forester do lesa?
- racmaster
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 234
- Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
- Jméno a příjmení: rado cajko
- Bydliště: Muranska planina, Slovensko
forester do lesa?
ahoj foresteri. obraciam sa na vas s prosbou o konzultaciu.
na jar odchadzame zit z mesta do hor. dovtedy mam cas zabezpecit si nejake auto, ktore by bolo vhodne aj na cesty (nie vela, cca 10 000km za 3 roky), ale zvladlo by aj teren a vozenie nakladu, ci voziku... pre lepsiu predstavu pripajam aj 3 fotocky terenu, kde bude auto zit... (podla obtiaznosti narocnost 1,2,3) .
vcelku som sa zazral do problematiky 4x4 a z toho, co som zistil a pochopil mi vychadza, ze SUV sa podla mna v najextremnejsom pripade delia na "jedno", "dvoj" a "trojkolky". nenasiel som ziadnu seriovo vyrabanu, ktorej by sa dali zamknut vsetky tri diferaky a teda bola by naozajstna stvorkolka... ak vam cokolvek z mojich zisteni nesedi, prosim opravte ma. preto sem pisem...
takze k veci forester - kedze subaru povazujem za technologicku spicku, jedno z aut, ktore na tento ucel zvazujem je aj forester alebo outback. stary okolo roku 2000, radovo do 4500 eur (115 000 kc).
1 - chapem, ze benziny maju redukciu, cize toto by bolo ok
2 - menej som si isty pohonom. podla pohonu 4x4 ho radim medzi "dvojkolky" ako vitary okolo roku 2000, frontera a vacsina pajer, ci mercedesov ml. moze byt?
3 - najviac ma myli jeho svetla vyska. vsade nachadzam, ze to je 210, resp 200 mm, co by bolo v pohode. dokonca o pol centy vyssia ako vitara, len o 1.5 cm menej ako pajero, ci frontera atd. prakticky podla svetlej vysky co som nasiel, je to plnehodnotne porovnatelne este aj k takym specialistom, ako je niva, ci jeep cherokee. ked vsak forestra vidim na zivo, alebo na fotkach, vobec mi nepride, ze ma 20 cm svetlu vysku. dnes som dokonca videl jedneho nazivo vedla frontery a vitary a rozdiel mi prisiel neskutocne velky. ako to vlastne je?
troska dlhy prispevok, tak dufam, ze vas neodradi... dakujem vopred za kazdy postreh, ci skusenost...
na jar odchadzame zit z mesta do hor. dovtedy mam cas zabezpecit si nejake auto, ktore by bolo vhodne aj na cesty (nie vela, cca 10 000km za 3 roky), ale zvladlo by aj teren a vozenie nakladu, ci voziku... pre lepsiu predstavu pripajam aj 3 fotocky terenu, kde bude auto zit... (podla obtiaznosti narocnost 1,2,3) .
vcelku som sa zazral do problematiky 4x4 a z toho, co som zistil a pochopil mi vychadza, ze SUV sa podla mna v najextremnejsom pripade delia na "jedno", "dvoj" a "trojkolky". nenasiel som ziadnu seriovo vyrabanu, ktorej by sa dali zamknut vsetky tri diferaky a teda bola by naozajstna stvorkolka... ak vam cokolvek z mojich zisteni nesedi, prosim opravte ma. preto sem pisem...
takze k veci forester - kedze subaru povazujem za technologicku spicku, jedno z aut, ktore na tento ucel zvazujem je aj forester alebo outback. stary okolo roku 2000, radovo do 4500 eur (115 000 kc).
1 - chapem, ze benziny maju redukciu, cize toto by bolo ok
2 - menej som si isty pohonom. podla pohonu 4x4 ho radim medzi "dvojkolky" ako vitary okolo roku 2000, frontera a vacsina pajer, ci mercedesov ml. moze byt?
3 - najviac ma myli jeho svetla vyska. vsade nachadzam, ze to je 210, resp 200 mm, co by bolo v pohode. dokonca o pol centy vyssia ako vitara, len o 1.5 cm menej ako pajero, ci frontera atd. prakticky podla svetlej vysky co som nasiel, je to plnehodnotne porovnatelne este aj k takym specialistom, ako je niva, ci jeep cherokee. ked vsak forestra vidim na zivo, alebo na fotkach, vobec mi nepride, ze ma 20 cm svetlu vysku. dnes som dokonca videl jedneho nazivo vedla frontery a vitary a rozdiel mi prisiel neskutocne velky. ako to vlastne je?
troska dlhy prispevok, tak dufam, ze vas neodradi... dakujem vopred za kazdy postreh, ci skusenost...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: forester do lesa?
Forestra si muzes nadzvednout,je mozne,ze si videl prave spadleho forestra s unavenyma pruzinama. Tady ti k tomu asi nejvic povi Kofilka,ktery mel forestra i jeepa. Ja bych se rozhodoval mezi temito auty.Forest je lehci jak jeep,mozna v tom je jeho vyhoda,jeep ma tusim zase uzaverku
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: forester do lesa?
Přijeď na sraz a uvidíš, že ta světlá výška tam opravdu je a co všechno se s ním zdá zdolat :845: Nejbližší termín je 10. listopadu v Bělé. Dobře řízený Forester sjede opravdu hodně. Např. koukni na videa zde: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 8&start=90
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: forester do lesa?
Světlá výška postupně rostla, takže záleží na roku výroby, tušim začínala 190 mm a dnes 215 mm. Terén na obrázcích: první dva se není vůbec o čem bavit ::-DD: a třetí pokud budou dobrý gumy a nebude to hodně mokrý (třeba když na sníh naprší a pod tím je umrzlo) tak taky v pohodě. :826:
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Re: forester do lesa?
1) Forester má redukci 1:41 takže to není klasická "půlka" nebo "čtvrtka" jako Jeepu,
ale mám ověřené, že s motorem 2.0/92kW se s redukcí rozjede do 45" (100%) svahu
se čtyřmi lidmi na palubě a na lesní cestě, aniž by smrděla spojka
2) Forester má permanentní pohon 4x4. Tzn. že jsou v autě tři plnohodnotné diferenciály.
Na mezinápravovém diferenciálu je navíc viskozní uzávěrka. To není spojka, ale jen
špéra, která je plně mechanická a automatická. Tento systém symetricky přenáší
sílu na všechny kola. Dokud jsou všechny kola na zemi, nemá Subaru konkurenci.
Pokud se odlehčí jedno kolo, tak jede taky, i když se jedno kolo částečně protáčí.
Pokud se to zkříží, tzn. zůstanou ti ve vzduchu dvě kola, tak to taky nejede.
Novější verze mají eletroniku, která řeší i tuto situaci, takže novější Subaru je jediné
osobní auto, které se vytáhne i když zabírá jen jedno jediné kolo. Ale u verze 98-02
to ještě nebylo. Poptej se kluků s novějšími modely, já jezdím MY98.
3) Mám na autě 4cm podložky a o 1cm na průměru větší kola, takže mám světlou výšku 24cm.
Každej centimetr je proklatě znát. Kofilka tu vyrábí bytelné dekly pod motor, i ty podložky
pod tlumiče (a třeba nerez výfuky, apod...)
Projdi si tu náš web a zaměř se na nick Doro. A nejlépe na videa jeho modrého MY05. Uvidíš, co
forester projede...
ale mám ověřené, že s motorem 2.0/92kW se s redukcí rozjede do 45" (100%) svahu
se čtyřmi lidmi na palubě a na lesní cestě, aniž by smrděla spojka
2) Forester má permanentní pohon 4x4. Tzn. že jsou v autě tři plnohodnotné diferenciály.
Na mezinápravovém diferenciálu je navíc viskozní uzávěrka. To není spojka, ale jen
špéra, která je plně mechanická a automatická. Tento systém symetricky přenáší
sílu na všechny kola. Dokud jsou všechny kola na zemi, nemá Subaru konkurenci.
Pokud se odlehčí jedno kolo, tak jede taky, i když se jedno kolo částečně protáčí.
Pokud se to zkříží, tzn. zůstanou ti ve vzduchu dvě kola, tak to taky nejede.
Novější verze mají eletroniku, která řeší i tuto situaci, takže novější Subaru je jediné
osobní auto, které se vytáhne i když zabírá jen jedno jediné kolo. Ale u verze 98-02
to ještě nebylo. Poptej se kluků s novějšími modely, já jezdím MY98.
3) Mám na autě 4cm podložky a o 1cm na průměru větší kola, takže mám světlou výšku 24cm.
Každej centimetr je proklatě znát. Kofilka tu vyrábí bytelné dekly pod motor, i ty podložky
pod tlumiče (a třeba nerez výfuky, apod...)
Projdi si tu náš web a zaměř se na nick Doro. A nejlépe na videa jeho modrého MY05. Uvidíš, co
forester projede...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: forester do lesa?
racmaster> zdravim. :pr: Spravne zarazujes Forestera mezi "dvoukolky", ale nektere rocniky mely vzadu LSD a bylo by tedy lepsi radit ho mezi "trikolky". Snad nam yohn doda slibene video :845:
Co se tyce pruchodnosti zobrazenym terenem, tak nejvetsi zkusenosti s timto ma mistni clen Doro. Vyjed si jeho prispevky a fotografie a uvidis, co vsechno lze.
O zvedani Forestera napriklad foto zde http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 480#p80582
Co se tyce pruchodnosti zobrazenym terenem, tak nejvetsi zkusenosti s timto ma mistni clen Doro. Vyjed si jeho prispevky a fotografie a uvidis, co vsechno lze.
O zvedani Forestera napriklad foto zde http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... 480#p80582
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: forester do lesa?
RallyCAD: Když jsou 2 kola ve vzduchu tak 2011-ka s automatem stojí, teda pokud to není z kopce ::-DD: a kola ve zduchu má subárko opravdu brzy :666: . Jo a když zabírá jedno kolo....sice někde tvrděj ... ale ani omylem.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Re: forester do lesa?
No vidíš, a já jsem věřil tomu videu s rolnama... :655:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: forester do lesa?
Nemůže to být tím CVT? Na druhou stranu, bez samosvoru nebo uzávěry budou dvě kola do kříže problém nezávisle na softwaru.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Re: forester do lesa?
Já to sem dávám občasníkovitěprůběžně:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI[/youtube]
Re: forester do lesa?
To je zajímavé video, ale já co jsem zkoušel tak jsem s tím v praxi moc úspěchu neměl. Když hodně vytočíš motor tak to má snahu, ale žádný zázrak. Vysvětlovali mi to že tam je nějaký násobič točivého momentu, ale s klasickou mechanickou uzávěrou to rovnat fakt nelze. Když se ostaní kola alespoň na chvilku chytnou (myšleno částečně chytnou) a má to vysoké otáčky tak to najednou až nečekaně vypálí vpřed. Spolehnout se na to v přírodě se opravdu nedá. Když jsem se na to vyptával v servisech tak jsem měl pocit že nikdo kloudně neví jak to přesně funguje a na čem všem to záleží.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Re: forester do lesa?
díval ses na defendery? Mívají uzávěry náprav a můžeš mít i pickup na dřevo a 3500 kg na kouli.
http://otomoto.pl/land-rover-defender-1 ... 85477.html
Ovšem forester je jinde, je to dokonalý kompromis komfortu a lesníka s top spolehlivostí.
http://otomoto.pl/land-rover-defender-1 ... 85477.html
Ovšem forester je jinde, je to dokonalý kompromis komfortu a lesníka s top spolehlivostí.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: forester do lesa?
Def není auto, ale traktor. Pohodlí jako v Trabantu a v terénu nuda - prostě víš, že to dáš... :845:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Re: forester do lesa?
ono na válečkách je to fajn, auto se i na jednom kole hne. Ovšem je to na rovině, na cestě. V terénu spíš rozhoduje stav a druh pneu a taky nájezdová rychlost, jakou si můžeš s ohledem na odolnost podvozku dovolit. Ovšm je fakt, že pokud na mokrou louku do kopce zaparkujete silniční "čtyřkolky" a necháte je se pomalu rozjet, subaru může vyhrát.RallyCAD píše:No vidíš, a já jsem věřil tomu videu s rolnama... :655:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5UwOBKSHl-c[/youtube]
4:30 :845:
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4047
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: forester do lesa?
Jestli stihnu, tak večer něco k tématu sepšu. Jinak, co pěkně rozepsal RallyCAD platí.
Zatím se koukni sem http://www.youtube.com/user/Doro01?feature=CBgQwRs%3D
...jen pro představu, že to de i takto.
Na mokré a podmáčené luce v kopci, kde se třeba s offroudem už nerozjedeš (můžu porovnat s Nisan Navara, bo s tím tam už je riziko vůbec vjíždět, když dolů ti to ujet nesmí), tak forest aj s vozíkem a nákladem v pohodě :657:
Zatím se koukni sem http://www.youtube.com/user/Doro01?feature=CBgQwRs%3D
...jen pro představu, že to de i takto.
Na mokré a podmáčené luce v kopci, kde se třeba s offroudem už nerozjedeš (můžu porovnat s Nisan Navara, bo s tím tam už je riziko vůbec vjíždět, když dolů ti to ujet nesmí), tak forest aj s vozíkem a nákladem v pohodě :657:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)