Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak tuto mi funguje. Ta aplikace je strašná až skoro nepoužitelná, ale základní věci tedy zobrazí.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Super. Aplikace je bohužel takovej jednorožec. O ničem jiným, co by umělo poslouchat přímo na CAN a interpretovat tyhle specifický data nevím. Teda myslím pro Android a v kombinaci s běžně dostupnými OBD2 adaptéry. A to bejvala ještě mnohem horší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
V první chvíli jsem měl dojem, že koukám na VTD od BH. Podobná čísla, 25% při manévrování při parkování, zhruba 30-50% při běžné jízdě, při brzdění to spíš odlehčí.
Dva zásadní rozdíly: při rozjezdu se tomu i bez prokluzu nebojí naložit, to mi VTD nedělalo. A když uberu a brzdím motorem v zatáčce (výjezd z dálnice před semafory), VTD tam vždy naložilo přes 70% jako přípravu na kompenzaci ustřelení, ATS zdá se tenhle režim nemá.
Ale ta aplikace funguje na principu náhodných výbuchů, třeba se ukáže, že je to jinak.
Screenshot ukazuje čekání a rozjezd na světlech (myslím, že jsem si při čekání cvičně zapnul a vypnul X-mode), pak za křižovatkou ostrá pravá, ostrá levá, ve 40s krátká akcelerace na plný plyn a hned brzda a zastavení.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Obojí je totiž ze stejné jízdy, jen ten druhý udělaný o chvíli později po zaparkování.
Když tam jsou budíky, tak taky nevím kdy se refreshuje a kdy mám zastaralá data. Ach jo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Dobrý, tak to odpovídá +/- tomu, jak se chovaly ATS dřív. Teda ty jmenovaný rozdíly oproti VTD jsem vypozorovaný neměl, protože jsem to neměl tak nakoukaný. Ale je to logický. Aby to fakt zabíralo oběma nápravama, tak to na rozdíl od VTD musí naložit. Taky roli bude hrát kompatibilita nebo kooperace s VDC, protože to ATS, co jsem kdy sledoval já, neměly.
Máš pravdu, že spojka u VTD se moc nesnaží, dokud se nezačne něco dít a taky dokud se neohřeje převodovka. Škoda, že jsem zatím nenarazil na ROM z 5AT a odpovídající definice pro RomRaider. Z toho by se dalo vyčíst závislostí... no jéje. Když si vezmu, co všechno se tam dá najít v případě ROM z ECU 3.0R.
Máš pravdu, že spojka u VTD se moc nesnaží, dokud se nezačne něco dít a taky dokud se neohřeje převodovka. Škoda, že jsem zatím nenarazil na ROM z 5AT a odpovídající definice pro RomRaider. Z toho by se dalo vyčíst závislostí... no jéje. Když si vezmu, co všechno se tam dá najít v případě ROM z ECU 3.0R.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jo takhle myslíš nahodilý výbuchy. No těžko říct, kde je problém. Tyhle data běhaj po sběrnici cca 10-50x za sekundu. Leda, že by se ta aplikace doptávala na nějaký údaje přímo jednotky, to by mohlo zdržovat.
EDIT: A pokud vypneš zapalování, tak high speed CAN, resp. jednotky na ní, začnou pomalu usínat. Občas tam nějaká zpráva třeba skočí, ale postupně to utichne. Teda zase mluvím ze zkušenosti s o 2 generace staršími auty.
EDIT: A pokud vypneš zapalování, tak high speed CAN, resp. jednotky na ní, začnou pomalu usínat. Občas tam nějaká zpráva třeba skočí, ale postupně to utichne. Teda zase mluvím ze zkušenosti s o 2 generace staršími auty.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak já na to VTD čuměl denně léta. Další rozdíl je X-mode, ten někdy neudělá při stání na ATS nic. Manuální jednička u VTD kupodivu rozepíná spojku až na dvacet něco.
A co se týče rychlosti, ono to zjevně umí vzorkovat často, ale když vykresluje nebo přeškálovává displej, tak zjevně zahazuje data (možná si i nějaká vymýšlí) a celkově ta vizualizace není dobře udělaná. Všimni si AWD údaje zhruba na 38s. Horní graf vypadá důvěryhodně, jde nahoru a nikdy pod 35, dole pouze na nulu a zpět! Hnus fialovej, to je prostě celkově špatně.
A co se týče rychlosti, ono to zjevně umí vzorkovat často, ale když vykresluje nebo přeškálovává displej, tak zjevně zahazuje data (možná si i nějaká vymýšlí) a celkově ta vizualizace není dobře udělaná. Všimni si AWD údaje zhruba na 38s. Horní graf vypadá důvěryhodně, jde nahoru a nikdy pod 35, dole pouze na nulu a zpět! Hnus fialovej, to je prostě celkově špatně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Nejako som z toho mimo.
Druhe obrazky su z Active OBD a tie prve ?
Ten vLinker je Android aplikacia ? Nenaslo mi ju.
Druhe obrazky su z Active OBD a tie prve ?
Ten vLinker je Android aplikacia ? Nenaslo mi ju.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
vLinker je hardware, OBD adaptér. Všechny screenshoty jsou z android aplikace Active OBD, různé režimy.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ahaaa, dik. Uz som ten vlinker nasiel spomenuty v ActiveOBD popise.
Rozmyslam, ze som mal nejaky Subaru plugin, len uz neviem, ci k Torque Pro alebo Active OBD. To je to, co pouzivas, ci mas vlastne PIDy ?
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Používám jen ActiveOBD, to je přímo na Subaru, stačí nainstalovat bez pluginů a pak už se můžeš kochat a rozčilovat. Plug-in na Torque bych bral, ale zatím jsem žádný nenašel.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
On nějaký plugin pro Torque byl nebo aspoň pokus o něj, ale jak to dopadlo nevím a teď ho nemůžu najít. Ale podle mě to úplně nefungovalo ani tenkrát. Jinak grafy v ActiveOBD dobrý aspoň nějaký. Já když s tím blbnul, tak tam nebyly vůbec žádný.
Koukám, že budu muset začít pracovat zase na tom CAN dedikovaným displeji.
Koukám, že budu muset začít pracovat zase na tom CAN dedikovaným displeji.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Další poznatky: zamykání měniče je skoro digitální - všechno nebo nic, jen při pomalém odbočování to na chvíli padlo na 30%. Napětí bylo celý den konstatní na 14.4 a zátěž altíku 75% - tu bude zajímavé sledovat. Umí to i rychlosti a TPMS jednotlivých kol.
Nakonec se ukázalo, že ta aplikace ne že by blbě vykreslovala a komolila data, ale má blbě popsanou časovou osu grafu. Když je na ose X nula až šedesát, tak neukazuje nultou až šedesátou vteřinu jízdy, ale posledních 60 vteřin. A někdy dává jednu hodnotu za o něco méně než dvě vteřiny, někdy má ale bohužel třeba 10 vteřin nebo půlminutu pauzu. Když přepnu na budíky, tak to není lepší, jednak je tam zpoždění nekolik vteřin, druhak mají různá data tu prodlevu různou a jsou klidně nekolik vteřin od sebe a třeťak to kratší události trvající vteřinu nebo dvě nemusí vůbec zachytit.
Na sledování teploty CVT to bude v létě fajn, hlavně kdybych někdy něco táhnul, ale jinak těžké zklamání.
Nakonec se ukázalo, že ta aplikace ne že by blbě vykreslovala a komolila data, ale má blbě popsanou časovou osu grafu. Když je na ose X nula až šedesát, tak neukazuje nultou až šedesátou vteřinu jízdy, ale posledních 60 vteřin. A někdy dává jednu hodnotu za o něco méně než dvě vteřiny, někdy má ale bohužel třeba 10 vteřin nebo půlminutu pauzu. Když přepnu na budíky, tak to není lepší, jednak je tam zpoždění nekolik vteřin, druhak mají různá data tu prodlevu různou a jsou klidně nekolik vteřin od sebe a třeťak to kratší události trvající vteřinu nebo dvě nemusí vůbec zachytit.
Na sledování teploty CVT to bude v létě fajn, hlavně kdybych někdy něco táhnul, ale jinak těžké zklamání.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ještě příklad když se tomu chce a když se tomu nechce...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)