Nejenom o STK a emisích

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Mila69 »

Tak to nemohu souhlasit. Kontrolují řadu dalších věcí např. zabarvení skel, různé domontované věci, lékárnička(kdo ji kdy použil...když je to na lékárničku ta to klidně počká a když je to vážné tak stejně málokdo ví co a jak), atd. Přeba na motorce kamaráda vyhodil jen pro to, že nemá náhradní pojistky! Nebo jim vadí i to když máš třeba Pajero 5-ti místný v techničáku a máš tam jen držáky na další sedadla.Někdy prostě hledaj úpný blbosti, jen aby něco do tý kapsy dostali. A i z toho co jsi jmenoval, se dá o něčem diskutovat zda by to nemělo být pouze informační, např. vůle v řízení, když někdo jezdil celej život Ikarusem (Maďarský autobus v kterém je většinou vůle na půl otáčky volantem) tak mu nějaká vůle na řízení vůbec nevadí a rozhodně nebude na silnici nebezpečnej.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2486
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od JRJ »

Hm, tak takovou buzeraci jsem v životě nezažil. Ale co, kdyby se mi něco takového přihodilo, tak máme snad kapitalismus a můžu si vybrat kam na tu STK pojedu, takže mě tam už víckrát neuviděj.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Tomáš1002 »

Mila69 píše:A i z toho co jsi jmenoval, se dá o něčem diskutovat zda by to nemělo být pouze informační, např. vůle v řízení, když někdo jezdil celej život Ikarusem (Maďarský autobus v kterém je většinou vůle na půl otáčky volantem) tak mu nějaká vůle na řízení vůbec nevadí a rozhodně nebude na silnici nebezpečnej.
Tak tohle je fakt drsné ::-DDD: ::-DDD:
Můj soused na chalupě jezdil v 80 letech gazíkem, u nějž fungovala pouze ruční brzda a to jen na jedno zadní kolo. Nikdy se mu nic nestalo, takže nějaká buzerace kvůli brzdám je úplně zbytečná a na silnici, kde se pohybují pouze brzdící auta, rozhodně nebude bezpečněji :713: .
Myslím, že bychom v té rozhořčené argumentaci proti oné nesnesitelné buzeraci měli přeci jen ctít nějaké hranice aspoň elementární racionality.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od Mila69 »

Tome: Souhlasím s tebou, že by bylo dobré zachovat alespoň trochu rac., Srovnávat vůli v řízení a brzdy.... to opravdu posouvá debatu úplně jinam. Jinak já si myslím, že vůle v řízení je sice pro většinu lidí nepříjemná, ale jinak je to jen o zvyku. V kontextu s stk jsem to uvedl ale jen proto, že bez vůle není v podstatě nikdy nic a je jen na mechanikovi z čím už tě bude buzerovat. Uznávám, že vůle v řízení je diskutabilní, ale srovnávat ji z brzdama to je zas mimo můj rozsah chápání (pri vší úctě)
Naposledy upravil(a) Mila69 dne čtv čer 28, 2012 3:18 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od PavelG »

JRJ píše:.. tak máme snad kapitalismus a můžu si vybrat kam na tu STK pojedu, takže mě tam už víckrát neuviděj.
A teď mi řekni, v čem se v principu odlišuješ od těch, co nejezdí nikam a STK absolvují papírově.
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od MaSlo »

No v principu se právě liší, a hodně: nemusí uplácet, aby prošel. Ale možná jsi to myslel spíš, čím se liší prakticky.
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od PavelG »

Já jsem princip chápal jinak - že se tomu prostě vyhne. Forma už není tak podstatná. Oba využijí bordelu v systému - úplatek, aby se něco nedělalo, nebo fakt, že někde se STK provádí jinak(něco se nedělá) . Protože STK by měla být jednotná, jinak je nesmyslná.
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

PavelG píše:Já jsem princip chápal jinak - že se tomu prostě vyhne. Forma už není tak podstatná. Oba využijí bordelu v systému - úplatek, aby se něco nedělalo, nebo fakt, že někde se STK provádí jinak(něco se nedělá)
Dovolím si nesouhlasit. Rozdíl je v tom ten zásadní, že na volbě jiné STK není nic "leváckého". Máš to jako s hospodou: když někde vaří šlichtu, taky už tě tam víckrát neuvidí..přece je nebudeš uplácet, aby ti dali slušné jídlo, no ne?
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
PavelG
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Olomoucko

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od PavelG »

Vidím tam velký rozdíl. U hospody jde o svobodnou volbu a nemám povinnost do restaurace chodit a dokladovat např. svoji schopnost přijímat potravu.

