WRX 09 - vetsi brzdy
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
smrstovcka by to mohla dat (dostatecne velka na to oko). a nebo samovulkanizacni pasku, akorat to nebude hezky.
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Ono je to stejnak schovaný za brzdičem. Ta samovulkanizační páska by byla asi nejjistější.u-geen píše:smrstovcka by to mohla dat (dostatecne velka na to oko). a nebo samovulkanizacni pasku, akorat to nebude hezky.
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
jak je to prosim tedy se zadnima kotoucema a deskama pri pouziti STi 08+ brzdicu na WRX?
daji se normalne koupit STi kotouce s dirama 5x100? nebo se to nejak upravuje? desky predpokladam klasicke ...
MOC Diky
daji se normalne koupit STi kotouce s dirama 5x100? nebo se to nejak upravuje? desky predpokladam klasicke ...
MOC Diky
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Zkus se domluvit s Mazurem z Ficars - od něj jsem bral kotouče od DBA s dvojím vrtáním.
potřebuješ zadní kotouče ve všech rozměrech shodné s STI08+ jen díry 5x100
od protinožců jsou to konkrétně: DBA 42656S-10
nejsem si jistý, ale myslím, že EBC snad umí dvojí vrtání taky, jen jsou o něco dražší, ale to si radši ověř u dovozce -ty DBAčka jsou jistota
desky jsou pak klasika STI08+
potřebuješ zadní kotouče ve všech rozměrech shodné s STI08+ jen díry 5x100
od protinožců jsou to konkrétně: DBA 42656S-10
nejsem si jistý, ale myslím, že EBC snad umí dvojí vrtání taky, jen jsou o něco dražší, ale to si radši ověř u dovozce -ty DBAčka jsou jistota
desky jsou pak klasika STI08+
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
super, diky !!! s mazurem se domluvim (pokud nesezenu EBC)
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
mam to tam, desky nakonec HPS - co jsem od Vas cetl, bude to lepsi ..
+ pancerove hadice ... vysly "temer" stejne, jako zadni STi (original)
po vsem, co jsem za mesic bez auta zkusil, je to brzdeni hodne luxusni .. rekl bych, ze brzdy se chyti velmi rychle a brzdi velmi dobre ...
mam nejak - jenom novy zadek - zajizdet?
+ pancerove hadice ... vysly "temer" stejne, jako zadni STi (original)
po vsem, co jsem za mesic bez auta zkusil, je to brzdeni hodne luxusni .. rekl bych, ze brzdy se chyti velmi rychle a brzdi velmi dobre ...
mam nejak - jenom novy zadek - zajizdet?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Ten zadek stejně nezajedeš. Dej tomu za nějakou dobu pořádnou pilu a máš zajeto :845:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
no ja si to myslel ... ze ten zadek moc zajizdet asi nepujde ...
dik
dik
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
jak se Vam vetsi brzdy chovaji na aute? pripada mi, ze to porad nejak pokopkava ...
kdyz tomu dam pilu, brzdi luxusne, nechvejou se, chovaji se na 100% dobre ... proste luxus, brzdi bezvadne, chovani excelentni ..
kdyz jedu normlane (pomalu, obcas pribrzdim), pri urcite teplote (brzd) vibruje predek, pri jine zadek ... jak by nechtely jezdit normalne ...
znovuzajeti nechce pomoct ...
predek: STi Brembo zlate brzdice + EBC (Black-Dash) + EBC (Yellowstuff)
zadek: STi 08 cerne brzdice + DBA + HPS
kdyz tomu dam pilu, brzdi luxusne, nechvejou se, chovaji se na 100% dobre ... proste luxus, brzdi bezvadne, chovani excelentni ..
kdyz jedu normlane (pomalu, obcas pribrzdim), pri urcite teplote (brzd) vibruje predek, pri jine zadek ... jak by nechtely jezdit normalne ...
znovuzajeti nechce pomoct ...
predek: STi Brembo zlate brzdice + EBC (Black-Dash) + EBC (Yellowstuff)
zadek: STi 08 cerne brzdice + DBA + HPS
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Mě to kope taky, nicméně jen předek.
důvody vidím hned dva:
-Částečně to přisuzuji mírnému zkroucení kotoučů, které jsem (nejspíš) způsobil sám svou neschopností při zajíždění. (to ještě musím ověřit, zda by nemělo smysl je stočit...přecejenom matriálu je na nich ještě dost)
-dále mám za to, že drážkované kotouče budou asi trošku náchylnější k vibracím než plné. (tady bych rád poprosil o doplnění Martyho - s DBAčky které mám na autě má taky své zkušenosti)
Co se týče chování brzd:
v rychlostech 20-100 při obvyklém brždění (míněno v zájmu plynulosti provozu) jsou vibrace nevýznamné. Projevůjí se až od vyšších rychlostí - kdy více či méně kopou do řízení, nebo naopak při velmi malých rychlostech - jemném dobržďování, kdy je naopak cítit pulzování brzdné síly.
