Životnost subaru motorů...
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
Já ji nechávám u SG Forestra měnit jako brzdovku. Prvních 5 let života auta jsem ji neměnil, protože údajně dle servisky není důvod. Pak se mi objevil šlem v nádržce expanzní a chladící zmizela. Už jsem si myslel, že těsnění a nějak si to sedlo a od té doby 8 let v pohodě. Tak snad dobrý.
Hodně záleží i jak se autu nakládá. Znám lidi, co jim odešlo tě snění dřív, třeba MZ. Ale ten se s tím nemazlil jako já
Hodně záleží i jak se autu nakládá. Znám lidi, co jim odešlo tě snění dřív, třeba MZ. Ale ten se s tím nemazlil jako já
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Životnost subaru motorů...
Aké tesnenia/akých výrobcov (mimo originál Subaru) ste dávali tí, ktorí ste menili tesnenie pod hlavou?dethroned píše: ↑úte pro 07, 2021 1:13 pm Co jsem vysledoval, tak je to kvůli grafitovému povlakování jednovrstvého těsnění - ten povlak se po čase začne loupat, má na to obrovský vliv stáří chladící kapaliny. Vícevrstvé těsnění (na turbo motory) by to nemělo způsobovat. Já měnil těsnění preventivně a taky už se ten povlak loupal.
Typické pro japonce je, že problém neřeší a i nové sady na přetěsnění mají stále to stejné těsnění, které prostě jednou selže (typicky od 200 tkm dále podle toho jak kdo poctivě mění chladivo).
Můj názor utvořený ze zdroje zde:
https://youtu.be/-aq0hDvKJ5Q?t=89
Našiel som toto Multi Layer Gasket: https://www.cometicgaskets.co.uk/shop/a ... 93mm-bore/
… tak aby som sa pripravil a vedel čo vhodné hľadať, keď nastane táto situácia Subaru motorov i na mojom SG, 2,0, 92 kW.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: Životnost subaru motorů...
Tu je príspevok ku zlyhaniu tesnenia pod hlavou:
https://www.alldrivesubaroo.com.au/serv ... t-repairs/
https://www.alldrivesubaroo.com.au/serv ... t-repairs/
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
Zajímavý! Zaujalo mě, že za přehřívání (a následný fouknutí) u H6 může moct i přicpanej radiátor topení, kterej je v sérii s chladícím okruhem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Životnost subaru motorů...
Radiátor topení do série mají asi jen australské H6.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Životnost subaru motorů...
Tak co myslíte.....
Tři motory
jeden najel necelý 3000km
Druhý něco málo přes 5000km
Třetí 15000km
Na všech je stejný problém....čím to asi je:D
(Libero EF12)
Tři motory
jeden najel necelý 3000km
Druhý něco málo přes 5000km
Třetí 15000km
Na všech je stejný problém....čím to asi je:D
(Libero EF12)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Životnost subaru motorů...
Michale, nevím, ale všude je roztržené těsnění. Takže asi nesrovnaná dosedací plocha, špatný způsob dotahování?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Životnost subaru motorů...
Ono není roztržený....je propaleny u toho co najel nejvíc byl rovnanej blok i hlava ;D
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Životnost subaru motorů...
Tady ještě hezký detail
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Životnost subaru motorů...
Detail jsem zkouknul a je to těsnění na vyhození.
Kde je problém nevidím.
Kde je problém nevidím.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Životnost subaru motorů...
Mě tam dal mechanik opět to stejné single layer, co selže. Prodává to tak subaru v kompletní sadě na přetěsnění motoru (paradox je, že tam prý chybí těsnění pod výfukové svody).. neřešil jsem to, nechal jsem to vědomě tak. Stávající vydrželo skoro 300 tkm na LPG a pořád to fungovalo. To jsem vysledoval tak nějak jako průměrnou životnost při pravidelné výměne chl. kapaliny. Takže dle mého názoru snad na dalších ~200 tkm vystaráno, ale to už asi nebude jezdit..vasco píše: ↑stř pro 08, 2021 12:09 pm Aké tesnenia/akých výrobcov (mimo originál Subaru) ste dávali tí, ktorí ste menili tesnenie pod hlavou?
Našiel som toto Multi Layer Gasket: https://www.cometicgaskets.co.uk/shop/a ... 93mm-bore/
… tak aby som sa pripravil a vedel čo vhodné hľadať, keď nastane táto situácia Subaru motorov i na mojom SG, 2,0, 92 kW.
Ještě na těchto 2.5 padaly vodítka ventilů a samozřejmě velká otázka byl stav ventilů - ty byly ale ok a šly tam zpět.
Re: Životnost subaru motorů...
Nechal jsem si srovnat hlavu.Než jsem řišel na to, že mi jí vzal po délce o 0,2 mm křivě, tak jsem oddělal tři těsnění.
Prostě ten krajní píst šel moc blízko na hranu těsnění.
Pomohlo mi až podložení válců o pár desetinek sinějším těsněním.
Re: Životnost subaru motorů...
Vyhrabal jsem pár fotek:
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Životnost subaru motorů...
Problém je že to těsnění je totální shit (výroba Kalina industries ve Zlíně) jsem zvědav co mi napíšou :D
Jen pro detail...není to jeden motor a že se to třikrát po sobě po opravě posralo, jsou to tři motory se stejným problémem každej z motoru má po složení nájezd co jsem psal vejs Okování válců je rysovany a stříhaný ručně a ještě ne úplně přesně, tam bych asi nehledal příčinu, tu hledám spíš ve kvalitě, evidentně je to totální sracka ten plech. U originálu (který už se přes 5 let nedodává) se mi to nikdy nestalo -nájezdy i přes 300kkm tohle je fakt tragédie. Vyhozený peníze, ztráta času se zařizováním výroby (podílelo se i víc lidí) a nakonec to nejlepší, nasrani :D