OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od HonzaCZ »

Náhodou je to rozdělený na dva díly. Teda u 3.0 jo. :-D

Myšlenka na celý svody možná vznikla u mě, jakože pěkný řešení - celý nerezový jako stále podstatně levnější varianta než 140k za nový originál. Jestli tolik fakt stojej, ale nedivil bych se. :-D

Starej rozřezat a dát tam pěkný univerzály, ideálně high flow, ale to jsem už taky psal, akorát bacha na umístění osazení pro lambdy a hlavně prostor na samotný sondy okolo. Držel bych se originál rozmístění a orientace.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od podvlada »

Když jsme u těch svodů... Mam dojem, že na YT kanálu "TheSkidFactory" kde dělali 6MT swap do H6 Legacy dělali i custom výfuk, a ukazoval tam ty origo svody. Měl je říznutý a ukazoval jak moc jsou uvnitř restriktivní... A i jinde jsem už četl, že nějakej výkon se dá na svodech nahnat - nic úžasnýho, přece jenom jde o atmosféru. Ale je tam největší potenciál. Proč to inženýři v Japonsku udělali jak udělali... kdo ví. A kdo ví, jestli lepší svody pak vyžadují úpravy map?

Edit, found it :-)
čas cca 5:00 a dále
https://youtu.be/UhJgvKnuIZg?t=300

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UhJgvKnuIZg&t=300s[/youtube]

Edit 2: 15:50, epická hláška :-D "...they also don't sound like a volkswagen, which is a good thing." [...taky nezní jako VW, což je dobře.] :-DDD
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od HonzaCZ »

Náhodou ale aspoň tam je pokus o podobnou dýlku vedení od jednotlivých válců. Jinak o custom svodech jsem taky slyšel a že to dokáže něco přidat. Prodávají je třeba ti Australani, co dělaj i kompresor pro H6. :-D

Něco se najít dá. Otázka, jestli se to dá i koupit. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22699
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od spm »

Kdyby radši vyrobili něco, co přidá životnosti těsnění pod hlavou :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Johnp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 26, 2020 1:49 pm
Jméno a příjmení: Jan Pavlík

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Johnp »

Pánové děkuji, ovšem tak, jak mi to bylo podáno, problém je v katalyzátoru a ten je potřeba vyměnit. Protože je součástí svodů, znamená to vyměnit celý komplet i se svody. Uřezat svody a navařit nové bohužel nevyřeší problém s katalyzátorem:-(

EDIT:
ptám se hloupě, ale co mi zbývá...nemohly by to být tyto díly?

https://www.ebay.com/itm/124730405090?e ... SwTeNg9ffL

nebo

https://www.ebay.com/itm/353593646997?e ... Sws~phDXQF

předpokládám, že by byly potřeba 2 kusy...
Naposledy upravil(a) Johnp dne pon srp 23, 2021 5:47 pm, celkem upraveno 1 x.
Outback 3.6R AT MY11
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od hamoun »

ale urezat svody a navarit novy univerzal kat ANO :)

Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14833
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Tapan »

Přesně tak. Oddělit špatný katalyzátory, nahradit novými univerzálními, svodům jako takovým nejspíš nic nebude.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20601
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od námořník »

Johnp píše:Pánové děkuji, ovšem tak, jak mi to bylo podáno, problém je v katalyzátoru a ten je potřeba vyměnit. Protože je součástí svodů, znamená to vyměnit celý komplet i se svody. Uřezat svody a navařit nové bohužel nevyřeší problém s katalyzátorem:-(

EDIT:
ptám se hloupě, ale co mi zbývá...nemohly by to být tyto díly?

https://www.ebay.com/itm/124730405090?e ... SwTeNg9ffL

nebo

https://www.ebay.com/itm/353593646997?e ... Sws~phDXQF

předpokládám, že by byly potřeba 2 kusy...
Nejdřív kontaktuj toho Málka a uvidíš co ti rekne. A jak píšou kluci, nebudeš nahrazovat svody, ale kat. Jinak i u ostatních značek bývá výfuk v celku, akorát že nabízí opravné sady. Ale řezat se musí taky.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od podvlada »

Nikdo ti necpe nový svody, tedy my tady ne :-D Pokud je problém v katalyzátorech, tak opravdu jde o řešení uřezat starý katy a navařit na stávající svody nový katy.
S rozpočtem 130+ tisíc Kč, což 130, i těch původních 70 což je pořád nesmysl máš ale možnost si nechat udělat i svody v nerezu. A i zbytek výfuku v nerezu. A ještě ti zbyde.
Pokud půjdeš cestou nejmenšího odporu, tedy říznout a navařit nový jen ty katalyzátory, tak to bude (ve srovnání s původním rozpočtem) za "pár" korun.
Omlouvám se, možná to v mém offtopiku tak mohlo vypadat, že ti cpeme svody, ale to já jen rozvedl konverzaci na toto téma po tom, co jsme tu navrhli variantu nechat udělat i svody s těmi novými katalyzátory.
Poptej se u p. Málka, uvidíš co ti nabídne a určitě se nebudeme zlobit, pokud poreferuješ zpět jak to dopadlo ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Johnp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 26, 2020 1:49 pm
Jméno a příjmení: Jan Pavlík

