Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4038
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od seatik »

Já ji nechávám u SG Forestra měnit jako brzdovku. Prvních 5 let života auta jsem ji neměnil, protože údajně dle servisky není důvod. Pak se mi objevil šlem v nádržce expanzní a chladící zmizela. Už jsem si myslel, že těsnění a nějak si to sedlo a od té doby 8 let v pohodě. Tak snad dobrý.
Hodně záleží i jak se autu nakládá. Znám lidi, co jim odešlo tě snění dřív, třeba MZ. Ale ten se s tím nemazlil jako já :-D
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vasco »

dethroned píše: úte pro 07, 2021 1:13 pm Co jsem vysledoval, tak je to kvůli grafitovému povlakování jednovrstvého těsnění - ten povlak se po čase začne loupat, má na to obrovský vliv stáří chladící kapaliny. Vícevrstvé těsnění (na turbo motory) by to nemělo způsobovat. Já měnil těsnění preventivně a taky už se ten povlak loupal.
Typické pro japonce je, že problém neřeší a i nové sady na přetěsnění mají stále to stejné těsnění, které prostě jednou selže (typicky od 200 tkm dále podle toho jak kdo poctivě mění chladivo).
Můj názor utvořený ze zdroje zde:
https://youtu.be/-aq0hDvKJ5Q?t=89
Aké tesnenia/akých výrobcov (mimo originál Subaru) ste dávali tí, ktorí ste menili tesnenie pod hlavou?
Našiel som toto Multi Layer Gasket: https://www.cometicgaskets.co.uk/shop/a ... 93mm-bore/
… tak aby som sa pripravil a vedel čo vhodné hľadať, keď nastane táto situácia Subaru motorov i na mojom SG, 2,0, 92 kW.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vasco »

Tu je príspevok ku zlyhaniu tesnenia pod hlavou:
https://www.alldrivesubaroo.com.au/serv ... t-repairs/
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

Zajímavý! Zaujalo mě, že za přehřívání (a následný fouknutí) u H6 může moct i přicpanej radiátor topení, kterej je v sérii s chladícím okruhem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mnov »

Radiátor topení do série mají asi jen australské H6. :-D
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1485
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

Tak co myslíte.....

Tři motory

jeden najel necelý 3000km

Druhý něco málo přes 5000km

Třetí 15000km


Na všech je stejný problém....čím to asi je:D

(Libero EF12)
Přílohy
IMG-20211208-WA0027.jpeg
IMG-20211208-WA0029.jpeg
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mnov »

Michale, nevím, ale všude je roztržené těsnění. Takže asi nesrovnaná dosedací plocha, špatný způsob dotahování?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1485
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

Ono není roztržený....je propaleny ;) u toho co najel nejvíc byl rovnanej blok i hlava ;D
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1485
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

IMG-20211208-WA0031.jpeg
Tady ještě hezký detail
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mnov »

Detail jsem zkouknul a je to těsnění na vyhození. :-)
Kde je problém nevidím. :-(
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

vasco píše: stř pro 08, 2021 12:09 pm Aké tesnenia/akých výrobcov (mimo originál Subaru) ste dávali tí, ktorí ste menili tesnenie pod hlavou?
Našiel som toto Multi Layer Gasket: https://www.cometicgaskets.co.uk/shop/a ... 93mm-bore/
… tak aby som sa pripravil a vedel čo vhodné hľadať, keď nastane táto situácia Subaru motorov i na mojom SG, 2,0, 92 kW.
Mě tam dal mechanik opět to stejné single layer, co selže. Prodává to tak subaru v kompletní sadě na přetěsnění motoru (paradox je, že tam prý chybí těsnění pod výfukové svody).. neřešil jsem to, nechal jsem to vědomě tak. Stávající vydrželo skoro 300 tkm na LPG a pořád to fungovalo. To jsem vysledoval tak nějak jako průměrnou životnost při pravidelné výměne chl. kapaliny. Takže dle mého názoru snad na dalších ~200 tkm vystaráno, ale to už asi nebude jezdit.. :-/
Ještě na těchto 2.5 padaly vodítka ventilů a samozřejmě velká otázka byl stav ventilů - ty byly ale ok a šly tam zpět.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Honza1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: ned říj 04, 2020 10:30 pm
Jméno a příjmení: Honza

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Honza1 »

P1080919.JPG
Ahoj, nevím jestli ti to pomůže. Ale podobný problém jsem měl na moto čtyřválci.
Nechal jsem si srovnat hlavu.Než jsem řišel na to, že mi jí vzal po délce o 0,2 mm křivě, tak jsem oddělal tři těsnění.
Prostě ten krajní píst šel moc blízko na hranu těsnění.
Pomohlo mi až podložení válců o pár desetinek sinějším těsněním.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

Vyhrabal jsem pár fotek:
Přílohy
IMG-20210419-WA0000.jpg
IMG-20210419-WA0001.jpg
IMG-20210419-WA0002.jpg
IMG-20210419-WA0003.jpg
IMG-20210419-WA0004.jpg
IMG-20210419-WA0005.jpg
IMG-20210419-WA0006.jpg
IMG-20210419-WA0007.jpg
IMG-20210419-WA0008.jpg
IMG-20210419-WA0009.jpg
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

...
Přílohy
IMG-20210419-WA0016.jpg
IMG-20210419-WA0017.jpg
IMG-20210419-WA0019.jpg
IMG-20210419-WA0020.jpg
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1485
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
Jméno a příjmení: Michal

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mišus »

mnov píše: stř pro 08, 2021 10:06 pm Detail jsem zkouknul a je to těsnění na vyhození. :-)
Kde je problém nevidím. :-(

Problém je že to těsnění je totální shit (výroba Kalina industries ve Zlíně) jsem zvědav co mi napíšou :D


Jen pro detail...není to jeden motor a že se to třikrát po sobě po opravě posralo, jsou to tři motory se stejným problémem každej z motoru má po složení nájezd co jsem psal vejs ;) Okování válců je rysovany a stříhaný ručně a ještě ne úplně přesně, tam bych asi nehledal příčinu, tu hledám spíš ve kvalitě, evidentně je to totální sracka ten plech. U originálu (který už se přes 5 let nedodává) se mi to nikdy nestalo -nájezdy i přes 300kkm tohle je fakt tragédie. Vyhozený peníze, ztráta času se zařizováním výroby (podílelo se i víc lidí) a nakonec to nejlepší, nasrani :D
Odpovědět

Zpět na „Motor“