Meziplyny u Subaru
Re: Meziplyny u Subaru
http://www.auto.cz/naucime-vas-s-manual ... bre-106009
SPM,
vsaď botky, že mně to nebude rachtat o nic víc, než běžné řazení u "synchronizované" Tatry 148 a synchróny nebudou nic vědět...
Neříkám, že je dobré se tohle jen tak pro nic za nic učit na fungujícím autě, ale když máš perfektně zmáknutý "meziplyn" a tím pádem dokážeš přesně odhadnout momentální rychlost vozidla zrakem a otáčky motoru sluchem, není pro tebe problém vystihnout okamžik, kdy jdou "okolo sebe" okamžité otáčky obou hřídelů.
P.S.
...odtahovka, odtahovka,
s odtahovek mám fóbii!
Možná větší, než z nějakých garančních prohlídek
SPM,
vsaď botky, že mně to nebude rachtat o nic víc, než běžné řazení u "synchronizované" Tatry 148 a synchróny nebudou nic vědět...
Neříkám, že je dobré se tohle jen tak pro nic za nic učit na fungujícím autě, ale když máš perfektně zmáknutý "meziplyn" a tím pádem dokážeš přesně odhadnout momentální rychlost vozidla zrakem a otáčky motoru sluchem, není pro tebe problém vystihnout okamžik, kdy jdou "okolo sebe" okamžité otáčky obou hřídelů.
P.S.
...odtahovka, odtahovka,
s odtahovek mám fóbii!
Možná větší, než z nějakých garančních prohlídek
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Meziplyny u Subaru
Tahle varianta mě napadla. Ale to bych asi autu, který chci opravit a ještě s ním pak jezdit, neudělalmnov píše:Rozjedeš se přes startér.
Re: Meziplyny u Subaru
...udělal, neudělal,spm píše:
Tahle varianta mě napadla. Ale to bych asi autu, který chci opravit a ještě s ním pak jezdit, neudělal
a jak by ses raději zachoval, kdyby ti třeba chcípl motor na železničním přejezdu a nešel natočit?
Raději by sis zahrál na "hybrid" a odhrkal "na startér", a nebo raději začal urychleně z automobilu vynášet cenné předměty...???
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14941
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Meziplyny u Subaru
Nebudu rozebírat, nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na přejezdu a nepůjde natočit. Ale proč by někdo na tom přejezdu zastavoval? Tak buď mi to chcípne před a já to radši zahaltuju před přejezdem, nebo ho setrvačností přejedu a pak už jsem v klidu, ne?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Meziplyny u Subaru
...nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na železničním přejezdu?Tapan píše:Nebudu rozebírat, nakolik je pravděpodobné, že to někomu chcípne zrovna na přejezdu a nepůjde natočit. Ale proč by někdo na tom přejezdu zastavoval? Tak buď mi to chcípne před a já to radši zahaltuju před přejezdem, nebo ho setrvačností přejedu a pak už jsem v klidu, ne?
Asi tak pravděpodobné, jako že to někomu chcípne uprostřed křižovatky.
S tím rozdílem, že sem se nepřiřítí kolos o hmotnosti tisíc tun s brzdnou dráhou dva kilometry.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Meziplyny u Subaru
Z přejezdu bych to klidně odskákal. Ale když si vezmu nutný zastavení při průjezdu městem, tak bych to radši do toho servisu odvezl na plaťáku, než abych to 100x startoval se zařazenym kvaltem...
Re: Meziplyny u Subaru
Ano, průjezd městem, za silného provozu, s mnoha zastavováními, je problém, protože zařadit jedničku s běžícím motorem u stojícího auta bez spojky nelze.spm píše:Z přejezdu bych to klidně odskákal. Ale když si vezmu nutný zastavení při průjezdu městem, tak bych to radši do toho servisu odvezl na plaťáku, než abych to 100x startoval se zařazenym kvaltem...
Ale pokud pak pojedeš mimo město, pojedeš s rozvahou a plynule, tak to po několika stech kilometrech zvládneš do té míry, že si řekneš, že ta spojka je tam vlastně zbytečná.
P.S.
Jsem na cestách, klofu to z mobilu, tak mi tam nejdou dávat smajlíci.
To jen podotýkám pro místní škarohlídy, co nemají smysl pro humor a proto mě nemají rádi!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49360
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meziplyny u Subaru
Já jen nevím, jestli ty všechny moderní sráče se umí rozjet přes startér. A myslím, že nikoliv. Nevyšlápneš spojku, nestartuje startér. Takže na takovýhle učení lze leda zapomenout.
Jinak auto musí dobře chytat, aby přes startér chytlo. Jinak ho prostě roztlačíš, když to potřebuje víc rozjet. A řadit bez spojky lze taky tak, že tu páku prostě citlivě tlačíš v kulise řazení do té rychlosti, kterou tam potřebuješ dostat a ve chvíli, kdy ty otáčky jsou správně, nebo přibližně správně, tam ten kvalt prostě jde.
Jinak auto musí dobře chytat, aby přes startér chytlo. Jinak ho prostě roztlačíš, když to potřebuje víc rozjet. A řadit bez spojky lze taky tak, že tu páku prostě citlivě tlačíš v kulise řazení do té rychlosti, kterou tam potřebuješ dostat a ve chvíli, kdy ty otáčky jsou správně, nebo přibližně správně, tam ten kvalt prostě jde.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Meziplyny u Subaru
Aby točil startér, nemusíš vyšlápnout spojku.VDC píše:... Nevyšlápneš spojku, nestartuje startér...
Stačí jenom sešlápnout ten pedál (nefunkční) spojky.
Pedál má horní a spodní snímač polohy a pouze sepnutí toho spodního je podmínka aby točil startér, nikoliv funkční vlastní spojka.
Nová auta se S-S systémem téměř vždy chytají na první brnknutí...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49360
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meziplyny u Subaru
Jo to je vlastně asi pravda. No doufám, že už nikdy nic takovýho potřebovat nebudu a uchovám si na to vzpomínku jako na cosi z historie.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Meziplyny u Subaru
Taky si myslim, že je daleko lepší si pořídit auto s normální převodovkou a neřešit spojky, setrváky, meziplyny, ...
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10665
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Meziplyny u Subaru
Já jsem 2x s prasklým pedálem spojky dojel přes 100 km domů a jde to. Rozjezd na 3 přes startér a to řazení je fakt snadný když máte sluch a cit. A bylo to s dodávkou, naštěstí prázdnou. Poprvé to bylo v pátek navečer kdy se žádný pomoci nedovoláte a podruhý už to byla brnkačka.
A co se týká přejezdů a chcípnutí - vy jste neregistrovali to zramovaný BMW co prej paní přímo na přejezdu zastavilo a nechtělo dál? S automatem. Holt panika je vážná věc, nakonec to bylo nohama, ne autem.
A co se týká přejezdů a chcípnutí - vy jste neregistrovali to zramovaný BMW co prej paní přímo na přejezdu zastavilo a nechtělo dál? S automatem. Holt panika je vážná věc, nakonec to bylo nohama, ne autem.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24468
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Meziplyny u Subaru
Když se někomu meziplyn blbě učí a hledá stále dobré točky,taková pomůcka-v rámci tréninku po vyřazení na neutrál bez spojky(což jde opravdu lehce a hned) a následném zvednutí otáček,tak docela dobře jde vhodný moment zařazení rychlosti jde vystihnout pomoci si s spolu se sledováním otáček tím,že jednoduše člověk zkouší,zda tam má chuť kvedlačka zapadnout,zda se jí tam chce.To člověk pozná,lehce se na ten správný menší odpor řadičky dá zvyknout.A pak tam najednou zapadne jako nic,jako se spojkou,bez škrtnutí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Meziplyny u Subaru
Ale kdeže... ty si představuješ, že je všechno asi z papíru. Když se k tomu budeš chovat jako k technice, tedy nervat to tam, ale srovnat otáčky a jemně zatlačit, tak tam ten kvalt ve správnou chvíli skočí po lehkým zatlačení na páku sám.spm píše:Hlavně zkoušet řazení bez spojky na synchronizované převodovce ty synchrony podle mě velice rychle zlikviduje, pač při každém jenom trochu netrefení otáček dostanou větší čočku, než když akorát srovnávají hřídel v převodovce. Takže při učení tohohle je otázka, jestli těch pár zničených převodovek nebude stát víc, než ten případný odtah, když odejde spojka
Přesně. Moderní (asi tak posledních 30 let?) převodovky mají k synchronizaci ještě blokaci a prostě tam stejně nedovolí narvat ten kvalt, když to není +/- srovnaný.VDC píše:A řadit bez spojky lze taky tak, že tu páku prostě citlivě tlačíš v kulise řazení do té rychlosti, kterou tam potřebuješ dostat a ve chvíli, kdy ty otáčky jsou správně, nebo přibližně správně, tam ten kvalt prostě jde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno