Náklady Kč na 1 km

MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od MMira »

do podrobnych vypoctu provoznich nakladu meho vozoveho parku se odmitam poustet, vzdy me z toho chytaji deprese. staci mi si uvedomit, ze od roku 2007 me jen ztrata hodnoty aut stala sedmimistnou cifru. bohuzel to ne vzdy stalo za to.

auta jsou proste zumpa, do ktere lze nalit temer neomezene mnozstvi penez. jde k nim pristupovat sporive nebo s tim, ze se jim da, co zaslouzi a za to se ziska.... vlastne ani nevim. dopravni prostredek pochopitelne, nejaka ta radost taky....

zavidim lidem, kteri maji za konicka treba kone a ne auta.
ex Reza WRX 2,5 combi
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od j3rry »

Tak jsem si to nahrubo spočítal a vychází mi to včetně nákupní ceny + ponákupním velkém servisu + první regulérní servisní prohlídkou + s penumatikama + s palivem + s pojištěním nějakých 25,4kč/km. Když bych odečetl předpokládanou tržní cenu vozidla, dostanu se na nějakých 15,4 kč/km. A to jsem palivo počítal zpětně dle dlouhodobého průměrného dojezdu na nádrž s průměrnou cenou za litr paliva 41kč (tankuju pouze 98/100 oktanový benzín). Moje (mylná ::-DDD: ) představa byla doposud okolo 13kč/km - no aspoň teď vím, že je to úplně někde jinde... Schválně si začnu vést podrobnou statistiku a pak se na to zkusím za rok zase podívat - snad se to moc nezvýší a já se nezděsím :655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od romull »

Slavek-xxx: dobrý :826: a pak že jsou naše auta nenažranci ::-DD: . To je lepší výsledek jak na velblouda ::-DDD: . Pustil jsem se do toho hned teď ráno a výsledek je vcelku takový jaký jsem čekal a zatím jsem na 12,30 Kč / km, sakumprásk vše včetně pojistek :826: . Příští rok se to sice trošku zhorší, jelikož mě čekají nové pneu, pravděpodobně i brzdy a taky velký servis s výměnou oleje v difech a AT.
Šokem pro mě skončil výsledek pokud bych to teď prodal a hodil do žumpy 80 000 Kč, to by mě stál 1 km pouhých 5,40 Kč :670: což jsem naprosto nečekal. On ale ten propad ceny bude za další dva roky úplně někde jinde a stejně tak náklady na servis, ale pořád to nebude taková darda jako když se koupí nové auto a po třech letech je v žumpě přes 600 tKč. Kolega už to konečně taky pochopil :850:

j3rry: s přibývajícími kilometry už to bude jen a jen lepší ( pokud se teda něco velkýho nepodělá ), nebo nejezdíš za 25/100 a nedáš někde babu, potom to leze zase pěkně nahoru :839:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od JRJ »

Předchozí auto (mazda 323f V6) jsem kopil za 130tis. jako ojetinu u které se musely hned udělat brzdy a výfuk a prodal ji po 6ti letech, necelých 60tis. km a poničenou od krup za 40tis. Na amortizaci jsem tedy nechal 90tis., za benzín 180tis., pojištění 49 200, 32tis. za dvě sady pneu a jedna sada litých kol na zimu a servis 99tis. (padly mi do toho rozvody 21 500, chladič a vodní pumpa 12 200, klimoška). K tomu ještě "vyhozených" 38tis. za úpravy (podvozek, sání, svody) a jsem na 494 200Kč tedy 8.24 Kč/km. Kolik to je/bude u Lega nevím, jen odhaduji, že něco mezi jeden a půl až dvojnásobkem. Pořizovací cena byla o 65% vyšší, pojištění je o 50% vyšší a roste, spotřeba je vyšší jen o 10%, ale cena benzínu je už o třetinu vyšší. Servis je nepoměrně dražší (jen ponákupní servis byl za 12 500), za sadu letních kol (liťáky plus pneu) jsem uvalil 37tis. Na druhou stranu se Lego tolik "nesere". Doufám, že mu to vydrží. Další plus je, že rozvody jsou řetězem. Taky mám skoro o polovinu vyšší roční nájezd, což by cenu za km mohlo solidně snížit. No uvidíme.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Kolben »

no u me je to:
cerpani - 2,69 kc/km
udrzba - 1,23 kc/km
ucty (prislusenstvi apod) - 2,07 kc/km
celkem vcetne porizovaci ceny - 37,67 kc/km po ujeti 31000km
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10645
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Mira »

