Subaru XV 2.0XS/CVT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
RallyCAD> v patek po praci poficim z Vrchlabi smerem na Doksy, tak bych to mozna vzal pres Jicin, abych ti ten vehikl pochvalil. Teda pokud se zrovna pohrnes opacnym smerem... :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
To by šlo - dej vědět kdy a můžeme ten krám proklepnout ::-DDD:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Jj, tohle už jsem četl v nějakém testu, docela naprd.RallyCAD píše:Když sešlápnu plyn na podlahu, otáčky vyletí do cca 4000, čiliže do otáček při kterých kulminuje max. krouťák a tam se ustálí,
CVT plynule mění převodový poměr a auto zrychluje.
Skutečně to motor nepustí do vyšších otáček (s více výkonu)?
Při 4000 má dle grafu teprve 80kW, to pak člověk jezdí na ~70% výkonu.
http://www.subaru.cz/12xv_technology.html
:655:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Tady pomůže asi jedině řadit ve sportovním módu páčkami pod volantem :drive: , potom by se motor měl nechat vytočit až do omezovače :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Albatrosi, jelikož má nový vej hykl, tak bych mu rozhodně nedoporučoval nějak tomu nakládat a řídil bych se každopádně doporučením výrobce. :850: Postupem doby zjistí (já to zjišťoval od cca 1.600km, což je doporučené slušné vynacházení s ústrojím), že ho CVT pustí bez obtíží k pěti či více tisícům otáček a to i v automatickém módu. Jako vyznavači a uctívači ( ::-DD: ) CVT je mi záhadou, že si ho někdo vůůůbec koupí, když je to takový nepodarok a se Subaru nemá co do činění. :ironie: ::-DD:
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
No jo....a co má člověk dělat, když k tomu autu nedají pořádný AT a nechce kvedlat klackem :655: . Snad ještě alespoň k tomu "NEPODARKU" přidají benzínový turbo a podaří se jim tak ten nepodarok alespoň trochu zachránit ::-DD: :ironie:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Albi: Jestli to není tím, že je ještě v záběhu. (I moje předpotopní AT mě třeba nechce pustit do vysokých otáček, když je motor studenej.) Při plně sešlápnutém plynu (open throtle) má motor nejlepší účinnosts a tudíž nejmenší spotřebu v bodě nejvyššího krouťáku. Takže to může mít i spojitost se snahou udržet nízkou spotřebu a je třeba převodovku popostrčit. Třeba Nissany (Z, GT-R) mají dva dorazy plynu. Při prvním máš pocit, že jsi na podlaze, ale při sešlápnutí větší silou plyn povolí ještě o kousek a to signál převodovce točit vejš.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Ahoj, i ode mě gratulace ke krásnýmu mazlovi ... budu si o něm taky moc snít, i když si ještě na rozumný ojetiny nějakej ten pátek počkám
Na CVT se těším jak na zlatý prase, a jestli k tomu pod kapotu přibude ještě nějakej rozumně výkonnej boxovací hybrid, budu v sedmym nebi.
Jezdíš do podralskýho pásma? Máš tam ty stezky, pěšiny a tankodromy nějak najetý? Já jsem tam ztracenej a moc rád bych to prozkoumal, tak kdyby Ti někdy třeba nevadila společnost jednoho-dvou lesníků (ferenc.74 by se jistě přidal taky rád) ze sousedního Semilska, budu moc rád, když se nějak domluvíme. Bylo by to super.
Na CVT se těším jak na zlatý prase, a jestli k tomu pod kapotu přibude ještě nějakej rozumně výkonnej boxovací hybrid, budu v sedmym nebi.
Jezdíš do podralskýho pásma? Máš tam ty stezky, pěšiny a tankodromy nějak najetý? Já jsem tam ztracenej a moc rád bych to prozkoumal, tak kdyby Ti někdy třeba nevadila společnost jednoho-dvou lesníků (ferenc.74 by se jistě přidal taky rád) ze sousedního Semilska, budu moc rád, když se nějak domluvíme. Bylo by to super.
Na ostatních Subaru webech jako Merlin
Subaru Forester 2.0 S-turbo MT MY99 (černý) - PRODÁNO
Subaru Outback 2.5 AT MY00 (zelený)
Subaru Forester 2.0 S-turbo MT MY99 (černý) - PRODÁNO
Subaru Outback 2.5 AT MY00 (zelený)
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
To Plejáďan - V pásmu mám nějaký cesty najetý a určitě se můžeme někdy projet.
Mám najetou i docela dobrou trasu u nás - mezi Jičínem, Pakou a Lomnicí, takže můžeme dát
i něco "za barákem". Já tam teda dlouho nebyl, protože sám si to netroufnu, kdybych
zůstal viset, ale ve třech je to ideální :826: Předběžně bych rovnou navrhnul termín v
neděli 21.10. nebo 28.10. po obědě. Mám vyzkoušené, že v sobotu je v lesích spousta
lidí a občas i lesáků, ale v neděli odpoledne je už většinou klid. Jestli mi jako rozumíš :845:
Ohledně CVT - ono to není tak, že by to netočilo přes 4000 tis. Ale na 4000ot je prostě největší
krouťák a motor je tak nejlépe využitý = auto nejlépe táhne. Teprve když to na tyhle otáčky
dosáhne určitý rychlosti, pustí se výš. Takže po sešlápnutí na podlahu otáčky vyletí na 4000,
auto rychle zrychluje a pak od určité rychlosti zrychluje méně rychle, ale pořád. Zatím jsem se
párkrát dostal na 5000ot při nutnosti rychle předjet, ale víc už jsem to netrápil...
Mám najetou i docela dobrou trasu u nás - mezi Jičínem, Pakou a Lomnicí, takže můžeme dát
i něco "za barákem". Já tam teda dlouho nebyl, protože sám si to netroufnu, kdybych
zůstal viset, ale ve třech je to ideální :826: Předběžně bych rovnou navrhnul termín v
neděli 21.10. nebo 28.10. po obědě. Mám vyzkoušené, že v sobotu je v lesích spousta
lidí a občas i lesáků, ale v neděli odpoledne je už většinou klid. Jestli mi jako rozumíš :845:
Ohledně CVT - ono to není tak, že by to netočilo přes 4000 tis. Ale na 4000ot je prostě největší
krouťák a motor je tak nejlépe využitý = auto nejlépe táhne. Teprve když to na tyhle otáčky
dosáhne určitý rychlosti, pustí se výš. Takže po sešlápnutí na podlahu otáčky vyletí na 4000,
auto rychle zrychluje a pak od určité rychlosti zrychluje méně rychle, ale pořád. Zatím jsem se
párkrát dostal na 5000ot při nutnosti rychle předjet, ale víc už jsem to netrápil...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Ahoj Ládiku,
se mi líbí že nemluvíš do větru a co řekneš to uděláš. :783: Držím palce k Estonsku a blahopřeji k k vozítku. Čím dál víc mě začíná to CVT zajímat.
Zdar!
Vladimír
se mi líbí že nemluvíš do větru a co řekneš to uděláš. :783: Držím palce k Estonsku a blahopřeji k k vozítku. Čím dál víc mě začíná to CVT zajímat.
Zdar!
Vladimír
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Nazdárek!
Pokud by tě zajímalo a měl bys čas, můžeme se někde odpoledne srazit, až
pojedeš ztrhanej z práce po směně v továrně ::-DDD: Jednak by ses kouknul,
jednak tě vždycky rád uvidím a jednak bych potřeboval označit auto klubovejma
samolepkama a takhle bych si nemusel ničit zdraví návštěvou pošty... :850:
Pokud by tě zajímalo a měl bys čas, můžeme se někde odpoledne srazit, až
pojedeš ztrhanej z práce po směně v továrně ::-DDD: Jednak by ses kouknul,
jednak tě vždycky rád uvidím a jednak bych potřeboval označit auto klubovejma
samolepkama a takhle bych si nemusel ničit zdraví návštěvou pošty... :850:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Největší krouťák = největší zátah (zrychlení) platí pro klasickou převodovku při daném rychlostním stupni, nebo ne? :655: Ale už neplatí, že dejme tomu na trojku při maximálním krouťáku je zátah větší než na dvojku při maximálním výkonu. Naopak. CVT by měla mít nevětší zátah při maximálním výkonu, protože dá ideální převod (není limitována n rychlostními stupni) a ten maximální výkon může posílat při libovolné rychlosti.RallyCAD píše:Ohledně CVT - ono to není tak, že by to netočilo přes 4000 tis. Ale na 4000ot je prostě největší krouťák a motor je tak nejlépe využitý = auto nejlépe táhne. Teprve když to na tyhle otáčky dosáhne určitý rychlosti, pustí se výš. Takže po sešlápnutí na podlahu otáčky vyletí na 4000, auto rychle zrychluje a pak od určité rychlosti zrychluje méně rychle, ale pořád.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
To bych neřek...
Při 4000ot má motor největší sílu a pracuje i nejefektivněji. ECU proto zvolí tyto efektivní otáčky
a CVT potom plynule mění převod tak, aby se měnila rychlost vozu, ale motor pořád točil v režimu
kdy má největší sílu. Teprve když auto dosáhne rychlosti, při které by se stal převodový poměr
příliš "těžkým" začnou stoupat i otáčky. Tak se dostává do režimu, kdy motor vytváří menší kroutící
moment, ale má vyšší výkon. Výkon = práce / čas. Tzn. že motor má ve vyšších otáčkách sice
menší sílu, ale zase vykoná víc práce za méně času...
Ve vyšších rychlostech se samozřejmě začnou projevovat i další vlivy, hlavně aerodynamický odpor.
Pokud by to nebylo, tak by CVT teoreticky stačilo udržovat konstantní nejefektivnější otáčky...
Při 4000ot má motor největší sílu a pracuje i nejefektivněji. ECU proto zvolí tyto efektivní otáčky
a CVT potom plynule mění převod tak, aby se měnila rychlost vozu, ale motor pořád točil v režimu
kdy má největší sílu. Teprve když auto dosáhne rychlosti, při které by se stal převodový poměr
příliš "těžkým" začnou stoupat i otáčky. Tak se dostává do režimu, kdy motor vytváří menší kroutící
moment, ale má vyšší výkon. Výkon = práce / čas. Tzn. že motor má ve vyšších otáčkách sice
menší sílu, ale zase vykoná víc práce za méně času...
Ve vyšších rychlostech se samozřejmě začnou projevovat i další vlivy, hlavně aerodynamický odpor.
Pokud by to nebylo, tak by CVT teoreticky stačilo udržovat konstantní nejefektivnější otáčky...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
Subaru dvoulitr má 110 kW při 5600 rpm a 196 N.m při 4200 rpm tj. 86 kW při 4200 rpm. Dejme tomu, že 20% výkonu se ztratí v rozvodech, takže máme 88 kW resp. 69 kW na kolech. Při rychlosti 10 m/s se při otáčkách 5600 rpm motoru je výsledný tah 8.8 kN kdežto při 4200 rpm motoru 6.9 kN. Kde je chyba? :655:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3143
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Subaru XV 2.0XS/CVT
přesně tak, zrychlení odpovídá výkonu; nebo také síle na kolech ... :idea:JRJ píše:Největší krouťák = největší zátah (zrychlení) platí pro klasickou převodovku při daném rychlostním stupni, nebo ne? :655: Ale už neplatí, že dejme tomu na trojku při maximálním krouťáku je zátah větší než na dvojku při maximálním výkonu. Naopak. CVT by měla mít nevětší zátah při maximálním výkonu, protože dá ideální převod (není limitována n rychlostními stupni) a ten maximální výkon může posílat při libovolné rychlosti.
moment motoru je závislá veličina, musí se násobit otáčkami (pro výkon), resp. převodem (síla na kolech) ...
při 5000 ten motor sice má trochu menší moment než při 4000, ale vyšší výkon, čili zrychlení bude větší;
u klasické převodovky, chceme-li maximul zrychlení, musím podřadit tak, aby měl motor co nejvíce výkonu ... ne momentu ...
CVT to může motor kdykoliv dostat otáček s maximálním výkonem; namísto klasické pily (výkon vs. rychlost, viz obrázek) máme plochou křivku ...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989