Životnost subaru motorů...
Re: Životnost subaru motorů...
Před cca třemi lety (nechce se mi hledat tady ve fóru) mi odešel jeden ze dvou větráků na chladiči, výsledek červencového horka a neprůjezdné D1 byla ručička cca v 3/4 stupnice (pod červeným), škoda nula. Outback 2,5 rv 2006. Opraveno výměnou větráku v AWD.
Měnit chladící kapalinu za jinou s vyšším bodem varu bych nedělal - teplota motoru má být v nějakém rozmezí, se kterým konstrukce počítá. Pokud není motor nějak extrémně namáhán a vše funguje jak má, tak se teplota má pohybovat od-do, a nic se neděje - ručička je kolem poloviny.
Samozřejmě, něco jiného je závodní auto někde na okruhu, o tom se nebavím.
A nebavím se o autech, kde celá konstrukce byla jaksi šejdrem, jako u Š120, ty šlo uvařit opravdu snadno.
Měnit chladící kapalinu za jinou s vyšším bodem varu bych nedělal - teplota motoru má být v nějakém rozmezí, se kterým konstrukce počítá. Pokud není motor nějak extrémně namáhán a vše funguje jak má, tak se teplota má pohybovat od-do, a nic se neděje - ručička je kolem poloviny.
Samozřejmě, něco jiného je závodní auto někde na okruhu, o tom se nebavím.
A nebavím se o autech, kde celá konstrukce byla jaksi šejdrem, jako u Š120, ty šlo uvařit opravdu snadno.
Re: Životnost subaru motorů...
tohle je tady dávno vyřešeno:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... %A1n%C3%AD
mě tenkrát nakonec pomohola výměna chladiče. od té doby jsem to už nikdy nedostal nad 100°C při jízdě i v horku:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 05#p297648
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 35#p297988
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... %A1n%C3%AD
mě tenkrát nakonec pomohola výměna chladiče. od té doby jsem to už nikdy nedostal nad 100°C při jízdě i v horku:
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 05#p297648
viewtopic.php?f=4&t=6070&hilit=p%C5%99e ... 35#p297988
Re: Životnost subaru motorů...
ještě opráším ten dotaz na tu bezvodou kapalinu - máte s tím někdo zkušenosti?
Reálně prý teploty o nižší jednotky °C stoupnou (tuším cca 4°C se psalo?), bo chladí lehce hůř než voda ale je věčná, nemrzne, nekoroduje/nekamenuje atd.
Reálně prý teploty o nižší jednotky °C stoupnou (tuším cca 4°C se psalo?), bo chladí lehce hůř než voda ale je věčná, nemrzne, nekoroduje/nekamenuje atd.
Re: Životnost subaru motorů...
Chci se zeptat...
Budu vyndavat motor kvůli seřízení ventilové vůle, dam samozřejmě nový těsnění pod víka ventilů. Olej, voda,...sem tam se něco vyčistí jak k tomu bude dobrej přístup...
Má smysl dělat i těsnění pod hlavama? 2.0 121kW, 160000 najeto, voda ani olej neubývá, nepřehřívá se...zkrátka problém žádnej. Ale říkam si - když už to bude venku...nebo naopak - když to funguje, neřešit to... co vy na to?
Budu vyndavat motor kvůli seřízení ventilové vůle, dam samozřejmě nový těsnění pod víka ventilů. Olej, voda,...sem tam se něco vyčistí jak k tomu bude dobrej přístup...
Má smysl dělat i těsnění pod hlavama? 2.0 121kW, 160000 najeto, voda ani olej neubývá, nepřehřívá se...zkrátka problém žádnej. Ale říkam si - když už to bude venku...nebo naopak - když to funguje, neřešit to... co vy na to?
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: Životnost subaru motorů...
Já bych do toho nesahal.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22542
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Životnost subaru motorů...
Vzhledem k mé zkušenosti, kdy se těsnění pak dělalo po ne zas tak dlouhé době znovu, protože při rozebírání to nedal jeden šroub a po 5 letech to nedala vložka, do které se pak dával nový, bych se na to taky vybodl, když to funguje Zvlášť když to má najeto 160 a nejspíš to bude ještě dostatečně dlouho fungovat i bez zásahu.
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3619
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Životnost subaru motorů...
Presne tak. Ani na to nesahej! Kdyz to sam nejak nezkurvis, tak ty tesneni vydrzi min. jeste jednou tolik. Dvoulitr vydrzi nesmysl.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24183
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Životnost subaru motorů...
