Koroze na voze (všeobecně)

Plechy, plasty, nárazníky, zástěrky, lak, okna atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

mišus píše:Hlavně to slovíčko "čas" vždy pobaví.....dělám si Leona 6let a cíl vidím teda hodně daleko díky těmhle "zachraňováním" projektům:D

Čas opravdu nemám :-DDD

Jo, to taky. :-)


Jendo tak to byl lacinej. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od sima »

spm píše: sob dub 23, 2022 11:00 am
Vydrž, fronta aktuálně končí někde v Tokiu :-DDD
:-D :-D já bych řekl, že i to Tokio je už pasééé :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od podvlada »

spm píše: sob dub 23, 2022 11:00 am ...
Vydrž, fronta aktuálně končí někde v Tokiu :-DDD
Přibližně na konci výrobní linky :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od dzavel »

Nevím jestli to tady už nebylo. Znáte někdo tohle? http://www.worko.cz/clanek/odrezovac-s- ... koroze-134#

Natřel jsem s tím nápravnici, některé nepřístupné místa jsem musel stříknout. Horní ochranou vrstvu jsem dal jakýsi gumoasfalt na spodky aut. Po prvním roce to někde drží a jinde jdou vidět oranžové flíčky.
Tož nevím jestli jsem použil špatný postup, nebo přípravek :-/
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od dracekvo »

Já ho používám. Ale po aplikaci to pak přejedu drátěným kartáčem.
Ono to na povrchu udělá jako takový prášek a nevěřím tomu, že to pak udrží barvu. Takže to vždy raději očistím.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Vrták
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 164
Registrován: čtv dub 23, 2020 8:56 pm

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od Vrták »

Zrovna tenhle výrobek neznám, ale stabilizátory koroze jsem pracoval a dost záleží na dodržení technologického postupu... postup co znám já je 1) mechanické odstranění volné rzi 2) odmaštění, obvykle něčím na bázi vody 3) aplikace stabilizátoru, nechat reagovat (obvykle se začne měnit barva na fialovou/černou/hnědou/červenou záleží na tom stabilizátoru 4) průběžně vlhčit vodou z postřikovače ( ten stabilizátor obvykle potřebuje vlhkost, aby došlo k té chemické reakci) 5) po nějaké době chemická reakce přestane, nechá se to odpočinout a pak se to může natřít... časy jak dlouho co trvá jsou obvykle u toho přípravku
Forester SG 2006 2.0X
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od dzavel »

Odlupující rez jsem odstranil a co šlo jsem líznul kartáčem, potom jsem to odmastil přípravkem přímo co mi k tomu prodal (srmdí to trochu jako líh, ale intenzivněji). První den jeden nátěr, nechat odpočinout (zažrat) a druhý den jsem dal druhý nátěr (podle doporučení). Finálka je gumoasfalt.

@dracekvo: Po tom druhém nátěru jsem to kartáčem už nepřelíznul, to mě nenapdlo. Tobě to drží? Natíral jsi nebo i stříkal?

@Vrták: vlhčení jsem nedělal, můžu zkusit na kousku železa někde venku.

Díky kluci za nápady.
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od dracekvo »

Nevím jestli má rada je v pořádku. Odporuje to návodu. Jen jsem to bral selským rozumem, že na prášku prostě barva držet pořádně nemůže.
Natíral jsem na to barvu štětcem, ale je ještě moc brzo na to, abych řekl nějaký výsledek. Auto stále stojí nedodělané v garáži.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3018
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od yeti »

Postup jsi měl podle popisu správně. Otázka je, jestli jsi to dostatečně odrezil. Ten povrch je potřeba pořádně a opakovaně natřít/nastříkat, až to opravdu vytvoří ten film. A pak pro jistotu ještě jednou. Asi to chtělo to tom odrezení udělat napřed základem a až pak sajrajt. Možná jsi tím odmašťovačem odstranil tu "dočasnou ochranu" a gumoasfalt tam uzavřel nějakou vzdušnou vlhkost. A jak je ten povrch načatej, tak to jede i pod tou gumou.
V létě mě to čeká taky.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5166
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od petr »

no já zkoušel nějaký konvertor rzi od Dinitrolu convertus nebo tak nějak, drahé to bylo a moc přesvědčivě to teda taky nefunguje , spíš se mi osvědčil ten dinotrol ML a na to ten dinitrol 4941/2 , jenže to je ten postup bez základovky na podvozek , nepřelakovatelný
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

No postup jsi měl samozřejmě na hovno :-) Teda ne to použití odrezovače, ale tu následnou aplikaci gumoasfaltu. Po té aplikaci odrezovače jsi na to měl aplikovat pořádnou základovku, optimálně dvousložkovou epoxidovou, ale i klasická červenohnědá syntetika by byla lepší, než nic.
Ty gumoasfalty, všechny bitumeny, ale i ten Dinitrol, co používám já, to jsou ochranné nástřiky, ale ochranné nástřiky, které ochraňují zdravý povrch pod nimi. Když to nastříkáš přímo na železo, kor železo, který už bylo rezavý, tak to pod tím rezne vesele dál, nebo spíš ještě víc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od HonzaCZ »

Jenom bych doplnil, že je to proto, protože to propouští vodu. Většina těhle plastických nástřiků propouští vodu/vlhkost. Nejsou taky na utěsnění povrchu, ale na ochranu před bordelem. A ten odrezovač jenom pasivuje ten povrch, aby dál nerezl. Dělají se na to i takové ubrousky. A po tom se na to musí dát pořádnej základ a až ten nastříkat ochranným nástřikem, jak píše předseda.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
dzavel
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 144
Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Ostrava

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od dzavel »

No nepotěšil jste mě předsedo :D
Já jsem žil v doměni, že zamezím korozi/pasivuji/konzervuji a podle prodejce to mělo odolávat běžnému otěru, aby to odolávalo většímu otěru tak jsem tam dal gumoasfalt. O vlhkoti jsme se nebavili, ale to mu snad došlo, když jsem mu říkal, že to chci na auto.
Vyvstává nehezká otázka: Co s tym budeme robit? :). Některé místa vykukjí, ale lehce. Sundat a odmastit gumoasfalt bude otrava, ale je jiná možnost?
Subaru Outback 2,5i AT 2007
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od VDC »

Jiná možnost moc není. Můžeš ten gumoasfalt zkusit umejt benzínem. Ten by ho mohl rozpustit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Koroze na voze (všeobecně)

Příspěvek od StandaB »

Gumoasfalt a bitumen je svine. Na auto NIKDY nebrat! Taky jsem si nabehnul. Bud rad zes to vcas objevil. :-)
Odpovědět

Zpět na „Karoserie, zasklení a exteriér vozu“