Stránka 13 z 28

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: úte pro 18, 2018 11:02 pm
od plukovník
spm píše:Řekl bych, že to jinak bude normální G11... alespoň když jsem to tu řešil posledně, tak mi bylo posvěceno, že jakoukoliv G11 nebo G48, že je to jedno... a podle barvy asi na tom budeš stejně
Je to G11, ale nikoliv bezfosfátová.
V japonských a asijských autech jsou v chladících kapalinách fosfáty jako inhibitor koroze.

Kapalina Starline K-A je svým složením totéž co original zelenomodrá "Subaru Super".

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: stř pro 19, 2018 8:03 am
od bahamut77
Taky budu měnit chladící kapalinu (2.5GT) a při hledání originální kapaliny jsem našel tuhle:

https://www.subarusti.cz/cs/legacy/konc ... -1011.html
https://www.subaruautodily.cz/26/chladi ... ptimal-5l/

Zkoušel jste jí někdo? Asi s jejím použitím nic nezkazím, že?

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: čtv pro 20, 2018 12:44 am
od dagles
Origos je origos, už jen pro dobrý pocit, 5l stojí myslím okolo 450

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: čtv pro 20, 2018 12:45 am
od dagles
Foto Gt?

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: čtv pro 20, 2018 4:00 am
od plukovník
dagles píše:Origos je origos, už jen pro dobrý pocit, 5l stojí myslím okolo 450
Tak to přitlač!

OEM Subaru Super Coolant stojí 818,- Kč kanistr o obsahu jeden galon,
což by odpovídalo ceně 1080,- Kč/5 litrů.

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: čtv pro 20, 2018 10:57 am
od feroj
alternatíva je aj pridanie EXTRA COOL 250 ml... Motul robí niečo podobné ponúka pod názvom MoCool...

https://www.motul.com/sk/sk/products/mocool

myslím, že aj to čiastočne pomôže


Špeciálny aditív chladiacej kvapaliny, ktorý zlepšuje prietok, zvyšuje efektivitu chladiaceho média a znižuje prevádzkovú teplotu až o 15 °C. Výborná ochrana pred usadeninami a koróziou v chladiacom systéme. Možno ho miešať aj s kvalitnými nemrznúcimi zmesami.
POUŽITIE:
Miešajte v pomere 1 fľaška Extre Cool na 10 litrov kvapaliny.

UŽÍVATEĽSKÉ VÝHODY:
• výrazne zlepšuje prietok chladiaceho média
• znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C
• redukuje tvorbu usadenín
• výborná ochrana proti korózii v celom chladiacom systéme
• redukuje riziko poškodenia motoru ktoré hrozí pri úniku chladiacej kvapaliny
• bez problémov použiteľný aj s kvalitnými nemrznúcimi kvapalinami
• vyvinutý, vyrobený a balený v Anglicku – originál firmy Millers Oils Ltd.

CHARAKTERISTIKA:
Hustota pri 15°C ... 1.172
farba ... žltá

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: pát pro 21, 2018 8:10 pm
od fajfka
Tak tohle chladicí aditivum bych si rád nechal vysvětlit.Snižuje korozi, zlepšuje průtočnost ......to beru. Ale jak může snižovat teplotu, kterou hlídá termostat, to mi hlava nebere. A může být klidně od Millersů

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: pát pro 21, 2018 8:18 pm
od feroj
Zvyšuje tepelnú kapacitu kvapaliny...

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: pát pro 21, 2018 9:13 pm
od fajfka
To je trochu něco jiného než:.....• znižuje prevádzkovú teplotu média až o 15°C

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 8:01 am
od petr
asi je to blbost, ale napadlo mě jestli má vliv, když se mění kapalina za studena nebo za tepla , vyteče třeba lépe když je horká když je otevřený termostat nebo je to jedno ? vždycky mi vyteklo cca 5 litrů a má ji tam být o dost víc, dal jsem tam opět červený sheron, měl jsem jí tam 5 let a problém nebyl , co je vlastně špatně na te G12 ? všude mi ji doporučovali a navíc to byl vítěz nějakého testu a je na hliníkové motory

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 8:54 am
od plukovník
petr píše:asi je to blbost, ale napadlo mě jestli má vliv, když se mění kapalina za studena nebo za tepla , vyteče třeba lépe když je horká když je otevřený termostat nebo je to jedno ? vždycky mi vyteklo cca 5 litrů a má ji tam být o dost víc
Řeknu ti svůj názor, názor někoho, kdo ještě nikdy!!! neměl auto v servisu, ale nebudu ti nic vnucovat.
(Jezdím od roku 1974)

Při každém vypuštění, z důvodu členitosti systému, je nevypustitelný zbytek až 30 %.
Je celkem jedno, zda za tepla, nebo studena (i u zavřeného termostatu je odvzdušňovací ventilek, který umožní vypuštění).
Tento nevypustitelný zbytek je také důvodem, proč se při výměně má systém 3x propláchnout vodou.
A z toho důvodu, že po třetím výplachu zůstane v systému vlastně 30% vody, používám pro novou náplň vždy koncentrát, v přepočítaném, zohledněném poměru , naředěném vždy obyčejnou vodou, NIKDY! ne destilovanou!
V případě, že bys pro naplnění použil již hotovou směs, bude tato díky zbytkové vodě v systému, podstatně v menší koncentraci

P.S.
Jakékoliv dodatečné aditivační sračky, přidávat do značkové chladící kapaliny, nebo třeba do olejů, je samozřejmě hloupost, i kdyby byly od toho Millera...
Každá, továrně vyrobená kapalina je prostě hotová a není záhodno ji ničím dodatečně kurvit.

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 9:38 am
od petr
jo souhlasím to má logiku, já sice nikdy neproplachoval ale vždycky se tam snažím nalít nejdřív koncentrát a pak doplna vodu abych měl jistotu že tam dostanu dost toho koncentrátu , diky za odpověď

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 9:41 am
od suubaru
Petr G12 atd: Jednotlivé generace chladících kapalin reagují na aktuální restrikce kvůli jedovatosti aditiv a snižování objemu odpadu z provozu auta. Takže je snaha prodlužovat dobu použitelnosti směsi 2, 3, 5, 6, 12 let nebo navždy. Takže aditiva BY MĚLA zůstat stabilní třeba navždy. Což je v rozporu s akceptovatelnou toxicitou antikorozních aditiv. Je to trochu složitější. Pokud se bavíme o BH z devadesátých let, připadá mi ideální měnit zelenou co dva roky nebo 60tkm, co nastane dříve. Tím se obnoví antikorozní ochrana a nastaví pH směsi. Pokud používáš jakoukoliv kapalinu pět let, musíš věřit, že třeba po třech letech je pH stále optimální a antikorozní soli jsou stále aktivní. Věříš? Nikdo nekontroluje, jestli určitá šarže pětileté chladicí kapaliny drží své vlastnosti po dvou třech letech. Se šetří všude. A taky při výměně jednotlivých generací v motoru příjdou do směsi různé sady aditiv, a výsledkem může být snížená životnost nových aditiv. Takže dopo měnit podle návodu k autu, a jet furt to samé. A při výměně kapaliny dopo vymontovat a propláchnout chladič horkou vodou. Ale pokud budeme používat starou vyžilou kapalinu, zas tak moc se asi nestane, chladič zevnitř lehce zkoroduje tedy výměna tepla bude o x% nižší, vznikne bodová koroze na ocelových/litinových částech, zarezaví nějaké plochy, guma hadice mohou vlivem nevhodného pH děravět, nějaké senzory termostaty apod mohou lehce otupět, motoráři by řekli více, ale, furt to pojede.

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 1:38 pm
od petr
no já už tam nalil zase červenou od sheronu, volal jsem známému co kdysi dělal obchodáka pro sheron a ptal se ho jestli o tom něco ví a říkal ať to neřeším a nechám tam klidně tu G12, ty starší typy s fosfáty prý rychleji degradovaly a moc nechránily těsnění pod hlavama tak se nahradily nějakýma organickýma aditivama nebo co, ty se běžně používají prý do všech aut a jsou udajně lepší, tak a teď aby se v tom prase vyznalo , no kašlu na to

Re: Výměna chladící kapaliny

Napsal: ned kvě 19, 2019 2:49 pm
od plukovník
Jenomže japanská auta mají jednu specialitu.
Totiž, že do jejich chladících směsí se ty fosfáty záměrně přidávají.
Vyžaduje to materiálová skladba součástí japanských motoru! (a to se týká i toho těsnění pod palicí)
Fosfáty jsou totiž účinnými inhibitory koroze, i když ne zrovna ekologickými.
Z toho důvodu je na těchto směsích uvedeno, že jsou určeny pro jp a asijské vozy. (u Subaru je to modrozelená G11, která ale bude zřejmě nějak vylepšená, protože lhůta pro výměnu je kolem deseti let a 200 000 km !?!?)

P.S.
Ono měnit kapalinu každé dva roky je sice hezké, ale u moderních konstrukcí chladících okruhů značně komplikované.
Takže samozvaný mechanik často dost tvrdě narazí a v servisu to zase většinou pěkně ojebou...