Kdo nebo co vám udělalo radost?

Odpovědět
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6341
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od cleo »

To jsem si myslel taky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5157
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od petr »

je to takový dlouhodobější trend i tady u nás, srážek relativně dost , ale spíš prudší deště co odtečou a nevsáknou, hodně lidí co nikdy neměli problém s vodou ji poslední roky mají a je to rok od roku vždy o maličko horší , na jaře rychlé tání, méně sněhu atd, zajímavé je , že uhrny srážek za rok se nějak nemění , ale schopnost vsáknout do spodních vod se nejspíš změnila, dokonce lidi co měli vrty jední z prvních už mají problém zas, někdy je to i kvůli novějším vrtům v okolí , které jim tu vodu vzaly , to pokud je víc vrtů moc u sebe
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od sima »

Tome, Cleo už voda holt nebyla, ve studni ne. Nevím jestli jsem dával vůbec fotky repase naší studny??? Dodám, celkem zajímavá akce.
Vypadalo to nadějně, ale už tehdy jsem myslím i zde psal, že se teprve ukáže v létě a opravdu v hloubi duše jsem tomu dával jen menší šanci na úspěch, ale snažil jsem se věřit, víra dokáže hodně :-)
No tak voda došla v těch letošních suchých měsících, i když ty nebyly tak moc suché jako předchozí roky, ale přesto došla.
No a pak holt trvá, než se studna z totální sucha-není v ní už nic- "zbrchá". Tak máme sotva něco přes metr vody, čili tak akorát na koš sání, nebylo by nic, netekla by do baráku, kdyby jsme koš loni nesnížili, nevyčistili studnu, nedali štěrk na dno, furt je ten koš tak akorát vysoko, dřív byl zbytečně výš.
Skoro pět metrů studny bývá přes rok kolikrát zaplněno, ale pak se studna zachová jako když otevřeš dole špunt a voda mizí denně cirka 10 cm dolů i bez odběru. Příčina je jasná- spodní vody, prameny klesají, zemina okolo studně je vyprahlá, není nasáklá vodou, vlhkostí, studna klasická není nepropustná, zkusili jsem něco zatěsnit, vrtání přes studňáky, šlo by zkusit i více, ale už na to nemám asi morál...Ono stejně, ten náš mini odběr na chalupě na ní nemá téměř žádný vliv, šetříme kde se dá, samozřejmě když je studna zaplněná slušně, nemá moc cenu šetřit, ne zbytečně teda, protože voda pak zase začne mizet i bez odběru...
Petr to napsal zcela přesně musím říct! Srážky jsou už jakžtakž na normálu, ale vsakování do půdy ne, já tohle vše dlouhodobě sleduji a mám za mě teda zcela jasnou příčinu. Zimy jsou velice chabé na sněhovou nadílku, ale velice chabé. Jakmile nebudou zimy bohaté na sníh, nebude to už nikdy jako dřív! Postupné odtávaní sněhu a následné znovu zasněžení, tedy dřív přirozené vsakování vody do půdy, do země, to vše trvajíc několik měsíců bez pauzy, tak jak jsme byli zvyklí dřív, tak tohle vše je příčina všeho, ta hlavní jo. Samozřejmě jsou sem tam větší hice, ale to zas nemá takový vliv, hlavní problém je, že půda je po zimě nasáklá jen do malé hloubky, pak srážky stékají po povrchu suchém, tvrdém jako beton...no a budované drenáže kdysi tomu jen pomáhají, je to vše ve známosti obecně jo, vím...no a nejhorší pak k tomu všemu je když nezaprší, ne tak jak jsme byli dřív zvyklí, to je pak kombinace smrtelná.
A jak říká Petr, problém není jen u studní (ta naše dřív zásobovala dva baráky, teď už nestačí ani na jeden...) ale začíná být i u vrtů...to mě potvrdil proutkař, který u mě před pár dny byl, ale zatím je to jen opravdu malé procento případů, spíš to bude tím vrtáním okolo jak skrz vodu, tak i skrz tepelné čerpadla. Ale jo, i ty první vrty už se serou...ten proutkař co u mě byl má tolik práce i když je už na penzi tak totálně nestíhá, furt mu při naší řečí nad kávou zvonil telefon, že by chtěli průzkum po něm, tj mazec :-/ je z toho už docela dost unaven...
Jeden případ z okolí- 70 letý pán měl vždy vody bohatě, moc moc, studna samospádem řešená, pak mu najednou zmizela, už pár měsíců ani ťuk, no cirka 100 metrový vrt skrz tepelné čerpadlo střelím teď 70-100 metrů nad barákem.
Holt je to obrázek naší civilizace, dáváme všemu nejdřív za uši, pak vrtáme a dolujeme aby jsme to za uši co jsme dali vlastně sobě nějak vyřešili a dostihne náš tohle "řešení" zas příště a tak to jde dál a dál a dál.
Nemám zas ale na tom všem takový náhled, jakože člověk může za všechno, to rozhodně ne, spíš se to tak nějak vše sešlo, období klima takové jaké momentálně je a dopady činnosti lidí, neuvážené- někdy opravdu z nevědomosti, vše nejde předpovědět, znát dopady, ale většinou je to samozřejmě jen bezohledné drancování, pak to rádoby řešení problému, viz green deal, už je to tu zas zmiňováno vím...
Edit: samozřejmě jsem si vědom, že teď řešíme " naše" roky, byl tu sucha veliké, ix leté, období záplav oproti tomu taky nastaly, vůbec hodně historicky je těch zlomů v počasí strašně moc a to teda i hodně radikálních. Jen jsem chtěl říct, že se z toho hlavně neposrat, nějak bylo nějak bude, nejhorší je a to je taky historicky známo, když si člověk myslí, že to zas nějak ošulí, udělá "opatření", to končívá mnohdy fiaskem a následnými dalšími problémy, holt to jsme my :-)
Mimochodem patřím mezi tu nemalou část lidí, co jim funguje vyhledávání vody, já teda na tohle mám udělané dráty, ty u mě fungují naprosto neomylně, jakože fakt se kroutí v místě kde i proutkař našel možný zrdoj vody, na více takových míst jsme se sešli...ale zkoušel jsem teď i s proutkařem jeho lískovou virguli, drtivě pevně jsem jí uchopil a přesto se začla silně točit směrem dolů, k zemi, proutkař mě chytil za lokty a říkal, že jsem na tohle dobrý, teda že to u mě funguje. Ale samozřejmě jak se traduje tenhle cit, smysl má hodně lidí, to není nic vyjímečného, otázka je pak v tom pokračovat, věnovat se tomu a jestli by pak člověk byl natolik úspěšný, aby mohl zodpovědně vyhledávat zdroje vody. Já opravdu nevím proč ale voda obecně mě odjakživa zajímá, bere mě to, to zjištění možné co je pod zemí...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od HAD »

HAD píše: pon úno 14, 2022 4:51 pm A když už jsme u té radosti. Dnes mě potěšil zaměstnavatel zosobněný v našem panu řediteli. Budu mít nové služební vozidlo. [BANANA] A byl mi schválen Forester od Auto Vero ze Sedlčan. Ta bleděmodrá předváděčka. Forester brzy služební.jpg
Po třech letech v Superbu a 4 měsících v Octavii zase návrat k oblíbené značce. Už se dočkat nemůžu. >B-) Bude to v pořadí 8 Sůbo co mi projde rukama a z toho třetí služební. Bohužel, tu předváděčku Outbacka mi prodali před nosem ::-((( . Nicméně , Forester je na tu moji denní trať Liberec - Vrchlabí a zpět ideální vůz. :-D
tak po 3/4 roce ježdění mám nějaké vyhodnocení :
Zkušenost s Forestrem s E-boxerem 2020
1. INTERIÉR
Standardní Subaru provedení. Těší mě knoflíkový ovladač zvuku. (na rozdíl od nejnovějších verzí Subaru, kde je už vše digitální, fuj.) Na svislé výduchy klimatizace jsem si zvykl, ale co mě přijde vychytané a co mi na straším mém XT-éčku připadá jako zlatý standard jsou ovladače vyhřívání sedaček, které se přesunuly z prostoru rámečku voliče převodovky do prostoru palubní desky pod monitor. To mi moc nevyhovuje. Přední sedačky jsou klasika se slušným bočním vedením. V mojí výbavě obě elektricky stavitelné, ta u řidiče s pamětí až pro 3 nebo 4 jezdce. Teď nevím, jezdím v tom víceméně sám 😊. Vzadu je to klasická víceméně rovná lavice s minimálním tvarováním. Nulování tachometru se konečně přesunulo z kolíčků na jednoduché tlačítko vlevo od budíků. Co se týče monitoru tak je dostatečně citlivý a dá se ovládat i v řidičských kožených rukavicích a rozdíl od displaye ve starší verzi (2014). Stejně jako se konečně sklápění zrcátek spřáhlo se zamčením dveří nebo jako i u okna spolujezdce stačí k jeho zavření delší podržení a už se zavře celé.
Fičura zajímavá ale zbytná je rozpoznání obličeje řidiče. Je milé, když mě auto ráno pozdraví jménem a případně srovná sedačku podle mě, pokud v tom náhodou jel někdo jiný a s nastavením si hrál. Jiné věci s tím spojené zmíním v safety fičurách.

2.PODVOZEK
Přepracovaný podvozek v porovnáním s SJ 2014 je výrazně lepší, umožňuje projet zatáčky bez náklonu ve vyšší rychlosti (cca +10 km/h). Krásně žehlí nerovnosti a auto je i uvnitř znatelně tišší.

3.MOTOR, PŘEVODOVKA A SPOTŘEBA
Klasický plochý boxer 2.0 110 kW při 5600 otáčkách spřažený s CVT převodovkou s vestavěným elektromotorem. Bohužel převodovka má virtuální stupně (což teda úplně nechápu) a při jízdě je cítit ono řazení a mě to docela vadí. Moje starší SJ XT nic takového nemá a jízda je plynulá. Zásadní rozdíl je, že při sešlápnutí plynu nový Forester řve, nic se neděje, dokud otáčky nevylétnou k 5 tisícům, a pak se teprve pořádně rozjede. Při předjíždění a jízdě do kopce je potřeba s tím počítat. Vím, že není úplně fér to porovnávat s XT verzí, byť o 6-7 let starší, ale podobnou zkušenost mám i s manželčiným XV se stejnou motorizací. To se chová o něco lépe, protože je výrazně lehčí. (provozní hmotnost XV je 1627 kg kdežto hodnocený Forester má provozní hmotnost 1768 kg tedy o 141 kg víc). Palivo BA95, nádrž 48 litrů (důvodem jsou emise) a to jedna ze slabin. Velikost nádrže mě při denním nájezdu okolo 140 km (Liberec – Vrchlabí – Liberec) nutí brát benzín 2x týdně což je trochu pruda. Celkový dojezd se pohybuje tak mezi 500 až 640 km v závislosti na stylu jízdy. A to, jestli jedu eco jízdu nebo ne je jedno. Ani jednou se mi nepodařilo, aby nádrž vydržela týden.
Průměrná spotřeba se mele okolo 7,1 až 7,4 l /100 km. Ale je třeba říci, že 95 % jízd je jedna trasa z Liberce po dálnici do Turnova a z Turnova přes Tatobity, Košťálov, Mříčnou a Jilemnici do Vrchlabí (tedy v zásadě tři kopce nahoru a dolu tam i zpátky, cesta mezi Turnovem a Jilemnicí rozbitá a záplatovaná, samá vesnice a plná kamionů od Chuchlíka).
Jo, eco jízda. Jezdím s autem skoro rok. Pokud sundám při jízdě z kopce nohu z plynu, začne se dobíjet trakční baterie a většinou začne auto zpomalovat, a ačkoliv systém ukazuje nulovou spotřebu paliva, obyčejně začne klesat dojezd. Dosud jsem nepochopil, jak to funguje. Ale pokud nechám aktivní tempomat, tak je tam nenulová spotřeba, ale dojez neklesá. Optimální spotřeba versus dojezd je při rychlosti okolo 70-80 km/hod což je v těch prdelkách mezi Turnovem a Jilemnicí docela příjemná rychlost, která vede k plynulé jízdě, průjezdu zatáček bez brždění. Bohužel většina aut, která dojedu, i v těchto rychlostech do zatáček brzdí, nutí mě zpomalovat a pak zase zrychlovat.