Když už bychom se bavili o hospodách, tak by ten příměr spíš seděl na hygienickou kontrolu.
Tj. stát požaduje jisté podmínky a delegoval pravomoc k jejich kontrole na jisté organizace. Já jako majitel hospody buď podplatím konrolora, nebo si pozvu takového, o kterém vím, že kontrolu neprovede v nařízeném rozsahu.
V jednom případě vybírám pasivně z těch, kteří to nedělají pořádně sami od sebe, ve druhém přímo požaduji omezení rozsahu.
V obou je ale výsledek ten, že ta kontrola v řádném rozsahu provedena nebude.
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

Pavel: nechceš snad tvrdit, že když si vyberu STK takovou, kde pracují rozumní lidi, nedělají naschvály a v rámci možností se chovají šetrně k mému autu, že je to defakto podvod? Takhle to na mne působí, ale nesouhlasím s tím. Myslím, že se v naprosto stejném rozsahu kontroly mohou lišit jednotlivé STK právě z hlediska "kvality" techniků. Můj příklad s hospodou nebyl možná úplně ideální, nicméně si stejně myslím, že je naše naprosto svobodná volba, na kterou STK s autem pojedeme a pokud se nám jejich přístup nelíbí (z jakéhokoli důvodu), můžeme se sebrat a jet jinak. Je to služba jako každá jiná, že "ošetřuje" nějakou zákonem danou povinnost je úplně jedno. A pokud mám auto ve vyhovujícím technickém stavu, tak bych neměla mít problémy nikde. No pokud se realita stavu auta liší od zápisu v techničáku, pak jsme zase u již dříve zmiňovaného vědomého porušování pravidel...

..je tu vůbec někdo, kdo sdílí můj názor? Nebo jsem široko daleko jediný naivní debil? :655:
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49468
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od VDC »

Nastičko tvůj názor možná budou sdílet majitelé nových nebo hodně zánovních aut.

Dám vám klidně písemně, že když přijedete jako obyčejnej jouda z ulice na většinu STK, s autem 10 let starým a starším, tak vás za něco vyhodí a rozhodně zkontrolujou kdejakou p**ovinu. Protože každej z vás, koho na té které STK neznají, může bejt potenciální kontrola. Takhle, jak to popisuje JRJ kontrolujou na technickej auto mě. To znamená brzdy, světla, vůle. Prostě provozně důležitý věci. Neřeší se moje úpravy, neřeší se rozměr kol, neřeší se odstín fólií na předních dveřích, pojistky, lékárnička atd. Prostě neřeší se kraviny. Ale jenom proto, že tam s tim jezdí kamarád. Já osobně nikoho neuplácím. Prostě dám auto člověku a on mi ho přiveze zpátky hotový. Ale v principu je to jedno. Jde jen o tu blbou známku na značce, kterou tam musíme mít.
Od 1. května letošního roku se zpřísnila metodika kontrol a hlavně u starších aut to znamená, že na poprvý v podstatě nikdy neprojdou. Tedy za předpokladu, že tam naivní majitel vozu vyrazí sám v domění, že to má v pořádku. Samozřejmě, že někde budou přísnější a někde méně, ale nebudou si dělat pakárnu s potenciálním nebezpečím a cizího šetřit nebudou.
Co se morálních aspektů týče, v podstatě ve všech ostatních oblastech života žiju skoro podle desatera. Ale co se aut týče, tady na to seru. Já potřebuju jakýmkoli způsobem á 2 roky známku na SPZ a upřímně je mi úplně jedno, jakou cestou se k ní doberu. Pro mý svědomí je důležitý, že nejezdím v hujdě která nesvítí a nebrzdí. To už mám naštěstí za sebou, i když v dobách chudoby a mládí jsem i v takovejch autech jezdil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
martas
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2713
Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
Jméno a příjmení: Martin Staněk
Bydliště: Most,Jílové u Děčína,

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od martas »

Předsedo 100% souhlas :850,ale ono to tak funguje
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od u-geen »

Pokud to (a jako ze si myslim, ze to tak je) mereni diktuje program v pocitaci, tak mi vysvetlete, ze na jednech emisich to tocej nesmyslne do omezovace a jinde se k tomu chovaj slusne (otacky sice vysoky ale pod omezovacem, pomale pousteni plynu atd.). Pokud nove pumpe nekdo rika zanedbani udrzby, ok, beru :-) Je fakt, ze to byl asi vyrobne zmetek... Ale taky je fakt, ze zdejsi obyvatelstvo je obykle zamozenejsi a nejezdi s 15let starou hujdou s 300kkm na krku jako ja, takze obdobne problemy se starym dieslem je nepotkaji.

Me proste nedela dobre pomysleni, ze motoru, ke kterymu se v ramci moznosti chovam slusne, a kterej si odkroutil xx let a x set tisic kilometru provadej veci, se kterejma se nikdy za provozu nemuze potkat. Tim bych pro sebe tuhle diskuzi asi uzavrel.
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od u-geen »

tak jeste posledni post :-)

VDC: byl jsem na STK zacatkem cervna, tedy po zmene. Zadne zprisneni se podle me nekonalo, jen daleko "jemneji" vypisuji zavady. Auto: Seat Toledo 1L r.v. 1998, 287tkm najeto, standartni koroze a pouzivanost. STK naprosto v pohode... cepy, geometrie, brzdy, zkontrolovat spodek jestli neupadavaj kusy, svetla. Byl to vedouci STK, takze pochybuju, ze by to nejak zanedbaval. Takze podle me staci najit technickou, kde nebudou buzerovat za pi*oviny a klidne tam jezdit sam...
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: Nejenom o STK a emisích

Příspěvek od nasticka »

Pár let zpět jsem měla 10 let starou felicii po mojí mámě, na technické jsem s ní byla..ale po důkladné přípravě v servisu. Váže se to k tomu, že jezdím, a jezdila jsem i s tím "starým" střepem, na pravidelné kontroly a před technickou jsem prostě jen dodala: připravit pro STK a s autem nebyl sebemenší problém. A to jsem se, jako ženská na STK setkala i s dost nevybíravým chováním..
Forester SG 2.0XT - SíGr
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“