Co smrdi pri driftu na snehu?
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Zdravim Vas. Mam jeden, mozna trochu hloupy dotaz... Mate nejaky osvedceny zpusob, jak subo dostat na snehu do pretaciveho smyku? Samozrejme krom rucni brzdy. Myslim tim pridani plynu v urcite fazi prujezdu zatackou apod. Co jsem zatim zkousel, auto je do posledni chvili prisne neutralni, potom znacne nedotacive... Se Subaru AWD zatim sbiram prvni zkusenosti... Diky
Subaru Forester 2.0D Active MT MY09
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Hawke, vítám Tě u nás v klubu :subaru: . Mně se pěkný smyk s forestíkem v dehtu podařil (nedokážu ale přesně popsat, jak to opakovat :686: ) až druhou zimu v Hradci Králové nu lízátek - obrovské uklouzané parkoviště. Je to ale vždy jen na chvíli. Vedle mne jezdil HonzaHK s otíkem v automatu a ten to umí držet celé kolo :839: . Tuto sobotu máme minisraz v Liberci a pokud bude sníh, tak máme domluvenou plochu na klouzání a tam určitě budu okupovat mracu, aby mne to naučil :657: . Je srostlý se subárkem do morku kostí :supeer: a jeho rady jsou perfektní a nám "nováčkům" k nezaplacení.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Vic plynu;) To co popisujes, s tou nedotacivosti, tak to to malo rostujes, kdy mas kola v rejdu, ale zadni naprava je tlaci pred sebou porad v puvodnim smeru jizdy. Pokud mas atmosferu, tak podradit a slapnout na to;) Zadni kola zacnou prokluzovat a ztrati trakci.Hawke píše:Mate nejaky osvedceny zpusob, jak subo dostat na snehu do pretaciveho smyku?
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
No já mám trochu opačnou zkušenost. Když to roštuju, tak to spíš jede rovně - zadní kola to tlačej, přední hrabou a neříděj. Ubrat, zatočit a když se auto začne otáčet (vlivem zatáčení) kolem svislé osy, tak přidat - zadek se utrhne a hurá! Zadní kola jsou utrhnutá - netlačej tolik auto a přední to berou tam, kam je namíříš Když přidáš dostatečně nebo na hodně kluzkém povrchu, tak buď připravený na brzké "kontra" :3gears:
EDIT: Nevíme jaký máš auto, zdaleka bych nedával všechna Subárka do stejný kategorie způsobu ovládání.
EDIT: Nevíme jaký máš auto, zdaleka bych nedával všechna Subárka do stejný kategorie způsobu ovládání.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 299
- Registrován: úte zář 08, 2009 10:18 pm
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Zlata slova:)HonzaCZ píše:zdaleka bych nedával všechna Subárka do stejný kategorie způsobu ovládání.
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Diky za privitani... :diky: Musim rict, ze uz za tu chvili me Subaru uplne dostalo... :love: Sedlam Forestera v nafte a je to parada. Jinak jsem teda ty smyky zkousel i se starsim outbackem 3.0 a vysledek v podstate stejny... Ale zkusim se priste nebat a poradne na to slapnout...
Subaru Forester 2.0D Active MT MY09
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Zkus zalaborovat s VDC. Když ho vypneš, tak by se to mělo chovat vypočítavěji. Odkud jsi? Pojeď s náma na sraz - Liberecké blbnutí na sněhu. Tam si s Forestříkem vyzkoušíš snad všechno :850: - koukni, co by tě tam čekalo http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 10D0EA1E56 :826:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Konečně další forestík v dehtu :657: , jakou barvu máš ? Já mám najeto s dehtem za rok 45.000 km a jsem přímo nadšenýHawke píše: Sedlam Forestera v nafte
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
To vypada na moc peknou akci... Ale tenhle vikend to bohuzel asi moc nevidim... Ale hadam, ze to nebude posledni akce tohohle druhu... :850:
Jinak bydliste - Kolin, barva - tmava stribrna... Pridam fotku, az zjistim jak... :713:
Jinak bydliste - Kolin, barva - tmava stribrna... Pridam fotku, az zjistim jak... :713:
Subaru Forester 2.0D Active MT MY09
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Hawke, založ si kartu auta -tady. Kdyby Ti nešlo nefungovalo, tak se ozvi.Hawke píše:Pridam fotku, az zjistim jak... :713:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Severovýchodní sekce se potkává 1x za 2 měsíce na "větším" minisrazu (kolem 15 aut). Teď je trochu "mrtvo", protože dost z nás má děti a musíme ctít jarní prázdniny ::-DD: . Nejbližsí sraz je velký zimní u Šumperka - více zde. Na duben/květen připravujeme minisraz u Vysokého MýtaHawke píše:Ale hadam, ze to nebude posledni akce tohohle druhu... :850:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Tak jsem tam nahral par fotek, tesne po koupi a jednu ze zacatku zimy...
Subaru Forester 2.0D Active MT MY09
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16151
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
:diky:
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Pěkné, pěkné :supeer:Hawke píše:Tak jsem tam nahral par fotek, tesne po koupi a jednu ze zacatku zimy...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co smrdi pri driftu na snehu?
Hawke, i já Tě vítám v klubu, kde v Kolíně bydlíš? Mám tam příbuzenstvo :657: .
Jezdím s Foresterem druhou zimu a uvést ho do přetáčivého smyku se dá tak, že zkrátka ve správné fázi zatáčení přidáš správnou dávku plynu. Kde je ta správná fáze a kolik je správné množství plynu, toť otázka, na níž odpověď dostaneš pouze zkoušením a zkoušením.
Rozhodně cítím, že mám auto víc v ruce, než první zimu, ale co se mi opravdu ještě nepodařilo vychytat, je nedotáčivost. Do zatáček na sněhu vjíždím stejně rychle, jako předohraby, výhodu pak mohu získat až v zatáčce samotné a na výjezdu z ní. Co u krabice jménem Forester 09 rozhodně nefunguje je při nedotáčivém smyku přidat, to jede auto nezadržitelně ven. Jediným řešením se mi zdá uvést auto do lehkého smyku všech kol už na vjezdu do zatáčky, to je pak mnohem ovladatelnější, než jen při smyku předku. Jde to tak, že člověk prudčeji trhne volantem ve směru zatáčky, čímž celé auto urve a pak může projet celou zatáčku mírně bokem. Rozhodně to ale nemám nacvičené natolik, abych si to troufl dělat v běžném provozu.
S VDC musí člověk hodně laborovat, ale je fakt, že za určitých situací dokáže auto srovnat bez zásahu řidiče, třeba když ve větší rychlosti vlítneš jednou stranou auta do hlubšího sněhu (třeba při přejíždění z pruhu do pruhu). Rozhodně bych to tedy na běžnou jízdu nevypínal, když, tak pouze třeba při výjezdech do prudších kopců nebo když si chce člověk trochu zablbnout :drive:
I u Subaru platí fyzika, za ty dvě zimy jsem se do hraničních situací dostal tolikrát, jako dříve asi tak za dvacet let :655: . Když člověku bliká VDC někde při blbnutí na parkovišti, je to pohoda, ale když se aktivuje při stokilometrové rychlosti na úzké silnici, když přeženeš rychlost a auto začne na sněhu plavat, tak Ti to dá velké připomenutí, že hranice existuje a není zase tak vysoko, jak by to mohlo někdy vypadat. Takže i s AWD s rozumem :783:
Jezdím s Foresterem druhou zimu a uvést ho do přetáčivého smyku se dá tak, že zkrátka ve správné fázi zatáčení přidáš správnou dávku plynu. Kde je ta správná fáze a kolik je správné množství plynu, toť otázka, na níž odpověď dostaneš pouze zkoušením a zkoušením.
Rozhodně cítím, že mám auto víc v ruce, než první zimu, ale co se mi opravdu ještě nepodařilo vychytat, je nedotáčivost. Do zatáček na sněhu vjíždím stejně rychle, jako předohraby, výhodu pak mohu získat až v zatáčce samotné a na výjezdu z ní. Co u krabice jménem Forester 09 rozhodně nefunguje je při nedotáčivém smyku přidat, to jede auto nezadržitelně ven. Jediným řešením se mi zdá uvést auto do lehkého smyku všech kol už na vjezdu do zatáčky, to je pak mnohem ovladatelnější, než jen při smyku předku. Jde to tak, že člověk prudčeji trhne volantem ve směru zatáčky, čímž celé auto urve a pak může projet celou zatáčku mírně bokem. Rozhodně to ale nemám nacvičené natolik, abych si to troufl dělat v běžném provozu.
S VDC musí člověk hodně laborovat, ale je fakt, že za určitých situací dokáže auto srovnat bez zásahu řidiče, třeba když ve větší rychlosti vlítneš jednou stranou auta do hlubšího sněhu (třeba při přejíždění z pruhu do pruhu). Rozhodně bych to tedy na běžnou jízdu nevypínal, když, tak pouze třeba při výjezdech do prudších kopců nebo když si chce člověk trochu zablbnout :drive:
I u Subaru platí fyzika, za ty dvě zimy jsem se do hraničních situací dostal tolikrát, jako dříve asi tak za dvacet let :655: . Když člověku bliká VDC někde při blbnutí na parkovišti, je to pohoda, ale když se aktivuje při stokilometrové rychlosti na úzké silnici, když přeženeš rychlost a auto začne na sněhu plavat, tak Ti to dá velké připomenutí, že hranice existuje a není zase tak vysoko, jak by to mohlo někdy vypadat. Takže i s AWD s rozumem :783:
Subaru Forester 2,5XT 2011