Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:Až to uvidí Honza, tak jeho srdce zaplesá.
Mně je to fuk. Upřímně mě při čtení víc než jednotky děsily často chybějící mezery mezi číslovkou a jednotkou. Se pak nedá číst. :-DDD

To, že to nebude mít žádný špatný vedlejší účinky je utopie. Bude to blbě jezdit po silnici a bude se při tom všechno mnohem víc namáhat. Jako když je potvrzený, že to při ostřejších zatáčkách poskakuje, tak to je docela už "slušnej" projev. Jak takový poskakování asi vzniká? Všechny převody, klouby, poloosy, pneumatika se napružej pod tím napětím a pak to pneu už nevydrží adhezně a celá tahle síla se proklouznutím kola uvolní, aby se zase začalo hned všechno napínat. Lahůdka pro pohonný ústrojí. :-DDD

Ono asi dospělý offroady, případně náklaďáky mají klasický uzávěrky jenom tak pro srandu. :-)

Ale ať si s tím každej dělá, co chce. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 25, 2020 11:10 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Jack »

Jaj, zas to tak neprožívejte Obrázek vyměnit zpátky (nebo třeba za slabší) to jde vždycky. Třeba 12 kg je na asfaltu ok. Proč to nevyzkoušet sami, co to v reálu bude dělat...

https://youtu.be/rJKUe-rMxvk - v komentech to taky řeší. Hlavně si myslím, taky bude rozdíl, jestli to bude přenášet třeba 200 kW nebo 92 kW.

Hlavně reálně pořádně nejde moc zjistit, každej říká něco jinýho, tak si to člověk musí vyzkoušet sám Obrázek

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

A jéje, už se zase při distribuci momentu v pohonné soustavě řeší výkon od strany motoru. :-D

Tím, že dáš silnější viskospojku, tak v určitých situacích dokáže přenést víc momentu, takže jde víc momentu do celý soustavy. A to, jakej tam půjde výkon je daný otáčkami, který to v daný situaci dosáhne.

Takže už jenom tím, že tam dáš tu silnější visko, tak v určitých situacích docílíš, že soustavou půjde větší výkon. Nemusíš mít ani silnější motor. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od zhor »

Ten výkon motoru tam není tak podstatná veličina. Ta viskóza nefunguje jenom ne přenos síly od motoru, ale i opačně, tzn při brždění a zatáčení. Není to o tom, že to tam dáš a hned se ti rozpadne auto. To jde o to, že se v tom materiálu začnou tvořit mikropraskliny, a časem se budou zvětšovat až se z mikropraskliny stane velká prasklina. Takže časem budeš měnit poloosy, kardan, a stálé převody (přední zadní a zadní diferák). Gumy se budou sjíždět rychleji. Vše záleží od stavu daných komponent a je težké odhadnout kdy to přijde.

Taky to záleží, kde se s tím bude jezdit. Pokud s tím jezdí někde v Austrálii nebo USA, kde na venkově jsou běžné šotolinové cesty, kde ta guma má možnost podklouznost při mnohem menší síle, tak to opotřebení nebude tak velké, jako když s tím jezdíš po asfaltu, který má mnohem větší přilnavost.

Jinak určitě zkoušej, bav se a dávej poznatky (*_^) |,,,, . A hlavně buď připravnej, že se ti ty transmise můžou vysypat kdykoliv, tak abys měl po ruce někoho kdo tě vytáhne a dotáhne domů.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Prostě jako vždy. Soudruzi to při vývoji udělali zase blbě a celej problém se vyřeší změnou jedný funkční skupiny. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od VDC »

Jasně Standa má pravdu. To vůbec nemělo vyznít tak, jakože je to prostě na hovno a šmytec. Zkoušej, testuj a rozhodně sdílej poznatky, protože i kdyby to nefungovalo, tak je důležitý to sdílet, aby se na to případně další potenciální zájemce vyprdnul.

Co tý uzávěrky týče, tak tu si nechal kdysi vyrobit Doro a ačkoliv to nebylo úplně za 3 koruny, tak to zase vyndal, protože to ty jízdní vlastnosti zhoršilo víc, než to přineslo pozitiv.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Jack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 25, 2020 11:10 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Jack »

Aby se neřeklo, tak nějaký info ohledně tý 20 kgf visco.

Nevím kde to brali nebo co s tím dělali (jak píšou na US / AU fórech, což jsem i tlumočil), že to při ostrým zatáčení/parkování uskakuje, šponuje se atd. Nic takovýho nepozoruju. Už při výměně šlo poznat, že je visco silnější. Když tam byla 4 kgf tak se dalo s kardanem otočit relativně lehce rukou, u 20 kgf už šlo s kardanem točit rukou podstatně hůř = takže repas od Poláka je v pohodě, je to silnější.

