WRX 09 - vetsi brzdy

Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

catana: domluvime se, vice v sz :supeer:
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

Já se přidám do tématu brzdy: měl by někdo srovnání potenciálu standardních wrx2008 brzd, Sti brembo 330mm a 330mm prodrive ze specB? - jen orientačně... měl bych na ně nabídku a nevím zda se mi vyplatí do toho jít.. (vím že záleží na kombinaci kotouče-desky, ale jde mi jen orientačne o to jak moc si mohu polepšit)

-Hamoun - na kolik tě přišel kompletní set zlatých STi jeslti se mohu zeptat? - mám wrx2008 a taky zvažuju větší brzdy
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

nemam kompletni set, mam jen predek, zadek prodavajici nemel ... vyzkousim, jake to bude. predek se jen prehodi ,se zadkem je to slozitejsi ... zatim to nechci resit.

mel jsem nabidku na Prodrive za (brzdice, 80%desky, nove kotouce), Brembo (jen brzdice) ...
na bremba sezenes lip kotouce ...

ceny Ti pisu do SZ ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Marty73 »

hamoun píše:predek se jen prehodi ,se zadkem je to slozitejsi ... zatim to nechci resit.
Kolegové, nepodceňujte ten zadek :1774: Jestli máte finance, tak udělejte i zadní, protože ten rozdíl je znát. Chce tam něco lepivějšího, protože rozdělení brzdné síly na zadek není nijak oslňující. Jakmile ten zadek brzdí dobře a vyrovnaně s předkem, auto se neuvěřitelně zastabilizuje při tvrdém brždění a odlehčí se nepatrně předním kotoučům. Já to doladil až asi za tři roky a nadával jsem si, že jsem to neřešil jako první věc.
Jen takový postřeh :pr:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

dik za tip :690: ... myslim na to. sam jsme to vyrazne poznal pri koncicich zadnich brzdach ... kdyz byly nove, auto bylo pri brzdeni - presne jak pises - krasne stabilni ...

ted maji zadni brzdy 8tkm, jsou naprosto ok a priste tam pujdou, kdyz uz ne vetsi brzdy, tak EBC + yellowstuff ... (po zkusenostech z predku - ted je vzadu original - kotouce nejsou pekne, maji takove ryhy (od desek- ve smeru, jak se to toci) ) ..
uvidime, jak dlouho budou dobre brzdit ...

tuto garancku (asi jaro) udelam jen predek, pak za jednu nebo 2 zadek ... proste uvidim ...

je to prvni, co je na aute navic .. :)

proste uvidim .. postupne ... ... :845:

edit: :657:
Obrázek
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

To budeš mít do kol tak tak.. ty brzdiče vypadají že se tam skoro nevejdou. Zrovna k tomu jsem měl ještě pár dotazů pokud by někdo věděl:

1) jaká jsou potřeba minimálně kola na 330mm brzdy z STi, aby se vešly? (kdesi jsem zahlédl nákres kolik prostoru je třeba k vnitřnímu okruží ráfku, paprskům pro správné ET + rozměr kola,tvar paprsků..)

2) mám nabídku na kompletní sadu předek+zadek z STi09(černé) a potřeboval bych zjistit co všechno je potřeba upravit zejména vzadu pro montáž na wrx2008-9.. zda (a jak) to vůbec půjde namontovat.

poradí někdo? (nebo odkáže do patřičných mezi linkem?)

Všem díky za odpověď.
Karel
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

nasel jsem tohle:
http://www.subaruclub.cz/forum-tema/wrx ... ejsi-62137

cituji:
Ahoj, měnil jsem na svém WRX 02 přední brzdy za STI z 2006, jediné co jsem musel upravit je rozteč kotoučů, sti 04 nahoru mají 5x114,3 a starší 5x100. přední brzdy jdou dát bez problémů nicméně zadní je problém s ručkou v náboji ale i to se dá vyřešit. Dávej bacha i na kola ,STI třmeny jsou daleko větší a může se stát že ti nevejdou kola, 17 jsou základ a ET 53, na normál WRX kola nepasují, já na zimu mám standartní WRX(7,5x17) kola ale musím dávat 1cm podložku, na léto mám kosei 8x17 et 53 a pasují bez problémů.


ja mam kola 7,5x17 ET48, takze to snad klapne ...
asi nekdy zkusim sundat kolo, shodit brzdic, nasadit tenhle a jenom testnout, jestli to tam vejde, nez koupim kotouce a desky ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

Tak jsem psal do AWD co by obnášela výměna na wrx2008 za brzdy z sti2009 (černé) a dostal jsem následující odpověd:

"Dobrý den,

u předních brzd si nejsem jistý roztečí pro montáž do těhlice, takže určitě před koupí změřit původní a nové.Pokud bude rozteč stejná, mohou to zkomplikovat už jen disky a jejich vnitřní vybrání - disky mohou dřít o brzdič, což se dá řešit podložky a delšími štefty, nebo výměnou disků.