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Johnp »

podvlada píše:Nikdo ti necpe nový svody, tedy my tady ne Pokud je problém v katalyzátorech, tak opravdu jde o řešení uřezat starý katy a navařit na stávající svody nový katy.
S rozpočtem 130+ tisíc Kč, což 130, i těch původních 70 což je pořád nesmysl máš ale možnost si nechat udělat i svody v nerezu. A i zbytek výfuku v nerezu. A ještě ti zbyde.
Pokud půjdeš cestou nejmenšího odporu, tedy říznout a navařit nový jen ty katalyzátory, tak to bude (ve srovnání s původním rozpočtem) za "pár" korun.
Omlouvám se, možná to v mém offtopiku tak mohlo vypadat, že ti …
Jasně, díky moc. Už jsem doma (sorry za delší vedení:-)). Panu Málkovi jsem napsal a samozřejmě dám vědět. Nemám problém do auta zainvestovat, je to srdcovka a samozřejmě jsem s potřebou investic od počátku počítal, ale tohle mi přestalo dávat smysl i optikou velkého fandy. Každopádně jste mi ukázali trochu světla na konci tunelu, tak doufám, že budu podávat už jen pozitivní zprávy;)
Outback 3.6R AT MY11
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21950
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, odkazy, co jsi postnul tak jsou ono. Ale to je to řešení s celými svody, co jsi zavrhoval. :-D

Jenom bych se pokusil ověřit, že to bude sedět i na EU specifikaci. Akorát nevím úplně jak přesně. OE čísla dílů sedět asi nebudou.

Cesta aftermarket "direct fit" náhrady je ale asi nesnazší řešení, ne nutně nejlevnější.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Johnp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 26, 2020 1:49 pm
Jméno a příjmení: Jan Pavlík

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Johnp »

Tak další průběžné info - s panem Málkem jsem v kontaktu a vypadá to dobře. Rozhodně se mi to jeví, jako lepší řešení, než objednávat ty sestavy z ebay.

Zároveň mě teď ale jeden kamarád přivedl na myšlenku, jestli ten současný katalyzátor nezkusit jen vyčistit...poslal mi tento odkaz, znáte to někdo a máte prosím zkušenost?

https://www.dpf-cat.cz/katalog/subaru-o ... 119587;110

Ten projev auta byl takový, že jezdilo až dokud jsem po něm nechtěl větší zápřah (=trochu delší úsek na dálnici trochu větší rychlostí), což bylo v AWD vyhodnoceno, že katalyzátor není plně propustný, hromadí se tam splodiny a přehřívá se to. Odpovídá to i hlášení auta a těm okolnostem, tak mi to přijde logické.

Nejde mi vůbec o to, aby mě to stálo co nejmíň peněz (pan Málek je daleko pod původním rozpočtem, jak jste tady psali), spíš si říkám, že zachovat původní díl by mohlo být lepší, až bude auto na STK/emisích...?
Outback 3.6R AT MY11
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10643
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od podvlada »

Já si teda myslím, že pokud to bude dobře udělaný (což by u Málka mělo), novej kat by na tom měl bejt emisně líp, než starej čištěnej. Pokud by dělal i nový svody, troufnu si tvrdit, že se budou válce líp "vyplachovat", pokud kat nebude tvořit zásadní restrikci. A pokud je tedy i u 3,6l H6 podobnej problém jako u svodů 3,0 H6 v BL/BP.
A ještě pokud chtěj za čištění skoro 5k... Vždyť se za to dá sehnat novej kat. Je ta cena za auto, nebo za kat? Vidim, že to je vyfiltrovaný pro konkrétní auto, ale z popisu nechápu jestli je cena za auto nebo kus.
S Málkem jste domluveni jen na převaření katalyzátorů, nebo i na svodech? Jestli i na svodech, a cena ti vyhovuje, imho to bude pro auto lepší řešení.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Johnp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 26, 2020 1:49 pm
Jméno a příjmení: Jan Pavlík

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Johnp »

podvlada píše:Já si teda myslím, že pokud to bude dobře udělaný (což by u Málka mělo), novej kat by na tom měl bejt emisně líp, než starej čištěnej. Pokud by dělal i nový svody, troufnu si tvrdit, že se budou válce líp "vyplachovat", pokud kat nebude tvořit zásadní restrikci. A pokud je tedy i u 3,6l H6 podobnej problém jako u svodů 3,0 H6 v BL/BP.
A ještě pokud chtěj za čištění skoro 5k... Vždyť se za to dá sehnat novej kat. Je ta cena za auto, nebo za kat? Vidim, že to je vyfiltrovaný pro konkrétní auto, ale z popisu …
Díky, něco takovýho jsem asi chtěl slyšet :-) zatím byla řeč jen o převaření katalyzátorů s tím, že pokud nejsou mechanicky poškozené svody, není důvod je měnit. Nijak principielně se tomu nebráním, ale asi bych to nechal na posouzení pana Málka, až to uvidí...koncovky výfuků mám totiž nové, takže celé potrubí bych stejně neměnil.

EDIT:
Auto jsem dnes vyzvedl v AWD, teď už jen naplánovat vejlet do Šumperku a úspěšně tam dojet:-) V AWD jsem dostal 50% slevu na jejich práci, to kvituju, s cenami origo dílů nic neudělají, když si vybrali tu cestu. Ještě jsem řešil, jestli zkusit kat vyčistit, ale od chemie mě dost zrazovali a mechanické čištění by údajně nepomohlo. Takže mám v plánu návštěvu u pana Málka a ten origo kat si nechat na případné budoucí pokusy.

Ještě řeším jestli má/nemá cenu řešit nějaký sportovní katalyzátor - to ale asi může být problém s emisemi? Co myslíte?
Outback 3.6R AT MY11
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49131
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: OUTBACk 3.6R - zkušenosti s provozem

Příspěvek od VDC »

Johnp píše: Ještě řeším jestli má/nemá cenu řešit nějaký sportovní katalyzátor - to ale asi může být problém s emisemi? Co myslíte?
Jednou větou, nevymejšlej píčoviny. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“