OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Vždycky to bude kompromis mezi propustností a efektivitou katalytické konverze spalin. To nikdo předem nepoví Ale do našich aut určitě nepotřebujeme sportovní kvůli propustnosti. To bych pochopil leda u aut s přeplňováním a 400+ hp
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Já jsem se na to trochu poptával když mi ladili STI a bylo mi řečeno, že i když bych tam dal nějaký "sportovní", tak je stejně ten odvod spalin silně omezen (a je to celkem logické).
Takže buď nějaký, a klidně i sériový, nebo všechno ven a "nechat holé trubky".
Každopádně u Oťase je fakt blbost tohle řešit.
Takže buď nějaký, a klidně i sériový, nebo všechno ven a "nechat holé trubky".
Každopádně u Oťase je fakt blbost tohle řešit.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Paráda, díky moc za rady a názory. Musím teď nějak naplánovat vejlet do Šumperku, pak napíšu, jak to proběhlo, co to stálo a jak to jezdí
Outback 3.6R AT MY11
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Nebylo by jednodušší a levnější koupit to z vraku? Jako vždycky je tam otázka, v jakém stavu by ty katy byly, ale pokud by byl poměr ceny a rizika příznivý...
Na druhou stranu co vím, tak Málek bere katy někde z anglie, tak by to snad nemusel být žádný aušus..
Na druhou stranu co vím, tak Málek bere katy někde z anglie, tak by to snad nemusel být žádný aušus..
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Taky jsem nad tím uvažoval, ale u Subatech se nepodařilo, jinde jsem nepoptával a člověk by stejně nevěděl, co už to má za sebou...víc se mi líbí varianta s novým i když ne origo dílem. Tím spíš po doporučení znalcůdethroned píše:Nebylo by jednodušší a levnější koupit to z vraku? Jako vždycky je tam otázka, v jakém stavu by ty katy byly, ale pokud by byl poměr ceny a rizika příznivý...
Na druhou stranu co vím, tak Málek bere katy někde z anglie, tak by to snad nemusel být žádný aušus..
Outback 3.6R AT MY11
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Ahoj všem, jak jsem slíbil, dělím se o další díl mé story...bohužel zatím bez happy endu. S panem Málkem domluva proběhla, včera jsem si udělal výlet, parádně se projel na kole po Jeseníkách a kluci mezitím veměnily caty za univerzální, cena všeho i s prací 19tis Kč, takže asi sedmina toho, co by stál origo cat a ještě nepočítám ani práci. takže spokojenost. Večer jsem auto převzal a vyrazil na Vysočinu k rodičům, urazil jsem přes 180km převážně po dálnici, od Vyškova tomu šlapal, co provoz rozumně dovolil, abych auto nechal se projevit...a nic, vše OK. Jen po dojezdu kolem motoru trochu vůně spáleného něčeho...říkal jsem si, že to asi bude souviset s tou výměnou a šel spát. Ráno v garáži byl lehce cítit benzin, ale nic strašnýho, žádná louže pod autem, jen dva flíčky velikosti pětikoruny něčeho bez zápachu a mastnýho (vazelína?). Vyrazil jsem do Prahy lehce "naddálniční" rychlostí a před Prahou zase stejné projevy, jako už dvakrát - jedno cuknutí, za pár minut další, a už jich bylo i více v sérii těsně za sebou a tak by se to zhořšovalo, až by to přestalo jet. Takže jsem se zařadil mezi kamiony a v Čestlicích si dal vynucenou pauzu, nechal jsem to asi 15-20min stát (zkotroloval olej, vše OK), nezdálo se mi, už ani že by něco smrdělo spáleným. Pak už jsem dojel asi 12km před barák bez dalšího cukání.Johnp píše:Ahoj pánové, volám trochu o pomoc. Bohuzel se na jaře povedlo (je jedno komu:-)) přelít olej v mém Outbacku 3,6 MY2011 a zazlobil - přestal jet. Po vyčištění sáni 3 měsíce jezdil, až me nechal na dalnici. Proběhla kontrola ventilových vůlí, vše OK, ale našlo se poškození katalyzátoru, cena nového, resp nových svodů měla být 70tis Kč, smířil jsem se s tím. Jenže dnes mi z AWD napsali, že dostali zprávu, že došlo ke změně ceníku a bude to stát 138tis...trochu šok, nemáte náhodou někdo prosím zkušenost s alternativním řešením? Vrakoviště? E-bay? Díky moc
Jsem hlavně rád, že jsem nešel do toho origo katu za ty prahy, když by se ukázalo, že zbytečně.