Vzhledem k tomu, že smluvní taxík mě vyjde na 20K za kilák je suma přes 30Kč za km silně irelevantní. Navíc bez starostí i s řidičem. Když jsem si pořídil Peugeota a najezdil jsem za rok asi jen 6 tisíc km, za taxála bych výrazně ušetřil. A to nemluvím o MHD, to bych byl úplně ve vatě.
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od telatko »

mé nejlevnější přibližovadlo byl Seat Toledo 1L 2.0i

pořizovací náklady před cca 6ti lety 22.000,-
údržba a opravy 23.000,-
benzín 24.000,-
-----------------------------------------------------
Celkem 69.000,-

najeto 10tis km = 69000kč/10000km = 6,9Kč/km

Vceně je započtená i amortizace, protože z důvodu hniloby jsem auto po těch 10tis km vyhodil ::-DDD: , sloužilo cca 2 roky, jelo jako drak, moc nežralo, a naštěstí sem v něm neboural... :826: budiž mu země lěhká :783:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Zdeny
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 471
Registrován: ned kvě 22, 2011 8:25 am
Jméno a příjmení: Zdeněk Horáček

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Zdeny »

Ä k čemu jsou ty výpočty dobré? To, že auto je drahé, víme. Lamentovat nad tím nemá cenu, protože brzy přidjou časy, kdy na náklady 15Kč/km budeme vzpomínat se slzou v oku tak, jako ndes vzpomínáme na benzín za 2,10 (pamatuji já).

MMira předkládá katastrofický scénář pravděpopdobně na STI či EVO a pod. auta, nicméně já mu budu oponovat tím, že si dovedu představit jezdit s STI za 1/3 jeho nákladů. Například mě varovali všichni před nákupem Mazdy 3MPS. Ano, je to levnější, ale v podtstaě výkonově srovnatelné auto, jako STI. A budete se divit, jezdil jsem s ní stejně, jako se současným Subaru 2,0R - tedy spotřeba stejná (8,5). Gumy jsem neřešil, protože jsem ji po roce a půl prodal, ale nebyl důvod se domnívat _ a taky to tak v praxi bylo- abych na nich nenajel min. 40-50tkm, jako na Legacy. Olej? Stejný, jen po 10tkm. Proč po 5tkm? jestli STI nevydrží na slušný olej 10tkm, pak to je krám, o který se nezaslouží opřít ani kolo - a nebo, majitel chce po seriovém motoru nemožné, protože si neuvědomuje, že nejde o závodní speciál, kde jdou náklady (skoro) stranou a po 2-3 závodech se motor vyhazuje.

je to jen o tom šedém, co obaluje tu hmotu v lebce. Pokud to někdo nehcce používat, pak nemá smysl si buď pořizovat STI a nebo, pak nemá cenu řešit podobné výpočty. Ale oboje dohromady fakt nejde.
Brzdy - po 5tkm??? Kuwa, jezdím snad jen na okruhu? Nedovedu si představit svoje cestování po republice za prací a zákazníky, abych mohl po 5tkm odepsta kotouče a desky.Kde? V denšním provozu? Ani omylem, je to fyzcky nemožné.

Netrvdím, že se MMira nemůže mít pravdu. Když ji má, zřejmě svoje auto používá v jiném režimu, než bylo konstruktérem uvažováno a výsledek ja, jaký je. Ovšem pak je otázkou, zdali má cenu počítat náklady.-)
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Ivooos »

Ja si vedu take celkem presny prehled a zapocitavam temer vse vcetne vody do ostrikovace.

Po 65tis km jsem s OTB 2.0D MY12 na 4,72/1km.

Z toho je:
2,71 palivo
1,13 servis
0,88 ostatní (pojistka, dalnice, příslušenstvi apod.)

Cena za 1km je zatim samozřejmě bez zapocteni rozdilu nákup prodej.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3135
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od Albi »

já odhaduju své náklady na km řádově na 5kč :idea:

ale počítám přímé kilometrové, které souvisejí s nájezdem, 3 věci:
- benzín
- servis (provozní)
- snížení ceny auta dané vyšším nájezdem
počítá se to hůře, přesněji se to dá až zpětně, mám to spíše orientačně ... vždy když někam jedu, abych tušil, kolik to stojí (není to jen benzín, jak spousta lidí uvažuje) ... když někdo pochybuje a mluví jen o benzínu, tak argument je, že "když pojedu 200km tam a zpět a nemusím tankovat, tak je to za nulu, ale příště to stojí 2000 a pokud se cestou stavím v servisu pro nové gumy tak 12000 a ty gumy se neošoupají když to stojí před barákem, tak jak že to mám počítat ...?" :wink:

např. pojištění a ztráta hodnoty s časem jsou fixní náklady ... když už to auto mám, platím to tak jako tak ...

ale někdo třeba nenajede za rok ani 15000, pak se ze servisek (pokud se dělají poctivě po roce) stává taky fixní náklad, gumy mění (teoreticky) po ~5 letech kvůli stáří, atd ... pak to vychází na kilometr "levněji" ...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od romull »

Albi píše:já odhaduju své náklady na km řádově na 5kč :idea:
:850: Tak tak, já to taky tak beru, třeba pokud jedeme někam dál na ryby a dělíme se o náklady na cestu tak počítám 3,30 na benzín + 0,50 na pneu + 0,20 na olej. Celkem 4 Kč/km x počet km : počtem cestujících a je to v klidu. Příště se to zase vystřídá a auto vezme někdo jiný.

Když jedu pracovně, tak klientovi účtuji za cestu 7 Kč/km a všichni mi tvrdí že je to málo, ale v pohodě se do toho vejdu i s amortizací.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od MMira »

Zdeny píše:MMira předkládá katastrofický scénář
to neni katastroficky scenar, to je realita dana urcitym zpusobem pouzivani auta. nekolikrate jsem zduraznil, ze jde o vikendovku a podle toho se s ni taky jezdi. malo, ale intenzivne. spotrebak pak vydrzi hodne malo a servis je potreba casteji.
Zdeny píše: Olej? Stejný, jen po 10tkm. Proč po 5tkm? jestli STI nevydrží na slušný olej 10tkm, pak to je krám, o který se nezaslouží opřít ani kolo - a nebo, majitel chce po seriovém motoru nemožné, protože si neuvědomuje, že nejde o závodní speciál, kde jdou náklady (skoro) stranou a po 2-3 závodech se motor vyhazuje.
dovedes si predstavit, ze existuji zcela seriova auta, ktera maji predepsany interval vymeny oleje 7.500 km? a ze jsou fandove, kteri u svych CTR meni olej take po 7.500 km?
Zdeny píše:je to jen o tom šedém, co obaluje tu hmotu v lebce. Pokud to někdo nehcce používat, pak nemá smysl si buď pořizovat STI a nebo, pak nemá cenu řešit podobné výpočty. Ale oboje dohromady fakt nejde.
proc by neslo. taky zijes v te iluzi, ze kdyz uz si nekdo poridi auto treba za 2M, tak neresi provozni naklady? ano, znam i takove, vetsina si je ale velmi dobre vedoma, kolik je ta plechovka stoji. nekde ty penize totiz musi vzit. prikladem treba jisty pan, v jehoz garazi odpociva cela rada skvostu, mimo jine i nekolik italskych plnokrevniku. jeho prijmy se pocitaji v milionech, presto kazdy podzim nechava ulozit znacky do depozitu a rusi pojistky.
Zdeny píše:Netrvdím, že se MMira nemůže mít pravdu. Když ji má, zřejmě svoje auto používá v jiném režimu, než bylo konstruktérem uvažováno a výsledek ja, jaký je
otevri oci a pohled vyse, tam, kde orli letaji ;-). neni trba hledat v tom nejaky zadrhel, jsou proste auta, ktera toho hodne umi a soucasne vyzaduji nakladnou peci. a pokud je navic jejich majitel ma rad a doprava jim servis nad ramec nutneho minima, pak jdou provozni naklady strme nahoru.

