Výměna chladící kapaliny
- Painkiller
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned úno 14, 2010 10:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Výměna chladící kapaliny
Zdravím přítomné techniky! Chystám se ještě teď před zimou vyměnit komplet chladící kapalinu (kdoví jak je tam dlouho, já minulou zimu jenom dolil) - Legacy III, 2,0l, 92 kW, MT. Má s tím někdo zkušenosti? Je tam vůbec někde vypouštěcí ventil? :655: Díky za případnou radu!
Subaru Legacy 2.0, MT, MY99, LPG
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Výměna chladící kapaliny
Vypousteci ventil je dole na chladici, u Imprezy je z plastu. Az ho budes davat zpet, moc ho neutahuj, mne ho soudruzi u Freye utrhli.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- kosobecny
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 993
- Registrován: pát zář 16, 2011 6:53 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Klatovy a okolí
Re: Výměna chladící kapaliny
Když už jsme u toho, mám to nějak ředit, respektivě Fridex s destilkou?
Subaru Outback H6 3.0 MY2000
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Subaru Forester 2.0 XT MY2003 - ex
Subaru Impreza 2.0 GL MY2000 - ex
Re: Výměna chladící kapaliny
Je to napsaný snad na každý láhvi s "fridexem" Ředí se to, jinak by to nefungovalo. A co jsem se dočetl v odborném časopisu (tuším AutoExpert), tak by se měla směs tvořit nikoliv z destilky, ale z normální vody z vodovodu. Destilovaná voda rychleji vyčerpá inhibitory koroze v nemrznoucí směsi, či co... už si to přesně nepamtuji.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Painkiller
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: ned úno 14, 2010 10:30 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Výměna chladící kapaliny
To Slavek_xxx: :diky: Jsem i teď stáhl manuál (v angličtině) a už tam ten vypoušťák asi vidím!
Subaru Legacy 2.0, MT, MY99, LPG
Re: Výměna chladící kapaliny
chtěl by se zeptat na pár otázek ohledně výměny chladící kapaliny. některé tady už zazněly, ale co už. chystám se na výměnu a chci si to udělat sám, protože každá kačka se teď hodí. měním to proto, že mě to v těch mrazech málem zamrzlo (ledová tříšť v expanzce, měřákem naměřeno pouze -15°C!!!...ale zamrzat to začlo v -25°C)... tedy:
1) jaký koncenrát používáte? zelený, modrý, růžový, je to asi fuk...dám tam zelenou, nějakou lepší a bude.
2) vypustit výpustným šroubem, plus oddělám spodní hadici z chladiče, protože stejně musím vyměnit objímky, jsou zrezlé. tímto bych měl bezpečně vypustit vodu z celého chlad. systému, je to tak?
3) promíchání směsi; dám 1:1, což by mohlo být do -35°C. stačí to míchat přímo do nádržky? tzn. nalít litr koncenrátu, litr vody, litr koncenrátu...atd
4) někde se doporučuje použít místo destilky vodu z kohoutku. destilka prý dříve vyčerpá inhibitory koroze. máme doma hodně měkkou vodu, má to smysl?
5) potřebuju vyměnit i dvě hadicové spony. teď jsou tam ty z výroby, asi na jedno použití. pokud tam dám obyčejné (nějaké lepší) stahovačky na šroubek, bude to držet?
6) odvzušnění, s tím si poradím, už jsem to jednou dělal
Díky za případné rady, tipy & triky :supeer:
1) jaký koncenrát používáte? zelený, modrý, růžový, je to asi fuk...dám tam zelenou, nějakou lepší a bude.
2) vypustit výpustným šroubem, plus oddělám spodní hadici z chladiče, protože stejně musím vyměnit objímky, jsou zrezlé. tímto bych měl bezpečně vypustit vodu z celého chlad. systému, je to tak?
3) promíchání směsi; dám 1:1, což by mohlo být do -35°C. stačí to míchat přímo do nádržky? tzn. nalít litr koncenrátu, litr vody, litr koncenrátu...atd
4) někde se doporučuje použít místo destilky vodu z kohoutku. destilka prý dříve vyčerpá inhibitory koroze. máme doma hodně měkkou vodu, má to smysl?
5) potřebuju vyměnit i dvě hadicové spony. teď jsou tam ty z výroby, asi na jedno použití. pokud tam dám obyčejné (nějaké lepší) stahovačky na šroubek, bude to držet?