Vibrace ale docela významně ustávají po ohřátí kotoučů (a to jak v malých tak velkých rychlostech. Reálně po dvou až třech prudších zabržděních jeou 3/4 vibrací pryč.
taky bych uvítal radu / doporučení, co s tím -
pomohly by pancéřové hadice? - rovnoměrný tlak v systému...
stočit kotouče?
nebo to může být tím drážkováním?
(jako laik vím prd, čili pokud tomu někdo rozumí, perte to do nás:-))
důvody vidím hned dva:
-Částečně to přisuzuji mírnému zkroucení kotoučů, které jsem (nejspíš) způsobil sám svou neschopností při zajíždění. (to ještě musím ověřit, zda by nemělo smysl je stočit...přecejenom matriálu je na nich ještě dost)
-dále mám za to, že drážkované kotouče budou asi trošku náchylnější k vibracím než plné. (tady bych rád poprosil o doplnění Martyho - s DBAčky které mám na autě má taky své zkušenosti)
Co se týče chování brzd:
v rychlostech 20-100 při obvyklém brždění (míněno v zájmu plynulosti provozu) jsou vibrace nevýznamné. Projevůjí se až od vyšších rychlostí - kdy více či méně kopou do řízení, nebo naopak při velmi malých rychlostech - jemném dobržďování, kdy je naopak cítit pulzování brzdné síly.
Vibrace ale docela významně ustávají po ohřátí kotoučů (a to jak v malých tak velkých rychlostech. Reálně po dvou až třech prudších zabržděních jeou 3/4 vibrací pryč.
taky bych uvítal radu / doporučení, co s tím -
pomohly by pancéřové hadice? - rovnoměrný tlak v systému...
stočit kotouče?
nebo to může být tím drážkováním?
(jako laik vím prd, čili pokud tomu někdo rozumí, perte to do nás:-))
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
hadice nepomuzou, ty mam (doporucuju) ...
mi prestanou (uplne), jakmile se ohrejou a brzdim na plno ...
ale takove to brzdeni - normalni - ze 130 na 50 tak na 1/3 tlaku je neprijemne .. pokud je trochu prohreju a zaslapnu to hodne, vibrace nejsou ... a brzdi uzasne ... nez zas zacnu brzdit na 1/3 vykonu .... pak je to zas takove neprijemne ...
mi prestanou (uplne), jakmile se ohrejou a brzdim na plno ...
ale takove to brzdeni - normalni - ze 130 na 50 tak na 1/3 tlaku je neprijemne .. pokud je trochu prohreju a zaslapnu to hodne, vibrace nejsou ... a brzdi uzasne ... nez zas zacnu brzdit na 1/3 vykonu .... pak je to zas takove neprijemne ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Z vlastní zkušenosti několik poznámek...
Hadice fakt nepomůžou s kopáním a vibracemi, ale zlepšují pocit při zabrždění a reakce brzd. Jednoznačně doporučuji.
Drážky dělají hluk při brždění, ale jestli způsobují vibrace, to si netroufnu ani hádat. Moje DBA když byly nové, také házely a měl jsem z toho hlavu. Pak dostali jednou palbu a přestali. Pak se to zase po nějaké době vrátilo a pak zase zmizelo.
Myslím si, že to má co dělat s tím, jak se zrovna zahřejí a zchladí. V nějaké kombinaci to prostě začne házet. Doporučuji zastavit až to ucítíte a podívat se na ně. Já tam měl viditelné jinak zbarvené plošky.
Můj závěr - nedělají to kotouče jako železo, ale rozvrstvení materiálu brzdových destiček na kotouči. Jakmile tomu přišlápnete, zataví se to rovnoměrně a nehází to. Zaměřil bych se na to, jaké destičky v kombinaci s DBA neházejí a které ano. Já mám DTC30 a nemám s tím problém. Ale můžu zase jezdit úplně jinak než vy.
Hadice fakt nepomůžou s kopáním a vibracemi, ale zlepšují pocit při zabrždění a reakce brzd. Jednoznačně doporučuji.
Drážky dělají hluk při brždění, ale jestli způsobují vibrace, to si netroufnu ani hádat. Moje DBA když byly nové, také házely a měl jsem z toho hlavu. Pak dostali jednou palbu a přestali. Pak se to zase po nějaké době vrátilo a pak zase zmizelo.
Myslím si, že to má co dělat s tím, jak se zrovna zahřejí a zchladí. V nějaké kombinaci to prostě začne házet. Doporučuji zastavit až to ucítíte a podívat se na ně. Já tam měl viditelné jinak zbarvené plošky.
