Tablet Android a diagnostika
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
dle mé zkušenosti je modul v ODBII pořád pod proudem a BT nebo wifi je zjistitelně, ale tím, že "není zaplé zapalování", tak se k ničemu nepřipojíš
mám i modul s vypínačem, ale ten mě celkem točí, že se musí pokaždé po startu zmáčknout, ale je to řešení, vypne se cca po 20-30 min nečinnosti
teď mám nově model s BT4.0 a stejně jako předchozí to tam nechávám pořád, klidně i když auto několik dní stojí, např. to stálo cca 12dní když jsem byl na dovolené letecky a tím pádem auto nebylo využito a vše cajk
ps: pokud by někdo měl zájem, tak mám ležet ladem 1xBT 3.0 s vypínačem, 1xwifi a 1xBT nějaký starší, všechno jsou to klony made in China, jestli to je verze 1.5, 1.7 nebo 2.2 bych se musel podívat, ale všechny mi na Outbacku MR2010 diesel i na MR2017 benzin fungují
mám i modul s vypínačem, ale ten mě celkem točí, že se musí pokaždé po startu zmáčknout, ale je to řešení, vypne se cca po 20-30 min nečinnosti
teď mám nově model s BT4.0 a stejně jako předchozí to tam nechávám pořád, klidně i když auto několik dní stojí, např. to stálo cca 12dní když jsem byl na dovolené letecky a tím pádem auto nebylo využito a vše cajk
ps: pokud by někdo měl zájem, tak mám ležet ladem 1xBT 3.0 s vypínačem, 1xwifi a 1xBT nějaký starší, všechno jsou to klony made in China, jestli to je verze 1.5, 1.7 nebo 2.2 bych se musel podívat, ale všechny mi na Outbacku MR2010 diesel i na MR2017 benzin fungují
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Tablet Android a diagnostika
aha .. zajimave .. takto je mozna modul od modulu ... ja se pripojil na BT az po zapnuti zapalovani .. drive ne ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
nevím, jestli je možné se napárovat, ale viditelné je to podle mě i bez zapnutého zapalování
k autu se pak připojíš pouze s klíčkem v poloze II nebo když běží motor
ale je možné, že to bude rozdílné dle modulu a asi i auta...
k autu se pak připojíš pouze s klíčkem v poloze II nebo když běží motor
ale je možné, že to bude rozdílné dle modulu a asi i auta...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Tablet Android a diagnostika
podle tebe? nebo ses na modul v aute s vypnutym zapalovanim uz pripojil a mas tedy zcela opravnenou pripominku, ze je potreba to resit?
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
bez zapnutého zapalování je viditelný adaptér pro telefon, ale není možné se k němu připojit (bez komunikujícího adaptéru se nejde připojit ani k jednotkám auta)
při zapalování na I se připojíš k adaptéru, ale ne jednotkám auta
a při II nebo běžícím motoru se připojíš i k jednotkám auta
při zapalování na I se připojíš k adaptéru, ale ne jednotkám auta
a při II nebo běžícím motoru se připojíš i k jednotkám auta
Re: Tablet Android a diagnostika
Asi nějaká novinka v posledních generacích, protože třeba u BL/BP je jediný napájení do OBD2 zásuvky to trvalý a rozhodně není teda z pohledu stavu modulu možný jakkoliv rozlišit klíčky OFF nebo ACC. S modulem musí jít komunikovat tak jako tak. Takže nelze paušalizovat. Jestli to mají novější generace nějak jinak nevím.Skulile píše:bez zapnutého zapalování je viditelný adaptér pro telefon, ale není možné se k němu připojit (bez komunikujícího adaptéru se nejde připojit ani k jednotkám auta)
při zapalování na I se připojíš k adaptéru, ale ne jednotkám auta
a při II nebo běžícím motoru se připojíš i k jednotkám auta
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
tak mi to nedalo a byl jsem ověřovat v autě...