no uzavru to. ano, je to extrem, mozna pro mnohe nepochopitelny. vsak to celou dobu opakuji. v konecnem dusledku ale lze prijit na to, ze i provoz uplne obycejneho auta, zvlaste, pokud se koupi nove, stoji na kilometru tolik, ze je to racionalne neobhajitelne. presto si je vsichni kupuji. jde uz pak jen o to, jestli se jezdi pro rohliky a servisuje se jen tehdy, kdyz neco upadne, nebo se jezdi pilovat styl treba do Alp a po kazdem vyletu se zajede do servisu a auto se pred ulozenim do garaze necha u profika za 15t prelestit.
ex Reza WRX 2,5 combi
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od romull »

MMira: ty náklady uvedené u konkrétního vozu, kvůli kterému se tato debata rozpoutala jsou extrémní pro normálního uživatele, i když i takový lidé si tato auta pořizují, jen je jinak provozují a patřím k nim i já. Jsou i pochopitelné, protože pokud tomu dávám zabrat o víkendech třeba na okruhu, tak tomu musím dát odpovídající péči ( vysoká spotřeba, olej, pneu, brzdy a všechno nejvyšší kvality ) a náklady jdou pro většinu z nás do astronomických cifer, jelikož do servisu a spotřebáku padne ranec peněz, nákupka je vysoká a najeto je vcelku 000nic :655: . To bude horší jak náročná milenka ::-DD:

Znám pána co mi dělal několik let šéfa a pro radost ( nebo zvýšení ega?? ) si dovezl z D "letní víkendovku" Corvettu ZR1 za slušný balík, se kterou nenajede ani 3 tkm za rok, jeho náklady neznám, ale určitě bych omdlel :sibenice: .

Na závěr beze studu napíšu, že konkrétní 130i bych s jistotou provozoval za necelou polovinu částky na km kterou uvedl redaktor :850: . Z 90% by však jezdila jako každé jiné auto a jen občas bych ji trošku protáhl, ale třeba na okruh by se nikdy nepodívala. Tak jak to dělám se všemi svými auty a nikdy jsem nekoupil a ani nekoupím auto jen kvůli tomu, že mě levně přepraví z bodu A do bodu B, má napsanou v papírech nízkou spotřebu a má levné ND. Mám rád jak se říká "přemotorovaná" auta, jdou provozovat při troše přemýšlení ještě rozumně a přinášejí mi ne pocit převahy nad ostatními ( jako hodně lidem co vidím na silnicích :713: ) ale především pocit jistoty a taky alespoň občasnou radost :657: :subaru:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
MMira
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 644
Registrován: sob led 01, 2011 7:01 pm

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od MMira »

plne si rozumime :unami: :pr:

mmch, ZR1 je uzasne auto. a co se te 130i a vypoctenych nakladu tyce, on je Pavel Janda narocny ridic, ktery z auta umi dostat opravdu hodne, viz napr:

http://www.autoforum.cz/bleskovky/vyzko ... nky-video/

v pripade jeho osobni 130i provozni naklady opravdu byly tak, jak stoji ve zminenem testu.
ex Reza WRX 2,5 combi
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Náklady Kč na 1 km

Příspěvek od romull »

:850: :850: taky bych se tak rád povozil, náklady řešit jenom na papíře a jezdit a jezdit :3gears: . Tak zajímavé zaměstnání, které musí být i koníčkem a srdeční záležitostí těm lidem občas závidím. Jinak jsme asi tou debatou přiměli dost chlapů ke kouknutí jak na tom vlastně jsou oni :670: :655: a to je pozitivní :pr:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Odpovědět

Zpět na „Řízení, ježdění“