Takže stále nejsem u cíle. Přemýšlel jsem, jestli nemůžou být zmetci nové koncovky výfuků, které tam mám od dubna, ale já fakt nevím a nevyznám se v tom...taky se vracím k mé prvotní myšlence závadě v převodovce, ale nevím, jestli může být taková závada převodovky, která by se projevila jen při větším zahřátí - po delší době intenzivní jízdy) a "pominula" potom, co auto vychladne...čekal bych spíš, že by se to stále zhoršovalo, až by to přestalo úplně fungovat. A hlavně dvě různé na sobě nezávislé diagnostiky nikdy nic neodhalily...
Pan Málek mi dal tip na Branko Dubšíka ze Slovenska, pokud Vás něco napadá, budu rád. Řešení už neuspěchám, jen bych se rád dobral ideálně šťastného konce:-)
Zkusit nějaký historií té anabáze nezatížený servis? A jaký? Boxer Auto? Ale jinak je už asi jedno, jak daleko to bude, tak kam byste mě případně poslali vy?:-)
Outback 3.6R AT MY11
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Já už si nepamatuju, o jaký škubání šlo, ale pokud jde o to, že vynechává motor, mohla by to ECU detekovat jako misfire, na což tam jsou čítače. Nevyhodí to chybu pokud jich neni fakt dost, ale mělo by je to počítat. A pokud to tak bude, může to být od díry v sání, přes vadnou nějakou svíčku/cívku až po výfuk (což by teď mělo být nepravděpodobný, ale ať už ucpání/restrikce nebo naopak díra. Ale i převodovka může vykazovat odlišný chování po zahřátí... no, držím palce ať se to podaří vyřešit!
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Po jaké dlouhé době od přelití oleje to cukání začalo?
Pokud nepomohlo vyměnit vyfukovou soustavu, tak to by to mohlo být něco přímo s motorem/převodovkou.
Před pár dny jsem řešil vynechání jiskry na 1. válci, auto po přidání hrozně cukalo a pak spadlo do nouzáku (Oct 2). Stačilo vyměnit jen cívku a auto už je v pořádku. Akorát nevím, jestli může přelití oleje nějak přímo souviset s cívkami.
Na základě čeho tehdy někdo usoudil, že to je špatný katalyzátor?
Pokud nepomohlo vyměnit vyfukovou soustavu, tak to by to mohlo být něco přímo s motorem/převodovkou.
Před pár dny jsem řešil vynechání jiskry na 1. válci, auto po přidání hrozně cukalo a pak spadlo do nouzáku (Oct 2). Stačilo vyměnit jen cívku a auto už je v pořádku. Akorát nevím, jestli může přelití oleje nějak přímo souviset s cívkami.
Na základě čeho tehdy někdo usoudil, že to je špatný katalyzátor?
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Úsudek na katalyzátor vycházel z toho, že došlo k přelití oleje a ten se dostal do sání a katalyzátory byly "chycený" - tj. poškozený. Svíčky byly zkontrolovány, jestli i cívky, to neumím říct.samvaculik píše:Po jaké dlouhé době od přelití oleje to cukání začalo?
Pokud nepomohlo vyměnit vyfukovou soustavu, tak to by to mohlo být něco přímo s motorem/převodovkou.
Před pár dny jsem řešil vynechání jiskry na 1. válci, auto po přidání hrozně cukalo a pak spadlo do nouzáku (Oct 2). Stačilo vyměnit jen cívku a auto už je v pořádku. Akorát nevím, jestli může přelití oleje nějak přímo souviset s cívkami.
Na základě čeho tehdy někdo usoudil, že to je špatný katalyzátor?
Cukání začalo v den přelití oleje odhadem asi po 100-150km. Po první kontrole v servise, kde nic nevykázala diagnostika a došlo jen k výměně palivového filtru a vyčistění sání to 2 měsíce jezdilo v pohodě, pak se problém zopakoval, tak došlo k důkladnější kontrole jejímž výsledkem bylo, že by to mohly být ty caty...
