Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4939
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Makovica »

Jemny fwd bias tam je, ale spojka isto cvici stale, aj proaktivne.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

strider píše: úte led 04, 2022 10:28 am Tak to sem taky zvedavej, jestli z obd pujde vycist jak ten solenoid pracuje. To bych mohl taky zkusit.
Pocitove po 5k km ve Fezovi bych domele chovani, ze by to tu spojku v zatacce na asfaltu bez prokluzu sviralo a pomahalo to davat aspon tech 50:50 dozadu, vyloucil. Specialne v zatacce je to hodne citit ze to velky auto jde po predku porad ven, a rozhodne neni citit nejaka zmena v systemu, to si dovolim po 3 letech v STI rict, ze to bych v zadku a v rukach cejtil.
Tak přes OBD protokol to nejde, ale do OBD konektoru je vyvedená high speed CAN a ta appka si dokáže nastavit ELM327 adaptér na vhodnej režim, kdy poslouchá na sběrnici a appka pak ví, co a kde za data tam běhá. Ty pak prezentuje.

Tím 50:50 myslíš co? 50:50 má jenom otevřenej symetrickej diferák (pokud zanedbáme různý parazitní momenty, setrvačnost, tření atd.). Se systémem bez diffu se spojkou dokážeš udělat stav přibližující se 50:50 jenom v ideálním a dost hraničním případě, protože rozdělení momentu se neustále mění. A tím nemyslím, že se mění tlak na spojce, ale mění se to podle okolností, i kdyby spojka byla napevno.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1280
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od strider »

HonzaCZ píše: úte led 04, 2022 11:09 am Tak přes OBD protokol to nejde, ale do OBD konektoru je vyvedená high speed CAN a ta appka si dokáže nastavit ELM327 adaptér na vhodnej režim, kdy poslouchá na sběrnici a appka pak ví, co a kde za data tam běhá. Ty pak prezentuje.

Tím 50:50 myslíš co? 50:50 má jenom otevřenej symetrickej diferák (pokud zanedbáme různý parazitní momenty, setrvačnost, tření atd.). Se systémem bez diffu se spojkou dokážeš udělat stav přibližující se 50:50 jenom v ideálním a dost hraničním případě, protože rozdělení momentu se neustále mění. A tím nemyslím, že se mění tlak na spojce, ale mění se to podle okolností, i kdyby spojka byla napevno.
aaha, takze to neni tak easy, ok zkusim jestli to ta torque lite umi a jestli to naklikam :) dam pak vedet.

+tim myslim co nejvetsi sevreni te spojky, cimz by se v zatacce co nejvetsi sila dostala z predku pryc dozadu. Bavime se porad o povrchu a situaci bez prokluzu. To s hranicnim pomerem chapu :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od podvlada »

Torque lite to s velkou pravděpodobností nebude umět, protože to myslím neumí použít ten ELM327 jako pass-through a vykomunikovat si přes CAN specificky co chce.
Mimochodem, starší (třeba moje) Subaru ani nemaj v OBD vyvedenej CAN.
Takže 1) je potřeba, aby v OBD byla CAN vyvedená, 2) použít ELM327 adaptér kterej umí pass-through, 3) použít aplikaci, která to umí využít (což by ta ActiveOBD umět měla, prej to dělal někdo hlavně specificky pro Subaru, pokud vše chápu dobře).
Snad nemystifikuju a Honza potvrdí :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16146
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od quickly »

ActiveOBD pracuje korektně myslím jen s klony ve verzi 1.52
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Tak bohužel mi to nefunguje. Ta aplikace se s ELM modulem vůbec nespojí, přitom s TorquePro ten modul funguje bezvadně. Otázka je, co koupit za modul - stejně potřebuju druhej, ale jakej přesně?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

strider píše: úte led 04, 2022 4:10 pm aaha, takze to neni tak easy, ok zkusim jestli to ta torque lite umi a jestli to naklikam :) dam pak vedet.
Torque to neumí (možná by šel přes custom PIDy) a lite už vůbec ne. Jestli se teda něco nezměnilo v dost nedávný době.
strider píše: úte led 04, 2022 4:10 pm +tim myslim co nejvetsi sevreni te spojky, cimz by se v zatacce co nejvetsi sila dostala z predku pryc dozadu. Bavime se porad o povrchu a situaci bez prokluzu. To s hranicnim pomerem chapu :)
Ale co největší sevření neznamená 50:50. Obvyklá chyba. Pokud se spojka sevře, tak do určitý limitní situace je to jako by tam spojka nebyla a bylo to napevno. A přesně v týhle situaci nenastává rozdělení momentu 50:50. Je to nesmysl. V takový chvíli se moment dělí přesně podle toho, kde je spotřebováván. Takže když auto zabere, zadek se zatíží, předek se odlehčí, tak moment by šel víc dozadu, klidně víc než 50 % i v případě spojky. Když naopak bude brzdit motorem, tak víc brzdnýho momentu půjde z přední nápravy. To se stále bavíme o pevném spojení, tedy v jistý situaci i případ spojky. Pokud spojka nebude pod plným tlakem, tak do toho vnášíš ještě další proměnnou a už vůbec se nedá jednoduše říct, kolik momentu kam poputuje. A jestli někdo říká, že jo, tak to jsou jenom marketingový plky. :-)

Když chceš dělat 50:50, musí tam bejt diferenciál. Jinak to nejde. Nebo bys musel nějak zajistit, abys na obou výstupech odebíral stejnej moment a to nezajistíš.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

podvlada píše: úte led 04, 2022 4:16 pm Torque lite to s velkou pravděpodobností nebude umět, protože to myslím neumí použít ten ELM327 jako pass-through a vykomunikovat si přes CAN specificky co chce.
Mimochodem, starší (třeba moje) Subaru ani nemaj v OBD vyvedenej CAN.
Takže 1) je potřeba, aby v OBD byla CAN vyvedená, 2) použít ELM327 adaptér kterej umí pass-through, 3) použít aplikaci, která to umí využít (což by ta ActiveOBD umět měla, prej to dělal někdo hlavně specificky pro Subaru, pokud vše chápu dobře).
Snad nemystifikuju a Honza potvrdí :-)
Jak přesně je to s tou konfigurací ELM327 nevím. Neplést s passthrough, který se používá pro možnost komunikovat přes SSM2 po K-line. Podle mě stačí zvolit správnej protokol (ISO15765, 500 kbps, 11 bit addressing), vypnout filtr, resp. zapnout monitorovací režim. A pak tam tečou všechny zprávy ze sběrnice. Standardně je ELM nastavenej, aby přijímal zprávy jenom, který jsou určený pro něj, takže nějaký to msg id 0x7E0. To přesnastavení spočívá v tom, že přijímá všechno.

Jinak to, že MY2004 BP nemá vyvedený high speed CAN do konektoru mě teda dost překvapilo, když pozdější BL/BP to mají. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

outback píše: úte led 04, 2022 6:12 pm Tak bohužel mi to nefunguje. Ta aplikace se s ELM modulem vůbec nespojí, přitom s TorquePro ten modul funguje bezvadně. Otázka je, co koupit za modul - stejně potřebuju druhej, ale jakej přesně?
Asi ideálně konzultovat s dokumentací aplikace, případně s autorem, co přesně potřebuje. Když ti řeknu, že mám modrý malý s BT, tak to je stejně k ničemu, protože ve stejným obalu bude od tý doby 10 různých HW a 20 různých SW. 😅
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od podvlada »

Honzo díky za upřesnění :-)
A s "konkrétním" adaptérem to taky nemusí bejt jistota, kdo ví, co číňan pošle za půl roku...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, leda jít cestou nějakýho zařízení se zaručenýma vlastnostma. Pár jich taky je, ale jsou řádově dražší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od podvlada »

Třeba co si vyrobíš sám? 😀
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

No, tak to třeba taky, ale jsou ELM327 kompatibilní adaptéry, který se vyráběj stále stejný a je jasný, co si člověk kupuje. Většinou jsou odkazovaný u různých softwarů jako ty spolehlivý a testovaný. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3095
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Něco jsem objednal, uvidíme až to dojde.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od podvlada »

Nechci duplikovat obsah, tak sem dám jen odkaz na video vedle, o Forester Wilderness 2022 ve sněhu :-)
viewtopic.php?p=559221#p559221
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“