U zadních brzd by to mělo být s roztečí podobné - je potřeba změřit rozteč.S disky problém nebude."

Nejsem technik čili bych potřeboval poradit (nejlépe obrázkem nebo odkazem na nákres)
co bych měl měřit?:-D možná tu budu za blbce ale radší se ptát než pak nevědět...

předem dík za odpověd všem!
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

ja kdyz sondoval, jestli koupit tu sadu cernych z STi nebo Prodrive (ty 4pisty) nebo ty zlate Bremba, byly mi doporucene ty Bremba ..
predpokladam, ze proto, ze je to vsecko nejjednodussi ...
horsi bude akorat, jak budu shanet pak ten zadek .. casem ..

snad mi to projde pres ty disky, to testnu, az skonci prezouvaci sezona, to je vyzkousene snad hned :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

U mě se o disky moc nebojím. na léto mám 8X18 ET48 - prostoru kolem brzd mraky a 18tka určitě bude stačit. 17tka by měla údajně taky ale jde tam o to aby nebraly paprsky o brzdič - čili velké ET (např 55 u origo kol) by mohlo být problém. Já byl při koupi(z druhé ruky) o origo kola ochuzen - mám tam měkké AEZ 7x17 ET38 - tak tak že neberou o blatníky ale zase alespoň nebude problém s brzdami - tam je místa také mnoho.

teď bych ptořeboval radu od někoho fundovaného, zda může potvrdit tvrzení z tohoto webu

http://www.fastwrx.com/boonstibr.html

- hlavně mi jde o poslední odstavec:

For 2008 WRX models, ANY front Brembo caliper (older gold color or newer black color) will bolt to the front of the car. You'll need 5x100 drilled STI front rotors to fit. On the rear of the 2008+ WRX, the older gold rear Brembo caliper will NOT fit, but the newer 2008+ black STI rear Brembo caliper WILL fit. Again, you'll need a specially drilled STI rotor to bolt on with the caliper. We sell those rotors HERE.

v překladu:
pro 2008 WRX půjde dopředu namontovat jakýkoliv STi brzdič (zlatý nebo černý) - při použití 5x100 kotoučů. Vzadu pro 2008+WRX starší brembo brzdič NEPASUJE, ale černý 2008+STI brzdič ANO!

může to prosím někdo potvrdit/vyvrátit?... ještě než začnu sundavat kola a měřit rozteče šroubů...
:-D
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

hamoun: Tak jsem tu s dalším updatem ohledně montáže STi brzd na 08/09WRX

Vpředu:
použitelné brzdiče STi 04-09 + 04 STi 5x100 kotouče - žádné úpravy, brzdiče sedí (s výjimkou šroubů k jejich uchycení na těhlici - údajně mají jiný závit STi oproti WRX, čili je potřeba použít STi šrouby)

Vzadu:
použitelné brzdiče STi 08-09 + 08-09 STi kotouče s vrtáním 5x100. (brzdiče z STi 04-07 použitelné pouze v případě montáže adaptéru na brzdič - rozteč mezi šrouby pro montáž na těhlici je jiná než na WRX)
nutné úpravy:
verze 1: a) úprava krycího plechu aby nedrhl o kotouč - ohnout / zbrousit/ odstranit
b) vybrání dosedacích ploch okolo děr montážních šroubů o 4,2mm
(kvůli vycentrování brzdiče na kotouč)
c) zbrousení lemu na vnitřku kotouče (opět o cca 4,2mm - aby nedrhl pokud je to nutné)
verze 2: 4,2mm podložka pod celý kotouč - vyosí kola ven, ale odpadnou ostatní nutné úpravy

doporučuje se použít ještě STi hadice - původní použít lze ale jsou prý zbytečně zkroucené..

zdroj info: http://www.wrxforums.com/forums/83-brak ... 8-wrx.html
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

pekne, MOC diky :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

kdyby ti chyběl zadek brzdy, tak teď jsou jedny sti08 k mání za 4 české.. sice černé, ale není nic snazšího než nechat nalakovat na zlato;-)
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Thanantos
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 531
Registrován: ned srp 19, 2012 9:03 am
Jméno a příjmení: Karel

