Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Minimálně ten první případ s jedním kolem 1:32 se rozjede dřív než, se dotkne rámu válců (2 záběry z obou stran). Ale pak už vždy sklouzne na rám. Ale teda má to tendenci se to rozjet. Jak přepne VDC na "Track", tak je to už marný úplně, ale to je pochopitelný, protože Track režim nebude předpokládat nějaký obrovský rozdíly v trakci na jednotlivých kolech, spíš bych řekl skoro až naopak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od strider »

Track mode znamena vypnute ASR. Coz je v podstate efektivne vyple ESP v tomhle testu, jinak tam tem difum na napravach pomaha VDC a pribrzduje druhy kolo.
To ze ten zadek na jedno kolo nejede v tomhle testu je ta fyzikalni limitace torsenu. Nasobek kroutaku jde na druhy kolo, ale kdyz na tom kole na valci je cista 0, tak x krat 0 je porad nula. Az kdyz se to trochu chytne, tak se prenese neco na druhy kolo a na zem. Lamelovej zadni diff by tohle odstranil..
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ono to nikdy nebude nula, ale prostě je to tak málo, že ani x-krát víc nestačí, aby to vyjelo z válců. Ale i to prostě odpovídá myšlence auta jako silniční, ne jako offroad. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Tak mne zajímá mnohem víc praktický test, třeba na Šumavském srazu výjezd aut z mokré louky pod hradem. A tam vyjela všechna auta, někdo s prstem v nose, někdo si hrábnul, ale nikdo nezůstal viset. Takže si nemyslím, že by STi měly pro praxi nějaký zásadní problém.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

To si taky nemyslím, protože ty laboratorní podmínky jsou extrém. Resp. extrém to je, když to dělají ještě do kopce.

Ale nemění to nic na tom, že co se týče nastavení zejména elektroniky, tak tam nějaký nuance bejt můžou. Např. u BL/BP jsou různý jednotky VDC pro Legacy a Outback. Tipuju, že se to liší právě v tom, že Outback se počítá mimo silnici a Legacy spíš ne. Ale i tak Legacy to kolo ve vzduchu dokáže zastavit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od petr »

no , ale evidentně je tam ještě co zlepšovat , takže by se měli kluci šikmoocí více snažit ;-D
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

HonzaCZ: ty jsi kdysi psal, že jsi pozoroval ATS jak pracuje za jízdy na asfaltu. Máš nějaké záznamy, nebo můžeš to popsat? Jak moc se to rozpojí v zatáčkách? Reaguje to nějak, když v zatáčce třeba pustíš plyn?

Měl jsem nehezkou konfrontaci se zarytým majitelem MT+visco: "ty máš s automatem čtyřkolku jenom když to prokluzuje, ale já pořád i na asfaltu..."
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14706
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Tapan »

outback píše: pon led 03, 2022 8:14 pm
Měl jsem nehezkou konfrontaci se zarytým majitelem MT+visco: "ty máš s automatem čtyřkolku jenom když to prokluzuje, ale já pořád i na asfaltu..."
Jsem myslel, že s blbci se nebavíme :-) Ať se to chová jak chce, neměl pravdu. Teda jestli mluvil o Subaru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Mluvil o Subaru, neměl pravdu a není blbec.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14706
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Tapan »

Nechtěl jsem se nikoho dotknout, ale není potřeba žádné extrémní snahy, zjistit, že takhle pohon u Subaru AT nefunguje.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od zhor »

Nestěžoval si johyy, že na forestru to nějak málo připínalo ten zadek ve větších rychlostech?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Data nemám, ale chová se to v podstatě dost podobně jako spojka u VTD. Ono to docela dává smysl - jak ATS, tak VTD čím víc se sevře spojka, tím větší moment přes ní jde, když se liší otáčky náprav. Rozdíl je samozřejmě v tom, že VTD bez spojky je furt hnaný vše, i když s pevně daným rozdělením momentu (většinou 45:55) a u ATS se prostě spojka uvolní a začne víc klouzat, ale to je jasný. U ATS to aspoň u BP9 celkem agresivně se spojkou pracovalo, normálně neustále, i za klidný jízdy se tlak ve spojce neustále měnil.

Takže ono záleží na tom, čemu říkáš "čtyřkolka". Pokud tomu, že na obě nápravy proudí alespoň nějaký moment, tak to je i u ATS. I když pojedeš rovně ustálenou rychlostí, tak tam je tlak. Tedy u BP9, nic novějšího jsem asi nezkoumal.

Třeba v ostrých zatáčkách na adhezním podkladu bude mít zřejmě C-AWD lepší rozdělení přenosu, co se týče předek:zadek. Ale ono tam to zase tak moc není potřeba, je to otázka. Prostě nedá se odpovědět binárně. Pravda je někde mezi. ATS je zase lepší v terénu, protože se může "zablokovat" už dopředu a není závislý na prokluzu. A C-AWD tam musí jedna náprava prokluzovat, aby viskospojka čerpala moment na nápravu, která se točí pomaleji, tedy je v lepším záběru.

Nejsnadnější bude si to vyzkoušet. CAN kompatibilní ELM327 a k němu třeba ActiveOBD, to dokáže u Subaru s CAN high speed vyvedeným na OBD konektor zobrazovat nějaký informace o pohonu, motoru, teploty atd. Píšou od 2012 spolehlivě, ale i u BLE to ukazuje teplotu oleje, převodovky a nějaký další hodnoty.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3073
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Jo, díky, zítra to zkusím. Mám nasledované VTD z displeje, tak to na stejné trase zkusím.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21884
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Za málo. Dej pak vědět. Celkem mě zajímá, jak se chovají tyhle novější modely.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1267
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od strider »

Tak to sem taky zvedavej, jestli z obd pujde vycist jak ten solenoid pracuje. To bych mohl taky zkusit.
Pocitove po 5k km ve Fezovi bych domele chovani, ze by to tu spojku v zatacce na asfaltu bez prokluzu sviralo a pomahalo to davat aspon tech 50:50 dozadu, vyloucil. Specialne v zatacce je to hodne citit ze to velky auto jde po predku porad ven, a rozhodne neni citit nejaka zmena v systemu, to si dovolim po 3 letech v STI rict, ze to bych v zadku a v rukach cejtil.
Pocitove mi to prijde ze je ATS opravdu natvrdo fwd bias system, ktery dokud neprokluzuje tak nic dynamickyho nedela.
Joo kdyz sem si ted v sobotu hral v kaluzi bahna pod Ripem, tak se rozblikalo esp, ztvrdlo to a jako cihla odjelo jako by se nechumelilo :)
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“