zkoušeno na Torque Pro a Android Vlink s BT 4.0
modul se připojí i bez zapnutého klíčku, ale k ECU se připojí až v ACC (2 poloha) nebo po nastartování
takže je to jak píše HonzaCZ a já sem si to asi špatně zafixoval
ale co mě zarazilo, tak připojení k ECU zůstalo aktivní i po vypnutí zapalování a zamčení dveří
Torque stále zobrazovalo VIN a měřilo rychlost PID, ukazovalo nějaké hodnoty, ale jestli je obnovovalo, to neposoudím, protože v tu chvíli je vidět jen teplota atd. a ta se jen tak nemění
když jsem v tohle stavu zkoušel spustit ActiveOBD tak to se mi už ale nepřihlásilo, takže nevím jestli si to nějakou dobu pamatuje předchozí přihlášení nebo jaký je v tom systém...
takže, když si to všechno shrnu, tak by to mohlo být potencionálně asi i zneužitelné, ale to nedokážu posoudit...
každopádně já to tam nechávám pořád, je teda pravda, že parkuju doma na zahradě a na parkovišti u firmy, ale taky samozřejmě nechávám stát auto někde na výletě nebo u obchoďáku...
no budu si radši říkat, že se nic stát nemůže
zkoušeno na Torque Pro a Android Vlink s BT 4.0
modul se připojí i bez zapnutého klíčku, ale k ECU se připojí až v ACC (2 poloha) nebo po nastartování
takže je to jak píše HonzaCZ a já sem si to asi špatně zafixoval
ale co mě zarazilo, tak připojení k ECU zůstalo aktivní i po vypnutí zapalování a zamčení dveří
Torque stále zobrazovalo VIN a měřilo rychlost PID, ukazovalo nějaké hodnoty, ale jestli je obnovovalo, to neposoudím, protože v tu chvíli je vidět jen teplota atd. a ta se jen tak nemění
když jsem v tohle stavu zkoušel spustit ActiveOBD tak to se mi už ale nepřihlásilo, takže nevím jestli si to nějakou dobu pamatuje předchozí přihlášení nebo jaký je v tom systém...
takže, když si to všechno shrnu, tak by to mohlo být potencionálně asi i zneužitelné, ale to nedokážu posoudit...
každopádně já to tam nechávám pořád, je teda pravda, že parkuju doma na zahradě a na parkovišti u firmy, ale taky samozřejmě nechávám stát auto někde na výletě nebo u obchoďáku...
no budu si radši říkat, že se nic stát nemůže
Re: Tablet Android a diagnostika
Tak v ACC by to nemělo ještě jít. Nevím jestli myslíš druhá poloha jako od nuly nebo jak, ale ACC je po prvním otočení klíčku a zapíná rádio, navigaci, výhřev sedaček, sklápění zrcátek a podobně. Další otočení je IG, to se rozsvítí budíky, klimatizace atd. a právě v týhle poloze začnou komunikovat jednotky. Pak už je start.
Teoreticky by to chvíli po vypnutí ještě komunikovat mohlo, zejména u novějších modelů - pokud komunikace probíhá přes CAN bus, tak ten ještě nějakou dobu i po zamknutí může žít. U starších rozhraní (ISO9141) se to vypne hned. Taky u ELM kompatibilních adaptérů může chvíli vypadat, že to něco dělá a ono už to nic nedělá. Tam člověk nikdy jistě neví.
Osobně bych tam nic s bezdrátovým rozhraním zapojenýho nenechával.
Dokážu si představit nějakej mezikus nebo redukci na OBD konektor, kde by bylo relé a přes ACC by to spínalo napájení pro dongle. Samozřejmě by se to tak dalo zapojit rovnou do originál konektoru, třeba s vypínačem, kterej by umožňoval přepínat chování (always on / acc / off). Poměrně snadný zapojení s jedním 3polohovým vypínačem a jedním relé. Osobně bych to řešil radši jako tu redukci, protože hrozně nerad rejpu do originál elektroinstalace.
Teoreticky by to chvíli po vypnutí ještě komunikovat mohlo, zejména u novějších modelů - pokud komunikace probíhá přes CAN bus, tak ten ještě nějakou dobu i po zamknutí může žít. U starších rozhraní (ISO9141) se to vypne hned. Taky u ELM kompatibilních adaptérů může chvíli vypadat, že to něco dělá a ono už to nic nedělá. Tam člověk nikdy jistě neví.
Osobně bych tam nic s bezdrátovým rozhraním zapojenýho nenechával.
Dokážu si představit nějakej mezikus nebo redukci na OBD konektor, kde by bylo relé a přes ACC by to spínalo napájení pro dongle. Samozřejmě by se to tak dalo zapojit rovnou do originál konektoru, třeba s vypínačem, kterej by umožňoval přepínat chování (always on / acc / off). Poměrně snadný zapojení s jedním 3polohovým vypínačem a jedním relé. Osobně bych to řešil radši jako tu redukci, protože hrozně nerad rejpu do originál elektroinstalace.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
aha tak já bral ACC jako druhou polohu (nevím proč jsem to měl jako AC a ACC)
takže oprava: k ECU se to připojí až v druhé poloze, tj. tedy IG
existují i moduly s vypínačem, ale ty se také odpojí až po cca 20-30min nečinnosti
no každopádně vím, že to nebudu nechávat v autě, když to stojí někde několik dní...
jinak číňani už ten vypínač mají vyrobený
např:https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
takže oprava: k ECU se to připojí až v druhé poloze, tj. tedy IG
existují i moduly s vypínačem, ale ty se také odpojí až po cca 20-30min nečinnosti
no každopádně vím, že to nebudu nechávat v autě, když to stojí někde několik dní...
jinak číňani už ten vypínač mají vyrobený
např:https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19169
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Tablet Android a diagnostika
diky za doplneni ... tak .. to jsem vazne prekvapen .. omlouvam se za narazky ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Tablet Android a diagnostika
To je ale jenom polovina řešení. V tom mym navrhovanym byl fór v tom, že by se to s klíčkem samo zaplo.Skulile píše:jinak číňani už ten vypínač mají vyrobený
např: https://www.aliexpress.com/item/1005001 ... web201603_
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
jj pochopil jsem, ale to číňanům ještě nikdo neřekl, že by to někdo chtěl, jinak zítra to určitě budeHonzaCZ píše:To je ale jenom polovina řešení. V tom mym navrhovanym byl fór v tom, že by se to s klíčkem samo zaplo.
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Tablet Android a diagnostika
teď mi tak došlo, že minimálně T-Mobile a myslím, že i O2, nabízí svoje OBDII krabičky, které sledují pohyb vozidla atd. a ještě mají online připojení a ty se nechávají také trvale zapojenéHonzaCZ píše:Osobně bych tam nic s bezdrátovým rozhraním zapojenýho nenechával
to by měli mít nějak ověřenou nezávadnost ne?
Re: Tablet Android a diagnostika
No tak tam je to celkem chtěný, aby zůstaly živý, když je to třeba i pro vyhledávání při krádeži. Já osobně bych něco "proti" krádeži někam schoval. Ale chápu, že tyhle krabičky od operátorů jsou hlavně jako kniha jízd.
Ono na zaparkovaným autě, aspoň u subaru, by s tím snad nic jít udělat nemělo... Protože do zásuvky je vyvedená jenom motorová sběrnice a zamykání, okýnka a podobný věci jsou na komfortní, která je stranou. Ale dalo by se třeba využít toho, že po příchodu posádky a zapnutí auta, to něco může vyvíst. Ale tak to se bavíme o cílenym útoku, ne něco náhodnýho.
Ono na zaparkovaným autě, aspoň u subaru, by s tím snad nic jít udělat nemělo... Protože do zásuvky je vyvedená jenom motorová sběrnice a zamykání, okýnka a podobný věci jsou na komfortní, která je stranou. Ale dalo by se třeba využít toho, že po příchodu posádky a zapnutí auta, to něco může vyvíst. Ale tak to se bavíme o cílenym útoku, ne něco náhodnýho.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno