Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tapan »

Takhle tu obrázek asi nenasdílíš. Stáhni na lokál a nahraj ho sem klasicky.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

Jak psal Tapan, takhle to nejde, je to soukromej odkaz z tvýho email inboxu. Otevřeš ho jen ty, pokud jsi na seznamu přihlášen. Buď sehnat veřejnej odkaz (což asi v tomhle případě nepůjde) a dát do [ img ] tagu, nebo prostě stahnout a nahrát jako přílohu.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

francjin píše: sob pro 04, 2021 5:37 pm Proč tedy odchází těsnění pod hlavou tak brzy? Nebo je to u všech značek? Nebo se boxer víc přehřívá? Nebo je to proto, že má dvě hlavy a je tedy větší šance ?
Nebo se tomu věnujeme víc než na jiných fórech? A může mít fouklé těsnění vliv na zadírání kliky?
Díky za odpověď
PS: Nebo to moc žeru.. [ŠIBENICE]
Co jsem vysledoval, tak je to kvůli grafitovému povlakování jednovrstvého těsnění - ten povlak se po čase začne loupat, má na to obrovský vliv stáří chladící kapaliny. Vícevrstvé těsnění (na turbo motory) by to nemělo způsobovat. Já měnil těsnění preventivně a taky už se ten povlak loupal.
Typické pro japonce je, že problém neřeší a i nové sady na přetěsnění mají stále to stejné těsnění, které prostě jednou selže (typicky od 200 tkm dále podle toho jak kdo poctivě mění chladivo).
Můj názor utvořený ze zdroje zde:
https://youtu.be/-aq0hDvKJ5Q?t=89

Na druhou stranu, pár otázek zůstává. H6 selhávají také, turbo motory sem tam také..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Ono mi přijde, že se to právě nejčastěji řeší u H6 a turba, u těch ostatních atmosfér mi to přijde relativně vzácné (byť možná stále častější, než u konfekčních řadových motorů).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Traveller »

Třetí polomotor. >B-) >B-) >B-) [ŠIBENICE]
No snad už to díky přijatým protiopatřením vydrží. :-/
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od VDC »

Ty a SPM holt musíte mít furt něco extra. Jeden řeší jako fusekle těsnění, druhej polomotory... :-D I když ten první řešil Kolben. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Životnost subaru motorů...

Příspěvek od pafka »

U Oty slo tesneni preventivne v 300t. Ales rikal, ze je jeste docela dobry. Ale kdyz mel motor venku, nechal jsem vymenit obe. Zrejme jsem snem vsech mechaniku. Co je “docela dobry”, nebo “jeste vydrzi”, to radeji necham vymenit.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od hamoun »

Traveller píše:Třetí polomotor. >B-) >B-) >B-) [ŠIBENICE]
No snad už to díky přijatým protiopatřením vydrží. :-/
Trávo, to jako fakt?? Proč teď? Co za protiopatření máš? :(

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Traveller »

Hamoune, to bylo v červnu. Já myslím, že o tom určitě víš. Teď to šlape jak hodinky.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od hamoun »

... já se bál, že něco zase .. uffff ... :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

dethroned píše: úte pro 07, 2021 1:13 pm Co jsem vysledoval, tak je to kvůli grafitovému povlakování jednovrstvého těsnění - ten povlak se po čase začne loupat, má na to obrovský vliv stáří chladící kapaliny. Vícevrstvé těsnění (na turbo motory) by to nemělo způsobovat. Já měnil těsnění preventivně a taky už se ten povlak loupal.
Typické pro japonce je, že problém neřeší a i nové sady na přetěsnění mají stále to stejné těsnění, které prostě jednou selže (typicky od 200 tkm dále podle toho jak kdo poctivě mění chladivo).
Můj názor utvořený ze zdroje zde:
https://youtu.be/-aq0hDvKJ5Q?t=89

Na druhou stranu, pár otázek zůstává. H6 selhávají také, turbo motory sem tam také..
Já to video viděl taky. Tak já nevím, jestli by nebylo dobré každých 100tkm preventivně vyndat motor, přetěsnit ev. zbrousit dosedací plochy a byl by snad pokoj. A měnit chladicí kapalinu třeba po 3 letech. Nebo dát vícevrstevné těsnění.
Jinak je ten motor super.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Tak u tý modrý kapaliny se to říká, že by se po 3 letech měla měnit.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 787
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mirekst »

Pokud si dobře pamatuju, tak chladící kapalina se mění každé dva roky nebo 30 tisíc km, podle toho co nastane dříve (tj. každou druhou prohlídku).
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Traveller »

Myslím, že to je přesně jak píšeš.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „Motor“