Myslím, že na to tady máme určitě všichni stejný názor
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10608
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
Asi nejvhodnější vlákno pro video jednoho známého youtubera, ChrisFixe. Tentokrát na téma "utěsňovače těsnění hlav" nebo jak to říct česky. Head gasket sealants
Long story short, Jaguáří V6 co sežrala za hodinu provozu celou expanzku a za opravu v servisu chtěli ~$7500 (cena vozu cca $1500). Utěsňovač za ~$30 vydržel 2 roky / 15 Mm. Nakonec to selhalo, ale po rozebrání motoru se přišlo na to, že šlo o zkroucenou hlavu, těsnění samotný bylo v cajku. Chladič říznut, bez ucpání. Jediný co, po aplikaci se motor pořád přehříval, podezření na ucpanej/zablokovanej termostat, ale vrámci projížďky se to "samo" spravilo
Takže případně možnost pro někoho, kdo má starou zdechlinu kde to fouklo a nevyplatí se to opravit - možná to prodlouží život
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q3_kDiQb7lE[/youtube]
Long story short, Jaguáří V6 co sežrala za hodinu provozu celou expanzku a za opravu v servisu chtěli ~$7500 (cena vozu cca $1500). Utěsňovač za ~$30 vydržel 2 roky / 15 Mm. Nakonec to selhalo, ale po rozebrání motoru se přišlo na to, že šlo o zkroucenou hlavu, těsnění samotný bylo v cajku. Chladič říznut, bez ucpání. Jediný co, po aplikaci se motor pořád přehříval, podezření na ucpanej/zablokovanej termostat, ale vrámci projížďky se to "samo" spravilo
Takže případně možnost pro někoho, kdo má starou zdechlinu kde to fouklo a nevyplatí se to opravit - možná to prodlouží život
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=q3_kDiQb7lE[/youtube]
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Životnost subaru motorů...
Neměl by to spm lejt s výměnou oleje? Nebo radši při každym tankování?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10608
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Životnost subaru motorů...
A to jak do oleje, tak do nádrže, ano.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 860
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
chudák Jenda
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Životnost subaru motorů...
Ahoj všichni,
chci se zeptat, proč (alespoň podle toho co čtu tady , na youtube a na amerických fórech) u našich motorů tak často odchází těsnění pod hlavou. Jde o důsledek přehřívání motoru-podfouknutí, divokých jízd, nebo následek zanedbané péče? Trpí boxery tendenci k přehřívání obecně? Pokud ano, proč?
Jak sledovat teplotu chladicí kapaliny, když auto nemá teploměr (alespoň můj lesník FB20, 2018)-lze ho někde profesionálně namontovat? Může naředení oleje chladicí kapalinou vést k zadírání /degradace oleje, spolu s užíváním "doporučeného" 0w20/? Protože o zadřené klice je dost příspěvků už celkem v malém nájezdu.
Prostě jak předejít poškození těsnění pod hlavou a zadření motoru. Lze nějak sledovat zda se v oleji začíná objevovat voda (nejen podle šlemu).
Nechci být paranoidní, ale podle toho co čtu, tak jsou ty motory hodně háklivé a po cca 150tk lze čekat "engine breakdown". Docela mi to štve, protože
to auto mám rád a kombinaci boxeru a awd považuji za technologickou lahůdku.
Olej používám 0W40 Mobil FS A3, 100 oct benzín + Vif.
chci se zeptat, proč (alespoň podle toho co čtu tady , na youtube a na amerických fórech) u našich motorů tak často odchází těsnění pod hlavou. Jde o důsledek přehřívání motoru-podfouknutí, divokých jízd, nebo následek zanedbané péče? Trpí boxery tendenci k přehřívání obecně? Pokud ano, proč?
Jak sledovat teplotu chladicí kapaliny, když auto nemá teploměr (alespoň můj lesník FB20, 2018)-lze ho někde profesionálně namontovat? Může naředení oleje chladicí kapalinou vést k zadírání /degradace oleje, spolu s užíváním "doporučeného" 0w20/? Protože o zadřené klice je dost příspěvků už celkem v malém nájezdu.
Prostě jak předejít poškození těsnění pod hlavou a zadření motoru. Lze nějak sledovat zda se v oleji začíná objevovat voda (nejen podle šlemu).
Nechci být paranoidní, ale podle toho co čtu, tak jsou ty motory hodně háklivé a po cca 150tk lze čekat "engine breakdown". Docela mi to štve, protože
to auto mám rád a kombinaci boxeru a awd považuji za technologickou lahůdku.
Olej používám 0W40 Mobil FS A3, 100 oct benzín + Vif.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 18903
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Životnost subaru motorů...
Nejrychlejší řešení to máš sledovat přes ODB2. Ať už stylem custom displeje, co tu dělali kluci nebo budíku do ODB2, co má Šíma.. nebo na telefonu v nějaké aplikaci, kterých je zdarma dost ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008