Jak funguje 4x4 u Subaru

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18911
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od hamoun »

on nekdo poradi ... urcite .. protoze, kdybych takhle zustal stat se skodofkou, poslu ji ze skaly ...
chapu, ze Ostravica je kraj razovity .. a ze podminky jsou nesrovnatelne s tim, kde se vyskytuju .. ale ... tohle se prece musi vyresit ...
škoda superb
ex WRX 2008
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

Spojky jsou v oleji nebo suché, ovládané mechanicky, elektricky nebo hydraulicky...ale u všech se opotřebovává obložení. MPT je spojka jako každá jiná, zaměřil bych se na kontrolu funkce podle servisního manuálu, tam to snad bude a na stav obložení. Co takhle na Severce dát dva takové Forestery na led vedle sebe?
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22553
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od spm »

U Justy je ten systém úplně jiný. Tam je zubová spojka (připojí natvrdo) a je to ovládaný elektromagnetickým ventilem, který tam otvírá podtlak z motoru. A tam (nebo alespoň u Libera, kde je ten systém úplně shodnej) je právě ten problém, protože ten ventil vykoroduje, až se v něm někde udělá netěsnost, případně zpuchří ta hadice s podtlakem nebo něco podobného. Tím pádem ten podtlak tam není takový a pak to dost často nepřepne kvůli tomu, že to nemá sílu. Mně to třeba paradoxně za studena fungovalo a přestalo to fungovat po ohřátí, kdy se ta díra na ventilu asi zvětšila a začalo to utíkat :-DDD

U MPT je ale myslim solenoid, kterej by právě měl být schopen tu spojku držet v různých stupních sevřetí. Řekl bych, že tam by i ten problém být mohl - pokud je nějak v hajzlu a otevírá málo anebo pozdě, tak na ten zadek nejde v danou chvíli to, co si auto myslí, že tam posílá. Jestli se nepletu, tak u MPT se ten solenoid taky měnil relativně často, johy jich snad odvařil několik :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od petr »

tak možné to je to já nezjistím , ono jak už to ten zadek připojí tak to zabrat umí to jo , ale jde o to že to zabere až tak cca za 2,3 sekundy možná i později a to je prostě uplně špatně, na ledu by to nevadilo tam se důlek neudělá, ale sníh nebo bláto je problém , navíc to stihne i zalepit vzorek , ono pokud se to auto hýbe tak je to taky ok , protože jestli to zabere se zpožděním tak se nic moc neděje, největší problém je se hnout z místa a nezahrabat se přitom, ale jak kolem sebe vidím tak minimálně ta paní má uplně stejný problém, znám ještě jednoho chlapíka kousek odsud na slovensku, ten má SF v automatu to bude asi stejný systém , zkusím se ho zeptat jak se mu to chová , už u mě kdysi byl a testovali jsme jestli se mu taky tak rychle přehřívá olej v automatu jako mi a bylo to skoro stejné možná o trochu lepší než u outbacka , ale s přehříváním oleje v automatu na SG moc problém nemívám , jen když jsem tahal do kopců i vozík tam se občas ta kontrolka rozsvítila , ale ne moc často a trochu pomohlo manuálně podřazovat aby to asi neotvíralo tolik měnič, no sere mě to dost , chtělo by to víc majitelů aby to šlo porovnat jak to má správně fungovat, teorie je věc jiná chce to vyzkoušet v podobných situacích, nechci to někam dávat a platit a pak zjistit , že tomu případně nic není :-/
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od mnov »

Na chalupě s Imprezou parkujeme na trávě. Výjezd je do kopce a nikdy to nehráblo.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3622
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od StandaB »

Ja mam manual, takze vim starou belu, ale cetl jsem ze by ten automat mel pripojit zadek pri kazdem rychlem pridani plynu, bez ohledu na sucho , nebo mokro a snih. :-)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od sima »

Petře tj krumpl, ty máš taky pech na tohle, zrovna ty co potřebuješ mít na tohle spoleh.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14706
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Tapan »

Kluci, ale víte, že i u automatu, když to není rozbitý, tak je ten zadek připojenej trvale, že jo? Jen to není rozdělení 60:40 nebo 50:50, ale proměnlivé.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od outback »

To není úplně přesný...je to připojený víceméně trvale ale s různým přítlakem tak, aby mohla spojka proklouznout... Někdy jí nechávají proklouznout snadněji (asfalt v zatáčkách) a někdy pokud možno skoro vůbec (ve sněhu).
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od mari75 »

U eSJéčka mi proklouznou vždy přední kola, ale okamžitě se v tom případě přidávají zadní. A pokažený to fakt nemám. Víceméně je to tak, jak píše Štěpán s Láďou
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 162
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Vrták »

Jako uživatel fosrestra SG v sutomatu se taky přikláním k názoru, že tam není něco v pořádku, Je pravda, že to připojení zadku není nejrychlejší ale u mě je to tak do sekundy ( já tomu teda dávám zabrat spíš v bahně než na sněhu). Trvale tam je poměr 90:10, se zařazenou jedničkou nebo režimem hold se to mění až na 60:40, pár týdnů zpátky jsem tahal kamaráda ze škarpy na sněhu. Na D jsem se nedokázal rozjet, hrabal předek ale jak jsem dal 1 tak byl na první dobrou venku jak nic. Ono v těhle situacích by to mělo fungovat lépe než manuál, ta spojka v podstatě dokáže simulovat uzávěru, zatímco manuál má vždy otevřenou mezinápravu. Tady je to docela hezky vidět https://youtu.be/HaNc-QP_UTU
Ještě na okraj když sem s tím autem začínal, tak jsem pořádně nevěděl, jak te systém funguje. Jednou jsem vyjel zatáčku pod plynem a najednou mi to pustilo víc na zadek, takže sem hezky vyjel bokem mimo silnici. To jen o tom jak rychle ten systém spíná.
Forester SG 2006 2.0X
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4856
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od Makovica »

mari75 píše: sob led 28, 2023 3:15 pm U eSJéčka mi proklouznou vždy přední kola, ale okamžitě se v tom případě přidávají zadní. A pokažený to fakt nemám. Víceméně je to tak, jak píše Štěpán s Láďou
Pri SJ vacsinou nepreklzne nic, lebo sa pohyna vsetkymi 4. A ked, tak preklzne napr.na lade vsetko naraz. Potom uz len staci (rozumne) drzat plyn, nech si elektronika zacvici.

Pri zapnutom x-mode je este vacsi problem dosiahnut preklz jednej napravy voci druhej.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3402
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od mari75 »

Makovica píše: sob led 28, 2023 4:03 pm Pri SJ vacsinou nepreklzne nic, lebo sa pohyna vsetkymi 4. A ked, tak preklzne napr.na lade vsetko naraz. Potom uz je staci drzat plyn, nech si elektronika zacvici.

Pri zapnutom x-mode je este vacsi problem dosiahnut preklz jednej napravy voci druhej.
Jj, při x-modu je to tak ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od VDC »

Také se kloním k názoru, že to máš rozbitý. MPT není výrazně horší ve svých schopnostech, než ostatní pohony značky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Jak funguje 4x4 u Subaru

Příspěvek od petr »

No ale co s tím a hlavně ke komu to dát? Jezdit se s tím dá ale do lesa je to v podstatě nepoužitelné když je víc sněhu.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“