Náklady Kč na 1 km
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náklady Kč na 1 km
Rok 2015
Plečka Forester 2.0i-L CVT MY13
ujeto: 41 036 km
palivo: 2784 l
průměrná PP spotřeba: 6,83 l/km
průměrná počítaná spotřeba: 7,315 l/km
náklady na palivo: 97 432,13 Kč
náklady na palivo na 1 km: 2,37 Kč
Legacy opravdu SpecB 3.0R AT MY06
ujeto: 5257 km
průměrná počítaná spotřeba: 9,65 l/km
náklady na palivo na 1 km odhad: 3,39 Kč
Plečka Forester 2.0i-L CVT MY13
ujeto: 41 036 km
palivo: 2784 l
průměrná PP spotřeba: 6,83 l/km
průměrná počítaná spotřeba: 7,315 l/km
náklady na palivo: 97 432,13 Kč
náklady na palivo na 1 km: 2,37 Kč
Legacy opravdu SpecB 3.0R AT MY06
ujeto: 5257 km
průměrná počítaná spotřeba: 9,65 l/km
náklady na palivo na 1 km odhad: 3,39 Kč
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: Náklady Kč na 1 km
Přtelé, vím že je to off topic a já jsem ten poslední, který by odrazoval od nákupu žravého subaru (WRX08 a STi00 jsou toho důkazem) ale i když pomineme veškeré psychologické důvody, nevím zda tu zazněla jedna docela podstatná a do značné míry objektivní položka.
Zamýšlel se někdo nad tím kolik času vám to auto ušetřilo oproti alternativní dopravě a kolik peněz byste si za ten strávený čas mohli přivydělat, pokud byste chtěli?
To co se tu rozebírá a počítá jsou náklady provozování automobilu jako stroje, nikoliv jako dopravního prostředku.
Vycházím z úvahy kterou jsem měl v době kdy jsem měl možnost přivýdělku za "čas navíc" v práci, ale obecně to platí stále.
Mě dojíždění MHD do práce trvá na obě cesty 3 hodiny denně. Autem jsem na jedné hodině denně.
Vezmu-li v úvahu průměrný výdělek řekněme 150kč/hod. čistého (příklad) jsem v průběhu jednoho roku z titulu vlastnictví rychlejšího dorpavního prostředku po odečtení všech dovolených a svátků "bohatší" o 2*220 hodin. (počítáno 365 - 52 víkendů - 25 dní dovolené - 6 dní svátky, - 1 dní rezerva= služební cesty jiným vozem, nemoc apod.)
to je 440*150 neboli 66 tisíc ročně za úsporu času.
Tehdy jsem měl nájezd pouze cca 15 tis. ročně a náklady na kilometr (bez započtení amortizace) vycházely na cca 8kč. Po započtení téhle úspory jsem byl rázem na polovčních nákladech při sejném množství volného času.
V závislosti na tom kdo kolik vydělává a kolik najezdí může nastat případ kdy vlastnit dopravní prostředek "auto" může být dokonce levnější než jezdit autobusem či vlakem To zda se rozhodne ty peníze vydělat nebo ne je věc druhá, ale volný čas má pro každého jistě svou hodnotu...(pro ekonomy zpětně zakřivená křivka individuální nabídky práce :D)
PS: omlouvám se za offtopic ale tohle se mi už nějakou dobu honí hlavou a přišlo mi že toto je správná sekce kam to sepsat.
Zamýšlel se někdo nad tím kolik času vám to auto ušetřilo oproti alternativní dopravě a kolik peněz byste si za ten strávený čas mohli přivydělat, pokud byste chtěli?
To co se tu rozebírá a počítá jsou náklady provozování automobilu jako stroje, nikoliv jako dopravního prostředku.
Vycházím z úvahy kterou jsem měl v době kdy jsem měl možnost přivýdělku za "čas navíc" v práci, ale obecně to platí stále.
Mě dojíždění MHD do práce trvá na obě cesty 3 hodiny denně. Autem jsem na jedné hodině denně.
Vezmu-li v úvahu průměrný výdělek řekněme 150kč/hod. čistého (příklad) jsem v průběhu jednoho roku z titulu vlastnictví rychlejšího dorpavního prostředku po odečtení všech dovolených a svátků "bohatší" o 2*220 hodin. (počítáno 365 - 52 víkendů - 25 dní dovolené - 6 dní svátky, - 1 dní rezerva= služební cesty jiným vozem, nemoc apod.)
to je 440*150 neboli 66 tisíc ročně za úsporu času.
Tehdy jsem měl nájezd pouze cca 15 tis. ročně a náklady na kilometr (bez započtení amortizace) vycházely na cca 8kč. Po započtení téhle úspory jsem byl rázem na polovčních nákladech při sejném množství volného času.
V závislosti na tom kdo kolik vydělává a kolik najezdí může nastat případ kdy vlastnit dopravní prostředek "auto" může být dokonce levnější než jezdit autobusem či vlakem To zda se rozhodne ty peníze vydělat nebo ne je věc druhá, ale volný čas má pro každého jistě svou hodnotu...(pro ekonomy zpětně zakřivená křivka individuální nabídky práce :D)
PS: omlouvám se za offtopic ale tohle se mi už nějakou dobu honí hlavou a přišlo mi že toto je správná sekce kam to sepsat.
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náklady Kč na 1 km
Thanantos: ono s tím odpočtem/přípočtem je to trošku složitejší :655: . Třeba když jedu do Prahy, tak když jedu autem nebo vlakem, tak musím jet dopředu cca 1:10 před příjezdem do Prahy (vlak - hlavní nádraží, auto - Černý Most). Někdo může počítat, že hodina vlakem je ušetřena (při zpáteční cestě tedy 2 hodiny), odpočine si a může se na NBk pracovat, případně telefonovat. Bohužel Vodafone má na trati Pice - Praha mizerný signál, takže telefonovat se nedá, NBK hodinu vydrží pracovat, ale není to komfortní, navíc ve vlaku to není teplotně úplně ok (pro mne) :666: . Když jedu autem, tak mám čistou hlavu, jsem odpočatý s úsměvem na rtech a nejsem tak unavený, jako při jízdě vlakem (topím na 17-18 stupňů). Takže do Prahy raději autem :850: . Navíc při výpočtech by se mělo počítat i to, že :subaru: patří k nejbezpečnějším autům v případě autonehody (kolegu v otíkovi MY08 sestřelila protijedoucí Corola a policajti mu přímo řekli, že kdyby nejel :subaru: , tak by nepřežil :666: ). No a další + (nebo -) do výpočtů je úsměv na rtech, který má řidič s diagnózou.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: Náklady Kč na 1 km
No to je přesně to co jsem myslel. je tu hromada jiných emocionálních faktorů a také ne každá cesta hromadnou musí být nutně ztracený čas. Jiný faktor je také ta bezpečnost. Větší auto rozhodně bezpečnější než menší, novější obvykle než starší ale vlak je přecejen bezpečnější.
Možná to vyzní špatně, čili se nikdo prosím neuražte, ale čím to je, že my vlastníci nenažraných strojů máme tak často ve zvyku řešit provozní náklady přstože víme, že se těch našich :subaru: stejně nehodláme vzdát i kdyby žraly ještě víc. Rozhodně je dobré mít přehled nad tím kolik ze svojí výplaty dám do provozu auta, ale pokud je to auto nejen dopravním prostředkem ale zároven i koníčkem, resp. nečím, s čím se z různých důvodů prostě nehodlám loučit, je spotřeba a provozní náklady druhořadá záležitost.
Nemůžu se tak pořád zbavit pocitu že nevidím reálný důvod proč provozní náklady řešit. :655:
situací mě napadá hromada ale vždy to končí vyřešené jinak než potřebou vyčíslit provozní náklady.
pokud auto nemám a zvažuju zda si ho koupím, je to otázka toho, zda ho potřebuji nebo ne. nikoliv zda si ho mohu dovolit. Pokud musím řešit náklady na kilometr, nemám na to ho provozovat.
Pokud auto mám a řeším že chci subaru, pak mě provozní náklady nezajímají tolik jako pohon, jízní výkony, bezpečnost apod.
A pokud už mám subaru, opravdu mě přesvědčí vysoké náklady k tomu abych se ho vzdal?