Můj závěr - nedělají to kotouče jako železo, ale rozvrstvení materiálu brzdových destiček na kotouči. Jakmile tomu přišlápnete, zataví se to rovnoměrně a nehází to. Zaměřil bych se na to, jaké destičky v kombinaci s DBA neházejí a které ano. Já mám DTC30 a nemám s tím problém. Ale můžu zase jezdit úplně jinak než vy.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19176
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Marty: moc dik za reakci ja vedel, ze nezklames
asi to odpovida i tomu chovani ...
komplet original brzdy - predek vymena kazdych 15tkm, zadek 20tkm (desky+kotouce)
zadne kopani az do vymeny - ucinek po ostrejsi jizde v limitu takovy gumovy
zadek original + predek EBC (stejna kombinace ebc jako ted)
zadek odchazel uplne stejne, predek jsem nestihl sjet, ale chovani excelentni ... brzdny ucinek, zejmena po zahrati uzasny
kopani zadne ...
tzn. ze dana velikost se akorat vyuzila ..ale stvala me casta vymena - nebavilo me to porad hlidat + jsem chtel rezervu, rikal jsme si - dam vetsi brzdy.
po vymene za vetsi brzdy ve stejne kombinaci jako byly mensi se brzdy asi poradne nevyuzijou... nestihaji se udrzovat zajete - zatezuju je malo. kdyz tomu dam poradne, jsou luxusni. porad brzdi, brzdi, brzdi, nevadnou ...
ale pri normlalnim jezdeni asi delaji to, co pise Marty ...
asi budu teda postupne zkouset desky, ktere jsou na nizsi zatez ....
pak je otazka, kdy je narazove utavim ... to jsou problemy .... :845:
asi to odpovida i tomu chovani ...
komplet original brzdy - predek vymena kazdych 15tkm, zadek 20tkm (desky+kotouce)
zadne kopani az do vymeny - ucinek po ostrejsi jizde v limitu takovy gumovy
zadek original + predek EBC (stejna kombinace ebc jako ted)
zadek odchazel uplne stejne, predek jsem nestihl sjet, ale chovani excelentni ... brzdny ucinek, zejmena po zahrati uzasny
kopani zadne ...
tzn. ze dana velikost se akorat vyuzila ..ale stvala me casta vymena - nebavilo me to porad hlidat + jsem chtel rezervu, rikal jsme si - dam vetsi brzdy.
po vymene za vetsi brzdy ve stejne kombinaci jako byly mensi se brzdy asi poradne nevyuzijou... nestihaji se udrzovat zajete - zatezuju je malo. kdyz tomu dam poradne, jsou luxusni. porad brzdi, brzdi, brzdi, nevadnou ...
ale pri normlalnim jezdeni asi delaji to, co pise Marty ...
asi budu teda postupne zkouset desky, ktere jsou na nizsi zatez ....
pak je otazka, kdy je narazove utavim ... to jsou problemy .... :845:
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Ony kotouče se začínaji "vlnit" až když mají málo materiálu, tak předpokládám, že to cukání dělají destičky.
Gumový pedál pod zátěží je důsledkem teploty brzdové kapaliny. Ta je vyšší než by měla, začne se vařit. Závisí to od druhu kapaliny, teplotní specifikaci brzd a hlavně na způsobu jízdy. Opakuji se, ale krátké ostré brzdění je lepší než dlouhé lehké a je to jediná možnost jak to neutavit.
Sent from iPhone
Gumový pedál pod zátěží je důsledkem teploty brzdové kapaliny. Ta je vyšší než by měla, začne se vařit. Závisí to od druhu kapaliny, teplotní specifikaci brzd a hlavně na způsobu jízdy. Opakuji se, ale krátké ostré brzdění je lepší než dlouhé lehké a je to jediná možnost jak to neutavit.
Sent from iPhone
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- Thanantos
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 531
- Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
- Jméno a příjmení: Karel
Re: WRX 09 - vetsi brzdy
Marty: díky za doplnění a detaily. měl jsem už dřív pocit že by to mohlo být spíše nerovnoměrným zahřátím resp. směsí po obvodu kotouče, ale postupem času jsem tu myšlenku opustil, čili jsem docela rád, že varianta zkroucení je méně pravděpodobná.
Je fakt, že pokud se těm brzdám pořádně naloží a řádně se ohřejou, tak ty vibrace jsou minimální. Ještě v budoucnu vyzkouším jiné desky - třeba to i jednoho dne přestane pískat
Hadice určitě měnit budu, a s nimi půjde i brzdová kapalina za nějakou co se nezačne hned vařit.. v Písku to bylo hodně znát, že brzdovka odcházela dřív. ale je toho nějak moc najednou... :845:
Je fakt, že pokud se těm brzdám pořádně naloží a řádně se ohřejou, tak ty vibrace jsou minimální. Ještě v budoucnu vyzkouším jiné desky - třeba to i jednoho dne přestane pískat
Hadice určitě měnit budu, a s nimi půjde i brzdová kapalina za nějakou co se nezačne hned vařit.. v Písku to bylo hodně znát, že brzdovka odcházela dřív. ale je toho nějak moc najednou... :845:
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008