Outback 3.6R AT MY11
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22709
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Kontrolka porad nesviti nebo neni praskla? Prijde mi to podle chovani jako misfire. Ale tam teda ve chvile, kdy se to zhorsi tak, ze to prestane jet, by to melo rozsvitit peceny kure. Pak jsem mel jeste podobny symptomy s cidlem vacky, ale to taky pri skubani rozsviti kure.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 868
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Zkusil bych vyměnit všechny svíčky a pak bych to řešil dále.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 65
- Registrován: sob úno 28, 2015 6:35 pm
- Jméno a příjmení: Jarda Košulič
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Přidám svoji zkušenost s 3.6, akorát v Tribece. Spíš jako důkaz, že největší problém je najít skutečnou závadu - donutit někoho ji najít. Taky mi začalo svítit kuře, na diagnostice misfire... takže výměna svíček. OK, asi to bylo přiměřené. Po krátkém čase další chyby - tentokrát poloha vačky. Prý jestli je tam dost oleje. Bylo tam akorát, tak že tedy asi rozvody. OK, je tam sice řetěz, ale tak 270 tis. najeto, budiž, asi už může být něco vytahané, tak je vyměníme. Tzn. motor ven, říkám OK, je to na LPG, ventil vůle se na tom za těch >100 tis. na plyn nedělaly, tak uděláme i vůle, těsnění pod hlavama a co všechno doporučíte (jako servis), aby motor nemusel za půl roku opět ven.
Tak fajn, vůle prý v pohodě (to mě potěšilo ), všechno vyměněné, při tom jsme dali ještě nerez výfuk od p. Málka, protože ten starý už nemělo smysl ani vařit, takže celkem docela dost peněz. No nedojeli jsme ze servisu ani domů. Cukání, svítí check engine... na diagnostice špatná poloha vačky, ale na všech 4 vačkách. Nevíme. Tak začala anabáze, servis nevěděl, byl jsem pak u pana Nowáka, ten měl nějaké teorie plus mi vysvětlil, že když byl motor venku, mohlo se udělat dost věcí líp a víc, sice ještě za víc peněz, ale fakt pořádně. Aby poradil, musel by to zase rozebrat, čekací doba 3 měsíce. Jinak jsme si pěkně popovídali a patří mu za to velký dík.
Tak jsem zkusil znova servis, kde to bylo před tím, byl jsem už na ně trochu protivný, jestli tam něco neudělali blbě, když jsem nedojel ani domů. To teprve donutilo je s autem více jezdit a místo měnění dílů podle katalogu chybových kodů koukat za jízdy na diagnostiku a hledat, co je špatně. Tzn. museli být v autě dva a museli najet desítky kilometrů, aby se závada projevila (začínalo to vždy až s ohřátým motorem, při klidné jízdě...). Pak teprve přišli na to, že je špatný "V ventil", taková věc cca za 3 tisíce, která ovládá tu vačku. Ty ventily jsou tam dva, jeden se neotevíral vůbec, druhý prý je už taky načatý, akorát skladem v Praze byl jeden, na druhý by se čekalo - nebyl nikde v Evropě. Zatím tedy vyměnili ten jeden a fugnuje to dobře, druhý jsem zatím neobjednal, každopádně nejpozději až to začne zase blbnout.
Od té doby auto jezdí zase krásně. Už jsem se bál, že to budu muset nevýhodně prodávat, takže díky patří servisu, že nakonec našli pravou příčinu, i když cesta k tomu byla trochu trnitá.
Tak držím palce, abys taky někoho donutil hledat a najít a aby to byla nakonec v podstatě taky nějaká taková drobnost "za pár korun".
Tak fajn, vůle prý v pohodě (to mě potěšilo ), všechno vyměněné, při tom jsme dali ještě nerez výfuk od p. Málka, protože ten starý už nemělo smysl ani vařit, takže celkem docela dost peněz. No nedojeli jsme ze servisu ani domů. Cukání, svítí check engine... na diagnostice špatná poloha vačky, ale na všech 4 vačkách. Nevíme. Tak začala anabáze, servis nevěděl, byl jsem pak u pana Nowáka, ten měl nějaké teorie plus mi vysvětlil, že když byl motor venku, mohlo se udělat dost věcí líp a víc, sice ještě za víc peněz, ale fakt pořádně. Aby poradil, musel by to zase rozebrat, čekací doba 3 měsíce. Jinak jsme si pěkně popovídali a patří mu za to velký dík.
Tak jsem zkusil znova servis, kde to bylo před tím, byl jsem už na ně trochu protivný, jestli tam něco neudělali blbě, když jsem nedojel ani domů. To teprve donutilo je s autem více jezdit a místo měnění dílů podle katalogu chybových kodů koukat za jízdy na diagnostiku a hledat, co je špatně. Tzn. museli být v autě dva a museli najet desítky kilometrů, aby se závada projevila (začínalo to vždy až s ohřátým motorem, při klidné jízdě...). Pak teprve přišli na to, že je špatný "V ventil", taková věc cca za 3 tisíce, která ovládá tu vačku. Ty ventily jsou tam dva, jeden se neotevíral vůbec, druhý prý je už taky načatý, akorát skladem v Praze byl jeden, na druhý by se čekalo - nebyl nikde v Evropě. Zatím tedy vyměnili ten jeden a fugnuje to dobře, druhý jsem zatím neobjednal, každopádně nejpozději až to začne zase blbnout.
Od té doby auto jezdí zase krásně. Už jsem se bál, že to budu muset nevýhodně prodávat, takže díky patří servisu, že nakonec našli pravou příčinu, i když cesta k tomu byla trochu trnitá.
Tak držím palce, abys taky někoho donutil hledat a najít a aby to byla nakonec v podstatě taky nějaká taková drobnost "za pár korun".
Outback 3.0R AT MY2009 švýcar
Tribeca 3.6R MY2008 američan či kanaďan
Ex Outback 2.5 AT MY2008
Tribeca 3.6R MY2008 američan či kanaďan
Ex Outback 2.5 AT MY2008
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14836
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
A příčina? Zákazníci nechtějí platit diagnostiku. Tu skutečnou, ne napojení auta na kabel. Kdyby na faktuře byl ventil za trojku, tisíc za práci a 6 za analýzu závady, to by bylo řečí. Neříkám, že v tvém případě, ale obecně ve většině případů ano.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Díky za zkušenost, zní to dost podobně, akorát mi to kuře fakt nesvítí...teda, když se mi to dvakrát povedlo dovést do nepojízdného stavu, tak už to svítilo jak vánoční stromeček. Jsem rád za každou zkušenost názor, už si dělám seznam tipů a snad někoho najdu, kdo by se tím chtěl zabývat.jarda píše:Přidám svoji zkušenost s 3.6, akorát v Tribece. Spíš jako důkaz, že největší problém je najít skutečnou závadu - donutit někoho ji najít. Taky mi začalo svítit kuře, na diagnostice misfire... takže výměna svíček. OK, asi to bylo přiměřené. Po krátkém čase další chyby - tentokrát poloha vačky. Prý jestli je tam dost oleje. Bylo tam akorát, tak že tedy asi rozvody. OK, je tam sice řetěz, ale tak 270 tis. najeto, budiž, asi už může být něco vytahané, tak je vyměníme. Tzn. motor ven, říkám OK, je to na LPG, ventil vůle se na tom za těch >100 …
Jinak určitě něco bude na tom, že se bádání a hledání závady zákazníkům špatně prodává - já sám dělám v poradenství, tak o tom něco vím, jaký problém je prodat práci bez hmatatelného výsledku apod. (a proto mj. moje občas hloupé dotazy, jsem holt jen fanda, ne znalec ). Ale zrovna já bych to ocenil - zvlášt, kdyby mě to uchránilo od zbytečných stotisícových investic;-) to, že to ve finále může stát spoustu peněz holt tak je, s tím člověk musí počítat - ale člověk by samozřejmě rád měl jistotu, že tím bude problém vyřešen.
Jinak si myslím, že nejsem zákazník-prudič, takže se prosím nebojte doporučit mi váš oblíbený servis i když je to taková pakárna
Outback 3.6R AT MY11
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10650
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem
Pravda, na youtube kanále, kde se dost věnujou Subaru a zrovna H6 motory mají celkem v lásce, jsem viděl video kde dávali dokupy jednu H6 a taky právě zlobil ventil co ovládá VVTL nebo jak se ten systém jmenuje, časování vaček ve zkratce, HonzaCZ snad promine nepřesnosti Říkali tam, že to bejvá častá závada (samozřejmě související s nájezdem, ne z výroby )jarda píše:... ventil ... v podstatě taky nějaká taková drobnost "za pár korun".
Edit: Diagnostikovali to tak, že to měli na dynamometru a zkoušeli různý jízdní režimy a mezitím sledovali hodnoty související s tím časováním vaček, nevím, jak se parametry přesně jmenujou, ale pokud si matně pamatuju, jsou tam proudy co jdou skrz solenoidy, tlaky oleje, možná i nějaká spočtená hodnota úhlu/času jako výsledek korekcí...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!