Stránka 56 z 66

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: stř led 12, 2022 9:48 pm
od HonzaCZ
To pak schválně zkusím na svým five buck ELM. S grafama jsem to ještě nezkoušel.

Napadá mě, jestli novější subaru nemají už nějakou gateway? Tedy, že CAN vyvedenej na OBD konektor není reálně motorovej (high speed) CAN, ale jenom sběrnice vyhrazená pro diag tool, kam si to posílá jenom to, co se tomu zachce nebo o co si diag tool řekne.

Některý jiný automobilky to tak mají už dávno a aby se člověk dostal k nějakým slušným datům, tak se musí ta gateway ukecat, aby to přeposílala vše, resp. nebo to, co chci.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: stř led 12, 2022 10:07 pm
od outback
Mně tuten nešel...
PXL_20220112_210634645.jpg

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: stř led 12, 2022 10:09 pm
od quickly
Možná klon 2.1, klon verze 1.5 funguje v pohodě.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: stř led 12, 2022 10:26 pm
od HonzaCZ
Jj, mám 1.5, asi 10 let starej a funguje. Ale zkoušel jsem to naposled, když to ještě neumělo grafy, tak nebylo poznat, jestli to vypadává nebo ne.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: čtv led 13, 2022 12:55 am
od quickly
Byl jsem v noci pro Adama do HK a 5ady je pár záznamů z BS a elm327 verze 1.5. Snažil jsem se zatáčky projíždět svižněji a vždy při průjezdu šly grafy nahoru.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: čtv led 13, 2022 6:13 am
od outback
Hm...stejnej problém, docela často to AWD vůbec neměří.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: čtv led 13, 2022 8:08 am
od quickly
Když jsem jel rovně, tak awd rovně, když projížděl zatáčkou nebo jel do kopce, tak to šlo nahoru

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: pát led 14, 2022 5:13 pm
od Makovica
Tu to mate cerstve aj s percentami.


Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 8:28 am
od petr
myslel jsem , že to tu už znova psát nebudu , ale nevydržel jsem , protože jsem vytočený tím jak (ne)funguje 4x4 na mém forestru SG v automatu, je tam nějaký ten připojitelný systém tuším MTP , určitě tam není VTD a VDC, je to uplně k smíchu a kolikrát k pláči , kde všude se s tím autem dá zapadnout, neznám teorii, ale realita je prostě taková , že zadek se připojuje ne v řádu setin ani desetin ale v řádu několika sekund , tak to prostě je a dokonce mi přijde , že na to ani nemá vliv zda mám zařazeno D nebo 1 nebo R, je to naprosto něco jiného než co mám třeba na outbacku, tam to oproti tomuhle funguje naprosto skvěle a aspoň 2 kola zabírají opravdu hned celkem spolehlivě , oproti tomuhle opravdu jo , není to poprvé co jsem s tím zapadl v naprosto směšných situacích, kde bych to vážně nečekal, prostě jde o to , že ve sněhu je obrovský problém , když se zadek připojí opožděně, protože mezitím přední kola vždy vyhloubí důlek a z toho se to auto prostě bez lopaty nehne , beru zpět všechny mé narážky na paní co tady v podobném autě jezdí a neustále taky zapadává kousek pode mnou když vozí děti do školky , já si vždycky říkal , že to není možné takhle zapadnout se subaru a že dělá subaru ostudu, ne není to její vina , je to vina tohohle debilního pohonu
nechce se mi to tu dále rozepisovat a popisovat, chtělo by to asi video , mám jen fotky ale i z těch je vidět co dělal předek a co zadek , o nějakém samosvoru v zadu ani nemluvím , ten je uplně mimo a taky k smíchu , ten bere uplně směšně

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 8:34 am
od petr
Foto, kdyby někdo nechápal co fotím tak ano zapadl jsem a bez lopaty se ani nehnu :-D , toto je neuvěřitelné, ale bohužel je to tak , i outback zvládne daleko víc a to jsem na něj občas nadával , zřejmě rozmazlen Forestrem SF , tam to funguje uplně nesrovnatelně je v manuálu a jediné sladší místo je viskozní spojka , ale ta je naprosto zlatá oproti tomuhle, nevěřím ani že nějaký systém může být ještě horší , fakt nevěřím

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 8:36 am
od Tapan
Petře a nemáš tam něco rozbitýho? Měl jsem v autimatu SG XT, to by teda mělo mít vzadu samosvor, atmoška má asi otevřenej, ale stejně, min. 10 % výkonu má jít na zadek trvale (standardně na silnici) s tím, že ta MPT tam dle potřeby posílá víc (HonzaCZ mě prosím za tenhle popis neukamenuje, ale klidně to může upřesnit). Já tedy nikdy pravidelně nejezdil v takových sračkách jako ty a už vůbec mě nenapadlo v nich něco tahat, ale ve sněhu hore sjezdovkou jsem si to párkrát dával plus nějaké další kravení v zimě mimo zpevněnou cestu bylo a fungovalo to dobře.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 9:17 am
od hamoun
petre .. pockej .. to jsou fotky, jak se nehnes z mista, kde se ti zakopal predek, nez se chytl zadek?? neeee ...

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 9:45 am
od petr
jo přesně tak , stojí tam to auto doteď, ale takhle je to furt dokola, snad už 100x, uplně směšné, přesně tak jak u té paní co zapadává takhle u školky, dokud to jede je to celkem ok , jak zastavím je konec, nic mi nesvítí , ani kuře , nemyslím , že je něco spatně, on se ten zadek připojí, cítím to , ale vždycky se spožděním a to už jsou důlky pod kolama, prostě hnus, ja to niky v jiném autě nezažil, tušil jsem to už v létě v bahně , ale ve sněhu je to uplně markantní , pod předníma kolama se udělá led a než se připojí zadek je pozdě , opravdu v praxi je to oničem a k vzteku, ta situace co je na fotkách je sranda , stačí lopatou odhodit sníh od předních kol a pojede to o to nejde
i třeba stará oktavka nebo duster zabírá postatně rychleji a takhle se nezahrabává, u dustra jde navíc místo automatického režimu třeba zapnout lock aby to bralo hned , ale takové prodlevy snad na žádném autě nejsou , nebo já to aspoň teda nezažil
o nějakém rozhoupávaní řazením R a D nebo podobně vůbec nemůže být řeč , to prostě nejde právě kvůli te prodlevě , u outbecka to třeba opravdu trochu jde , sice to není jak s manuálem , ale něco s tím dělat jde , u tohohle je to uplně nemožné

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 9:52 am
od Tapan
Tam je fakt něco špatně, Petře. Ne vše je indikováno kuřetem. Může být v řiti ta spojka. Já na Justy (kde je zadek připojován ručně tlačítkem a mechanickou vazbu zajišťuje taky nějaká elmag. spojka, asi o dost jednodušší, možná konstrukčně úplně jiná) mám vlastně podobnej problém :⁠-⁠) Ono to ten zadek má připojit standardně třeba za vteřinu (řádově, nevím přesně) a u mne to trvá někdy 10 sekund, někdy taky 2 minuty. Zaměřil bych se na správnou funkci té MPT nebo jak se tomu říká.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Napsal: sob led 28, 2023 10:02 am
od Makovica
Musi tam byt nieco zle. SJ s MPT da toto prstom v nose v standarde bez xmode. Nemam problem sa rozbehnut na cistom lade do kopca.
Ta jama za prednymi nie je taka velka, aby to zadok nevytiahol za normalnych okolnosti aj sam. A inak ten zadok by mal byt pripojeny stale aj sMPT. Ide len o to, kedy zacne posielat viac vykonu a pribrzdovat kolesa.