Stránka 4 z 4

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 11:54 am
od cerv
Učit se nemusíš, podle toho co jsi napsal jsi už naučen dost a víš, že když je led nezastaví tě nic a žádný systém ti moc nepomůže což nevědí ostatní a pak když se něco stane, tak čuměj...včera mírný kopeček délka tak 10m trochu do pravý zatáčky, na konci křižovatka, já potřeboval doleva a věděl, že je tam led, tak jsem jel tak, že se mi ani neodlepila ručička tachometru a stejně jsem i s ABS jel skoro rovně a bylo štěstí, že nic nejelo a pod kopečkem jsem to ubrzdil jen tak tak, že jsem neskončil v protějším baráku, kdyby tam někdo jel 20-30km/h tak ten barák jistě napálil a pak na ledu na dálnici ve 100km/h radši nepomyslet. :713:

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 12:01 pm
od romull
Přesně tak jak píše cerv :850: víš toho určitě dost, já mám taky podstatně větší respekt při cestě z kopce a občas mě tak předjede nějaký blázen co potom před první zatáčkou vlaje jak hadr na holi a neví jak to tam stočit. Do kopce si to ale zase vynahradím :845:

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 12:06 pm
od johyyy
Ahoj lrmaty, koukám že jsi ze Sokolova, to můžem někdy něco spáchat jako trenink ;) jinak Outback 2.5 MT 07 se na sněhu chová asi takto [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gCzto0Kh ... Yw&index=2[/youtube] Takže to prostě chce jen cvik akorát nevím jestli na letišti :1774: Tam je moře platzu a nic tě vlastně nenutí držet nějakou stopu... lepší jsou odlehlý nepoužívaný silnice :-)

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 12:40 pm
od catana
Levap píše:Tak nevím jak to všichni dělaj, že se nebojí a pustí si to z kopce a do zatáček.
Asi mají na těch služebních Superbech a Oktávkách hřebíky :ironie: O víkendu jsem měl na horách podobné dojmy jako ty.

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 12:49 pm
od romik
U těch aut modernějších aut s ESP po zatočení předního kola to zadní vnitřní přibržďuje a pomáhá tu zatáčku utahovat. O víkendu mi tak z kopce ujel Focus, když jsem jel z Kohútky, to jest tam, kde bude jarní sraz. Ten náš zadek prostě přetlačuje předek a čím prudší kopec, nejlépe prosolený, tím horší. Ve výjezdu a otáčení na ledu je ale ta lehkost ovládání plynem k nezaplacení.

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 1:43 pm
od u-geen
no ja teda z kopce jezdim obvykle jako po... protoze tak nejak mam zkusenosti co se obcas stane a hledam alternativy kam to poslat :)

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 1:52 pm
od Pumbaa
Zaujímavé že aj s 92kW Forestrom sa dá na snehu užiť kopec srandy, som zvedavý čo to musí byť napr. s 2,5 XT.

Včera som na prázdnom zasneženom parkovisku skúšal nedotáčavý šmyk, ktorý je v podstate v bežnej premávke oveľa pravdepodobnejší, ale nepodarilo sa mi prísť na to ako to zrovnať, furt ma to tlačilo rovno, skúšal som to pretočiť ale to ma hodilo ešte viac do boku. Máte niekto nejaký tip na to ako sa popasovať s takouto situáciou ? Chcel by som si to trošku natrénovať. Ešte musím spomenúť, že mám letné gumy ::-DD: Takže moc ďaleko nejazdím keď je nasnežené.

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 2:05 pm
od joedog
No v podstatě ubrat plyn, lehce srovnat tak, aby se to chytlo a až se to chytne zkusit znova zatočit. Nic moc účinné, ale jak jsme si vyzkoušeli v jihlavě, rozhodně lepší než nic.

Čistě teoreticky by možná šlo vychýlit zadek ručkou, aby se auto srovnalo (čili bylo nasměrováno tam kam chci celé, ne jen přední kola) a pak přidat plyn. No ale v tom fofru a na kluzku myslím, že tohle bude jen způsob, jak to poslat do škarpy rychleji :845:

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 2:57 pm
od Levap
Na sucho se to špatně popisuje, ale v Jihlavě učí vyrovnávat smyk krátkým srovnáním kol do přímého směru. Dokud jsem to neviděl nechápal jsem.
V praxi to vypadá tak, že člověk rychle trhne volantem do přímého směru (tj srovnáš kola) a okamžitě návrat zpět do zatáčení. Celá operace je tak na 0,1-0,2s :-)

Teorie k tomu je taková, že se kola chytí a pak zase začnou zatáčet, přičemž dochází také ke snížení rychlosti, neboť nepřidáváme plyn.

Lépe to nepopíšu, chce to zažít a vyzkoušet. Já jsem stejně měl strach to na silnici vyzkoušet, furt máš někde stromy, auta v protisměru atak. Hodně zdaru.

PS: o ručce bych asi moc nemluvil

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 3:58 pm
od MMira
Pumbaa
0) zachovat chladnou hlavu
1) pri nedotacivem smyku rozhodne neslapat na plyn
2) nebrzdit
4) seslapnout spojku
5) narovnat kola a pak zacit zpet zatacet s tim, ze je treba hledat adhezi, tedy to, co popisuje levap. narovnani delat rychle, zataceni pomaleji, at se kola neutrhnout
6) pokrocilejsi si muzou zkusit impuls, tedy narovnat, povolit spojku, popr lehulince brknknout o brzdu (tim prenest vahu na predek) a soucasne prudce trhnout volantem do zatacky. a pak hura na plyn a stylem ala Collin ven :-)

dodatek:
1) na rucku je treba nalepit velkou nalepku NEPOUZIVAT
2) trenovat trenovat trenovat
3) nejezdit nad sve moznosti

P.S. ja jsem ve stavu znalosti teorie a jsem schopen to udelat, kdyz se soustredim. na ceste radeji jedu pomaleji, abych to vubec nemusel delat.

Re: technika řízení na sněhu

Napsal: pon led 14, 2013 4:20 pm
od joedog
Určitě souhlas s poslední větou MMíry - Metody zvládání smyku jsou fajn, ale jediná spolehlivá je ten smyk prostě nedostat - zkrátka jak říká můj děda - "čím pomaleji tím menší rána a od prostředka je dál do škarpy" (jezdil celý život autobusovou linku)
V Jihlavě to vypadalo celkem O.K. a dalo se s tím lecos zachránit, ale tam to bylo o rychlostech cca 30-45 km/h a už v téhle rychlost na to bylo velmi málo času.