Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Asi to patří spíše do proher ale rád bych to dal zvlášť, ať to nezapadne...
Mám Forestera na běžné jednodenní kontrole a výměně drobností u Ladise http://www.protovision.cz/ - svíčky, kabelové svíčky, těsnění....
Večer mělo být auto hotové, ale Ladis mi zavolal že když končil, tak auto nastartoval ale už nezařadil rychlost.
Po dvoudenním hledání příčin (nejprve to vypadalo na spojkový kotouč který byl měněný loni nebo na táhla, pružiny v převodovce apod.) verdikt zní: zadřený pátý rychlostní stupeň z důvodu nedostatku oleje v převodovce (po vypuštění náplně zjištěno že chybí 1l do požadovaného množství!!!).
Pointa: všechny oleje včetně převodového pravidelně kontroluju (naposledy předminulý týden), v převodovce je měněná před cca 15 000km. Ihned po výměně oleje (děláno v servisu) jsem si kontroloval, zda je olej v pořádku a v dostatečném množství a zjistil jsem že mám hodně přelito. Odsál jsem cca 2,5 dcl a pořád ho bylo moc – protože se mi to nezdálo (neumím měřit?!), byl jsem i v Subaru servise v Ostravě: jejich technik mi potvrdil, že oleje je fakt hodně a tak jsem odsál ještě cca 1,5 dcl. I po tomto odsátí jsem měl pořád nad rysku. Že je oleje dost mi potvrdil před třemi týdny i Ladis: při předchozím servisním zásahu konstatoval že mám přelito!!!!!
Ladisův verdikt zní: mechanická měrka ukazovala špatně a nepřišli na to v Subaru servisu, Ladis ani já. :fuckoff:
Mám Forestera na běžné jednodenní kontrole a výměně drobností u Ladise http://www.protovision.cz/ - svíčky, kabelové svíčky, těsnění....
Večer mělo být auto hotové, ale Ladis mi zavolal že když končil, tak auto nastartoval ale už nezařadil rychlost.
Po dvoudenním hledání příčin (nejprve to vypadalo na spojkový kotouč který byl měněný loni nebo na táhla, pružiny v převodovce apod.) verdikt zní: zadřený pátý rychlostní stupeň z důvodu nedostatku oleje v převodovce (po vypuštění náplně zjištěno že chybí 1l do požadovaného množství!!!).
Pointa: všechny oleje včetně převodového pravidelně kontroluju (naposledy předminulý týden), v převodovce je měněná před cca 15 000km. Ihned po výměně oleje (děláno v servisu) jsem si kontroloval, zda je olej v pořádku a v dostatečném množství a zjistil jsem že mám hodně přelito. Odsál jsem cca 2,5 dcl a pořád ho bylo moc – protože se mi to nezdálo (neumím měřit?!), byl jsem i v Subaru servise v Ostravě: jejich technik mi potvrdil, že oleje je fakt hodně a tak jsem odsál ještě cca 1,5 dcl. I po tomto odsátí jsem měl pořád nad rysku. Že je oleje dost mi potvrdil před třemi týdny i Ladis: při předchozím servisním zásahu konstatoval že mám přelito!!!!!
Ladisův verdikt zní: mechanická měrka ukazovala špatně a nepřišli na to v Subaru servisu, Ladis ani já. :fuckoff:
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- filippek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2310
- Registrován: úte úno 15, 2011 10:52 am
- Jméno a příjmení: Filip Pecka
- Bydliště: Jablonecko
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Chápu to dobře, že by se logicky měl zadřít nejpoužívanější a tudíž nejnamáhanější převod? Nebo to to není pravidlo..
Nyní: Forester SG 2,0 r.v.05 poface
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
Bylo: Outback 3.0R H6, r.v.06
Bylo: Forester 2,0 XT r.v.04
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Tak videl jsem toho v zivote hodne, ale zadrenou prevodovku tak, aby neradila rychlostni stupne a pritom loziska i kolecka se nijak hlukove neprojevovaly, to jsem teda jeste nevidel
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Upresnim: auto jezdilo do posledni chvile bez jakehokoliv varovani (polednich cca 30km s nim jel Ladis a bez vyhrad a to i po rychlostni silnici mezi OV a FM = na petku ktera se nakonec kousla).
Kdyz s nim chtel po beznem servisu vyjet z dilny tak neslo radit (popisoval to jakoby byly zarazene dve rychlosti najednou) a po rozborce zjistil problem na patem rychlostni stupni - zadrene ozub. kolo nebo neco takoveho (alespon priblizne tak mi dnes ve strucnosti popsal). Vice se dozvim (a v pripade zajmu popisu) pozdeji.
Co mne na tom desi nejvice: auto do posledni chvile OK, kontroly oleje OK, mechanik OK (verim ze kdo Ladise zna tak potvrdi) a prevodovka KO.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Kdyz s nim chtel po beznem servisu vyjet z dilny tak neslo radit (popisoval to jakoby byly zarazene dve rychlosti najednou) a po rozborce zjistil problem na patem rychlostni stupni - zadrene ozub. kolo nebo neco takoveho (alespon priblizne tak mi dnes ve strucnosti popsal). Vice se dozvim (a v pripade zajmu popisu) pozdeji.
