Jak funguje 4x4 u Subaru
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49284
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
newli tak jest... :850:
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Dik! Clovek se porad uci :bp:
Ale v Type R (non-limited verze) mam DCCD mezi napravamu, vzadu LSD a ve predu open - to plati, ne?
Ale v Type R (non-limited verze) mam DCCD mezi napravamu, vzadu LSD a ve predu open - to plati, ne?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Diskuse na toto téma vynikla jako reakce
Od Míry>>
>>Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, >>začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený >>diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde >>jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A >>auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.
Čemuž jsem nevěřil, a dobře jsem udělal.
Tak jsem trochu postudoval .
Na SUBARU stránkách není nic, co by to nějak moc dobře popisovalo.
Pouze píšou, že pro manuální převodovky je použito
Continuous AWD mají modely s manuální převodovkou,a LSD.
Takže z toho plyne, že tam není Torsen, což jsem věděl, ale nevěděl jsem, co tam přesně je.
Dohromady jsou 3 diferenciály, vpředu LSD, vzadu LSD a mezi nápravami viskozní spojka v podstatě také LSD.
U normální imprezy je samosmornost řízena AUTOMATICKY hydraulicky, tak aby každé kolo mělo 25 %(symetrical AWD). Pouze STI má místo automatiky možnost přenastavovat tok kroutícího momentu manuálně mezi nápravami , nazývají to DCCD diferenciálem.
Takže vyjedete klidně s jedním kolem v záběru, což by se s klasickými diferenciály nešlo.
Dobré jsou tato videa
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRP ... e=youtu.be
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
Od Míry>>
>>Zjednodušeně řečeno - ano, máš pravdu. Pokud budou levá kola na ledu a pravá na suchu, >>začnou se protáčet obě levá kola (předek i zadek) a prakticky stojíš. Protože máš otevřený >>diferáky. Žádnej samosvor. Jedinej diferák s svorností je mezináprava kde je viskóza. Někde >>jsem viděl i video s praktickou ukázkou v kopci na ledu, kde se hrabou pravý kola, levý stojí. A >>auto se nerozjede. Prostě to samí jako křížení, jen na jedné straně.
Čemuž jsem nevěřil, a dobře jsem udělal.
Tak jsem trochu postudoval .
Na SUBARU stránkách není nic, co by to nějak moc dobře popisovalo.
Pouze píšou, že pro manuální převodovky je použito
Continuous AWD mají modely s manuální převodovkou,a LSD.
Takže z toho plyne, že tam není Torsen, což jsem věděl, ale nevěděl jsem, co tam přesně je.
Dohromady jsou 3 diferenciály, vpředu LSD, vzadu LSD a mezi nápravami viskozní spojka v podstatě také LSD.
U normální imprezy je samosmornost řízena AUTOMATICKY hydraulicky, tak aby každé kolo mělo 25 %(symetrical AWD). Pouze STI má místo automatiky možnost přenastavovat tok kroutícího momentu manuálně mezi nápravami , nazývají to DCCD diferenciálem.
Takže vyjedete klidně s jedním kolem v záběru, což by se s klasickými diferenciály nešlo.
Dobré jsou tato videa
http://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRP ... e=youtu.be
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Mě spíš přišlo, že to začalo Tvým tvrzením, že máš u své Imprezy samosvor vpředu, na což hamoun reagoval dotazem zda jsi jel STíčkem:Fitipaldi píše:Diskuse na toto téma vynikla jako reakce
Od Míry>>
Tvé opakované tvrzení o LSD vpředu je mylné. LSD vpředu mají jen některé STíčka. Stejně tak viscous coupling LSD nerovná se hydraulika, jak se můžeš dočíst v odkazu na wiki, který jsi sem repostnul. atd.hamoun píše: jels STi? zbytek subaru tohle nema ...
