Životnost subaru motorů...

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20651
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od námořník »

😂
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20651
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od námořník »

Metuzalem píše: pát kvě 05, 2023 4:30 pm Dobrá volba :-)
Někdo musí mít v té rodině rozum. (cituji mou manažerku volného času) :-)
😂😂😂😂😂
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Zdenos »

Začal jsem s plánem prvního Subaru u Imprez EJ20 a nakonec uvažuji po přečtení pár aut členů a hlavně videa od Hrubise nad Legacy. Za pár měsíců čekám prcka, tak musím prodat ten šroták co mám doma a koupit něco rodinného :). Zkoušel jsem v tomhle tématu zadat do hledání EJ25 nebo Legacy a nic podstatného jsem nenašel. Protože teď nejakou dobu nebudou finance navíc ( nechci auto pokladničku), tak chci vybrat co nejlepší kousek, a času mám než malej přijde na svět. Na autě si dokážu opravit kde co, ale jediného čeho se u Suba bojím je motor. Kolík tedy vydrží běžné EJ25 121kw, když nevím jak o něj bylo pečováno. Na kousky s nájezdem okolo 150tkm asi nebudou finance, takže počítám a něčím okolo 200-250tkm. Pokud jsem přehlédl na EJ25 téma, prosím o odkaz. Díky
Edit: u imprezy plánují 2 gen a legacy 4 gen
Naposledy upravil(a) Zdenos dne úte kvě 23, 2023 9:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

No hele, nemaluj si to, legacy 4 už jsou taky dost staré šroťáky... motory 2.5 - pokud v tom není plyn, tak jen těsnění pod hlavou, spotřeba oleje, výfuk, katalyzátor. Jinak je to velmi jednoduchý motor bez kurvítek.
Já mám EJ253 127kW, plus LPG z výroby a teď 300 tkm+... olej bere cca 0.2l / 1000km, těsnění pod hlavama jsem dělal radši v předstihu (trochu už rosilo ven), kontrolka malé účinnosti katalyzátoru mě nesvítí, protože u LPG je druhá lambda posunutá až za druhý kat a výfuk mám od Málka od středního dílu nerez, ale ty příruby po 2 letech taky nejsou nesmrtelný.
...ve zkratce, pochybuju ale, že koupíš na našem trhu něco jinýho než pokladničku:))
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Zdenos »

Pokladnička to asi bude tak jako tak :). Myslím to tak , abych aspoň rok nejlíp dva do toho nemusel dát víc jak plácnu 5000-10000kč. Počítám, že prcek sebere většinu financí 😀. Ono každé tak staré auto bude mít své mouchy a vozům vyrobené v téhle době věřím, že je to ještě stará dobrá výroba, kde se na všem nešetřilo. Na kolik vyjde výměna těsnění pod hlavou? Tam už musí motor ven?
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od spm »

Motor ven na tesneni pod hlavou musi u boxeru vzdycky. Nebo mozna u nekterych motoru to jde udelat v aute, ale bude to takovy ojeb, ze je stejne lepsi to vyndat. Na druhou stranu u 2.5ek se to tesneni alespon nedela s kazdym druhym olejem :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14880
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tapan »

Ber dvoulitr, netrpí tolik na spotřebu oleje a asi ani to těsnění tam není tak častý. Hodně těch motorů zakuká na to, že majitel nepohlídá hladinu oleje. Jakmile se rozsvítí na palubovce olejnička, je pro motor často už pozdě.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od samvaculik »

Povím něco z vlastní zkušenosti, třeba ti to pomůže. Mám EJ253 127kw, najeto aktuálně 309 000 km. V motoru byl vždy pravidelně měněn olej po 15 000 km, já přešel na interval 10 000 km, leju 5w50 od Mobilu. Spotřeba oleje: od výměny mám najeto asi 6500 km a dolil jsem 1,5l, často jsem jezdil po dálnicích. Jinak s motorem se od počátku nedělalo nic zásadního, jen pravidelný servis, tedy rozvody po 100 000 km, svíčky, seřízení ventilových vůlí, s tím šlo vždy i přetěsnění víka ventilů, sem tam nějaký klínový řemen, atd. Nicméně těsnění hlav už mi pomalu rosí ven, tak se výhledově připravuju na jeho výměnu. Kdyžtak mrkni na moje vlákno o autě, na první stránce tam mám rozepsáno, co se kdy a za kolik dělalo.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Zdenos »

Olej ti to teda bere slušně. Vlákno je super, určitě ho zkusím přečíst celé [COFFEE] .
A jsem rád za pozitivní příspěvky, nic co by mě od koupě odrazovalo 🙂.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od HonzaCZ »

1,5 L na 6500 km je nic. :-D Budu se opakovat, ale VW svýho času míval (možná ještě pořád má?) toleranci 1 L / 1000 km.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od samvaculik »

ano, jak píše Honza, je to celkem málo. Tyhle motory si berou klidně 1l na 1000km. Dřív jsem mezi výměnama dolil klidně 3-4 litry (a to skoro bez dálnic). Pak jsem přešel na viskozitu 5w-50, nalil čistící prostředek katalyzátoru od Liqui molly (více se to řešilo ve vlákně:viewtopic.php?p=608967#p608967) a od té doby mi spotřeba oleje klesla na takovou.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14880
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Tapan »

Já bych mezi tím strašením jen dodal, že ta 2.0 taky umí sežrat nějakej olej, ale většina lidí se vejde do litru mezi výměnama :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Zdenos
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř dub 25, 2018 9:55 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Zdenos »

Dobře chápu. Subaru = kdo maže, ten jede :-D
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4942
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od Makovica »

HonzaCZ píše: stř kvě 24, 2023 11:42 am 1,5 L na 6500 km je nic. :-D Budu se opakovat, ale VW svýho času míval (možná ještě pořád má?) toleranci 1 L / 1000 km.
Maval. A moja O1 tolko aj zozrala.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Životnost subaru motorů...

Příspěvek od dethroned »

samvaculik píše: stř kvě 24, 2023 9:05 am Povím něco z vlastní zkušenosti, třeba ti to pomůže. Mám EJ253 127kw, najeto aktuálně 309 000 km....
Ty jo, tak to máme totožnou zkušenost, stejný nájezd. Jenom ja to mám najeto na LPG, což na ten motor klade větší nároky.
To těsnění ja dělal někdy kolem 260 tkm, kdy to vzadu mírně rosilo a byl covid, kdy jsem nepotreboval 2 měsíce auto. Tak sem to nechal udělat. Jinak nic významného na motoru se nedělalo. Co je na verzi 127kW navic oproti 121kW je časování ventilů a jiné svody (aspon myslim), tim padem ma motor hrubší zvuk.
Nicméně 127kW verze se špatně shání, moc jich neni, byl to posledni rok BP.

Pokud bys chtel radši verzi BR, kde měla 2,5 123kW, tak rozhodně az od roku 2013. Do te doby byval problem na CVT na hydromenici s volnobeznym loziskem.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Motor“