Životnost subaru motorů...
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Životnost subaru motorů...
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Životnost subaru motorů...
Začal jsem s plánem prvního Subaru u Imprez EJ20 a nakonec uvažuji po přečtení pár aut členů a hlavně videa od Hrubise nad Legacy. Za pár měsíců čekám prcka, tak musím prodat ten šroták co mám doma a koupit něco rodinného . Zkoušel jsem v tomhle tématu zadat do hledání EJ25 nebo Legacy a nic podstatného jsem nenašel. Protože teď nejakou dobu nebudou finance navíc ( nechci auto pokladničku), tak chci vybrat co nejlepší kousek, a času mám než malej přijde na svět. Na autě si dokážu opravit kde co, ale jediného čeho se u Suba bojím je motor. Kolík tedy vydrží běžné EJ25 121kw, když nevím jak o něj bylo pečováno. Na kousky s nájezdem okolo 150tkm asi nebudou finance, takže počítám a něčím okolo 200-250tkm. Pokud jsem přehlédl na EJ25 téma, prosím o odkaz. Díky
Edit: u imprezy plánují 2 gen a legacy 4 gen
Edit: u imprezy plánují 2 gen a legacy 4 gen
Naposledy upravil(a) Zdenos dne úte kvě 23, 2023 9:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Životnost subaru motorů...
No hele, nemaluj si to, legacy 4 už jsou taky dost staré šroťáky... motory 2.5 - pokud v tom není plyn, tak jen těsnění pod hlavou, spotřeba oleje, výfuk, katalyzátor. Jinak je to velmi jednoduchý motor bez kurvítek.
Já mám EJ253 127kW, plus LPG z výroby a teď 300 tkm+... olej bere cca 0.2l / 1000km, těsnění pod hlavama jsem dělal radši v předstihu (trochu už rosilo ven), kontrolka malé účinnosti katalyzátoru mě nesvítí, protože u LPG je druhá lambda posunutá až za druhý kat a výfuk mám od Málka od středního dílu nerez, ale ty příruby po 2 letech taky nejsou nesmrtelný.
...ve zkratce, pochybuju ale, že koupíš na našem trhu něco jinýho než pokladničku:))
Já mám EJ253 127kW, plus LPG z výroby a teď 300 tkm+... olej bere cca 0.2l / 1000km, těsnění pod hlavama jsem dělal radši v předstihu (trochu už rosilo ven), kontrolka malé účinnosti katalyzátoru mě nesvítí, protože u LPG je druhá lambda posunutá až za druhý kat a výfuk mám od Málka od středního dílu nerez, ale ty příruby po 2 letech taky nejsou nesmrtelný.
...ve zkratce, pochybuju ale, že koupíš na našem trhu něco jinýho než pokladničku:))
Re: Životnost subaru motorů...
Pokladnička to asi bude tak jako tak . Myslím to tak , abych aspoň rok nejlíp dva do toho nemusel dát víc jak plácnu 5000-10000kč. Počítám, že prcek sebere většinu financí . Ono každé tak staré auto bude mít své mouchy a vozům vyrobené v téhle době věřím, že je to ještě stará dobrá výroba, kde se na všem nešetřilo. Na kolik vyjde výměna těsnění pod hlavou? Tam už musí motor ven?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Životnost subaru motorů...
Motor ven na tesneni pod hlavou musi u boxeru vzdycky. Nebo mozna u nekterych motoru to jde udelat v aute, ale bude to takovy ojeb, ze je stejne lepsi to vyndat. Na druhou stranu u 2.5ek se to tesneni alespon nedela s kazdym druhym olejem
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14880
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Životnost subaru motorů...
Ber dvoulitr, netrpí tolik na spotřebu oleje a asi ani to těsnění tam není tak častý. Hodně těch motorů zakuká na to, že majitel nepohlídá hladinu oleje. Jakmile se rozsvítí na palubovce olejnička, je pro motor často už pozdě.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
Povím něco z vlastní zkušenosti, třeba ti to pomůže. Mám EJ253 127kw, najeto aktuálně 309 000 km. V motoru byl vždy pravidelně měněn olej po 15 000 km, já přešel na interval 10 000 km, leju 5w50 od Mobilu. Spotřeba oleje: od výměny mám najeto asi 6500 km a dolil jsem 1,5l, často jsem jezdil po dálnicích. Jinak s motorem se od počátku nedělalo nic zásadního, jen pravidelný servis, tedy rozvody po 100 000 km, svíčky, seřízení ventilových vůlí, s tím šlo vždy i přetěsnění víka ventilů, sem tam nějaký klínový řemen, atd. Nicméně těsnění hlav už mi pomalu rosí ven, tak se výhledově připravuju na jeho výměnu. Kdyžtak mrkni na moje vlákno o autě, na první stránce tam mám rozepsáno, co se kdy a za kolik dělalo.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Re: Životnost subaru motorů...
Olej ti to teda bere slušně. Vlákno je super, určitě ho zkusím přečíst celé .
A jsem rád za pozitivní příspěvky, nic co by mě od koupě odrazovalo .
A jsem rád za pozitivní příspěvky, nic co by mě od koupě odrazovalo .
Re: Životnost subaru motorů...
1,5 L na 6500 km je nic. Budu se opakovat, ale VW svýho času míval (možná ještě pořád má?) toleranci 1 L / 1000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost subaru motorů...
ano, jak píše Honza, je to celkem málo. Tyhle motory si berou klidně 1l na 1000km. Dřív jsem mezi výměnama dolil klidně 3-4 litry (a to skoro bez dálnic). Pak jsem přešel na viskozitu 5w-50, nalil čistící prostředek katalyzátoru od Liqui molly (více se to řešilo ve vlákně:viewtopic.php?p=608967#p608967) a od té doby mi spotřeba oleje klesla na takovou.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14880
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Životnost subaru motorů...
Já bych mezi tím strašením jen dodal, že ta 2.0 taky umí sežrat nějakej olej, ale většina lidí se vejde do litru mezi výměnama :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Životnost subaru motorů...
Dobře chápu. Subaru = kdo maže, ten jede
Re: Životnost subaru motorů...
Maval. A moja O1 tolko aj zozrala.
Re: Životnost subaru motorů...
Ty jo, tak to máme totožnou zkušenost, stejný nájezd. Jenom ja to mám najeto na LPG, což na ten motor klade větší nároky.samvaculik píše: ↑stř kvě 24, 2023 9:05 am Povím něco z vlastní zkušenosti, třeba ti to pomůže. Mám EJ253 127kw, najeto aktuálně 309 000 km....
To těsnění ja dělal někdy kolem 260 tkm, kdy to vzadu mírně rosilo a byl covid, kdy jsem nepotreboval 2 měsíce auto. Tak sem to nechal udělat. Jinak nic významného na motoru se nedělalo. Co je na verzi 127kW navic oproti 121kW je časování ventilů a jiné svody (aspon myslim), tim padem ma motor hrubší zvuk.
Nicméně 127kW verze se špatně shání, moc jich neni, byl to posledni rok BP.
Pokud bys chtel radši verzi BR, kde měla 2,5 123kW, tak rozhodně az od roku 2013. Do te doby byval problem na CVT na hydromenici s volnobeznym loziskem.