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Kde tuto informaci pořád bereš? Žádné LSD na nápravách u běžných modelů nejsou.Fitipaldi píše:Dohromady jsou 3 diferenciály, vpředu LSD, vzadu LSD
Tak to jsi trochu přestřelil. U normální Imprezy s manuálem je klasická mezináprava s viskózou (LSD). Žádná hydraulika. Je to zcela pasivní zařízení.Fitipaldi píše:U normální imprezy je samosmornost řízena AUTOMATICKY hydraulicky, tak aby každé kolo mělo 25 %(symetrical AWD). Pouze STI má místo automatiky možnost přenastavovat tok kroutícího momentu manuálně mezi nápravami , nazývají to DCCD diferenciálem.
Ano, díky pomoci elektroniky.Fitipaldi píše:Takže vyjedete klidně s jedním kolem v záběru, což by se s klasickými diferenciály nešlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No jak je vidět, Fitipaldi pořád neví a nechápe čím jezdí. Nemímním opakovat ostatní, že LSD vpředu a vzadu je blud. Jsou tam normální otevřený diferenciály. Navíc tam není žádná elektronika, tak by mě samotnýho zajímalo, jak chce rozdělit krouťák po 25% na každý kolo. Protože to ani mechanickej dif nedokáže.
Nebo máš nějakej spešl vyšperkovanej model, kterej nám inženýři z FHI zatajili.
Mimochodem, když jsem předloni zapadl v závěji v kopci, tak se mi kamarádi smáli, že se mi točí pouze levý zadní kolo, tak jakápak čtyřkolka. Točilo se fakt pouze jedno kolo, protože jsem hned dal nohu z plynu a couvl si, abych netrápil viskózu. Takže takhle to může v praxi taky fungovat.
Nebo máš nějakej spešl vyšperkovanej model, kterej nám inženýři z FHI zatajili.
Mimochodem, když jsem předloni zapadl v závěji v kopci, tak se mi kamarádi smáli, že se mi točí pouze levý zadní kolo, tak jakápak čtyřkolka. Točilo se fakt pouze jedno kolo, protože jsem hned dal nohu z plynu a couvl si, abych netrápil viskózu. Takže takhle to může v praxi taky fungovat.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
HonzaCZ ma naprosto pravdu.
LSD vzadu maji turbo modely plus jeste nekolik vyjimek
LSD v predu maji jen nektere STI a nejsem si jisty jestli to nemaji jen nektere limitky pro JDM
Jinak vsechny ostatni manualy maji jen mezinapravovou viskozni uzaverku.
To ze nektere subaru vyjede s jednim kolem s trakci zaridi elektronika tim, ze ostatni protacejici se kola pribrzdi.
LSD vzadu maji turbo modely plus jeste nekolik vyjimek
LSD v predu maji jen nektere STI a nejsem si jisty jestli to nemaji jen nektere limitky pro JDM
Jinak vsechny ostatni manualy maji jen mezinapravovou viskozni uzaverku.
To ze nektere subaru vyjede s jednim kolem s trakci zaridi elektronika tim, ze ostatni protacejici se kola pribrzdi.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Klasicke subaru ma skutecne stale na kazdem kole 25% kroutaku.
Miro, pokud se ti protacelo pouze jedno zadni kolo a zadny predni je viskoza uz nejspis posmrti, nebo tesne pred ni.
Miro, pokud se ti protacelo pouze jedno zadni kolo a zadny predni je viskoza uz nejspis posmrti, nebo tesne pred ni.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ještě bych upřesnil, že u vyjetí s trakcí na jednom kole je to tedy samozřejmě více vlivů. Kola, která jsou na zemi, tak i na ledě nikdy nemají nulovou trakci, stejně tak i otevřený diferenciál nemá nulovou svornost (díky nenulovým pasivním vnitřním odporům). Často hraje taky roli setrvačnost (celýho vozu, ale i jednotlivých rotačních dílů).
Na tomto videu níže je vidět činnost elektroniky. Při křížení nebo při výjezdu z kaluže za křížením. V obou případech tam jsou momenty, kdy je jasně vidět, že jedno kolo je ve vzduchu zabrzděno, resp. v případu kaluže je vidět, jak je náhle zabrzděno LP kolo, které není vidět (na druhé straně od kamery), protože se najednou protočí PP kolo blíže ke kameře, které do té doby stálo, protože mělo příliš vysokou adhezi a protáčelo se tak kolo na trávě.
S autama bez elektroniky to museli projíždět setrvačností. Resp. tím, že křížení je na rovině, tak se vždycky nějak rozjeli, ale rozhodně ne s kolama zatočenýma do kopce.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ceTU_N2GKXw[/youtube]
Na tomto videu níže je vidět činnost elektroniky. Při křížení nebo při výjezdu z kaluže za křížením. V obou případech tam jsou momenty, kdy je jasně vidět, že jedno kolo je ve vzduchu zabrzděno, resp. v případu kaluže je vidět, jak je náhle zabrzděno LP kolo, které není vidět (na druhé straně od kamery), protože se najednou protočí PP kolo blíže ke kameře, které do té doby stálo, protože mělo příliš vysokou adhezi a protáčelo se tak kolo na trávě.
S autama bez elektroniky to museli projíždět setrvačností. Resp. tím, že křížení je na rovině, tak se vždycky nějak rozjeli, ale rozhodně ne s kolama zatočenýma do kopce.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ceTU_N2GKXw[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tady bych si dovolil lehce polemizovat. Klidne muze za jistych podminek tocit jen JEDNO kolo. Viskoza prokluzu nemusi uplne zabranit, pokud uz neni v hump efektu...Juras píše:Klasicke subaru ma skutecne stale na kazdem kole 25% kroutaku.
Miro, pokud se ti protacelo pouze jedno zadni kolo a zadny predni je viskoza uz nejspis posmrti, nebo tesne pred ni.
A ted neco pro fyziky. Mam soukoli o 3 ozubenych kolech se stejnym poctem zubu. Na prostredni pripevnim metrovou tyc zanedbatelne vahy a na konec polozim 1kg zavazi. A leve ozubene kolo zajistim kolickem proti otaceni a na pravem mam rovnez metrovou tyc. Otazka: jak tezke zavazi na ni zabrani otoceni soukoli? 1kg nebo staci 0,5kg?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Edit: a uz vidim, jakou jsem napsal kravinu. Pri zajisteni se samozrejme soustava pohybovat nebude. :839:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Slavek: Teda nevim, jestli jsem blbej, ale přijde mi, že pokud v soukolí 3 ozubených kol jakékoliv zajistíš kolíčkem proti otáčení, tak je úplně jedno, jak jsou velká nebo kolik mají zubů nebo jak jsou na nich dlouhý tyče. Prostě se to ani nehne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10657
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Ne, ne. Je to jak píše Slávek. Auto předkem zabořený do závěje a levý zadní skoro v luftě. Takže se točilo pouze to kolo. Kdybych to trápil dál, tak to viskóza poslala i dopředu, ale jak upozorňuju, nechtěl jsem ji trápit, takže couvnout a znovu to rozjet je lepší cesta. Je třeba jezdit i hlavou. Viskóza je v pohodě.Juras píše:Klasicke subaru ma skutecne stale na kazdem kole 25% kroutaku.
Miro, pokud se ti protacelo pouze jedno zadni kolo a zadny predni je viskoza uz nejspis posmrti, nebo tesne pred ni.
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tedy samozřejmě pokud jsou na stejné základně...HonzaCZ píše:Slavek: Teda nevim, jestli jsem blbej, ale přijde mi, že pokud v soukolí 3 ozubených kol jakékoliv zajistíš kolíčkem proti otáčení, tak je úplně jedno, jak jsou velká nebo kolik mají zubů nebo jak jsou na nich dlouhý tyče. Prostě se to ani nehne.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
HonzaCZ> jojo, uvedomil jsem si to. A navic to srovnani na diff nelze pouzit.
Potiz tociveho momentu je, ze je to staticka sila a jde menit jen prevodem. A vubec nesouvisi s otacenim, o ktere nam jde. Vzdycky mi chvili trva, nez to mozek spravne pobere...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Potiz tociveho momentu je, ze je to staticka sila a jde menit jen prevodem. A vubec nesouvisi s otacenim, o ktere nam jde. Vzdycky mi chvili trva, nez to mozek spravne pobere...
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Slavek: No já mám s představou kroutících momentů v soustavě taky často potíže. Je to taková (alespoň pro mě) špatně uchopitelná veličina
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno