Jakou batérku do ropáka

Pospa21
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 16, 2011 10:18 pm
Jméno a příjmení: Jan Pospíšil
Bydliště: Hranice

Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Pospa21 »

Tak při dnešních mrazech jakou by jste doporučili baterku do ropáka ? Original panasonic se už moc neche dneska sem musel startovat přes kabel no to byla hamba :subaru:
Subaru forester 2.0D , 12/2008
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1908
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Fiba »

Že by byl ani ne čtyřletý panasonic kaput? Tomu se mi nechce věřit. Nabíječka by to nespravila?
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od telatko »

do ropaka co nejvetsi startovaci proud. Jinak osobne i do benzinu tam davam nejvetsi baterku co se vleze, tech par korun me nezabije, a za tu jistotu to stoji. V druhym aute mi momentalne 5let jede klasicka modra Varta ( casty starty, kratky trasy) a spokojenost. V impreze mam stribrnou http://www.autobaterie24.cz/silver-dyna ... ava-8.html akorat jsem musel vyhodit tu plastovou misticku, protoze se do ni nevlezla, ale taky spokojenej.

Do nafty se ale urcite bude davat jeste vetsi, videl bych to alespon na 74ah, pri stejne sirce a delce ( je trosku vyssi ) ma tahle trosku lepsi parametry http://www.autobaterie24.cz/silver-dyna ... ah-11.html a cena je myslim velice slusna bych sel asi do ni.

Vychazim ale z domnenek o rozmeru, Japoncici tam mozna davaj neco jinyho :845:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od quickly »

Fiba píše:Že by byl ani ne čtyřletý panasonic kaput? Tomu se mi nechce věřit. Nabíječka by to nespravila?
Je to opravdu divné, mám stejně starého forestíka v dehtu a startuje nádherně. Je ale pravda, že za měsíc mám najeto 4000 km (celkem najeto 143 tkm) :655: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od lojzmen »

Provozní podmínky každého auta jsou tak odlišné, že rozdíl životnosti baterky třeba o roky je možný. Běžně provozuji baterky do prvních potíží, pak neváhám s výměnou, chci jistotu.

V poměru k jiným nákladům za auto je cena akumulátoru skoro nic a pro úsporu obsluhy se vyplatí koupit bezúdržbový akumulátor.

Když jsem svou modrou Vartu kupoval, byla v e-shopu uvedena jako "japonská velikost". A i kdybys tam napasoval jiný rozměr, jinou kapacitu a třeba i jiné upevnění, je třeba dodržet polohu, polaritu a rozměr kontaktů. Kabely jsou totiž skoro akorát, musel bys je vyrobit nové (což jde udělat úplně v pohodě :-) ).
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16150
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od quickly »

lojzmen píše:Provozní podmínky každého auta jsou tak odlišné, že rozdíl životnosti baterky třeba o roky je možný.
Já mám právě tu "nejhorší" variantu, protože forestík parkuje venku, na mírném kopečku (stále zatáhnutá ruční brzda) a za týden najedu 800-1000 km, takže studené starty musím mít :839: .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od lojzmen »

800 - 1000km na týden - to je dobrá varianta, při delší jízdě se nabíjí baterka, bez světel může dosáhnout až 70% nabití.
Ale krátké jízdy? Těžký start. K tomu se přidává vyhřívání sedaček, okna, audio naplno, bez denního svícení - a na konci šichty je v baterce zásoba třeba odhad pod 50%.
Vybitá může zamrznout. Led může drolit desky.
A s nižší teplotou klesá schopnost dát velké startovací proudy.
Atd...
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Pospa21
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: stř lis 16, 2011 10:18 pm
Jméno a příjmení: Jan Pospíšil
Bydliště: Hranice

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Pospa21 »

No první pokus je baterku dobít koupil jsem aj nějaký ampér plus . No první zděšení jeden článek skoro prázdnej auto má najeto 73 000 dneska to tam hopslo . No je to problém si myslím hlavně xenony musí se vyřešit dení svícení. Už jednou sem musel baterku nabíjet a to mne dostalo že jeden článek vůbec nevřel a to uplně jiný než byl ted prázdný (poznačil jsem si to ) :bp: . No tak nevím
A nevíte náhodou jakou kapacitu má origo baterka . Hold to na ní nikde není napsané nebo já se špatně koukal .
Subaru forester 2.0D , 12/2008
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od pufko »

Xenony majú 35W , halogen 55W, tak že v tom to nebude... Baterka by "vrieť" (doslovne) ani nemala, ak sa nabíja vysokým prúdom poškodzuje sa !!! Denné svietenie tu pred pár rokmi nebolo a s dobíjaním problém nikto nemal, skôr je asi problém v tom že baterka od výrobcu nie je predimenzovaná. Výrobcovi stačí že "prežije" dva roky. Vadný kus sa môže tiež objaviť, ak novú tak jednoznačne predimenzovať. Predimenzovaná nestojí ovela viac, lepšie povedané treba nájsť správny obchod, ja som sebe do Lega kupoval Exide Premium 64Ah za 77,50€ pričom na e-shopoch je cena takmer vždy cez 100€ a na drzosť ešte zlava napr. zo 120€ :713:

Časté obavy majitelov že alternátor nebude "stíhať" dobíjať baterku môžu všetci hodiť za hlavu, alternátor dostáva na hubu viac ak je baterka pred smrťou a nedrži kapacitu, vtedy má alternátor čo robiť aby ju nabíjal do plného stavu... Čím predimenzovanejšia, tým sa štartom menej vybije, osobne dávam takú aká najväčšia tam fyzicky vojde.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10654
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Mira »

Přesně tak, dávat tam to největší co se vejde. A baterku bezúdržbovou, s co nejvyšším startovacím proudem. Tzn. pouze dát ji do auta a zapomenout. Já tuhle taky zapoměl a musel ji vyměnit, protože v služební dodávce umřela. Po zkontrolování roku výroby taky bodejť, vydržela tam 8 let. Podotýkám, že bez údržby - takže se namontovala do auta a zapomělo se na ni. Mimochodem - byla to Varta Silverdynamic.
Jinak pokud potřebujete vědět jakou baterku, stačí kuknout sem :
http://www.varta-automotive.cz/index.ph ... =cz&range=
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od VDC »

Přidávám se k tomuhle názoru, nacpat do auta tu největší baterku, která se tam fyzicky vejde. A oproti originálu se tam obvykle vejde o dost větší. :850: Třeba jedničkový Legacy má originál tuším 52 A.h., ale vešla se tam 77 A.h. Kapacita navíc je k nezaplacení
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Slavek_xxx »

No ja bych teda nedaval rozhodne nejvetsi co se vejde, protoze pak se zkratka nebude dobijet do plneho stavu, protoze alternator na to neni staveny...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od telatko »

slavek_xxx: toto je klasicka namitka. Zas az tak tomu nerozumim, nicmene nechapu jednu vec, treba me vyvedes z omylu ::-DD:

na co neni staveny? podle me bude dobijet furt stejne, akorat bude trvat delsi dobu, nez baterii nabije na plnou kapacitu. Samozdrejme ze pojede na plny vykon ( alternator) ale to by mu snad vadit nemelo. Kdyz se baterie dobiji spatne, treba v extremnich mrazech pri pouziti X spotrebicu - vyhrivany sedacky, svetla, radio, atd... tak alternator nestihne na kratke ceste dobijet. To by prave podrzela ta vetsi kapacita baterie, a dobije se postupne, pomalu, pri delsi jizde. Je jasne, ze to nepodrzi do nekonecna ALE na obcasnou popojizdku v tomto rezimu to muze byt pro akumulator jen lepsi. Lepsi proto, ze diky sve vetsi kapacite, se nevybije stejnym zpusobem jako akumulator s mensi kapacitou. Diky tomu, ze nebude chodit do techto extremu ( v idealnim pripade ) tak vydrzi dele, a mas vetsi startovaci "jistotu".

Nechapu teda jednu vec, proc by to alternator nedobil na 100% ? dobije do 70% baterie a prestane? proc? jaky je pro nej fyzicky rozdil u baterie s vetsi kapacitou.

O startovacim proudu baterie se zamerne nebavim, tam predpokladam, ze to je akorat velikost schopnosti dane baterie odevzdat kratkodobe proud. Tim padem toto by na dobijeni nemelo mit zadny vliv.
:1824:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od pufko »

Slávek to je ten najväčší omyl... Či dáš na nabíjačku 44Ah alebo 74Ah a budeš dobíjať trebárs 2A tak sa ti nabijú obe , rozdiel bude len v dlžke nabíjania...
Samozrejme naddimenzovať zasa neznamená že tam buchnem miesto 44Ah nejakú 88Ah , ale 55/60Ah človek nič nepokazí.
Je to to isté ako baterka v mobile, tou istou nabíjačkou dokážeš nabíjať aj štadartnú aj "silnejšiu" baterku a nabíjačka nezhorí, rozdiel je len v tom kolko ti mobil vydrží nabitý

U takej starej smradlavej AVIE má alternátor len 55-70A !!! u Legacy má alternátor 110A pričom Legacy má predpísanú baterku 52Ah a AVIA má cez 100Ah len taký fukot a nemá problém dobiť bateriu, tá naddimenzovanosť batérie je v AVII len na to aby dokázala pretočiť ten obrovský motor
Naposledy upravil(a) pufko dne pon úno 06, 2012 6:58 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jakou batérku do ropáka

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak castecne mate pravdu, treba Forester ma pri stejnym vykonu alternatoru 110A ruzny baterie (48 a 52Ah). Jenze vyrazne vetsi akumulator se IMHO bude vic samovybijet a pri poklesu napeti za mrazu ho bude potreba vice dobijet. Takze bud pojede alternator porad naplno a/nebo se proste baterie nestaci dobit na kratkych trasach (cimz se samozrejme nici). Ale elektrina neni muj kamarad, takze se pochopitelne muzu mylit a idealni baterka do auta je pulka z nakladaku ::-DD:
Clanek o bateriich koukam zrovna vysel zde http://www.auto.cz/autobaterie-udrzba-v ... nost-64786
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Forester“