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od Thanantos »

Tak výměna brzd je za mnou - nasazeny komplet černé brzdiče STi 2008 + kotouče DBA (dvojí vrtání 5x100a 5x114,3) a desky hawk HP+

tady je pár poznatků z výměny:

Zadní brzdy:
- potřeba ořezat lem štítu brzdového kotouče vzadu - ten z STi je víc vsazený dovnitř
- potřeba vyměnit zadní brzdové hadice za STi hadice nebo druhovýrobu - ty původní WRX nesedí správně - byly by nepřirozeně zkroucené.
- s brzdičem samotným problém není. velikostně žádná výrazná změna, mám ráfky 7x17 ET38, ale i ET55 by zde nevadilo
- zadní brzdič je lehčí než původní jednopístek (rozdíl nevím přesně)
- zadní kotouč je těžší cca o půl kila (rozdíl oproti origo STi kotouči bude ještě větší, DBA kotouč je o něco lehčí než OEM)

Přední brzdy
- úprava štítu není nutná - brzdový kotouč je v ose s původním
- brzdové hadice lze použít původní
- Brzdič je podstatně mohutnější - na stejném ráfku je vzdálenost původního WRX brzdiče od nejbližšího bodu na paprsku kola 45mm, po instalace Bremba je to pouze 6 - 7 mm - čili za limitní ET pro kola s šíří 7 bych považoval 44 - 42 - u jakéhokoliv většího ET reálně hrozí že bude o brzdiče drhnout. Navíc bude záležet na tvaru paprsku.
- přední brzdič je na tom váhově podobně jako původní dvoupístek WRX
- přední kotouč je cca o 3/4 kila těžší než originál WRX (opět, DBA kotouč lehčí než OEM)

u předních ani zadních brzdičů není problém s montáží na těhlici - rozteč šroubů je stejná pro WRX i STI 08+


poznatky z jízdy:

- neodpružená hmotnost sice narostla na obou nápravách , reálný rozdíl v obratnosti vozu jsem ale zatím nepozoroval - možná to bude více znát na rychlosti reakce změny směru jízdy na letních pneu. - zimní jsou plavné brzdy nebrzdy:-)
- brzdný účinek pochopitelně nesrovnatelný, po stisku pedálu cca do 1/2 je brždění podobně intenzivní jako s původními brzdami až na dno (vliv mají určitě HP+ desky - sice mají homologaci, ale primárně jsou určené pro ostrou jízdu/autokros atd. - k nim se váže i další bod)
- Hawk HP+ desky jsou ostré agresivní, brzdí naprosto perfektně ale pískají a to hodně - po zajetí dle doporučeného postupu výrobce se to trochu sklidnilo ale i tak je to na dennodenní ježdění nevhodné (budu měnit za méně agresivní HPS, HP+ nechám na léto na výlety za zábavou, případně okruh)
- brzdy v této kombinaci deska kotouč nevadnou, téměř vůbec -10 průdkých zpomalení 120 - 20km/h a rozdíl jsem nepoznal. (totéž na původních brzdách znamenalo prodloužení brzdné vzdálenosti cca o 1/3 při posledním brždění)
- cit v pedálu stále je, dávkovat brždění lze bez větších potíží - jen pro běžné brždění v provozu se používá menší část chodu pedálu - je to o zvyk - ale důležité je že je brždění rovnoměrné po celé délce chodu pedálu (narozdíl od původních brzd WRX kde jsem měl pocit že mačkat pedál víc než do 2/3 už nemělo vliv)

PS: až budu mít HPS desky - ještě doplním poznatky k tomu jak fungují:-)

a tady je foto jak to vypadá v kole
prednibrzdy.jpg
Do práce a na cesty Legacy H6 v sedanu
Na srazy a výlety Sti Type R 2000
Na závody Sti RA 99
Ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: WRX 09 - vetsi brzdy

Příspěvek od hamoun »

gratuluju, vypada to paradne :-) !!!
vyzkousis to a na letnich gumach .. ted se do jara krasne usadi a zajedou ..
ja to planuju nekdy v unoru ....

ted jsem byl zmerit, jak to mam s mistem .. na mych kolech (7,5x17 ET48) mam k brzdicum nejbliz 43mm ... tudiz by to melo vejit ..
ale zase mam pripravene zlate bremba, toz snad nebudou moc jinak tvarovane :)

asi to pred shanenim kotoucu a zbytku veci zkusim .. at pak nejsem prekvapeny ...
ale vubec se mi do toho nechce .. nejak nemam cas :)
škoda superb
ex WRX 2008
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“