Jediný důvod proč to počítat je v podstatě stejný, který mě donutil napsat tenhle text. Mám nějakou informaci/názor a jsem přesvědčen že moje jednání v souladu s ním je správné. Potřebuju do toho ale zatáhnout někoho dalšího abych sám sebe ještě jednou přesvědčil že to tak je, že na tom nejsem nejhůř a nebo pokud jsem, dát najevo že s tím umím žít nebo je mi to jedno
Takže panstvo, dle mého není vůbec důležité to jaké číslo sem kdo hodí. Nikoho to nepřesvědčí o něčem k čemu už se dávno nerozhodl. Ale potřebuje si o tom promluvit aby měl v duši klid.
A to mi připomíná to hlavní - v týhle partě lidí se toho klidu opravdu dočká.
:diky: :love: :subaru:
Možná to vyzní špatně, čili se nikdo prosím neuražte, ale čím to je, že my vlastníci nenažraných strojů máme tak často ve zvyku řešit provozní náklady přstože víme, že se těch našich :subaru: stejně nehodláme vzdát i kdyby žraly ještě víc. Rozhodně je dobré mít přehled nad tím kolik ze svojí výplaty dám do provozu auta, ale pokud je to auto nejen dopravním prostředkem ale zároven i koníčkem, resp. nečím, s čím se z různých důvodů prostě nehodlám loučit, je spotřeba a provozní náklady druhořadá záležitost.
Nemůžu se tak pořád zbavit pocitu že nevidím reálný důvod proč provozní náklady řešit. :655:
situací mě napadá hromada ale vždy to končí vyřešené jinak než potřebou vyčíslit provozní náklady.
pokud auto nemám a zvažuju zda si ho koupím, je to otázka toho, zda ho potřebuji nebo ne. nikoliv zda si ho mohu dovolit. Pokud musím řešit náklady na kilometr, nemám na to ho provozovat.
Pokud auto mám a řeším že chci subaru, pak mě provozní náklady nezajímají tolik jako pohon, jízní výkony, bezpečnost apod.
A pokud už mám subaru, opravdu mě přesvědčí vysoké náklady k tomu abych se ho vzdal?
Jediný důvod proč to počítat je v podstatě stejný, který mě donutil napsat tenhle text. Mám nějakou informaci/názor a jsem přesvědčen že moje jednání v souladu s ním je správné. Potřebuju do toho ale zatáhnout někoho dalšího abych sám sebe ještě jednou přesvědčil že to tak je, že na tom nejsem nejhůř a nebo pokud jsem, dát najevo že s tím umím žít nebo je mi to jedno
Takže panstvo, dle mého není vůbec důležité to jaké číslo sem kdo hodí. Nikoho to nepřesvědčí o něčem k čemu už se dávno nerozhodl. Ale potřebuje si o tom promluvit aby měl v duši klid.
A to mi připomíná to hlavní - v týhle partě lidí se toho klidu opravdu dočká.
:diky: :love: :subaru:
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náklady Kč na 1 km
Karle já zcela sdílím tvůj názor. Je pravda, že svoje provozní náklady snižuju plynofikací strojů, ale pak nepotřebuju řešit,jestli si to vzalo o litr víc nebo míň. Co se mhd týče, tak kdybych do toho započítal náklady na mastnou tyč, tak se ten náklad na km výrazně sníží. Jezdím mt (mastná tyč) pouze příležitostně, protože je to drahý a někam se dostat trvá dlouho. Když jedu do dílny autem, jsem tam za 10-15 minut , trolejbusem za půl hodiny. Čistá jízda, bez započtení toho,že musím dojít na zastávku a ze zastávky. To u auta neřeším, tam je to od domu k domu. Na peníze mě to stojí 20 kč jízda sockou a 30 kč jízda rozežranou třílitrovou obludou. Takže jasná volba. Takže jezdím sockou jen občas do hospody a to jsem pak na sebe naštvanej, že jsem nešel pěšky. Protože jedno pětipivo mě stojí stovku a dvě jízdy 40. Náklady na návštěvu nálevny se tím zvýší skoro o 50%
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: Náklady Kč na 1 km
To je jasný, předsedo... Musíš přidat ještě alespoň jedno pětipivo, aby cesta do hospody sockou byla aspoň trochu rentabilní...VDC píše:jedno pětipivo mě stojí stovku a dvě jízdy 40. Náklady na návštěvu nálevny se tím zvýší skoro o 50%
BTW pětipivo za stovku je slušná práce, u nás je to většinou spíš tak stopade...
Já MHD nepoužívám prakticky vůbec, protože do města je pro mě ideální dopravní prostředek kolo. Nic nestojí, je bezkonkurenčně nejrychlejší jak oproti autu, tak MHD a dojedu s ním taky "od domu k domu". Navíc v případě potřeby se s ním dá i na silnici a objíždět kolony stojících aut...
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Náklady Kč na 1 km
Zde jsou náklady na provoz Legacy 2,5 CVT:
Najeto: 34 500km
Max spotřeba na nádrž: 11 L/100Km
Min spotřeba na nádrž: 7 L/100Km
Celkový průměr: 8,3 L/100 Km
(Tu spotřebu by šlo trošku srazit, ale jezdím celkem svižně a převážně plně obsazen)
Náklady na 1 Km: 4,3 Kč
z toho
Palivo : 2,95 Kč
Údržba: 0,42 Kč
Účty: 0,93 Kč
Najeto: 34 500km
Max spotřeba na nádrž: 11 L/100Km
Min spotřeba na nádrž: 7 L/100Km
Celkový průměr: 8,3 L/100 Km
(Tu spotřebu by šlo trošku srazit, ale jezdím celkem svižně a převážně plně obsazen)
Náklady na 1 Km: 4,3 Kč
z toho
Palivo : 2,95 Kč
Údržba: 0,42 Kč
Účty: 0,93 Kč
Re: Náklady Kč na 1 km
..tak já tu jsem zatím asi nejnižší co se týká nákladů, ikdyž je to velmi relativní.
Forester 2,0D MY13
Najeto - 30.000km
max.dosažená spotřeba - 9l
minimální dosažená spotřeba - 4,2
Průměrná spotřeba - 5,9/100
Náklady na palivo 2,20 CZK/km
Pokud bych však bral celkové náklady tedy nákup nového vozu (soukromá osoba) a pod..pak nevim nevim..radši se mi to ani nechce počítat..určitě bych byl se starším třílitrem nebo 2,5 foukačkou níže :655: :655:
Forester 2,0D MY13
Najeto - 30.000km
max.dosažená spotřeba - 9l
minimální dosažená spotřeba - 4,2
Průměrná spotřeba - 5,9/100
Náklady na palivo 2,20 CZK/km
Pokud bych však bral celkové náklady tedy nákup nového vozu (soukromá osoba) a pod..pak nevim nevim..radši se mi to ani nechce počítat..určitě bych byl se starším třílitrem nebo 2,5 foukačkou níže :655: :655:
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náklady Kč na 1 km
Podle mne by se do nákladů měl započítat i servis (u Tebe 2x, u mne 3x), benzínová plečka ho má cca o 2.000,- Kč levnější než dehet :655: . Dávat nákupní cenu do nákladů je blbost, spíše až při případném prodeji.Subaru70 píše:..tak já tu jsem zatím asi nejnižší co se týká nákladů
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Náklady Kč na 1 km
..tak samozřejmě by se musela zohlednit i následná prodejní cena, nicméně na vstupu tam ten náklad je a prodejem se pak sice náklad sníží ale nikdy to nevyrovná ekonomickou ztrátu (náklad) mezi nákupem nového vozu a prodejem ojetého.Takže na PHM ten náklad bude na 1km nízký, v celkovém součtu pak mnohem více...Ty servisní úkony samozřejmě by měly bejt součástí. Co se týká ceny tak na 15.000km to bylo tuším kolem 5000,-CZK a na 30.000,- asi 8.200,-CZK.....což znamená 3,40 na km + 2,20PHM..celkem 5,60 á km.
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Re: Náklady Kč na 1 km
Ideálně tam dávat rozdíl pořizovací a zbytkové ceny... pokud mě zajímá absolutní náklad za km... např. kdybych to chtěl srovnat s tím, že bych všude jezdil taxíkem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náklady Kč na 1 km
Já to počítám tak, aby v tom byly peníze, které musím vynaložit na to, abych mohl do auta sednout a jezdit. Pokud jsem auto koupil, ale neprodal, pak to jsou peníze, které jsem do pořízení auta musel investovat a proto tam patří. Až auto prodám, mohu prodejní cenu zahrnout jako příjem a do nákladu se pak započte rozdíl mezi kupní a prodejní cenou.
U staré 2,0 mi to vyšlo tak, že náklady během vlastnictví auta byly 17,19 Kč/km, po prodeji pak 10,80 Kč/km. To druhé je cena, kterou mě skutečně stál každý jeden ujetý km.
U staré 2,0 mi to vyšlo tak, že náklady během vlastnictví auta byly 17,19 Kč/km, po prodeji pak 10,80 Kč/km. To druhé je cena, kterou mě skutečně stál každý jeden ujetý km.
Subaru Forester 2,5XT 2011
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Náklady Kč na 1 km
Eviduju u vlastních aut prakticky veškeré výdaje (palivo, díly, oleje, servisy, pojistky, dálniční známky, rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou ....) a to právě z toho důvodů, že jsem chtěl ověřit, zda to taxi nebude levnější.
Všechny auta kupovaná jako ojetá: Škoda Forman s LPG a Fiat Punto na benzín vyšly cca 4.50 Kč/km, Mazda v benzínu na cca 6.40 Kč/km a poslední Forester benzín 92kw (s veškerou péčí) na cca 8.50 Kč/km.
Takže taxi není levnější.
Vzhledem k tomu, že ty tři prvé auta byly provozované v době levnějších paliv, tak je nejde použít pro úplné srovnání.
Každopádně jsem spokojený, že se ukázalo, že i přes tu vyšší spotřebu není subo na provoz nějak extra nákladné (oproti jiným dnešním autům) .
Všechny auta kupovaná jako ojetá: Škoda Forman s LPG a Fiat Punto na benzín vyšly cca 4.50 Kč/km, Mazda v benzínu na cca 6.40 Kč/km a poslední Forester benzín 92kw (s veškerou péčí) na cca 8.50 Kč/km.
Takže taxi není levnější.
Vzhledem k tomu, že ty tři prvé auta byly provozované v době levnějších paliv, tak je nejde použít pro úplné srovnání.
Každopádně jsem spokojený, že se ukázalo, že i přes tu vyšší spotřebu není subo na provoz nějak extra nákladné (oproti jiným dnešním autům) .
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Náklady Kč na 1 km
U mě se kalkuluje za lego takhle, velmi obecně:
Nákup: 770tkč
Prodej: 200tkč
Doba vlastnictví 5 let 200 tkm
Garance : 5 let 200 tkm
Servis (vč. 1xrozvody s pumpou, 3xolej AT, stěrače, žárovky): 70tkč
Navíc 4xgumy a 1xbrzdy: 50tkč
Pojištění: 95 tkč
Palivo: 3,00kč/km
Suma sumárum něco k 7 kč/km
Nepočítám dálniční známky, střešní nosiče,kraviny do auta jako navigace a koberečky, pokuty či jiné trable. Parkování, mytí a garáže taky nemohou být v kalkulaci, to je vše "zbytečný" nadstandard.
Stejná suma vychází my2005 domácímu cmaxu na naftu, a to si troufám říct, že jde o ekonomické vozítko. Kalkulace při 10tkm/rok.
No prostě spousta peněz... :670: :655:
Nákup: 770tkč
Prodej: 200tkč
Doba vlastnictví 5 let 200 tkm
Garance : 5 let 200 tkm
Servis (vč. 1xrozvody s pumpou, 3xolej AT, stěrače, žárovky): 70tkč
Navíc 4xgumy a 1xbrzdy: 50tkč
Pojištění: 95 tkč
Palivo: 3,00kč/km
Suma sumárum něco k 7 kč/km
Nepočítám dálniční známky, střešní nosiče,kraviny do auta jako navigace a koberečky, pokuty či jiné trable. Parkování, mytí a garáže taky nemohou být v kalkulaci, to je vše "zbytečný" nadstandard.
Stejná suma vychází my2005 domácímu cmaxu na naftu, a to si troufám říct, že jde o ekonomické vozítko. Kalkulace při 10tkm/rok.
No prostě spousta peněz... :670: :655:
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Náklady Kč na 1 km
Quickly, mam hnedle stejny náklady na benzín jako Ty 81.286kč ale s polovičním najezdem 22tisic+-. To je mazecquickly píše:Rok 2015
Plečka Forester 2.0i-L CVT MY13
ujeto: 41 036 km
palivo: 2784 l
průměrná PP spotřeba: 6,83 l/km
průměrná počítaná spotřeba: 7,315 l/km
náklady na palivo: 97 432,13 Kč
náklady na palivo na 1 km: 2,37 Kč
Legacy opravdu SpecB 3.0R AT MY06
ujeto: 5257 km
průměrná …
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html