Stránka 2 z 3

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 3:53 pm
od magorek
Tak nejdřív soupis věcí který je třeba vyměnit při přestavbě. Když sem to konzultoval se Švadlenkou tak prej je nejlepší mít celý auto se stříkačkou (třeba schnilý) a kastli do který to všechno naoperujete. Taky proto že je několik druhů kabeláží a já sem tak mněl štěstí že sem natrefil na 2 který byly stejný.

-Buď motor nebo postačí jenom hlava
-sací potrubí i s airboxem
-KOMPLETNÍ KABELÁŽ = motorovej svazek+ přední větev+ kabeláž v palubce (nebo celou palubku)+ zadní větev
-část chladícího okruhu s termostatem
-cívka zapalování
-rozdělovač
-plynový lanko
-nádrž i s palivovym čerpadlem
-nádržku odvětrání nádrže i s potrubim
-hadicový spony- ty původní nesevřou palivový hadice tak aby udržely mnohonásobně větší tlak

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 4:12 pm
od magorek
1. fáze - motor

Jedna možnost je vyměnit celej motor (to když seženete nějakej ve slušnym stavu a věříte mu), druhá je ta kterou sem zvolil já.
Motor mi nechal Jazzhill s tim že prej 5 let ležel ve stodole takže sem z toho motoru použil jenom hlavu a sání a narouboval to na původní blok kterej je stejnej.
Když už sem mněl sundanou hlavu tak sem jí vyčistil a zabrousil ventily brusnou pastou. Na stažení ventilovejch pružin nemusí bejt ani stahovák, stačí starší klíč, kus vázacího drátu a podložka.
Při kompletaci sání a motorovýho kabelovýho svazku nezapomeňte dotáhnout ukostření paroží, já sem na to zapomněl a pak sem půl dne běhal kolem auta a furt sem nevěděl proč to chcípá z ničeho nic a když sem začal vyndavat kabely že je proletuju tak sem si tohovšimnul a od tý chvíle už je to v pořádku :845:
Samozřejmě je třeba dát nový těsnění pod hlavu, mezi hlavu a sání a taky pod víko ventilů (ale to sem mněl skoro nový tak sem to neřešil)

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 4:32 pm
od magorek
2. fáze - motor a příslušenství

Dál je třeba namontovat airbox protože v něm sou taky čidla.
Taky rozdělovač protože v něm je snímač polohy vačky.
Přední část chladícího okruhu protože karburátorová verze má termostat součástí sání který je vyhřívaný a u stříkačky už sání vyhřívaný bejt nemusí tak je termostat mezi blokem a chladičem přímo na trubce od pumpy.
Trubka je malinko jinak tvarovaná protože stříkačka má katalyzátor šikmo kdežto karburátor svisle ale stačí trubku trochu pohladit kladivem a snese se i se svislym katíkem :815:
Expancka od chladiče zůstává stejná a ničemu nevadí akorát vedle ní se musí vmáčknout odvětrání nádrže a trubky k tomu který vedou podél airboxu.
A ještě vedle spínačů 4WD je jedno čidlo navíc a taky je jiný plynový lanko (stříkačka ho má cca o 20cm delší)
OPRAVA: to čidlo vedle spínačů 4WD je podtlakovej senzor kterej tady plní funkci ,,váhy vzduchu"

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 4:43 pm
od magorek
fáze 3 - kabeláž

Je třeba vyměnit celou kabeláž protože karburátorová a stříkačková k sobě nesedí ikdyž maj na první pohled stejný konektory. Jenže některý maj víc pinů, některý sou dokonce navíc a hlavně je to trochu jinak pospojovaný takže sice jde spojit zadní větev s palubkou ale nefunguje palivový čerpadlo.
Co se kabeláži v palubce týče, tak je lepší vyměnit celou palubku. Já sem mněl jenom kabeláž tak sem musel vykuchat palubku a prohodit to.
Menší poznatek: kabeláž z 5ti dvéřáka jde použít i na 3dvéř akorát konektory pro spínače vnitřního osvětlení p odevření dveří sou asi o 15cm jinde ale dosáhnou na sebe. Jinak uchycení je u veškerý kabeláže totožný a neni třeba žádnej spojovací materiál navíc.

