Jak funguje 4x4 u Subaru
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Když vložím pojistku do toho FWD slotu, dá se s tím bez rizika nějakou dobu jezdit ? Chci to zkusit protože mi přijde že v rejdu při manévrování se zadek trochu "pere", trochu podobně jako u čtyřkolky (ATV) kde mám vzadu pevnou osu, ale není to samozřejmě tak výrazné...v servisu mi řekli že je to OK, ani diagnostika nic neukázala (SG před FL) teď když hodně nasnezilo tak ale Forester fungoval perfektně
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Výkon na obě vždy zároveň nejde. Jenom krouťák. Pokud ta náprava stojí, tak tam žádný výkon nejde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Mně bylo jasný, že si zase naběhnu
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14845
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tenkej led, viď? Všichni se tu Honzy bojíme, když dojde na přenosy výkonů a momentů na nápravy a na kola :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Tak vždyť je to jeden blbej vzoreček
výkon [W] = úhlová rychlost [rad/s] × kroutící moment [Nm]
Takže logicky pokud se něco netočí, tak to nemůže konat výkon.
výkon [W] = úhlová rychlost [rad/s] × kroutící moment [Nm]
Takže logicky pokud se něco netočí, tak to nemůže konat výkon.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
A když se to vezme ještě obecněji, tak výkon je vykonaná práce za čas.
A práce je pohybový účinek síly na těleso.
Takže když netočíš, tak nepracuješ, takže ani nevykonáváš.
Fyzika, 7. třída, nebo tak nějak.
A práce je pohybový účinek síly na těleso.
Takže když netočíš, tak nepracuješ, takže ani nevykonáváš.
Fyzika, 7. třída, nebo tak nějak.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14845
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Honzo, no právě. S učivem ZŠ na nás nechoď. To nedávají ani někteří prezidentští kandidáti :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
To jo, ale tady jsme v technický sekci fóra o autech, takže zase vy na mě nechoďte s výmluvama a koukejte si to dostudovat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Já bych potřeboval taky někam strčit pojistku aby to bylo natvrdo a až bych vyjel na asfalt bych ji zas vyndal
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Jenže pojistka se strká naopak - když to chceš odpojit. To můžeš.
Někdo chtěl dělat ten user override mode, kdy by se to dalo zamknout ručně. Ale jestli na to došlo, to nevím. Myslím, že Marcel?
Někdo chtěl dělat ten user override mode, kdy by se to dalo zamknout ručně. Ale jestli na to došlo, to nevím. Myslím, že Marcel?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Netuším, jestli to někdo provedl přímo zde na fóru, ale mezinárodně stopro. Ono to neni nic složitýho, v podstatě jde jen o to zjistit, jestli ten solenoid má mít 100% nebo 0% duty cycle, resp. jestli je potřeba na něj přivést 12 V nebo ho uzemnit (0 V). Tím je vyřešená mechanika. TCU se může nelíbit fakt, že najednou na výstupu pro solenoid nemá požadovanej odpor, takže plně funkční bastl obvykle zahrnuje i přepojení výstupu pro solenoid na nějakej fejkovej odpor, aby si TCU myslela, že pořád ovládá solenoid, přestože je v tu chvíli odpojenej a ovládanej nějakym přepínačem.
Ideální přepínač by tedy v jedný poloze spojoval TCU a solenoid (factory setting), v druhé přepojil TCU na fejk odpor a solenoid na 12/0 V. Takhle jsem to na nějakym schématu online viděl. Reálně to je pár komponent a trochu drátů.
Chvíli jsem chtěl experimentovat i u svýho VTD, ale to mi zde bylo rychle rozmluveno, že to je zbytečný
Ideální přepínač by tedy v jedný poloze spojoval TCU a solenoid (factory setting), v druhé přepojil TCU na fejk odpor a solenoid na 12/0 V. Takhle jsem to na nějakym schématu online viděl. Reálně to je pár komponent a trochu drátů.
Chvíli jsem chtěl experimentovat i u svýho VTD, ale to mi zde bylo rychle rozmluveno, že to je zbytečný
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
Pár stránek zpět jsem dával odkaz na vlákno, kde se to řešilo. Je tam řešený i problém se zpožděním připojení zadku.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
No vidíš, to jsem přeskočil, zapomněl nebo přehlédl
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
ten "spínač na tvrdo" sem řešil i já v mym otloukánkovým vlákně. Chtěl sem se do toho pustit, ale ještě na to nebyl čas. Každopádně to realizovat chci, poněvač bez toho to neni žádnej off
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Re: Jak funguje 4x4 u Subaru
dneska jsem nad BS diskutoval v jeskyni STK, o různých věcech, koukal jsem, jak měří brzdy, poučoval mě, že ta nová subara cvt už mohou jít na válcovou brzdu, že pokud dá u nenastartovaného auta neutrál, v neutrálu mu auto z válců neodjede. Ano pěkně naměřil bezvadné brzdy. No u testování přední nápravy jsem měl pocit, že auto chce odjet, ale to byl asi jen pocit (a mé zbožné přání ).
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series