Co bylo první znát, tak rozjezdy jsou lepší/rychlejší, jakoby to hned zabírá oproti původní visko. Když jsem zkoušel na vodě na kruháči, tak se s původní visco dalo lehce klouzat, prostě si hrát s plynem a jet dokola a jakoby se klouzat do boku, ne úplně bokem, ale jen víc zeširoka. S novou se to tolik neklouže do boku a jde to hned tam, kam je zatočený volant.
Na sněhu jsem moc ještě nezkoušel, nebylo ho tolik. Ale to málo, co bylo, tak opět se to celkově klouže míň a rychleji zabírá a jde za volantem. Až bude víc sněhu (jestli bude), tak vyzkouším na poli/v kopci atd.
A jak ještě psali, že se auto pak chová víc nedotáčivě, taky nějaký extra změny nepozoruju.

Za mě zatím ok, ty "špatný" vlastnosti, co všude píšou to u mě nedělá nebo je nepozoruju... Nevím, asi se to u Imprez bude chovat jinak než u Forestera, vzhledem k odlišnýmu nastavení aut.
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Všechno, co popisuješ, tak odpovídá tomu, jako kdyby to spíš bylo víc otevřený. :-) Ale já už do toho radši nebudu kecat. :-D

Ale mohlo by to odpovídat tomu, že nová spojka se v případě malých rozdílů otáček točí volněji (není přidřená, jako spousta starých), tím jsou daný ty lepší jízdní vlastnosti (funguje líp a bez odporu diferenciální efekt mezinápravovýho diffu).

A možná, že ty rozjezdy ovlivňuje to, že ta spojka je silnější, jestli fakt je, ale všechno ostatní ovlivňuje to, že ta viskospojka chodí volněji, jak je nová. Takže 90 % efektu, kterej popisuješ bys docílil tím, tam dát otevřenej diff a ne spojku s větším odporem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Jack
Nováček
Nováček
Příspěvky: 36
Registrován: úte srp 25, 2020 11:10 am
Bydliště: Varnsdorf

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Jack »

No uvidí se, až se líp vyzkouší. Blbě se to porovnává, když to pořádně nikdo nezkoušel nebo to jsou většinou třeba 10 let starý témata na fórech atd.

Každopádně rozdíl tam je. S tím jak píšu, že to jde víc za volantem, kam je zatočeno, tam to jede. Tak jakoby i víc tlačí zadek (podle mě), ale nemá to tendenci utíkat popředku/hrnout se ven, tak bude i líp zabírat předek.

Jo, co jsem si ještě vzpomněl teď, tak na sněhu je těžší se s tím točit/jet bokem/do boku. Když projedu rychle zatáčku (třeba pravou), tak nejedu tolik větší oblouk ven (vlevo), než předtím a líp to tak drží stopu.

Btw tady to popisuje stejně https://www.youtube.com/watch?v=rJKUe-rMxvk (cca od půlky). Taky že čekal, že to bude nedotáčivý apod., ale nedělá to a jede to líp/líp drží stopu/lepší rozjezdy.
Naposledy upravil(a) Jack dne pon led 03, 2022 7:17 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester SF 00', 2.0 92kW
Subaru Outback H6 05', 3.0r 180kW
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od hamoun »

HonzaCZ píše: pon led 03, 2022 12:19 am Všechno, co popisuješ, tak odpovídá tomu, jako kdyby to spíš bylo víc otevřený. :-)
,,,,| (*_^) |,,,,
škoda superb
ex WRX 2008
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Makovica »

Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

To je teda smutný, na jednom kole se většinou nevytáhne, respektive až když se odsune tak do strany, že se další kolo aspoň trošku chytí mimo ty rolny...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4930
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Makovica »

Ale vytiahne. Len je to inak ladene ako to, co tam bezne testuju. V debate to vysvetluju. Jedina skvrna na tom teste je nepresvedcivy reverz, ale to na STI nikoho nezaujima :)
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3093
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

No vytáhne se tím, že to nakonec vezme s pomocí bočnice. Jinak by se to auto točilo dál, v reálu by se tou rotací snad auto dostalo dalším kolem na trochu lepší podklad a vyjelo, nebo by to možná ta elektronika nakonec dokázala. V té diskuzi jen vysvětlují,že je normální, když se auto s trakcí na jen jednom kole stáčí, to je pravda, to platí pro každé auto.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od pufko »

V reále je aj tak rozdiel v tom že auto ked bude na šmyklavom povrchu, tak nebude všetkymi kolesami v jame ako v prípade tých valcov.
Tie valce sú voči realite extrém
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“