6) odvzušnění, s tím si poradím, už jsem to jednou dělal
Díky za případné rady, tipy & triky :supeer:
- celer
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 477
- Registrován: úte lis 09, 2010 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Paleček
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Výměna chladící kapaliny
Možná je to OT:Nevím jestli to platí i pro 2,0, ale u 3,0R mě Polák varoval že je třeba při výměně vody i vyndat chladič a vyčistit zvenku a nejlíp i propláchnout úsady uvnitř., prej se mezi chladičema vody a klimy rád drží takovej ten pampeliškovej filc a pak to blbě chladí.
...to auto mě prostě baví....
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Výměna chladící kapaliny
dethroned: barva castecne muze ukazovat slozeni, takze to jedno neni
Re: Výměna chladící kapaliny
no, trochu jsem se do toho zahloubal, poštudoval a máte pravdu, tak jednoduchý to s tím výběrem kapaliny není. přečetl jsem pár fór většinou v americe a jde o to, že do té směsi přidávají ještě jakýsi subaru coolant conditioner. něco co chrání těsnění pod hlavou proti únikům a dotěsňuje systém. samotná kapalina musí být na fosfátové bázi, a nesmí obsahovat organické sloučeniny amoniaku.
více zde:
Subaru:
From SubaruTech Tips: Cooling System Conditioner: Since June of 2003, the Cooling System Conditioner (designed for sealing external leaks on phase two 2.5L) has been added in production on all 2.5L Phase II engines (this also includes the 2.5L Phase II turbo engine). In addition to the 2.5L Phase II engine, Fuji Heavy Industries Ltd. and Subaru of America, Inc. have determined that this product is safe for use in all Subaru vehicles. Therefore starting with the introduction of the Phase II 2.5L engine (1999 model year Forester and Impreza), Subaru of America, Inc. has updated all of the Service Manuals to reflect the adding of the conditioner whenever the antifreeze is drained and replaced.
"Do not use a flushing machine to service Subaru cooling systems. If the machine has been used to service other makes of vehicles that may have copper/brass radiators, a chemical reaction between the copper ions and Genuine Subaru Long Life Anti-Freeze Coolant may occur, which could cause clogging of the radiator."
Be VERY CAREFUL what engine coolant you use -- it must be completely safe for ALUMINUM ENGINES specifically. There are a few low-cost brands out there (Peak, for one) that contain silicates which can degrade an aluminum radiator and even cause engine block wear. Both my dealer and their lead shop mechanic said WRX models in particular should use the factory Subaru fluid (which they sell in gallong jugs as well) and nothing else, because of this danger. Normally I would be skeptical, but the mechanic pointed out that they could actually make more money selling a brand-name fluid to customers -- they would just rather take the loss and avoid replacing radiators under warranty.
..a v přiloženém pdf.
více zde:
Subaru:
From SubaruTech Tips: Cooling System Conditioner: Since June of 2003, the Cooling System Conditioner (designed for sealing external leaks on phase two 2.5L) has been added in production on all 2.5L Phase II engines (this also includes the 2.5L Phase II turbo engine). In addition to the 2.5L Phase II engine, Fuji Heavy Industries Ltd. and Subaru of America, Inc. have determined that this product is safe for use in all Subaru vehicles. Therefore starting with the introduction of the Phase II 2.5L engine (1999 model year Forester and Impreza), Subaru of America, Inc. has updated all of the Service Manuals to reflect the adding of the conditioner whenever the antifreeze is drained and replaced.
"Do not use a flushing machine to service Subaru cooling systems. If the machine has been used to service other makes of vehicles that may have copper/brass radiators, a chemical reaction between the copper ions and Genuine Subaru Long Life Anti-Freeze Coolant may occur, which could cause clogging of the radiator."
Be VERY CAREFUL what engine coolant you use -- it must be completely safe for ALUMINUM ENGINES specifically. There are a few low-cost brands out there (Peak, for one) that contain silicates which can degrade an aluminum radiator and even cause engine block wear. Both my dealer and their lead shop mechanic said WRX models in particular should use the factory Subaru fluid (which they sell in gallong jugs as well) and nothing else, because of this danger. Normally I would be skeptical, but the mechanic pointed out that they could actually make more money selling a brand-name fluid to customers -- they would just rather take the loss and avoid replacing radiators under warranty.
..a v přiloženém pdf.
- Přílohy
-
- Coolant Cautions - All Subaru Models May05.pdf
- (41.33 KiB) Staženo 611 x
Re: Výměna chladící kapaliny
Já jen k tý destilce a kohoutkovce ::-DD: Kohoutková by se údajně měla aspoň převařit. Před nalítím nové kapaliny udělám proplach vodou(převařenou) s trochou jedlé sody(odstaňuje usazeniny), na to budu jezdit přes léto :826: A barva kapaliny? Jakou tam mám, takovou tam zas naleju....
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
Re: Výměna chladící kapaliny
já jsem nakonec koupil u subaru už hotovou směs. je hodně do žluta...a 144,- za litr, koupil jsem radši 7 litrů... :655:
s tím proplachem, děláš to tak, že to jen propláchneš přes chladič, nebo to zazátkuješ a protočíš motorem?
já to budu vypouštět tak, že povolím spodní hadici, jelikož spona co tam je je uplně na sr..ku zrezlá.
s tím proplachem, děláš to tak, že to jen propláchneš přes chladič, nebo to zazátkuješ a protočíš motorem?
já to budu vypouštět tak, že povolím spodní hadici, jelikož spona co tam je je uplně na sr..ku zrezlá.
Re: Výměna chladící kapaliny
Teď na jaře vypustím náplň, naleju "sodu" a nechám až do podzimu. V září vyměním za nemrzku a na tři roky je pokoj, doufám. Je to sice dvojí práce, ale zas se pročistí systém.
Subaru Impreza combi 2.0, 85kw, LPG, 1998
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Výměna chladící kapaliny
Kolik tam té sody dáš? (zní to zajímavě, přemýšlím, že bych se nechal inspirovat
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- celer
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 477
- Registrován: úte lis 09, 2010 8:00 pm
- Jméno a příjmení: Jiří Paleček
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Výměna chladící kapaliny
K tý sodě - nechci bejt špatnej prorok, ale nehrozí že se tam tou sodou odloupne nějakej kus bordelu a udělá to paseku v pumpě? Asi bych se toho trochu bál.. Navíc když soda bude v motoru příležitostně pěnit po reakci s úsadama tak by se tam mohly udělat vzduchový kapsy, zavzdušnit to a pak si to každej domyslí.
Tedy jednorázově možná ano, ale jezdit na to celý léto bych se bál...
Tedy jednorázově možná ano, ale jezdit na to celý léto bych se bál...
...to auto mě prostě baví....
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
Subaru Outback 3,0R AT, MY 2006 - prodáno
Subaru Outback 3,6 AT MY 2012
BMW C1 125 Executive
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Výměna chladící kapaliny
Zrovna tohoto bych se nebál, takové celistvé kusy tam snad nikde nejsou, bude to spíš tenký souvislý povlak.
Teď jsem o tom ale trochu četl a vypadá to, že soda není dobrý nápad pro dlouhodobou náplň - reaguje s hliníkem, poškozuje nereaktivní ochrannou vrstvu oxidu:
Spíše bych to viděl na krátkodobou, mírně kyselou náplň - třeba octový roztok (narazil jsem i na použití Coca-Coly . Po použití zneutralizovat prostředí roztokem sody a dobře vypláchnout.
Zajímavá je taky myšlenka použít čistící prostředky do myčky nádobí, i na to jsem narazil a vcelku to na mě působí jako bezpečný nápad
Teď jsem o tom ale trochu četl a vypadá to, že soda není dobrý nápad pro dlouhodobou náplň - reaguje s hliníkem, poškozuje nereaktivní ochrannou vrstvu oxidu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sodium_bicarbonateFor cleaning aluminium objects, the use of sodium bicarbonate is discouraged as it attacks the thin unreactive protective oxide layer of this otherwise very reactive metal.
Spíše bych to viděl na krátkodobou, mírně kyselou náplň - třeba octový roztok (narazil jsem i na použití Coca-Coly . Po použití zneutralizovat prostředí roztokem sody a dobře vypláchnout.
Zajímavá je taky myšlenka použít čistící prostředky do myčky nádobí, i na to jsem narazil a vcelku to na mě působí jako bezpečný nápad
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen