.....bez urážky, kde jsi nato přišel????? Mám 2.0/92 Kw a svíčky jdou skrz víko ventilů :!: :!: :!: Výměna těsnění se odvíjí od stáří daného těsnění. Pokud je starší a ztvrdlé, tak okamžitě vyměnit. Potom už nepomůže ani sebelepší tmel. Přesně jak píše arai, olej zaplaví svíčky a navíc narušuje bodky svíček :!: Vytáhnete bodku a střeva z ní vám zůstanou na svíčce. Pak nezbývá nic jiného, než sehnat nový kábel ke svíčce, anebo celou sadu. :839:RallyCAD píše:U motoru 2.0/92kW je víko tvarované jinak. Svíčky jsou do válce pod
úhlem a neprochází tak zkrze víko, ale obchází ho. Tím pádem jsou v suchu,
resp. ještě se mi nestalo, že by byly mastné. Akorát jednou jsem měl odskočený
kabel od svíčky a umyl motor wapkou, takže jsem to pak musel vycucat papírovou
utěrkou. Jinak v pohodě - je to jednodušší a spolehlivější řešení. Holt forest EVO1
je blbuvzdornější a řekl bych i spolehlivější, bytelnější a méně ojebaný, než následovníci...
vymezení ventilů
Re: vymezení ventilů
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Re: vymezení ventilů
Já to tak mám. Ale já mám exota - je to přechodovej model mezi
90kW a 92kW. Mám černý plastový sání a elektroniku bez OBD2,
k tomu právě vyosený svíčky. Prostě to nejlepší ze všech typů
dohromady :845:
90kW a 92kW. Mám černý plastový sání a elektroniku bez OBD2,
k tomu právě vyosený svíčky. Prostě to nejlepší ze všech typů
dohromady :845:
Re: vymezení ventilů
...tak se nezlob, jestli jsem byl nepříjemný. Každý nový model má nějaké vylepšení a tím pádem i nějaké odlišnosti. Pošli třeba nějaké foto, docela mě ten tvůj motor zajímá :850:
Subaru Forester 2.0 X, 5MT, 92 Kw, MY 03-ex
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
Subaru Forester 2.0 D, 6MT, 108 Kw, MY 09
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: čtv úno 18, 2010 9:35 pm
- Jméno a příjmení: pavel moravec
- Bydliště: Výprachtice
Re: vymezení ventilů
olej u svíček jsem už taky musel čistit,a seřízení ventilů mě čeká.
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: vymezení ventilů
Trochu OT: na povolování svíček používáte nějaký prodloužený nástavec goly? Jakou má velikost - 16? Asi bych si chtěl rozšířit dosud skromné vybavení svojí virtuální dílny
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: vymezení ventilů
v origoš nářadí k autu mám dlouhý nástrčák s gumičkou uvnitř na zachycení povolené svíčky. Jde na to něco nasadit, nějaká gola, či co, už jsem to dělal, ale zapomněl.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: vymezení ventilů
Už jsem něco mezitím pozjišťoval, stejně děkuju za odpověď. Mrknu do kufru do sady nářadí, jestli tam náhodou taky nemám něco podobného
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Re: vymezení ventilů
Při jakém nájezdu by se měli seřizovat ventily (forester sf 2,0 92kw) ?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: vymezení ventilů
Kouknu doma do manuálu - je tam 50 tis. nebo 100 tis. km.
Když jsem to nedávno probíral se svým mechanikem tak doslova řekl: klidně to za peníze udělám. Ale pokud nekolísají volnoběžné otáčky a nejde nahoru spotřeba, neřešit.... Mluvím o benzínu a ne LPG.
Když jsem to nedávno probíral se svým mechanikem tak doslova řekl: klidně to za peníze udělám. Ale pokud nekolísají volnoběžné otáčky a nejde nahoru spotřeba, neřešit.... Mluvím o benzínu a ne LPG.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: vymezení ventilů
Tak jsem včera dodělal větší servis motoru (vodní pumpa, přetěsnění
olejové pumpy, gufero na klice a na vačkových hřídelích, rozvody a
taky jsem konečně seřídil ventily - byly obligátně hnuté:
sací byly o 0,05 povolené a výfukové o 0,05 utažené.
Dělal jsem to po skoro 60tis km a žádná velká krize nenastala.
Zároveň jsem měřil tlaky ve válcích a docela mě překvapil výsledek.
Oba válce vepředu (1 a 3) měly špatné tlaky, cca 9,5 a zadní válce
blíž ke kabině (2 a 4) měly tlaky v pořádku, tj. 11,5. Když jsem do válců
1 a 3 nastříkal trochu oleje, tak se tlaky taky dostaly na cca 11,5, takže
to není ventilama, ale mám špatné těsnící kroužky na pístech (stírací jsou
ok, protože to olej nežere...). Dost mě to překvapilo, protože jsem si vždycky
myslel, že v hajzlu bude určitě válec 4, ale ten byl paradoxně úplně nejlepší...
Takže mě asi čeká výměna pístů a kroužků a těsnění pod hlavou... OMG :839:
Možná se na to teď vybodnu a udělám si rovnou novej motor 2.5l/115kW a
upgraduju trochu auto:)
olejové pumpy, gufero na klice a na vačkových hřídelích, rozvody a
taky jsem konečně seřídil ventily - byly obligátně hnuté:
sací byly o 0,05 povolené a výfukové o 0,05 utažené.
Dělal jsem to po skoro 60tis km a žádná velká krize nenastala.
Zároveň jsem měřil tlaky ve válcích a docela mě překvapil výsledek.
Oba válce vepředu (1 a 3) měly špatné tlaky, cca 9,5 a zadní válce
blíž ke kabině (2 a 4) měly tlaky v pořádku, tj. 11,5. Když jsem do válců
1 a 3 nastříkal trochu oleje, tak se tlaky taky dostaly na cca 11,5, takže
to není ventilama, ale mám špatné těsnící kroužky na pístech (stírací jsou
ok, protože to olej nežere...). Dost mě to překvapilo, protože jsem si vždycky
myslel, že v hajzlu bude určitě válec 4, ale ten byl paradoxně úplně nejlepší...
Takže mě asi čeká výměna pístů a kroužků a těsnění pod hlavou... OMG :839:
Možná se na to teď vybodnu a udělám si rovnou novej motor 2.5l/115kW a
upgraduju trochu auto:)
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: vymezení ventilů
RallyCAD> Ja teda nevim, ale mel jsem za to, ze poradi valcu je zleva doprava a dozadu. Takze 1 je vlevo u chladice, 2 je vpravo u chladice, 3 je vlevo u kabiny a 4 je vpravo u kabiny, kdyz clovek stoji pred autem... :655:
Jinak bych na to prdel, olej jak pises nebere, startuje asi taky dobre a kuchat kvuli tomu motor mi pripada zbytecny. Dost by me zajimal ten upgrade na 115kW. To bys daval celej motor EJ25 a prerazil typ?
Jinak bych na to prdel, olej jak pises nebere, startuje asi taky dobre a kuchat kvuli tomu motor mi pripada zbytecny. Dost by me zajimal ten upgrade na 115kW. To bys daval celej motor EJ25 a prerazil typ?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: vymezení ventilů
Tak dle me prirucky kontrola vule ventilu v Evrope kazdych 100 tis. km, mimo Evropu kazdych 160 tis. km.
Jen mi neni jasne: to mame jako tak jiny benzin nebo motor?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Jen mi neni jasne: to mame jako tak jiny benzin nebo motor?
[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ]
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: vymezení ventilů
To je fakt zvláštní rozdíl 60tis. km.. Já se práve chystám že předělám auto na lpg a tak jsem si řekl že by bylo vhodné asi ty ventily dát seřídit (mám najeto nějakých 170tis. a jestli to někdy někdo seřizoval nevím). Nicméně jsem volal do Subaru Ostrava a tam se tvářili že ventily se štelujou pouze u aut které už jezdí na LPG že jinak je to zbytečné, tak nevím jestli to dát seštelovat nebo ne, Za práci chtějí cca 1500 + průchodky kolem svíček cca 320,- + těsnění pod víka bude li třeba což je dalších cca 1000,- Taže dokupy cca 3000,-
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Re: vymezení ventilů
To Slavek - No jo no :655: ::-DD: :bp: samozřejmě máš pravdu...
Každopádně válce u chladiče maj špatný kroužky, což je divný... :655:
Na tu opravu se možná opravdu vyprdnu a nebo spíš ten motor udělám
s kamarádem automechanikem. Vyměním písty a kroužky, přetěsním ho,
nechám zabrousit (nebo vyměním) ventily, zabrousím ventilový sedla,
vyměním šály čepů a čepy. A potom si ho buď nechám jako uloženku,
nebo ho prodám.
Pro sebe si chci udělat ten 2.5/115kW. Pokusím se časem koupit nějaký Lego
z Anglie a rozprodat z něj zbytek na díly, aby se mi ten motor zaplatil.
Počítám, že elektroniku motoru zachovám stejnou, jen dám asi jiný vstřiky
a možná lambdu. Mám totiž ještě motor bez váhy vzduchu - je tam čidlo
podtlaku a teploty sání, takže je to ta první primitivní a spolehlivá verze.
Ta by měla pobrat i větší průtok vzduchu v sání, aniž by to mělo vliv na funkci.
Jen asi budu muset udělat kosmetický tuning typového čísla na bloku :811:
Spojku 230mm tam snad dostanu taky, aniž bych jí musel celou předělávat
na obrácené vypínání jako má turbo. Ale tohle budu řešit nejdřív příští rok...
Do té doby chci spíš udělat podvozek na unibaly a dát tam větší brzdy z turba
včetně kotoučů dozadu. Taky asi nechám u Alse udělat zadní diferák, tzn. vyměnit
ložiska a znovu sesadit soukolí, aby byl tichej. Nejradši bych nechal udělat i převodovku,
ale to musím nějak pořešit logisticky...
Prostě jsem se rozhod, že auto udělám a nebudu ho měnit. Kára je totálně zdravá
a nemám potřebu měnit model...
Každopádně válce u chladiče maj špatný kroužky, což je divný... :655:
Na tu opravu se možná opravdu vyprdnu a nebo spíš ten motor udělám
s kamarádem automechanikem. Vyměním písty a kroužky, přetěsním ho,
nechám zabrousit (nebo vyměním) ventily, zabrousím ventilový sedla,
vyměním šály čepů a čepy. A potom si ho buď nechám jako uloženku,
nebo ho prodám.
Pro sebe si chci udělat ten 2.5/115kW. Pokusím se časem koupit nějaký Lego
z Anglie a rozprodat z něj zbytek na díly, aby se mi ten motor zaplatil.
Počítám, že elektroniku motoru zachovám stejnou, jen dám asi jiný vstřiky
a možná lambdu. Mám totiž ještě motor bez váhy vzduchu - je tam čidlo
podtlaku a teploty sání, takže je to ta první primitivní a spolehlivá verze.
Ta by měla pobrat i větší průtok vzduchu v sání, aniž by to mělo vliv na funkci.
Jen asi budu muset udělat kosmetický tuning typového čísla na bloku :811:
Spojku 230mm tam snad dostanu taky, aniž bych jí musel celou předělávat
na obrácené vypínání jako má turbo. Ale tohle budu řešit nejdřív příští rok...
Do té doby chci spíš udělat podvozek na unibaly a dát tam větší brzdy z turba
včetně kotoučů dozadu. Taky asi nechám u Alse udělat zadní diferák, tzn. vyměnit
ložiska a znovu sesadit soukolí, aby byl tichej. Nejradši bych nechal udělat i převodovku,
ale to musím nějak pořešit logisticky...
Prostě jsem se rozhod, že auto udělám a nebudu ho měnit. Kára je totálně zdravá
a nemám potřebu měnit model...
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2593
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: vymezení ventilů
To odpovídá tomu co jsem psal výše o mé diskusi s mechanikem, který mi na mou žádost o seřízení ventilů řekl: klidně to za peníze udělám, ale pokud to není LPG, nekolísají volnoběžné otáčky a nejde nahoru spotřeba, neřešit....garmont píše:....Nicméně jsem volal do Subaru Ostrava a tam se tvářili že ventily se štelujou pouze u aut které už jezdí na LPG že jinak je to zbytečné, tak nevím jestli to dát seštelovat nebo ne.....
By se k tomu asi měl tady vyjádřit někdo zkušenější.... :4690:
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)