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 4:53 pm
od magorek
fáze 4 - nádrž

Karburátor má jenom podávací čerpadlo s tlakem žádnácelá00nic kdežto stříkačka pracuje s tlakem 3,5 bar. Takže maji uplně jiný čerpadla.
Karbec má čerpadlo mimo nádrž a v nádrži plave jenom plovák a tak má malou přírubu a kabeláž se rozdvojuje k čerpadlu a k plováku.
Stříkačka má čerpadlo v nádrži společně s plovákem a tak maji větší přírubu a kvůli hadičce je i prolis v nádrži a taky maji společnej 4pinovej konektor.
Většina nádrží už dneska je asi lehce prorezlá ale protože nová prej stojí 14000 :713: tak je lepší tu starou zaletovat nebo jako já aspoň zatmelit nějakym šmejdem na opravu nádrží.
Nádrž je třeba si nenechat ukrást malym trhačem ::-DD:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: ned zář 02, 2012 5:16 pm
od magorek
Pár rad:

-pro vyndání nádrže je lepší odmontovat podélný rameno zadní nápravy a lespoň na jednej straně. Mně se nepodařilo povolit ani jedno tak sem musel trochu přiohnout přírubu a pak jí znova přetřít.
A stačí odpojit kardan od diferáku (!!nevytáhnout z převodovky nebo z ní vyteče olej!!), spustit vejfuk na zem a odpojit ruční brzdu.

-když si seženete všechny potřebný věcy předem tak to může bejt hotový za 2 dny vklídku :811:
já sem to scháněl postupně až když mi něco chybělo nebo nešlo a tak sem to dělal měsíc :839:

-utahovací momenty svorníků hlavy sou 1.kolo 39Nm, 2.kolo 73Nm, 3.kolo 77Nm
pořadí:
5137
8426

-ostatní momenty podle citu

-těsnění výfuku mi připadalo v pořádku a těsnění sání sem vystřihal z materiálu kterej používaj na těsnění v místnim ,,agropodniku" :845:

-jestli máte mládě trhače tak šroubováky, kmbinačky a podobný lehčí nářadí pokládejte na zem aš když usne, jinak to budete hledat zahrabaný v písku ::-DD:

-pro diagnostikování závad se mi osvědčila želva zelenavá ::-DDD:

DALO TO PRÁCI ALE STOJÍ TO ZA TO. (ale už bych to znova nedělal :10125: )

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: úte zář 04, 2012 11:57 pm
od VDC
Adame ty jsi ďábel, máš můj obdiv. :supeer:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: stř zář 05, 2012 12:05 am
od merlin
:690: :690: :690:
Juúú.. No, som pevne odhodlaný jedného dňa aspoň pochopiť, čo všetko si ty vlastnými rukami spravil.

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: stř zář 05, 2012 4:43 pm
od jazzhill
Gratuluju k úspěšné operaci a obdivuju, jak seš pilnej :6066:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: stř zář 05, 2012 10:19 pm
od magorek
To je jenom lenost přestat v půlce ::-DDD:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: pát zář 07, 2012 7:26 am
od magorek
Tak sem si ještě vspomněl že je třeba jinej palivovej filtr.
Ten starej je ještě před čerpadlem takže tam máspíš podtlak než 3,5baru tlaku :845:

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: pát zář 07, 2012 4:14 pm
od magorek
Tak už sem tam navraždil i ten palivovej filtr.
Originál na justy stojí 473< peněz :725: a stejnak ani nevim v kterejch místech má bejt. :655:
Tak sem začal schánět a když sem v autokelly předložil jasnej požadavek ,,chci benzínovej filtr na stříkačkovej motor, co nejlevnější''....
.... tak na mně koukali jak na vola :670: a chtěli vědět auto :4690:
Po delší než krátkej době hledání sem si odnesl filtr na felicii 1,3LXI za 150 peněz. :845: A vono to funguje takže teď už nic nebrání :3gears: :3gears:

Aloha

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: pát zář 07, 2012 9:13 pm
od magorek
Na povrch nyplaval další problém. :655:
Chvílema jede normálně a pak se začne dusit a následně chcípne. Když nastartuju znova tak jede třeba 10sekund a pak se znova udusí. Tohle dělá třeba 20 minut a pak zase třeba 10 minut jede jak zpraku. A taky když jí točim na plnej plyn (ale ne v omezovači) tak jakoby pulzuje.
Mohl by to dělat tlakovej senzor kterej supluje váhu vzduchu? nesetkal se s tim někdo?

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: úte zář 18, 2012 7:59 pm
od magorek
Veřejně prohlašuju že sem tak trochu magor. Ten problém s cukánim, chcípánim a pulzovánim byl způsobenej malou hladinou benzínu v nádrži (se to dycky přelilo jinam) a mně to jako plynaře nenapadlo.
No jo, gdyž má člověk v nádrži podně tak už to moc nejede ::-DDD:
Takže už to funguje, akorát ještě musim vyměnit spojku a PZ ložisko a pak mi malinko hnije uchycení podélnýho ramene zadní nápravy, tak uvidim co s tim udělám

Re: Přestavba 1,2carb na 1,2i

Napsal: úte zář 18, 2012 8:15 pm
od magorek
Vlastně sem ještě o víkendu řešil přírubu čerpadla v nádrži protože když sem natankoval víc jak 3/4 nádrže tak to tudy teklo a tohle je názorná ukázka toho jak sem musel upravit :815: plech pod zadní sedačkou abych se k tej přírubě dostal :657: