"nezničitelný" Forester v automatu

Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10654
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Mira »

Tomáš1002 píše:Ale zase se ti nemuze stat to, co s MT atmosferou, ze jedes na jednicku hlubokym snehem, motor zacne vadnout a nez stacis dat redukci, stojis:-)
A hrabat vsemi ctyrmi a nehybat se z mista muzes klidne i s 1,5 :-(

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Myslím, že je třeba jezdit i hlavou, tedy do hlubokýhoo sněhu jedu už s redukcí. Bez ní to hrozně hrabe.
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Tomáš1002 »

Ale jo, to je jasný, než jsem se ale naučil nové auto ovládat, tak se mi to několikrát stalo :655:
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
celer
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 477
Registrován: úte lis 09, 2010 8:00 pm
Jméno a příjmení: Jiří Paleček
Bydliště: Hradec Králové

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od celer »

Jeden S turbo v AT stoji v AWD. Jezdil jsem s nim a vypada po technicky strance OK. A pravda ze s turbem je ta A/T o dve tridy jinde. Atmosfericka 92 KW je s A/T desna lemra.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
...to auto mě prostě baví....
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
Uživatelský avatar
Kutiltim
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 260
Registrován: stř říj 27, 2010 3:48 pm
Bydliště: Ostrava

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Kutiltim »

92 kw verze je na rozjezd opravdu pomalá. Jak už bylo řečeno, i v hlubokém sněhu jedině s redukcí , na jedničku a hlídat si otáčky. Na druhou stranu je tato motorizace nejjednodušší na servis a nejméně problémová. Já se svým lesníkem jezdím svižněji a nestěžuji si (ovšem není to žádný trhač asfaltu) Dnes bych pravděpodobně hledal 2.5litr. Pojistka je stejná, spotřeba podobná a auto je živější. Fahrmane...asi máš docela dilema, napiš si na papír motorizace, vedle výhody a nevýhody a škrkej. Snad ti vyjde přesně to co chceš, anebo zjistíš, že takové auto neexistuje :4690:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
maur
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 268
Registrován: úte črc 24, 2012 10:16 pm
Jméno a příjmení: Martin Urban
Bydliště: Praha-Západ

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od maur »

fahrman píše:....Germont - byt jsou v Nemecku Forestery za podobne penize (mozna i vyssi) asi dal bych prednost dovozu. Jen nevim ktery rocnik a motor je ten nej pro moje ucely.
Diky.
Nazdar Fahrmane, v cervenci jsem si privezl Forestra z Nemecka.
Ochota a pristup prodejce byla velmi dobra. Udelal mi komplet zdarma inspekci, vymenil veskere oleje a to auto mnelo jenom 55.000 km najeto. Jak ctu ze chces dat prednost dovozu z Nemecka, tak jsem toho prodejce (majitele Subaru prodejni) kontaktoval a zeptal jestli nema tam omylem stat stareho forestra SG nebo SF v automatu. Poprosil me abych mu napsal veskere pozadavky, kolik ma auto stat, kolik max. kilometru najeto atd. Muzu Tebe poprosit, jestli mi muzes napsat Tvoji pozadavky a ja to pak poslu dal do Germanistanu. Jestli chces, tak Tobe rad nabidnu pomoc s vyhledavanim forestra v Nemecku a eventuelne taky preklad u koupe tohoto vozu. Na vsechny v clubu, napiste mi prosim na co se musi dat pozor, kdyz clovek se kouka na nejakeho starsiho Forestra v automatu. Dekuji Vam vsem.
Ne u semaforu ale v zatáčce se potkáme
Subaru Forester, MY 2008 manuál s rozmazleným moturkem
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od quickly »

fahrman: tu nabídku od maura ber jako velice dobrou klubovou službu, protože maur je Němec (přiženil se) dobře mluvící česky :supeer: a je opravdu ochotný pomoci :4690: . Navíc má na servis, kde si bral jetého forestíka velice dobré reference (osobní).
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Doro »

Pokud trváš na AT a smíříš se s oněmi riziky (ono je jich více a je to taky hodně o šikovné noze a ruce), které jsou oproti manuálu, pak pro AT asik totok, co bych věděl:
- motorizaci s obsahem min. 2,5 litru (Jak jsem jednou porovnával svojho forestra s Andrejkovým Oťasem v 3-litru na Návrší na louce, tak s AT se líp rozjíždělo do toho prudkého kopce po sjezdovce nahoru)... 2 litr v AT je prostě slabý a bez redukce si v krizi už nevrzneš (nemůžeš s AT vytočit motor a pustit spojku ::-DDD: )
- ročník 2002(nový model) až 2005.... je ideální pro offroud úpravy
- nebo alternativně 2006 až 2007 (2008 starý model)... má už jiné zpřevodování a vyšší výkon a je třeba ho držet ve vyšších otáčkách než předchozí ročníky, má více elektroniky a je náchylnější na poruchy, je lepší na asflatcesty
- 2,5 XT (turbo 2006-2007) se v dělalo s VDT (měl Ozawasan - 2,5XT AT 2007 - líp, když to sám upřesní), což je pro terén velmi dobrá volba :826:
Dále pak:
- v terénu jsi stejně odkázán hlavně na zkušenost a způsob projetí, což je tak 50% schopností překážky zdolat....zbytek je až schopnost auta a rozdíly verzí a pneu
- ve sněhu i písku se jezdí specifickým způsobem a jeden ze způsobů na sněhu, jak jet a nezapadnout se s AT dělat prostě nedá - budeš to muset řešit jinak a naučit se - ale trvá to déle a je to náročnější (pro tebe zásadní, abys nezapad - řeší to i můj nový kryt pod motorem až za převodovku - je to jako na saních)
- s turbem se sice dá jet a projet tam, kde výkon atmosféry nestačí, ale zase je tu vysoké riziko zapadnutí, bo stačí maličko, zahrabeš se a visíš (totok se s turbem řeší blbě a ce to sakra citlivoou nohu a přesný odhad i zkušenost). Problém je, že výkonu je málo a najednou hodně - hranice se blbě hlídá, ale totok popíše někdo z turbařů líp

