Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

Stran toho mizernýho těsnění-budu měnit chladicí kapalinu třeba každou 2.-3. prohlídku a budu sledovat teplotu chladicí kapaliny.
Vybírám teď pro tento účel nějaký menší budík s napojením kabelem na OBD 2, aby to ale nebyla opičárna.
Vyrozuměl jsem, že je možné sledovat teplotu vody i v nějaké mobilní aplikaci. Jsem v tomto laik, mohli byste mě navést?
Potřebuji k tomu i nějaký adaptér do OBD zásuvky? Mám iPhone.
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 860
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od samvaculik »

Já jsem na mázání chyb používal ELM327 z Aliexpressu. https://www.aliexpress.com/item/4001346 ... 4c4dzbKjIV Normálně to strčíš do OBD a propojíš s iPhonem. Na iPhone používám aplikaci Car Scanner, je zdarma. Zadáš tam typ auta a pak se to propojí. Na mazání chyb je to fajn, na nějakou hloubkovou diagnostiku rozhodně ne. V reálném čase mi to ukazuje teplotu kapaliny, katalyzátoru a ještě tuším teplotu nasávaného vzduchu. Občas to blbne a má to zpoždění, ale orientačně to poslouží :-)
Naposledy upravil(a) samvaculik dne čtv pro 09, 2021 12:54 pm, celkem upraveno 1 x.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

Pokud aplikaci v mobilu, tak třeba Torque, Auto Doctor, Car Scanner... někdy je to loterie která zafunguje.
K propojení s autem nějaký "ELM327" dongle.
Pro iPhone musíš použít WiFi varianty, ty Bluetooth fungovat nebudou. U Androidu je to jedno.
Dělaj se i hotový budíky, místní uživatel "sima" takovej má, ale s tím zkušenost nemám...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
masha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1583
Registrován: pát dub 27, 2018 9:26 am
Jméno a příjmení: Václav Mašek

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od masha »

Jj potvrzují. Mám elm dongle z čímy s iphonem a jedině wifi… Mazat s tím jde, infa o teplotách atd ke tam taky spousta. Appku mám car scanner


Sent from my iPhone using Tapatalk
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

podvlada píše: čtv pro 09, 2021 12:18 pm Pokud aplikaci v mobilu, tak třeba Torque, Auto Doctor, Car Scanner... někdy je to loterie která zafunguje.
K propojení s autem nějaký "ELM327" dongle.
Pro iPhone musíš použít WiFi varianty, ty Bluetooth fungovat nebudou. U Androidu je to jedno.
Dělaj se i hotový budíky, místní uživatel "sima" takovej má, ale s tím zkušenost nemám...
Díky, už jsem se zorientoval. Ještě váhám, jaký adaptér do zásuvky koupit, aby zabral míň místa a taky podle kvality.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

Není zač. :-)
Je to loterie, mam asi 2 nebo 3 a někdy fungujou, někdy ne... ta "univerzalita" je prostě nespolehlivá. A u menšího jsem si na něj navlíknul kousek provázku, aby se mi jednodušeji vyndaval.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

Díky všem za odpovědi a příspěvky. Vychází mi z toho všeho co jsem přečetl (worldwide..), že Subaru nedbá na kvalitu hlavového těsnění
a že tím kazí svou pověst spolehlivosti a kvality součástkou za pár stovek (korun). Mohu ale připustit i to, že jsou tam těsnění dvě a třeba specifiku
boxer motoru (menší kompaktnost..), ale to je jen má hypotéza.
dodo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 69
Registrován: stř kvě 12, 2021 8:32 pm
Jméno a příjmení: JP

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dodo »

Subaru BRZ 2.0i Final Edition, WR Blue Pearl
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dracekvo »

Kdysi jsem někde zaslechl, že subaru má nějaké problémy s olejovým čerpadlem. Ale už se nepamatuju ani hlavu ani patu.
Nevíte k tomu něco víc. Týká se to i OTB 2.5 115kW a případně i 121kW?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od pufko »

Olejové čerpadlo je u všetkých benzínov skoro totožné, základ je 10mm rotor, oturbené verzie mali, respektíve majitel vymenil za 11 či 12mm...
Problém tam je klasický ako u každého zubového čerpadla, časom sa opotrebí ale to by musel mať človek naválané tak 400tkm+ kedy motor začne mať aj iné opotrebené komponenty.
U ostrejších poladených WRX, či STI sa vravelo že 10mm pumpa (ne)stačí na mazanie motora v záťaži, pochopitelne 12mm rotor pumpy prečerpá o niečo viac oleja ako 10mm

Druhá pumpa stojí zhruba 120-150€, ako kde. Výmena úplne jednoduchá pri výmene rozvodov
Vlavo dole namontovaná, vpravo hore demontovaná
Obrázek
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2487
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Chorche »

jesli to někomu pomůže, já kupoval volejovou pumpu u který deklarujou o 10% vyšší tlak a o 18% vyšší objem (průtok) tajdle https://www.ebay.com/itm/300891894123 . Hlavně kvůli nískejm volnoběžnejm votáčkám proti jinejm motorům (měl sem svojí utkvělou, že to prostě nemůže pořádně mazat na volnoběch). A k tomu sem bral čidlo na tlak, který spíná dříf než origo (hodnoty si už nepamatuju).
offroadforum.cz
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1118
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od pufko »

Zlé mazanie je najskôr z dôvodu opotrebenia pumpy.
Servisná príručka hovorí že kontrolka sa rozsvecuje pri 0,15bar, ale zároven uvádza že pri teplote 80°C a iba 600rpm by pumpa mala dávať 1bar
Merať to asi nikto doma nebude, ale predávajú sa čidlá čo majú 0,2bar aj 0,3 bar.
čidlo 0,2bar , čidlo 0,3bar, čidlo 0,4bar
Je jedno čo tam človek strčí, len aby to malo rovnaký závit a typ konektora

Ak by mal niekto opotrebenú pumpu, tak je možné že by mu to na volbežné otáčky preblikávalo, pretože ten 1bar bude dávať najskôr nová či zánovná pumpa
Obrázek
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2487
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Chorche »

jojo, bral sem data taky z tejdle tabulky, čidlo 0,3baru todle sem se byl podívat https://autodilos.cz/autodily/subaru/ou ... c-76784008.
offroadforum.cz
nivviri
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
Jméno a příjmení: David Tulach

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od nivviri »

Ahoj, rychlý dotaz k motorům.
Zvažuji návrat k Subaru a Levorg vypadá jako ideální kandidát.
Logika velí koupit novější 2.0ku (atmosféra, tuším nepřímé vstřikování), protože oproti 1.6ce DIT to z principu musí vydržet třeba i dvakrát déle.
Jenže co jsem pročetl, tak v té atmosféře to prostě "není ono", plus nižší výkon je už opravdu málo - víc asi vadí točivý moment než těch mínus 20HP.

Máte někdo zkušenosti nebo informace o obou motorizacích, popř. jak je na tom 1.6ka se spolehlivostí (těsnění, turbo, vstřiky)?
Dívám se na kusy s nájezdem do 100k km.

S benzínovými turbomotory s přímým vstřikem mám jen zkušenost s produktem Fordu/Mazdy a tam už kolem 180k km byly docela problémy, ale ty tím byly docela známé.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dracekvo »

Ono taky bude záležet na skladbě cest. Ty přímé vstřiky nejsou věšinou vhodné na ježdění okolo komína.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „Motor“