Co mne na tom desi nejvice: auto do posledni chvile OK, kontroly oleje OK, mechanik OK (verim ze kdo Ladise zna tak potvrdi) a prevodovka KO.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Naposledy upravil(a) Mareka dne pon čer 25, 2012 9:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
tak to tvuj foryk stal u Ladise na dilne...
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
JJ stal jsem hned vedle. Akorat ze tam stojim furt : -(
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Po výměně oleje v převodovce sem měl taky nad rysku... pak se kouknu znovu a už chybělo, tak mi tam trošku dolili po rysku.
Při další výměně stejně, jen už nebylo třeba dolévat.
Přišel sem na to rychle - nejdříve sem zkoumal, kolik mi tam naleli (bylo hodně, ale co už, líp, než dyby chybilo), pak pojížďky doma a za pár dní zase kontrola a už bylo na rysce ....a to jen tím, že sem pojezdil u chalupy ve všelijakých náklonech a olej se tak dostal všude, kde asik nebyl zatečený. Pokud sem jezdil po rovném, stav oleje stejný. Jiné vysvětlení neznám a nestalo se to poprvé a nejsem taky jediný. :655:
* že by nevypustili šecek olej mi příde nepravděpodobné, bo stejně se vypouští zahřátý a nechá odkapat
* nového tam na jisto dají dle manuálu, takže přebývat nemůže
...a i dyby, rozdíl nemůže být tolik deci.... už vůbec ne 0,5l, jak sem měl prvně
Při další výměně stejně, jen už nebylo třeba dolévat.
Přišel sem na to rychle - nejdříve sem zkoumal, kolik mi tam naleli (bylo hodně, ale co už, líp, než dyby chybilo), pak pojížďky doma a za pár dní zase kontrola a už bylo na rysce ....a to jen tím, že sem pojezdil u chalupy ve všelijakých náklonech a olej se tak dostal všude, kde asik nebyl zatečený. Pokud sem jezdil po rovném, stav oleje stejný. Jiné vysvětlení neznám a nestalo se to poprvé a nejsem taky jediný. :655:
* že by nevypustili šecek olej mi příde nepravděpodobné, bo stejně se vypouští zahřátý a nechá odkapat
* nového tam na jisto dají dle manuálu, takže přebývat nemůže
...a i dyby, rozdíl nemůže být tolik deci.... už vůbec ne 0,5l, jak sem měl prvně
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Ty jo Marku to je tedy pech..
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Konec dobry vsechno dobre..... V prevodovce skutecne chybel temer litr oleje, pritom merka ukazovala vse OK. Jak mi Ladis vysvetloval, tak problem je v tom, ze ozubene kolo pro petku je v prevodovce schovane v jakesi "kapse" a je mazane pouze rozstrikem. No a kdyz je oleje mene, tak se nema co rozstrikovat.
Zustava tak zahadou jak muze mechanicka merka oklamat pri mereni tri lidi (z toho dva subaru tehniky) a jedine pouceni je: sverovat servis jedinemu mechanikovi ktery vi kolik oleje skutecne nalil a pri naslednem mereni zjisti nesrovnalosti na merce (v mem pripade jeden clovek nalil, dalsi kontrolovali ale uz mezi nimi nebyla vymena informaci, ktera by nutila k zamysleni PROC?!).
Ladisuv pristup bez vyhrad: zaplatil jsem mu za dily (ozub.kolo na petku, synchron a presuvnik), praci (demontaz a montaz prevodovky a prelisovani kola) mi neuctoval.
:3gears:
Zustava tak zahadou jak muze mechanicka merka oklamat pri mereni tri lidi (z toho dva subaru tehniky) a jedine pouceni je: sverovat servis jedinemu mechanikovi ktery vi kolik oleje skutecne nalil a pri naslednem mereni zjisti nesrovnalosti na merce (v mem pripade jeden clovek nalil, dalsi kontrolovali ale uz mezi nimi nebyla vymena informaci, ktera by nutila k zamysleni PROC?!).
Ladisuv pristup bez vyhrad: zaplatil jsem mu za dily (ozub.kolo na petku, synchron a presuvnik), praci (demontaz a montaz prevodovky a prelisovani kola) mi neuctoval.
:3gears:
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Chystám sa na výmenu oleja v prevodovke. Olej som meral ráno pred jazdou, keď auto cez noc stálo a mal som na mierke olej tesne pod tým spodkom. Mám pár otázok:
1.) Aký je správny postup pri meraní hladiny prevodového oleja ? Auto studené/teplé , po dlhom státí aby olej stiekol alebo po nejakej krátkej jazde ?
2.) Aká hladina na mierke je ideálna ? Medzi písmenami alebo pri hornom ?
3.) Koľko oleja cca. sa vojde do Forestra SG, 92 kw ?
4.) Aký olej používate ? Ja som si vyhliadol Total, 75W-90, spĺňa API GL-5, je to v súlade s manuálom od auta
5.) Používate rovnaký olej aj do zadného diferenciálu ? Podľa manuálu ten ktorý chcem použiť do prevodovky vyhovuje aj do diferenciálu.
6.) Môže starý olej resp. nižšia hladina spôsobovať problémy s radením? Spiatočka to ešte pochopím ale jednotka mi tam niekedy ide fakt ťažko, stalo sa mi už v Bratislave na križovatke že som ju proste nezaradil...
Ja mám žiaľ nemecký manuál a tak textom nerozumiem, a tiež ma zaujímajú skôr postupy z praxe.
Ďakujem.
1.) Aký je správny postup pri meraní hladiny prevodového oleja ? Auto studené/teplé , po dlhom státí aby olej stiekol alebo po nejakej krátkej jazde ?
2.) Aká hladina na mierke je ideálna ? Medzi písmenami alebo pri hornom ?
3.) Koľko oleja cca. sa vojde do Forestra SG, 92 kw ?
4.) Aký olej používate ? Ja som si vyhliadol Total, 75W-90, spĺňa API GL-5, je to v súlade s manuálom od auta
5.) Používate rovnaký olej aj do zadného diferenciálu ? Podľa manuálu ten ktorý chcem použiť do prevodovky vyhovuje aj do diferenciálu.
6.) Môže starý olej resp. nižšia hladina spôsobovať problémy s radením? Spiatočka to ešte pochopím ale jednotka mi tam niekedy ide fakt ťažko, stalo sa mi už v Bratislave na križovatke že som ju proste nezaradil...
Ja mám žiaľ nemecký manuál a tak textom nerozumiem, a tiež ma zaujímajú skôr postupy z praxe.
Ďakujem.
Momentálne už bez auta...
Pozrite aj môj e-shop s pivom
Pozrite aj môj e-shop s pivom
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Mám Forestera SF, tak mě kdyžtak ber s rezervou, ale předpokládám, že většina informací bude použitelná i tak. Ale radši se podívej do servisního manuálu.
Osobně jsem použil tyto oleje:
- převodovka: Total 80W-90 Transmission TM, minerální, API GL-5, (4 litry)
- zadní diferenciál: Shell 80W-90 Spirax A, API GL-5 (0,75 litru)
Olej do diferáku by měl být určen pro hypoidní soukolí, co vím, tak všichni dávají jiný.
Jinak starý olej problémy s řazením obecně způsobovat může - zejména kvůli prokluzujícím synchronům.
Osobně jsem použil tyto oleje:
- převodovka: Total 80W-90 Transmission TM, minerální, API GL-5, (4 litry)
- zadní diferenciál: Shell 80W-90 Spirax A, API GL-5 (0,75 litru)
Olej do diferáku by měl být určen pro hypoidní soukolí, co vím, tak všichni dávají jiný.
Jinak starý olej problémy s řazením obecně způsobovat může - zejména kvůli prokluzujícím synchronům.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- telatko
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 901
- Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
- Bydliště: Zábřeh na Mor.
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
pokud to řadí hůř, tak olej určitě vyměň. Já jsem si do Legacy nalil Millers oil trw 75W90. Do všeho stejnej olej. Do předchozí imprezy jsem lil TAF-X od castrolu a vpohodě, taky do obojího.
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Cagiva Raptor 650
ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Ďakujem chlapi za info, a ako to tam vlastne nalievate ? Pokiaĺ som dobre čítal tak by sa to malo naliať cez to hrdlo kde je aj mierka, ale zhora je tam úplne zlý prístup, tak neviem či zdola z jamy alebo kade by sa dalo...kade ste to liali ?
Momentálne už bez auta...
Pozrite aj môj e-shop s pivom
Pozrite aj môj e-shop s pivom
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Shora pomocí trychtýře a půlmetru hadice:) Přitom šel pryč nasávací trakt + filtr vzduchu.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: Oleje dost a přesto zadřená převodovka - Forester
Tiez riesim vymenu oleja v prevodovke a diffoch. Osobne by som chcel ist do miller oils. Podla ich mazacieho plany mozem pouzit to iste do prevodovky aj do differakoch. Co ma ale zaujima je, ci je do obidvoch mozem v pohode pouzit API GL4/GL5.
Pytam sa preto, lebo raz som vlastnil suzuki vitaru a tam bolo dorazne odporucane nepouzivat olej typu GL4/GL5, ale len GL5 do differaku napr.
Tu je to v pohode?
Da sa zvolit aj hypoidny olej GL5 napr ako alternativa...
Pytam sa preto, lebo raz som vlastnil suzuki vitaru a tam bolo dorazne odporucane nepouzivat olej typu GL4/GL5, ale len GL5 do differaku napr.
Tu je to v pohode?
Da sa zvolit aj hypoidny olej GL5 napr ako alternativa...