Meziplyny u Subaru

Odpovědět
plukovník

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od plukovník »

Jackylle píše:A jaká má být ta přesná dávka?
Asi tohle popsat moc nejde, že... domluvím si nějaké školení na živo
Jak přesně dávkovat meziplyn, se dá těžko jednoduše popsat.
To je věc citu a praxe, někoho ze staré školy, někoho, kdo kupříkladu někdy kočíroval terénní vozidlo značky Praga V3S :-DDD
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od zhor »

Jackylle píše:A jaká má být ta přesná dávka?
Co nejblíž otáčkám, které tam budou po přeřazení na nižší stupeň. Příklad jedeš na trojku 2tis otáček, po přeřazení na dvojku tam budeš mít 3tis otáček. Tak to chce ten meziplyn aspoň tak na 2800 otáček. Trošku potrénuješ a uvidíš, že to tam bude padat samo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od romull »

plukovník píše:
Jak přesně dávkovat meziplyn, se dá těžko jednoduše popsat.
To je věc citu a praxe, někoho ze staré školy, někoho, kdo kupříkladu někdy kočíroval terénní vozidlo značky Praga V3S
Moje slova, u V3S bez meziplynu člověk nepodřadil, stejně jako u Škody 706 =) . To Tatra 148 už byl kočár co měl synchrony ......a dnešní tahače už mají automaty mnohdy lepší než osobáky a s několika volbymi jako třeba RR 8()
Bez praxe to nejde a pokaždé to chce podle rychlosti auta a podleš toho co tam chci strčit něco jiného, drž se toho co píše Zhor, tak nějak a bude to za chvilku dobrý a ani se nebudeš muset dívat na otáčkoměr :-) .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

Dík, už se těším až to budu zkoušet.
Ale dneska vezmu na výlet Lego, potřebovala jsem ho přeparkovat a bylo tak smutné a zároveň celé žhavé někam jet, že ho musím vzít vyvenčit.
Magor, že... <:-<
:-DDD
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Mira »

Že jde u subaru řazení ztuha je vlastnost. Ovšem nutnost používat meziplyn znamená opotřebené synchrony. Nebo se už naučte používat redukci. Tzn. ne ze 3 na 2, ale ze 3 na redukovanou 3. To jde mnohem snáze.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

Nechci tady rozpoutat flame stran používání redukce.
Ale přesně tohle je způsob, který můj mechanik naprosto nedoporučuje. Vzhledem k tomu, že jich měl rozdělaných spoustu, tak v tomhle mu budu důvěřovat. Navzdory tomu, že ji takhle řada lidí úspěšně a bezproblémově používá...

To se raději naučím ty meziplyny. =)
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:Když je motor v otáčkách, tak to tam jde opravdu snáz, když je motor roztočený.
No tak ono to není ani tak o tom roztočení motoru, ale o roztočení primární hřídele v převodovce.

Ono se trochu pletou 2 věci dohromady. Jedno je rev-match, kdy chci srovnat otáčky motoru, aby při puštění spojky brzdným momentem nebrzdila kola. Např. u aut se zadním pohonem to může být problém - když hodně podřadím, tak motor může tak silně brzdit zadní kola, že se začnou smýkat, což asi není úplně to, co by člověk chtěl.

A druhá věc je šetření nebo pomáhání synchronům. Tam jde o to synchronizovat rychlost primární hřídele v převodovce (tak, co je hnaná od motoru, když je puštěná spojka) s rychlostí zubových spojek na odpovídajícím převodu. To je to, co běžně dělají synchrony. Když podřazuji, tak ta primární hřídel se točí pomalu a chci, aby se točila rychle. Před podřazením tam mám třeba 3000 otáček a po podřazení tam bude třeba 4500. Takže začínáme na těch 3000, motor má 3000, primární hřídel má 3000, kvalt je zařazený. Šlápnu spojku, v tu chvíli jdou samozřejmě otáčky motoru dolů, primární hřídel samozřejmě jde s otáčkami taky lehce dolů, protože v tu chvíli auto většinou začne zpomalovat. Vyřadím na N (spojka stále zmáčknutá) - v tu chvíli začne primární hřídel ztrácet otáčky (točí se volně, už jí nic nežene - ani spojka ani převod ozubenými koly od sekundární hřídele). No a v tu chvíli my chceme, aby ta primární hřídel měla těch, řekněme 4500 (to se odvíjí samozřejmě od toho z jakého kvaltu na jaký řadíme a jak jedeme rychle, převodové poměry atd...). Takže v tu chvíli pustíme spojku (není nutný ani úplně, jde nám jenom o to roztočit 15 kg hřídel, takže stačí třeba do půlky, liší se auto od auta), roztočíme motor třeba na 4800, tím se roztočí i primární hřídel na 4800, znovu zmáčkneme spojku nadoraz, v tu chvíli otáčky primární hřídele zase začnou klesat, jak jí nic nežene, ale můžeme tam vrazit cílový kvalt, jehož ozubené kolo se točí zhruba těch 4500, jak jsme říkali a krásně tam jeho zubová spojka zapadne. Když to uděláme dostatečně rychle, tak zůstane roztočený i ten motor a neodnese to ani spojka a zabráníme i tomu nepřiměřenému brzdění kol, viz předchozí odstavec.

Takže jak složitě popsat takovou jednoduchou věc... :-DDD

Jinak je fajn, jak se všichni vyjadřujou, jak to nepotřebujou, nechtěj, nezájem...

Jackylle, já ti naopak doporučuju se to naučit, je to fajn a když to budeš dělat dobře, tak tě to, věřím, bude těšit. Já, jak jezdím už 10 let automatem, tak vždycky, když jedu manuálem, tak si pravý meziplyny dávám, abych si to náležitě užil. Naučil jsem se je kdysi, když jsem dělal papíry na náklaďál... furt mi to nešlo, tak jsem je začal dělat i v autě a za chvilku to šlo úplně samo. Hlavně neposlouchej škarohlídy, co tvrděj, že falešnej meziplyn (rev-match) stačí... to říkaj jenom proto, že jsou lamy a pravej meziplyn neumí. :-DDD

Pak přijdeš i na to, že když brzdíš do zatáčky a chceš u toho podřazovat, tak ti při tom chybí ještě jedna noha, takže pak se možná začneš zajímat o heel & toe techniky a to pak zkombinovat ještě s pravým meziplynem je totální libůstka... Až se to naučíš, tak musíš natočit video nohou na pedálech... to je úplný tanec. ,,,,| (*_^) |,,,, =)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7828
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od mnov »

HonzaCZ píše:Naučil jsem se je kdysi, když jsem dělal papíry na náklaďál... furt mi to nešlo, tak jsem je začal dělat i v autě a za chvilku to šlo úplně samo.
Ještě aby to u synchronyzované převodovky nešlo. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

mnov píše: Ještě aby to u synchronyzované převodovky nešlo.
Mluvím o dělání meziplynů, ne o samotným řazení. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22709
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od spm »

Hlavně je potřeba si u toho nenamlátit držku, aby člověk soustředíc se na správný meziplyn mezitím s tím autem někam nenaboural :-DDD Já na to mám asi pokřivený pohled, protože jezdím až příliš mnoho po městě. A tam i bez mezi plynů člověk do tý spojky furt klepe jak stepař na amfetaminu :-DDD (a to ještě díky bohu, že většinu jízd s MT jezdím Swiftem, který má kvalty dlouhý jak týden před výplatou, takže generálně vzato se s ním to město dá projet na dvojku :-D Když přesednu do nějakýho evropskýho trenažéru řazení, tak nechápu, že s tím někdo dobrovolně jezdí...). Pokud má ale člověk auto s MT jako víkendovku, který vytáhne na okresky někdy za značně sníženého provozu, tak je to taky o něčem jinym :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1743
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Cliffer »

Jackylle doporučuju se meziplyny naučit. Když jsme pořídili MT Otu tak jsem zjistil, že to řazení fakt není úplná slast. A přesně jak píšeš 3 -> 2 byla "tragédie" (nadneseně řečeno). Postupně jsem se začal učit meziplyny tak, že jsem se nejdřív naučil falešný meziplyn (bez puštění spojky) a následně i pravý meziplyn (jak psal HonzaCZ spojka-vyřadit-pustit spojku-prošlápnout plyn na požadované otáčky-spojka-nový kvalt). A postupem času jsem se to naučil myslím nejmíň na 1-. Zvládám dávat meziplyny i za městského provozu po Praze (pravda, že jsem to pak už kombinoval s heel-toe) a to po městě jezdím spíš klobouk.
Každopádně výsledek je takový že z 3 -> 2 můžu řadit jedním prstem a ta rychlost tam napochoduje sama bez jakéhokoliv odporu. (*_^) |,,,,

edit: Meziplyn samozřejmě jen u podřazování na nižší rychlostní stupeň.
Naposledy upravil(a) Cliffer dne pon lis 12, 2018 4:48 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
Jackylle
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2070
Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
Jméno a příjmení: Lucka
Bydliště: Ostrava

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Jackylle »

SPM : No však píšu, klidné cesty které znám a mám najeté. Po městě to nemám šanci stíhat. Naopak užiju tu redukci v koloně, pokud včas nezjistím, že raději najedu 50% navíc okolo. Což mi nevadilo ani u pažravého lega, natož u ekobio forejse :-D
Lucka

"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."

Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3419
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od mari75 »

Samozřejmě, že meziplyn se dává jen u řazení z vyššího stupně na nižší =) . Dvakrát sešlápnutí spojky je u řazení nahoru-bez šlápnutí na plyn
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od HonzaCZ »

Jackylle píše:SPM : No však píšu, klidné cesty které znám a mám najeté. Po městě to nemám šanci stíhat. Naopak užiju tu redukci v koloně, pokud včas nezjistím, že raději najedu 50% navíc okolo. Což mi nevadilo ani u pažravého lega, natož u ekobio forejse
To ti jenom přijde. Normálně budeš řadit s meziplyny jako kdybys řadila normálně...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Keana
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 246
Registrován: úte lis 22, 2016 8:01 am
Jméno a příjmení: Aleš Hnyk
Bydliště: Jablonec/Jabloneček
Kontaktovat uživatele:

Re: Meziplyny u Subaru

Příspěvek od Keana »

Já se to učil prvotně virtuálně s G27.
Pak když sem dělal papíry na traktor, tak mě překvapilo, jak to bylo hodně stejný. Akorát u těch traktorů dou ty otáčky fakt nahoru hodně pomalu.
a v autě s meziplynem to je uplně jinej level zábavy.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IWtLi-jGL8U[/youtube]
Subaru Justy G3X 1.3 MY2005 ------15.11.2014 ----> Obrázek
Subaru Forester SG 2.0 MY2006 ----02.08.2016 ----> Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Impreza“