4.ELEKTROPOHON
Elektromotor se připojuje vždy při zrychlování a „pomáhá“ při roztočení motoru. Nebo při zpomalování, jízdě z kopce. Má to vlastní logiku. Někdy stačí lehce přibrzdit a přepne se to. Samotná jízda pouze na elektriku je vždy krátká, maximálně něco přes 1,2 km. A to v reálu. Co je fajn, že na moje místo v podzemních garážích to stačí. Tedy abych do nich zajel, zaparkoval a to vše na elektropohon. Nejsem fanouškem elektromobility, ale z mého pohledu je to hybrid naprd. Když už hybrid, tak Toyota je v tomhle mnohem dál a osobně bych čekal od hybridu větší elektrodojezd a vliv na spotřebu. Kapacita baterie je tudíž malá, ale přesto zabírá místo pro rezervu a v kombinaci s malou nádrží je celkový dojem rozpačitý.

5.EYESIGHT A DALŠÍ SAFETY FIČURY
Musím říci, že EyeSight mě dost často překvapí. Velmi často (míněno 1 až 3x týdně) mě systém nenadálým panickým bržděním (při jízdě na tempomat!) překvapí a velmi znepříjemní jízdu. Pokud nejedu na tempomat, tak jenom výstražně blikají červené kontrolky, které se opět odráží na přední sklo, ale auto nebrzdí. Dost často ho zmate přechod světlo/stín, obdélníkové záplaty na silnici a zpomalovací ostrůvky na začátku/konci vesnic. Taktéž často mate systém, který kooperuje s jízdou v pruzích, zalévané podélné trhliny na silnici, které pak systém považuje za podélné vodorovné značení dělící čáry nebo krajnice , zejména při jízdě proti slunci nebo pokud klasické bílé pruhy chybí, tak se kamery chytají kdečeho a pak to pořád pípá, že jsem mimo jízdní pruh. Na druhou stranu mě systém nutí dávat včas znamení o změnu směru jízdy, protože v opačném případě opět huláká, že opouštím jízdní pruh, a to považuji za přínosné. Na druhou stranu při porovnání se systém v Superbu systém prakticky nezasahuje fyzicky do řízení. Cukání s volantem, které znám ze Superbu se tady neděje. Systém je mnohem citlivější a jemnější, a to je příjemné. Jo a jízda mimo pruhy kromě zvuku je signalizována oranžovou kontrolkou, která se odráží na přední okno.
Natáčení světlometů oceňuji velmi. Fakt funguje a nemám proti funkčnosti tohoto systému (až na klasickou připomínku, že je to další věc, co se může rozbít) vůbec nic.
Sledování pozornosti – otravná záležitost. Vím, že se to dá vypnout, ale kdo by se tím při každém startu zaobíral, že? Takže stačí sklopit hlavu, a přitom stále sledovat cestu a už to signalizuje, abych sledoval vozovku. Nebo se podívat trochu déle na zajímavost nalevo anebo napravo a už se to ozve. Ale nevšiml jsem si, že by to rozpoznalo zavřené oči.
Dobře fungují kamery na couvání, vyjíždění z řady a podobně. Fakt mi to usnadňuje odjezd z parkovišť a podobně. Blížící se auto to zaregistruje včas a dá vám to vědět. Co jsem dosud nepochopil je hláška „zkontrolujte okolí“. Z 99 % se nic neděje a to 1 % připadá na předjíždějící auto na dvouproudé silnicí/dálnici.
Adaptivní tempomat. Funguje bezvadně na normálních cestách. Ošidné je, že pokud nejste dostatečně pozorní, tak skejsnete za o 10 km/h pomalejším autem, aniž byste si toho všimli. 😊. Ikdyž přítomnost vozidla před vámi je signalizována zelenou kontrolkou, která se opět odráží na přední sklo. A další rizikové místo je kruháč. Je-li to kruhový objezd o menším poloměru, tak vůz před vámi zmizí ze zorného pole Eyesightu a auto nepříjemně a nečekaně zrychlí, a to je docela nebezpečné. A naopak, někdy vám prudké zpomalení za jedoucím vozem v zatáčce tempomat vypne. Celkově velmi oceňuji funkci adaptivního tempomatu v zácpách a kolonách. Zajímavý detail je, že pokud jedete kupříkladu rychlostí vyšší, než máte nastavenu na tempomatu, ale ne více než o 10 km/h, tempomat aktivujete, tak auto nebrzdí, nýbrž jen volně zpomalí na požadovanou rychlost. Při rychlosti vyšší o víc než o 10 km/h si prostě přibrzdí. Každé brždění je signalizováno rozsvícením brzdových světel na autíčku na display.
Dálkové světlomety. Při současné hustotě provozu nemá v podstatě šanci pořádně prověřit funkci jejich automatického sklopení, nicméně to funguje. Akorát nejsem sto to posoudit z pozice auta jedoucího proti vám, jak rychle a včas systém reaguje. Z pozice řidiče dobrý.
Asistenty proti smyku a prokluzu jsem při mnou užívaných rychlostech neměl moc šancí využít. Na mé trase je jediné místo, kde se občas zapojí do akce. To je nájezd na průjezd Turnovem z města (od náměstí) směrem na Prahu , kde když je vlhko stačí málo a auto se v oblouku cukne, kontrolka blikne, Forester se bleskově srovná. Za sucha to tam nedělá. Takže asi dobrý.
A to je je asi tak všechno, co jsem za 3/4 roku s e-boxerovým Forestrem navnímal.
Zdrar
Had
Naposledy upravil(a) HAD dne pon zář 26, 2022 7:40 am, celkem upraveno 2 x.
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od VDC »