Osobně, dyž už AT, tak bych šel do 2,5 AT bez turba (americká verze, pokud se sežene). Totok so dovedu představit aj jako účelové vozidlo. Jen hold problém brzdění motorem na volnoběhu na bahně a ledu. S tím táhnout vozík dolů po louce hbahnem, teda nevím, jak bych dopad :655: .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Doro »

Obecně mimo ty běžné věci jako vždy:
- samoniveláky dají asik kolem 150 tis. km (pokud je LPG, pak miň) a začínají sedat.
(pro test zatížit kufr asik 100-200 kg, popojet a kouknout - pokud se nezvedne do původní výšky, je to jasné), nebo třeba popojet a pak najet do prudkého kopce a zastavit a kouknout - pokud zadek sedí níž než předek (je to už dobře vidět), taky jasné
- motor nesmí při zátahu od 2 tis. škobrtnout, jinak ostražitost, především pokud je to s namontovaným LPG!! (je jedno, na jako to jede palivo - LPG i benzín jedouse stejným problémem - kabely,vstrikovače,svíčky,vzduch. filtr,ventily,reduktor... asik v tomto pořadí)
- pokud je to s LPG, kouknout se přes dig. jednostku na PC, kolik hod. najeto - řekne to víc
- vůle na ventilech cca 50 tis. km kontrola (hlavně fašisti na to prdí :baseball: a neřeší)
- pokud se nedávnou měnil olej v předovce, kouknout, bo asik bude trocha chybět
- zatuhlé plovoucí čepy ve třemech na předních brzdách...taky častý problém
- kosti a gumy stabilizátoru se ozvou při přejetí hrbu (ozve se i vůle v řízení nebo už přímo ojetá hřebenová tyč)
.... u turba ale nevím, kam přesně kouknout
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
fahrman
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 21, 2012 2:38 am
Jméno a příjmení: Michael
Bydliště: Olomouc

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od fahrman »

Chlapi díky moc za rady i diskuzi a extra díky Maurovi za nabídku. Už kvůli tomu svému handicapu jsem rozvážný člověk, takže to řeším s předstihem - auto bych pořizoval zřejmě příští rok koncem jara a mohu-li, ozval bych se určitě i Maurovi.
Budu rád, když se najde ještě někdo, kdo by měl co k věci říct ...

Mimochodem jak je to s cenami a dostupností ND na staré americké verze? Je to past nebo rozumná alternativa? Liší se tam naprosto všechno nebo jsou tam jen dílčí změny?
Uživatelský avatar
Pumbaa
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 193
Registrován: čtv led 05, 2012 12:40 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Pumbaa »

Ešte som si všimol, neviem ako u ostatných Subaru ale u Forestra je problém sezónnosť, v lete ich je na predaj dosť, potom na jeseň menej, v zime som na SR aj ČR našiel len jeden slušný kúsok ktorý mi ale niekto vyfúkol, a keď v polovici januára napadol sneh, tak som proste už nemal šancu nejaký slušný zohnať :-)
Momentálne už bez auta...
Pozrite aj môj e-shop s pivom
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od Doro »

No a jak pše správně Pumbaa :657: , tak je třeba shánět spíše dle situace a nabídky a hlavně, nečekat až zaprší, bo kvalitní kousek se v bazaru (pokud tam vůbec doputuje) neohřeje kolikráte ani týden a je fuč. Forestříků je opravdu nedostatek a skutečnost, že ze servisů mizí i horší kousky :670: :1774: to jen potvrzuje. Taky když koukám, jak tu někdo na Santově prodával forestra, dal jen ceduli do auta a za chvíli už forest nebyl....bral bych ho taky, bo cenově to nemohlo být vysoko a vypadal zachovale, ale nebylo za co :845: .... bude pak nejlíp nějaký forest místo rézy, až ta neprojde úředničinou :4690: ... :839: :baseball:
No a jeden americký kousek, co tu je v jiné diskusi odkaz, ten bych, byť v AT zvažoval zatraceně hodně :655: ....ale, momentálně zůstane jen u toho zvažování, bo investice jdou jinde.
Ale 2,5 v AT už by se dal využít aj do hor a k vozíku.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
kloxx
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 51
Registrován: pát led 28, 2011 10:05 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Klos
Bydliště: Zlín

Re: "nezničitelný" Forester v automatu

Příspěvek od kloxx »

Doro píše:Taky když koukám, jak tu někdo na Santově prodával forestra, dal jen ceduli do auta a za chvíli už forest nebyl
offtopic : Joo, na Santově je krásně...a ten Forestr byl pěkný, zachovalý...
Naposledy upravil(a) quickly dne stř zář 19, 2012 11:29 am, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Opravena citace
OUTBACK 2.5GX AT 2002-kaput
OUTBACK 2.5 AT 1999
Odpovědět

Zpět na „Forester“