Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 784
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od mirekst »

Před cca třemi lety (nechce se mi hledat tady ve fóru) mi odešel jeden ze dvou větráků na chladiči, výsledek červencového horka a neprůjezdné D1 byla ručička cca v 3/4 stupnice (pod červeným), škoda nula. Outback 2,5 rv 2006. Opraveno výměnou větráku v AWD.

Měnit chladící kapalinu za jinou s vyšším bodem varu bych nedělal - teplota motoru má být v nějakém rozmezí, se kterým konstrukce počítá. Pokud není motor nějak extrémně namáhán a vše funguje jak má, tak se teplota má pohybovat od-do, a nic se neděje - ručička je kolem poloviny.

Samozřejmě, něco jiného je závodní auto někde na okruhu, o tom se nebavím.

A nebavím se o autech, kde celá konstrukce byla jaksi šejdrem, jako u Š120, ty šlo uvařit opravdu snadno.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

tohle je tady dávno vyřešeno:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... %A1n%C3%AD

mě tenkrát nakonec pomohola výměna chladiče. od té doby jsem to už nikdy nedostal nad 100°C při jízdě i v horku:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 05#p297648
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 35#p297988
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od xtcc »

ještě opráším ten dotaz na tu bezvodou kapalinu - máte s tím někdo zkušenosti?

Reálně prý teploty o nižší jednotky °C stoupnou (tuším cca 4°C se psalo?), bo chladí lehce hůř než voda ale je věčná, nemrzne, nekoroduje/nekamenuje atd.
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od vodi »

Chci se zeptat...
Budu vyndavat motor kvůli seřízení ventilové vůle, dam samozřejmě nový těsnění pod víka ventilů. Olej, voda,...sem tam se něco vyčistí jak k tomu bude dobrej přístup...
Má smysl dělat i těsnění pod hlavama? 2.0 121kW, 160000 najeto, voda ani olej neubývá, nepřehřívá se...zkrátka problém žádnej. Ale říkam si - když už to bude venku...nebo naopak - když to funguje, neřešit to... co vy na to?
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych do toho nesahal.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22542
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Vzhledem k mé zkušenosti, kdy se těsnění pak dělalo po ne zas tak dlouhé době znovu, protože při rozebírání to nedal jeden šroub a po 5 letech to nedala vložka, do které se pak dával nový, bych se na to taky vybodl, když to funguje :-) Zvlášť když to má najeto 160 a nejspíš to bude ještě dostatečně dlouho fungovat i bez zásahu.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od StandaB »

Presne tak. Ani na to nesahej! Kdyz to sam nejak nezkurvis, tak ty tesneni vydrzi min. jeste jednou tolik. Dvoulitr vydrzi nesmysl. (*_^) |,,,,
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od sima »

Myslím, že na to tady máme určitě všichni stejný názor =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

Asi nejvhodnější vlákno pro video jednoho známého youtubera, ChrisFixe. Tentokrát na téma "utěsňovače těsnění hlav" nebo jak to říct česky. :-D Head gasket sealants :-)

Long story short, Jaguáří V6 co sežrala za hodinu provozu celou expanzku a za opravu v servisu chtěli ~$7500 (cena vozu cca $1500). Utěsňovač za ~$30 vydržel 2 roky / 15 Mm. Nakonec to selhalo, ale po rozebrání motoru se přišlo na to, že šlo o zkroucenou hlavu, těsnění samotný bylo v cajku. Chladič říznut, bez ucpání. Jediný co, po aplikaci se motor pořád přehříval, podezření na ucpanej/zablokovanej termostat, ale vrámci projížďky se to "samo" spravilo :-)

Takže případně možnost pro někoho, kdo má starou zdechlinu kde to fouklo a nevyplatí se to opravit - možná to prodlouží život :-)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q3_kDiQb7lE[/youtube]
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od HonzaCZ »

Neměl by to spm lejt s výměnou oleje? Nebo radši při každym tankování? :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10608
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od podvlada »

A to jak do oleje, tak do nádrže, ano. :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22542
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

volové :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 860
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od samvaculik »

chudák Jenda


Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
francjin
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 77
Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
Jméno a příjmení: Jindřich Franc
Bydliště: Kladno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od francjin »

Ahoj všichni,
chci se zeptat, proč (alespoň podle toho co čtu tady , na youtube a na amerických fórech) u našich motorů tak často odchází těsnění pod hlavou. Jde o důsledek přehřívání motoru-podfouknutí, divokých jízd, nebo následek zanedbané péče? Trpí boxery tendenci k přehřívání obecně? Pokud ano, proč?
Jak sledovat teplotu chladicí kapaliny, když auto nemá teploměr (alespoň můj lesník FB20, 2018)-lze ho někde profesionálně namontovat? Může naředení oleje chladicí kapalinou vést k zadírání /degradace oleje, spolu s užíváním "doporučeného" 0w20/? Protože o zadřené klice je dost příspěvků už celkem v malém nájezdu.
Prostě jak předejít poškození těsnění pod hlavou a zadření motoru. Lze nějak sledovat zda se v oleji začíná objevovat voda (nejen podle šlemu).
Nechci být paranoidní, ale podle toho co čtu, tak jsou ty motory hodně háklivé a po cca 150tk lze čekat "engine breakdown". Docela mi to štve, protože
to auto mám rád a kombinaci boxeru a awd považuji za technologickou lahůdku.
Olej používám 0W40 Mobil FS A3, 100 oct benzín + Vif. [THNX]
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18903
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od hamoun »

Nejrychlejší řešení to máš sledovat přes ODB2. Ať už stylem custom displeje, co tu dělali kluci nebo budíku do ODB2, co má Šíma.. nebo na telefonu v nějaké aplikaci, kterých je zdarma dost ...

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Motor“