Šímo jasný, není co dodat.

Vláďo zajímavej report !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od hamoun »

No parádní recenze !!! Díky !

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk

škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1279
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od strider »

Taktez diky za recenzi toho hybridu z realneho provozu, takze spotreba de facto totozna jako u atmo dvoulitru SJ. Az na to ze cena auta je +30% plus hromada nevyhod k tomu. To je relativne smutny vysledek. Jeste ze to mas jako sluzebak... Co servis? Nejake prekvapeni v predepsanych intervalech nebylo?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od sima »

Taky jsem si pěkně početl, tuhle moc pěknou a praktickými zkušenostmi, informacemi nabitou recenzi. Sice mě nejspíš opravdu nehrozí takové auto vlastnit, ale tj úplně jedno, četl jsem se zájmem, plus mínus takovou představu jsem měl, i když některé věci mě jako nemajitele ani nenapadlo řešit, zabývat se jimi...dík.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
HAD
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1464
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
Bydliště: Liberec

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od HAD »

Ahoj, díky za odezvu. Co se týká servisu tak na 20 tis. km nic mimořádného nebylo. Úplná klasika.
HAD

Forester 2.0 XT AT, MY2014,
Obrázek
XV 2.0 iS e-boxer
Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od quickly »

U SK se mi líbí podvozek, ale oproti SJ nemá tolik vymožeností, aby SK bylo mnohem lepší. Pro mne je velké mínus ta nádrž.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Stekem
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Bydliště: Západ

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od Stekem »

Dneska při zastávce u kaple nad Sušicí jsme se nedopatřením ocitli mezi US Army technikou, jeepy willysi a dalšími terénními auty, kteří tam měli sraz před vyjížďkou. Potěšilo mě, když mi pán s off-road pickupem řekl, ať jedu s nimi, že Subaru je dobrý auto se super pohonem a že tam kam jedou, tak to dám v klidu taky. Taková blbost, ale měl jsem radost, že přestože jsem tam vedle nich parkoval omylem a vlastně s úplně obyčejným Outbackem, tak to prostě vyvolalo nějakou odezvu a myslím, že kdybych tam byl třeba Scoutem, tak se to nestane. Je hezký mít Subaru ,,,,| (*_^) |,,,,
Přílohy
EDE5572C-586B-45A2-9357-420A61DAC5A1.jpeg
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019

Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od VDC »

Tak to je moc hezký. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od StandaB »

(*_^) |,,,, Takove pozvani by me taky potesilo. :-)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24305
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od sima »

Nový známy, či spíše už i kamarád, poznal jsem ho teprve nedávno, nastoupil u nás do práce, je ohromně šikovný, původním povoláním automechanik. Vyměnil mě rozvody na citroen saxu, pořešil i chladičku, ulomený odvzdušňovací šroub v hliníku, vzal si za práci rovnou tisícovku, strkal jsem mu do kapes více, ale hnal mě někam...díly jsem bral od letitého kámoše ještě z xantia clubu... rozvod sadu SNR- řemen, kladka, vodní pumpa +klíňák, to vše i s dopravou za 1300 kč :-)
Letí to jak šílené, rozvody na saxu se dělaly při koupi a to je už právě kapku přes 10 let, něco mě říkalo, mrkni se jestli už není čas...a byl :-) nicméně stav byl dobrý, jen na rozvodovém řemenu, jak jsem byl upozorněn, byla ve spoji mírná počínající vada, větší opotřebení. Pumpa taky trochu po roztočení jevila známky opotřebení, ale opravdu nic co by stálo za řeč.
Mimochodem tento klučina postavil sám svými rukami nový barák, nastěhoval se tam s rodinou, bylo to na vsi, ale tenkrát na samotě, bokem, on si to místo tam vymyslel, vyřídil no a tím spustil lavinu, začlo se tam postupně stavět, klid byl ten tam, tak si jen dodělal venku bazén a zjistil, že takhle žít nechtějí, navíc mu chyběly větší prostory nejen na dílnu. Tak prodal a koupil v centru vsi, ale totálně klidném prastarý statek, aby začal znovu budovat :-) pravda, je to krásné místo s pěkným výhledem, obrovská zahrada, sad, spousty prostor, několik budov, velký dvůr, krytý vjezd do něj...klasické staré stavení. Já mu fandím, jen si představím sebe, že si postavím barák a pak z něj uteču do starého obr zanedbaného stavení, abych zase makal a řešil a makal, holt tohleto musí bavit =) :-) a hlavně mít i méně roků :-)
Už to u něj vypadá totálně jinak, než to pořídil, jeden barák má totálně po rekonstrukci, druhou část začne bourat, částečně, tam jsou staré velké klenbové stropy, tam má dílnu a zázemí a pod tím ještě klenbový sklep, no má toho moc k řešení, na práci :-) ale na jeho zahradě jsem zřel odstavenou starou těžkou techniku, povoz s hydraulikou určený na bourání, ten zakoupil a opravil, vše za pár korun, je připraven...jsem rád, že máme v práci tolik šikovných lidí, tenhle klučina dokáže hodně, vícero řemesel a nebojí se ničeho, navíc je furt pozitivní, i když se řeší nějaká ta krizovka, problém, opravdu radost s ním něco řešit.
No a díky němu jsem poznal i nejlepšího autoelektrikáře tu v okolí, to je jeho brácha, jak jinak :-) už jsem vícekrát využil jeho služeb, je to profík, naprostý, precizní práci odvádí, ostatně když je problém, nějaký ten šotek s elektrikou, tak všichni jezdí za ním, nestíhá, tj pravda, bodejť by stíhal, když to dělá ještě při své hlavní práci a má mladou rodinku, inu bratři jak vyšití.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo nebo co vám udělalo radost?

Příspěvek od VDC »

Šímo tak to je fajn, že se takhle zadařilo !! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“