc jich neni, byl to posledni rok BP.

Pokud bys chtel radši verzi BR, kde měla 2,5 123kW, tak rozhodně az od roku 2013. Do te doby byval problem na CVT na hydromenici s volnobeznym loziskem.
Určitě chci 4 generaci a v manuálu
(Nechtěně jsem tvůj příspěvek nahlásil. Spletl jsem si tlačítka)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od sima »

HonzaCZ píše: stř kvě 24, 2023 11:42 am 1,5 L na 6500 km je nic. :-D Budu se opakovat, ale VW svýho času míval (možná ještě pořád má?) toleranci 1 L / 1000 km.
Nevím jak to má teď, ale prakticky to tak i bývalo, u golfů, švára mě říkal...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

HonzaCZ píše:1,5 L na 6500 km je nic. :-D Budu se opakovat, ale VW svýho času míval (možná ještě pořád má?) toleranci 1 L / 1000 km.
To ma i toyota...

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

samvaculik píše: stř kvě 24, 2023 1:00 pm Jj, 127kw verze byla až roky 2008 a 2009, motor má jinačí hlavy a ještě nějaké detaily a je jich fakt málo. Dethroned: díky za poznámku o té generaci BR, to jsem nevěděl. A ještě se zeptám, když jsi dělal těsnení pod hlavama, nechal jsi i udělat ventily a celkově repas hlav? Kamarád, kterého už připravuju, že mi těsnění udělá říkal, že by to bylo vhodné, když je motor venku. Cenu odhadoval kolem 40k
No, hlavy se brousily, to je jasný. Pak se dělaly sedla ventilů, přepdpokládám, že výfukový. Ventily samotný se měly taky měnit, což by byla raketa, ale pak se zjistilo, že jsou v pořádku. Ještě nový simerinky ventilů. Vodítka ventilů byly taky v pořádku, to byvá problém těchto motorů - padají vodítka ventilů. Ano, bylo to kolem 40 000,-Kč. Kupovala se standartní sada těsnění od Subaru, což se nedoporučuje, protože těsnění pod hlavou opět začne selhávat kolem 250 tkm - odlupuje se povrchová vrstva, vypadá to jako nějaká plastoguma, nebo něco. Z toho důvodu se dává těsnění z WRX, které je multilayer kovové. Já to neřešil, protože nepředpokládám, že bych to provozoval do 500 tkm...
Přílohy
před - povlak na ventilech je z LPG
před - povlak na ventilech je z LPG
IMG-20210419-WA0009.jpg
po
po
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dracekvo »

Hele, od tý doby co jsem si pořídil 4 kroužky a lvíčka, tak po očku sleduju i další fora.
A u koncernu je těch témat o spotřebě oleje taky dost. Na peugeot foru se taky docela řeší těsnění pod hlavou. Dej si třeba do vyhledávače "Octavia 1.6mpi spotřeba oleje". Uvidíš tu srandu :-D
Jedinej důvod, proč se to u subaru tak přetřásá je, že třeba na léčbu těhle věcí musí motor ven.

Ale ono je to fuk. Protože třeba novější produkce audi má rozvodový řetěz vzadu. Takže kvůli výměně rozvodového řetězu (který rozhodně není věčný) musí taky motor ven. Každá značka má něco.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od VDC »

To vyndavání motoru u Subaru se démonizuje. Vyndat motor u Subaru je násobně jednodušší operace, než stejnej úkon u mnoha jiných aut s motorem napříč. U většiny MPV se k motoru zezadu nedá dostat vůbec, protože to tam při výrobě strčí zespoda i s přední nápravou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3177
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dracekvo »

To souhlas. Sám jsem ho měl venku za půl dne. A to jsem to dělal poprvé jen podle nějakého návodu na youtube. Až to budu dělat potřetí. Tak si myslím, že za dvě hodiny není co dělat.

Třeba u těch audin, co jsem zmiňoval se motory vyndavají spodem i s celou nápravnicí a převodovkou, protože je to prostě tak jednodušší. A ty rozvody mají zhruba stejný servisní inverval jako těsnění pod hlavou u subaru :-D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4409
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tsakabaru »

sice off topic, ale tak pro radost =)
WhatsApp Image 2023-03-25 at 16.41.50.jpeg
WhatsApp Image 2023-03-25 at 16.42.10.jpeg
WhatsApp Image 2023-03-25 at 16.42.37.jpeg
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tapan »

Samý starý šlupky tady na tom fóru :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1313
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od kwt2000 »

To jo, taky jednu dělám. Koukam SOC spzky, jsi od Sokolova?
IMG_5213.jpeg
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4409
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tsakabaru »

no popravde se zname uz, jen jsem tu byval pod jinym nickem :)
a po nejakem merglu taky vyhledove pokukuju, mladi stravene s W123 proste nelze zapomenout
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1313
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od kwt2000 »

Aha….uz vim, Forester, Niva, Impreza…..
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4409
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tsakabaru »

^_~|^_^
kwt2000 píše: čtv kvě 25, 2023 8:12 pm Aha….uz vim, Forester, Niva, Impreza…..
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1313
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od kwt2000 »

Ale abysme to tady neplevelili, tak pridam neco k tematu. Od vymeny v 225tkm jsem najel cca 8tkm a uz jsem dolil 2 litry oleje. Predtim jsem jezdil od vymeny do vymeny. Cim to muze byt ze to najednou vzalo tolik oleje :-/?
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Odpovědět

Zpět na „Motor“